سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
تیرگی پای چشم
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن بادام شیرین ارگانیک

علت و درمان فوری تیرگی پای چشم

دلایل تیرگی پای چشم

با اینکه تیرگی پای چشم مشکل جدی برای سلامتی محسوب نمی‌شود اما خیلی از مردم احساس می‌کنند این علائم کدری زیر چشم‌هایشان ظاهر خسته، بیمارگونه و مسن‌تری به آن‌ها می‌دهد. بروز این حلقه‌های تیره معمولاً به‌علت خستگی مفرط ایجاد می‌شود اما علل دیگری نیز در شکل‌گیری آن دخیل است. از جمله آلرژی- اگزما- دراماتیت تماسی- تب‌یونجه- وراثت- بی‌نظمی رنگ‌دانه- خاراندن یا مالش چشم- قرارگیری زیاد در معرض نور خورشید
یکی دیگر از دلایل بارز سیاهی دور چشم روند طبیعی پیری پوست است. با افزایش سن به ‌مرور میزان چربی و کلاژن سازی پوست کاهش‌یافته و پوست شما نازک‌تر می‌شود. این اتفاق می‌تواند باعث نمایان‌تر شدن رگ‌های خونی قرمز مایل به آبی زیر چشم شود.
خیره شدن به صفحه تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر هم که این‌روزها شایع است، می تواند فشار قابل توجهی به چشم‌ها وارد کند. این فشار باعث گشاد شدن رگ‌های خونی زیر چشم شده و در‌نتیجه پوست ناحیه چشم تیره می‌شود.

گود‌‌‌رفتگی پای چشم

 یکی از دلایل دیگر پدیدار شدن پلک‌های پف‌ کرده و  علت گودی و سیاهی دور چشم بالا رفتن سن است که به مرور با شکل‌گیری حلقه‌های تیره زیر چشم ظاهر می‌شود.

چگونه از شر حلقه‌های تیره زیر چشم خلاص شویم؟

 در مورد این‌که چگونه سیاهی زیر چشم را از بین ببریم؟ نمی‌توان برای همه افراد نسخه واحدی پیچید؛ افراد با راهکارهای متفاوتی از پس این مشکل برمی‌آیند که ممکن است برای شما کارایی نداشته باشد. بنابراین بهترین راه‌حل این است که پیش ‌از اجرای هر شیوه درمانی برنامه خود را با پزشکتان در میان بگذارید.

تیرگی پای چشم

علل و راه‌های درمان تیرگی پای چشم

 همان‌طور که اشاره کردیم بروز حلقه‌های سیاه پای چشم می‌تواند نشانه‌هایی از کمبود خواب، استرس، آلرژی و بیماری باشد. به‌هرحال خیلی از افراد به‌طور ذاتی با سیاهی زیر چشم درگیر هستند. حتی اگر شخص میزان استراحت کافی داشته باشد، این علائم می‌تواند به این دلیل اتفاق بیوفتد که پوست زیر چشم افراد نازک‌تر بوده و رگ‌های خونی زیر چشم بیشتر نمایان می‌شود. درضمن پوست نازک سریع‌تر رطوبت مؤثر خود را از دست می‌دهد و کم‌آب می‌شود.

رژیم غذایی با کمبود مواد مغذی

ممکن است دلیل کدری و سیاهی دور چشم شما فقر آهن باشد که با علائم دیگری مانند سرگیجه، سردرد و سایر نشانه‌ها همراه است. بهتر است در این ‌مورد با پزشک مشورت کنید.

کم‌آبی و خشکی پوست

 اگر احساس می‌کنید پوست خشکی دارید سعی کنید بیشتر آب و مایعات بنوشید و پوست خود را هیدراته کنید و سراغ نمک نروید چراکه مصرف زیاد نمک ممکن است تاثیر منفی روی حلقه‌های تیره پای چشم داشته باشد.

رهایی از خستگی

خستگی و کم‌خوابی می‌تواند علائم زودهنگام تیرگی پای چشم را تشدید کند. همچنین می‌تواند ظاهر رنگ‌پریده‎تری به شما دهد که تیرگی‌های پوست را بیشتر نمایان‌ می‌کند. استراحت شبانه در حد ۷ تا ۸ ساعت خواب می‌تواند بهداشت خواب شما را تضمین کند.

 تنظیم ارتفاع بالش

هنگام خواب ارتفاع زیر سرتان را با بالش‌های کوچک اضافی تنظیم کنید تا تجمع مایع در پلک‌های تحتانی موجب پف کردن چشم نشود و این علائم کاهش پیدا کند.

