سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
روغن حامل
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن جوجوبا خالص و ارگانیک

انواع روغن های حامل پر کاربرد

اگر تا کنون همراه مجله نارین گل بوده اید میدانید روغن های حامل چه هستند و چرا برای پوست و مو مفید هستند. در این مقاله قصد داریم روغن های حامل پر کاربرد و خواص هرکدام را به شما معرفی کنیم.

روغن جوجوبا، روغنی سبک و دوست قابل اطمینان انواع پوست

نکته شگفت انگیز درمورد روغن جوجوبا این است که این روغن بسیار سبک و آبرسان پوست در واقع اصلا روغن نیست و یک موم مایع است که از میوه جوجوبا گرفته میشود! اما ترکیب های سازنده این روغن گیاهی، بسیار شبیه سیبوم یا همان چربی طبیعی پوست هستند، برای همین روغن جوجوبا به آسانی جذب پوست می‌شود و با به تعادل رساندن چربی پوست، مشکلات پوستی مانند خشکی بیش از حد، خارش، التهاب جوش و چربی زیاد پوست را برطرف می‌کند.

ویتامین های E و B موجود در روغن جوجوبا ضد لک های پوستی هستند و باعث میشوند پوست به طور طبیعی روشن‌تر و شفاف‌تر شود.  به علاوه - روغن جوجوبا یکی از بهترین پاک کننده های آرایشی در تمام دنیا است و به علت داشتن آنتی اکسیدان ها، خواص شگفت انگیزی در ترمیم پوست دارد که به جوانسازی و رفع چین و چروک پوست کمک میکند.

نباید خواص ضد باکتریای و ضد التهابی این روغن مو را از قلم بیندازیم چون درمان شوره های سر را ممکن می‌کنند و باعث بهبود و کاهش خشکی پوست سر می‌شوند.

روغن جوجوبا تا دو سال بعد از تولید قابل استفاده است و به خاطر داشتن همین عمر طولانی، می توانید آن را به بقیه روغن ها اضافه کنید تا عمر مفید آن ها نیز افزایشیابد.

روغن آرگان، آبرسان محبوب و مشهور

احتمالا درمورد تاثیرات روغن آرگان بر زیبایی پوست چیزهای زیادی شنیده‌اید، برای اطمینان از تاثیر ضد جوش و اکنه این روغن کافی است به این مورد توجه کنید: طبق یکی از مطالعات مجله Cosmetic Dermatology، بیست داوطلب با پوست چرب و مختلط به مدت چهار هفته روزی دو بار از یک سرم پوست روغن آرگان استفاده کردند و در پایان تحقیق، 95% داوطلبان کاهش شدید چربی پوست یا سیبوم اضافی را نشان دادند، که این میزان تاثیر حتی در بین محصولات شیمیایی هم کم سابقه است.

روغن آرگان از ترک های پوستی پیشگیری میکند و از آنجا که خواص آبرسان نیز دارد، به درمان خشکی و ترک های پوست هم کمک زیادی می‌کند. اگر تا به حال به استفاده های دیگر از روغن آرگان فکر نکرده اید، بد نیست بدانید این روغن نرم کننده می‌تواند به لایه های زیرین پوست نفوذ کند و به همین دلیل یک روغن مناسب برای اصلاح است. علاوه بر این می‌توانید از روغن آرگان نارین گل به عنوان یک سرم مو استفاده کنید چون ضد شوره است، جلوی خشکی و وز شدن مو را می‌گیرد و گیسوانی نرم و سالم به شما تحویل دهد.

روغن بادام شیرین، مرطوب کننده عالی پوست و مو

روغن بادام شیرین از آن دسته روغن های گیاهی است که باید حتما آن ها را روی میز آرایش یا حمام خود داشته باشید، به خصوص اگر پوست و موی خشکی دارید، ما به شما توصیه می‌کنیم در کنار تمام کرم و سرم های مختلفی که در طول روز مصرف می‌کنید از این تقویت کننده پوست و موی طبیعی هم استفاده کنید. علت؟

ویتامین های E، A موجود در روغن بادام شیرین از پوست در برابر التهاب، خشکی و سرمازدگی پوست در زمستان محافظت می‌کنند، و اسیدهای چرب باعث میشوند این روغن حامل یک مرطوب کننده قوی با تاثیر طولانی مدت محسوب شود. مو های شما نیز برای ادامه دادن به رشد سالم به تغذیه مناسب نیاز دارند. محققان کشف کرده اند کمبود زینک باعث ریزش مو میشود، و از طرف دیگر زینک یکی از موارد معدنی ضروری است که بدن آن را ذخیره نمی کند، اما ما میتوانیم برای تامین زینک، منیزیم و بسیاری از مواد مغذی دیگر روی روغن بادام شیرین حساب باز کنیم.