کمک گرفتن از کمپرس آب سرد

 گاهی علت سیاهی زیر چشم گشاد شدن رگ‌های خون در این ناحیه است که پای چشم شما را تیره‌تر نشان می‌دهد. در این حالت استفاده از کمپرس آب سرد باعث انقباض رگ‌های خونی شده و این تیرگی‌ها را کاهش می‌دهد.

نور خورشید

 سعی کنید میزان قرارگیری در معرض نور خورشید را کاهش داده یا کلا جلوی اشعه‌های نور خورشید قرار نگیرید.

تأثیرات مرطوب کننده‌ها

 بعضی از مرطوب کننده‌ها دارای خواص ضد سیاهی زیر چشم هستند که به شما در رهایی از شر لکه‌های تیره کمک می‌کنند. چنین مرطوب کننده‌هایی اغلب ترکیبات غنی شامل کافئین، ویتامین‌E ، آلوئه‌ورا، اسید هیالورونیک یا رتینول هستند.

ماسک خیار

 طرفداران طب ارگانیک توصیه می‌کنند در هنگام استراحت برش‌های ضخیم خیار را که از قبل سرد شده ‌است برای حدود ۱۰ دقیقه روی بخش‌های تیره پای چشم قرار دهید و سپس محل را با آب بشویید. تکرار این درمان ۲ بار در روز اثرات واضحی برجا خواهد گذاشت.

بهترین درمان تیرگی پای چشم

لایه برداری شیمیایی به کمک اسیدهای آلفا هیدروکسی مانند اسیدگلیکولیک به روشن شدن هایپرپیگمانتاسیون زیر چشم کمک می‌کند. ممکن است افراد با تجویز پزشک از لایه بردارهای شیمیایی در ترکیب با کرم‌های موضعی برای دریافت نتایج بهتر استفاده کنند. لیزر درمانی هم می‌تواند یکی از درمان‌‌های موثر برای سیاهی دورچشم باشد.

 این روش معمولا هنگامی که پوست به درمان‌های سبک‌تر و طبیعی پاسخ نمی‌دهد و مشکل داخلی وجود ندارد تجویز می‌شود.

تیرگی پای چشم

 بهترین روغن گیاهی برای دور چشم

متخصصان طب سنتی و ارگانیک بر این باورند که هیچ‌چیز به‌اندازه اکسیر گیاهی که از دل طبیعت گرفته‌ شده نمی‌تواند برای بدن نجات‌بخش باشد. از این‌رو توصیه می‌کنند مقادیر مساوی روغن بادام شیرین و ویتامین E را مخلوط کرده و پیش ‌از خواب به‌آرامی آن را روی حلقه‌های تیره پای چشم ماساژ دهید. هنگام صبح محل را با آب سرد بشویید. این کار را هر شب تکرار کنید تا زمانی‌که دیگر اثری از این حلقه‌های تیره کلافه کننده دیده نشود.

کاربرد فیلرها

هنگامی‌که برای درمان‌های تخصصی رفع تیرگی پای چشم به پزشک مراجعه می‌کنید، در کنار درمان‌های دارویی و لیزر احتمالاً به عنوان یکی از راهکارهای درمانی کاربرد پرکننده‌های پوستی مبتنی بر اسید هیالورونیک را تجویز می‌کنند. فیلرها نوعی ماده پرکننده سازگار با پوست هستند که توسط متخصصین پوست، جراح پلاستیک یا افراد آموزش دیده مراقبت‌های زیبایی به بافت زیر چشم تزریق می‌شوند.

 فیلرها به رفع افتادگی پای چشم که می‌تواند یکی از علل تیرگی دور چشم باشد کمک کرده و به آن حجم می‌دهند.

کرم روشن کننده پوست

گاهی پزشکان متخصص پوست کرم‌های خاصی برای روشن کردن هایپرپیگمانتاسیون زیرچشم که حاوی آزلائیک اسید، کوجیک اسید و گلیکولیک اسید یا هیدروکینون است تجویز می‌کنند. کرم روشن کننده با وجود چنین مواد موثره‌ای به تدریج با تقویت پوست رنگ آن را بهبود می‌بخشد.