تا به حال از خودتان پرسیده اید چرا مو وز میشود؟ و یا اینکه آیا راه حل طبیعی برای صاف کردن مو های وز وجود دارد یا خیر؟ پاسخ این سئوال ها ساده است: حجم پیدا کردن مو در هوای مرطوب طبیعی است، اما خشکی ساقه مو باعث وز شدن مو میشود که میتوانید به کمک روغن بادام شیرین جلوی آن را بگیرید.

در کنار این موارد، روغن بادام شیرین خالص برای رفع سیاهی دور چشم، درمان التهاب پوست بر اثر عرق سوز شدن، پاک کردن آرایش، تولید کلاژن بیشتر و ... هم به کارتان می آید. این روغن یکی از روغن های حامل پر کاربرد است.

پوست شفاف تر و روشن تر با روغن میوه نسترن

روغن میوه نسترن هم پوست شما را تغذیه می‌کند، و هم زیبایی را با محو کردن لکه های پوستی به شما بر می‌گرداند، میراندا کر، مدل معروف ویکتوریا سیکرت و کیت میدلتون به طور مرتب از این روغن برای مراقبت از پوست خود کمک می‌گیرند، پس چرا ما از روغن میوه نسترن برای یکدست کردن و جوانسازی پوست با ارزش خودمان استفاده نکنیم؟

وقتی از روغن میوه نسترن به عنوان روغن پوست استفاده کنید، اتفاقات خوبی برای پوست شما می‌افتد: در درجه اول، این روغن سبک به طور عمیق پوست شما را مرطوب میکند، باعث انعطاف پذیری و افزایش مقاومت بافت می‌شود و در درجه دوم هم با کوچک تر کردن منافذ پوست، احتمال ورود آلودگی ها به منافذ و جوش زدن و تحریک شدن پوست را کم می‌کند.

به علاوه، روغن میوه نسترن سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین C  اسیدهای چرب فراوان آن باعث میشوند توانایی بازسازی بافت پوست را داشته باشد. اسید های اسیدهای آلفالینولئیک و لینولئیک موجود در روغن میوه نسترن هم پوست شما را شاداب نگه میدارند و اجازه نمیدهند ظاهر کدری پیدا کند.

روغن هسته انگور، یک روغن برای جوانسازی پوست حساس

پوست حساس، نیازمند مراقبت و تغذیه سالم، و بالای بیست و پنج سال. اگر این ها صفات پوست هستند، روغن هسته انگور مناسب شماست. ترکیبات طبیعی این روغن با پوست حساس مهربان هستند و در عین حال به سفت کردن بافت آن کمک می‌کنند، با این وجود روغن هسته انگور سرشار از ویتامین E و سایر مواد مغذی برای پوست است و به همین دلیل در بسیاری از لوسیون ها و مرطوب کننده ها، ضد آفتاب ها و محصولات ضد چروک استفاده می‌شود. با کمک روغن هسته انگور، میتوانید از پوست حساستان در برابر جوش، اگزما و التهاب هم محافظت کنید. برای مراقبت از پوست در برابر عوامل پیری هم خواص آنتی اکسیدانی روغن هسته انگور به کمکتان می‌آید. این روغن برای مو هم بسیار مفید است و یکی از مواد اولیه تهیه انواع سرم های مو و متحد شما در درمان شوره سر محسوب می‌شود.

روغن سنجد تلخ، عصاره تمام خواص دارویی که نیاز دارید

وجود 190 ترکیب مغذی مختلف برای پوست و مو در روغن سنجد تلخ به اثبات رسیده است و اصلا بی راه نیست اگر این روغن را یک مولتی ویتامین طبیعی بنامیم چون روغن سنجد تلخ سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های طبیعی مثل ویتامین C و A است، برای همین با مصرف مداوم این روغن ضد چین و چروک، شیار های روی پوست کاهش پیدا می‌کنند، به علاوه پوستی که در میانسالی با این روغن مغذی تغذیه شده باشد شانس بیشتری برای سالم و جوان ماندن خواهد داشت.

اسیدهای چرب امگا 3، امگا 6 ، امگا 7 و امگا 9 هم در روغن حامل سنجد تلخ به مقدار زیاد وجود دارد، این ترکیبات پوست آسیب دیده و به خصوص پوست سوخته را تسکین می‌دهد. ویتامین های حیاتی E، A و C باعث می‌شوند روغن سنجد تلخ غذای کاملی برای پوست سر و ساقه مو باشد، به همین دلیل استفاده از روغن سنجد تلخ به عنوان یک روغن مو هم به تغذیه پوست سر کمک می‌کند و هم جلوی بروز مشکلاتی مثل خشک و کدر شدن مو ها را می‌گیرد.

روغن هسته زردآلو یا همان عصاره طلایی جوانی

امروزه روغن هسته زردآلو یکی از روغن های گیاهی است که برای جوانسازی پوست مصرف می‌شود، و به خاطر داشتن خواص نرم کنندگی مثل روغن بادام شیرین، مناسب پوست خشک و حساس است. روغن هسته زردآلو یکی دیگر از روغن های حامل پر کاربرد است.

روغن هسته زردآلو کارهای زیادی برای پوست و مو های شما انجام می‌دهد، از پاکسازی، آبرسانی و رفع پف چشم گرفته تا تغذیه بافت ها با ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی که با رادیکال های آزاد و عوامل پیری مقابله کنند و پوست را انعطاف پذیر نگه میدارند. این روغن طبیعت ملایمی دارد که باعث می‌شود در دسته روغن های نسبتا سبک و مناسب انواع پوست قرار بگیرد، زیرا اسید چرب امگا-9 که از بهترین ترکیب های مرطوب کننده طبیعی است به مقدار زیاد در آن یافت می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی های خاص روغن هسته زردآلو این است که یک تقویت کننده کم نظیر برای مو محسوب می‌شود. این روغن جادویی هم جلوی وز شدن مو را می‌گیرد و هم قادر است رطوبت را از هوا جذب و آن را به پوست سر و ساقه مو های شما منتقل کند.

روغن پامچال، ضد آکنه طبیعی

روغن پامچال که از دانه های این گل های زیبا گرفته می‌شود، از گذشته برای درمان کبودی ها و قرمزی پوست استفاده می‌شد. این روغن با کاهش دادن التهاب های پوستی و کاهش تعداد سلول هایی که باعث بروز آکنه می‌شوند، به از بین بردن جوش صورت کمک می‌کند. به علاوه روغن پامچال حاوی اسیدهای چرب امگا-6 است که پوست را مرطوب نگه می‌دارند. این روغن گیاهی و طبیعی را می‌توانید جایگزین محصولات شیمیایی مراقبت از پوست بکنید، زیرا در یک مطالعه انجام شده درمورد تاثیرات مطلوب روغن پامچال، نشان داده شد این روغن در درمان چلیتیس، یک عارضه که بر اثر استفاده از مواد شیمیایی ضد آکنه رخ می‌دهد و باعث التهاب پوست لب می‌شود، موثر است.

هدیه ای از سرزمین هند، روغن چریش

این روغن پرکاربرد که بوی نسبتا تندی دارد و از درخت هندی "نیم" گرفته می‌شود، از گذشته های بسیار دور توسط مردم هند برای زیبایی پوست و مو استفاده می‌شد، و امروزه هم بسیاری از تولید کننده های صابون، لوسیون بدن، تقویت کننده های مو و محصولات آرایشی از این روغن آبرسان پوست در محصولات خودشان استفاده می‌کنند، چون روغن چریش 140 ترکیب دارویی دارد و سرشار از اسیدهای چرب مفید، ویتامین E، تریگلیسرید ها و آنتی اکسیدان هایی است که ضد چین و چروک هستند و با تحریک کردن تولید کلاژن، جلوی وا رفتن زودهنگام پوست زیبای شما را می‌گیرند.

به علاوه روغن چریش خالص می‌تواند به شما در مبارزه با آکنه و درمان زخم های پوستی کمک کند، چون منافذ پوست را پاکسازی و کوچکتر می‌کند. یک مطالعه کوچک بر روی 9 بیمار نشان داد مصرف روزانه روغن