رفع تیرگی پای چشم در سه روز با روغن بادام

شاید با شنیدن این خبر کمی شوکه شده باشید اما روغن بادام شیرین با دارا بودن ویتامین E، ویتامین K، رتینول می‌تواند به محو شدن حلقه‌های تیره پای چشم و کاهش پف‌کردگی آن کمک کند. این معجزه به لطف خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی روغن بادام امکان‌پذیر شده ‌است.

 در نتیجه روغن بادام شیرین با خواص ویژه اگر خالص باشد، می‌تواند پوست ظریف زیر چشم را بدون هیچ‌گونه اثر تحریک کنندگی بهبود بخشد. مواد طبیعی و گیاهی موجود در روغن بادام می‌تواند روی انقباض عروق خونی گشاد شده که موجب تغییر رنگ پوست زیر چشم می‌شود تاثیر بهبود دهنده داشته باشد.

بهترین روغن بادام برای درمان سیاهی پای ‌چشم

 هنگامی‌که تصمیم می‌گیرید از روغن بادام شیرین برای درمان تیرگی زیر چشم استفاده کنید باید دقت داشته باشید که با مصرف روغن‌های گیاهی بی‌کیفیت و ناخالص سلامتی پوست را به خطر نیندازید. روغن خوب باید خالص باشد و تحت فرآیند کمپرس سرد و ترجیحاً ارگانیک به ‌دست ‌آمده باشد.

نارین‌گل برند برتر واردکننده روغن‌های گیاهی و تنها نمایندگی شرکت موکشای اتریش در خاورمیانه، این روغن‌ها را از دانه‌ یا هسته میوه به روش پرس سرد تولید می‌کند که روغن‌های فرآوری شده آن اغلب بی‌بو است و برای مراقبت از پوست، مو و ماساژ به‌تنهایی کاربرد دارد.

 مزیت استفاده از این فرآیند برای روغن گیری از گیاهان این است که خواص طبیعی روغن در اثر دمای بالا از بین نمی‌رود اما در مقابل به دلیل عملیات تولید تحت فشار زیاد، روغن حاصله ریز‌مولکول شده و بهتر جذب پوست می‌شود.

نحوه مصرف روغن بادام شیرین برای درمان سیاهی پای چشم 

برای استفاده از روغن بادام شیرین برای تیرگی پای چشم ابتدا دست‌هایتان را با آب و صابون تمیز بشویید. صورت را با پاک‌کننده‌های روزانه کاملا شسته و خشک کنید؛ سپس مقداری از روغن بادام شیرین را به‌آرامی روی ناحیه زیر چشم‌ها ماساژ دهید. جالب است بدانید ماساژ دادن به افزایش گردش خون کمک کرده و به‌مرور کدری پوست را رفع می‌کند.

 بهتر است این کار را هنگام عصر انجام داده و بگذارید روغن یک شب‌ روی پوست بماند و صبح آن را بشویید. برای مشاهده نتایج بهبودی باید از روغن بادام شیرین هنگام شب و به مدت چند هفته استفاده کنید. ممکن است کمی زمان ببرد اما صبور باشید تا تأثیرات حاصل از افزایش گردش خون روی روشن‌شدن رنگ پوست و آب‌رسانی را به‌وضوح مشاهده کنید

درمان‌های ترکیبی

 ممکن است برای تأثیرات بهتر روغن بادام در درمان سیاهی پای چشم لازم باشد از روش‌های ترکیبی همراه با داروهای دیگر استفاده کنید. به‌عنوان نمونه ترکیب روغن بادام شیرین با عسل به لطف اثرات ضد التهابی و مرطوب کنندگی عسل، به افزایش اثربخشی روغن بادام کمک می‌کند.

نحوه مصرف: برای بهره‌مندی از اثرات این درمان ۱ قاشق چای‌خوری عسل را با ۴ تا ۵ قطره روغن بادام شیرین مخلوط کنید و پیش ‌از خواب روی حلقه‌های تیره پای چشم ماساژ دهید. استفاده از عسل غیرفرآوری شده و ارگانیک به دلیل این‌که حاوی مواد موثره طبیعی است نتایج بهتری نشان می دهد.

 روغن آووکادو

 روغن آووکادو یک ماده طبیعی شفابخش دیگر است که می‌توان از آن در ترکیب با روغن بادام استفاده کرد. آواکادو دارای مواد مغذی مختلفی مانند ویتامینE  است که بر اساس شواهد می‌تواند زخم‌ها را بهبود بخشد. برای بهره‌مند شدن از خواص این ترکیب ۲ قطره روغن آواکادو را با ۴ قطره روغن بادام مخلوط کرده و روی حلقه‌های تیره دور چشم ماساژ دهید؛ صبح روز بعد آن را با آب سرد بشویید.

 اثرات ضد التهابی روغن بادام کاملاً مستند شده ‌است بنابراین می‌تواند نتایج مثبتی در کاهش پف‌کردگی پای چشم نشان دهد و ظاهر آن را بهبود بخشد.

چروک دور چشم

خطوط لبخند، خطوط پنجه کلاغی و چین و چروک‌های پای چشم اولین مواردی هستند که با افزایش سن در چهره‌مان جلب توجه می‌کند و چون انتظارش را نداریم نگرانی‌های شدید را در وجودمان برمی‌انگیزد. خیلی مواقع وقتی دوستی قدیمی را بعد از مدت‌ها ملاقات می‌کنیم پس از مشاهده چین و چروک‌های ریز دور چشمش احساس می‌کنیم خیلی پیرتر شده است.

این چروک‌ها در نتیجه افزایش سن بروز می‌کنند و از آنجایی که پوست به تدریج توانایی کلاژن سازی را از دست می‌دهد، اگر به موقع به فریاد پوستمان نرسیم حالت نرم و کشسانی خود را از دست داده و خطوط بیشتری نمایان می‌شوند. پس خیلی مهم است که از شکل گیری اولین نشانه‌های پیری پوست پیشگیری کنیم.

چرا دور چشم چروک می‌شود؟

پوست اطراف چشم ما نسبت به سایر نواحی صورت تفاوت‌های اساسی داشته و به طور طبیعی خیلی نازکتر است. در ضمن نمی‌تواند مانند بقیه بخش‌های پوست رطوبت مورد نیاز خود را حفظ کند. از سوی دیگر ما با خاراندن و لمس و مالش این نواحی و همچنین اخم و لبخند به این خطوط دامن می‌زنیم.

البته که نمی‌توان گفت خندیدن و لبخند زدن باعث چروک پوست می‌شود و نباید لبخند زد! بلکه باید به فکر راهکاری باشیم تا نیازهای پوست را تامین کنیم و جلوی روند پیری و چروک را بگیریم یا حداقل آن را به تعویق بیندازیم.

پوست نواحی اطراف چشم دارای مویرگ‌های ریزی است که پوست را تغذیه می‌کنند اما خیلی آسیب پذیر هستند. به طور کلی پوست صورت در این ناحیه ظریف و حساس است و سریع‌تر در معرض آسیب عوامل درونی و بیرونی قرار می‌گیرد. این خطوط ریز دور چشم در دهه 20 و 30 شروع به پدیدار شدن می کنند در دهه 40 و 50 زندگی کم‌کم عمیق تر و قابل توجه تر می‌شوند.

خشکی‌های بیشتر شکل گیری خطوط پای چشم و روی پلک را به دنبال خواهد داشت که اگر مراقبت صورت نگیرد به مرور عمیق تر و سفت تر شده و به چین و چروک تبدیل می‌شوند.

چروک دور چشم در جوانی

درست است که چین و چروک یکی از نشانه‌های پیری است اما این تنها یکی از دلایل شکل گیری این خطوط آزار دهنده است. این روزها جوانان و نوجوانان هم با این پدیده شایع مواجه می‌شوند که علت‌های مختلفی برای آن وجود دارد. بنابراین این خطوط همیشه نشانه‌های پیری نیستند و ممکن است با دلایل متفاوت و به طور موقتی ایجاد شده باشند.

عادات بد غذایی

ورزش نکردن و بی تحرکی

مصرف الکل و دخانیات

قرار گرفتن در شرایط استرس‌زا

کم کردن وزن زیاد و ناگهانی

قرارگیری در معرض اشعه کامپیوتر و موبایل

بی توجهی به پوست و عدم مراقبت‌های زیبایی مداوم

اینها مهم‌ترین علل شکل گیری خطوط پای چشم در حالت طبیعی هستند. درست است که مراقبت‌های پزشکی و انواع و اقسام کرم‌های درمانی می‌توانند برای کم کردن نشانه‌های چین و چروک و از بین بردن آن موثر واقع شوند اما می‌توانید با کمک مواد طبیعی و روش های خانگی تاثیرات جالبی ببینید بدون اینکه با خطر عوارض دارو روبرو باشید.

تیرگی پای چشم

درمان قطعی چروک دور چشم

اگر به دنبال درمان قطعی خطوط زیر چشم هستید، باید بگوییم که درمان قطعی ادعای درستی نیست. پوست نازک پای چشم مانند پوست سایر نواحی بدن با گذر زمان دچار خستگی، پیری و چین و چروک می‌شود. در این میان تمام متدهایی که ارائه می‌شوند به ما کمک می‌کنند تا راهی برای بهبود ظاهری این تیرگی‌ها و چروک‌ها پیدا کنیم.

اگر به دنبال راه‌های میانبر و نتایج فوری هستید، تزریق بوتاکس و لیزر می‌توانند کمک کننده باشند اما باید ریسک عوارض آن را هم بپذیرید.

افرادی که مدافع روش‌های ارگانیک و درمان‌های خانگی هستند بر این باورند که مواد طبیعی تاثیرشان را برای رفع مشکلات پوستی خیلی بهتر نشان می دهند. با این پیش زمینه می‌رویم به سراغ طبیعی‌ترین موادی که ما را از شر چروک دور چشم خلاص می‌کند.

 استفاده از انواع روغن‌های گیاهی یک خط درمان موثر برای پوست محسوب می‌شود. اما اگر بپرسید بهترین روغن برای چروک زیر چشم چیست؟ نمی توان پاسخ قطعی داد چرا که قانون ثابتی ندارد و اثربخشی روغن‌های گیاهی با توجه به ویژگی‌های پوست افراد متفاوت است.

 با این‌حال تعدادی از این روغن‌های گیاهی که اثرات درمانی بهتری نشان داده‌اند در ادامه معرفی می‌کنیم.

 روغن نارگیل برای دور چشم

 اگر تابه‌حال تاثیر مواد طبیعی و گیاهی را روی بدن نادیده گرفته‌اید حالا وقتش است که تأثیرات بی‌نظیر آن‌ها را به چشم ببینید. روغن نارگیل چربی کنترل شده‌ای دارد که بانفوذ به لایه‌های زیرین پوست پای چشم مرطوب کنندگی عمیقی به آن می‌بخشد. روزی ۲ بار ناحیه زیر چشم را با روغن نارگیل ماساژ دهید و اجازه دهید تا چند ساعت روی پوست بماند.

 روغن گل رز

 روغن گل رز به دلیل خواص ضد میکروبی، یک ضدعفونی کننده ملایم بوده و درکنار این ویژگی آبرسانی بسیار قوی دارد. مهمتر اینکه با افزایش جریان خون اکسیژن بیشتری در دسترس بافت پوست قرار می‌دهد که همین عامل به رفع مشکلات پوستی کمک می‌کند. این ماده طبیعی به‌سرعت جذب پوست شده و تأثیراتش را به‌مرور نشان می‌دهد. درضمن این روغن تأثیرات ضد لک و ضد آکنه داشته و برای افراد مستعد به آکنه در درمان آکنه و جای جوش نیز مؤثر است.

 ماساژ برای رفع چروک دور چشم

یکی از راه‌های بهبود بافت پوست و کاهش چروک‌های ریز دور‌چشم استفاده از ماساژ تخصصی پوست اطراف چشم است. برای مشاهده نتایج با حرکات ضربه‌ای ملایم با انگشت اشاره و میانی (بدون ایجاد کشش) مسیر دایره‌ای دور چشم‌هایتان را ماساژ دهید. این ضربه‌های ملایم و کوتاه باعث بهبود جریان خون در این ناحیه می‌شود.

 در امتداد ابروهایتان به سمت بیرون ضربه بزنید و سپس در امتداد بالای استخوان گونه به سمت داخل و به سمت بینی پیشروی کنید. با این حرکات ۳ دور چشم‌هاتان را ماساژ دهید.

خرید روغن آووکادو ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

از بین بردن چربی صورت

موثرترین راهکارهای از بین بردن چربی صورت

گویینت پالترو، بازیگر سرشناس آمریکایی پوستی چرب دارد. او همیشه از محصولات بهداشتی و آرایشی بدون چربی استفاده می‌کند تا بتواند پوست سالمی داشته باشد. همچنین او به این نکته اشاره می‌کند که بازیگران به دلیل موقعیت خاص خود لازم است که برای داشتن پوستی شفاف مراقبت‌های خاصی را انجام دهند. به خصوص که پوست چرب مستعد آکنه و جوش است. برای از بین بردن چربی صورت لازم است با نحوه نگهداری پوست چرب آشنا شوید. اگر شما هم این مشکل را دارید تا انتهای مقاله با ما باشید.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید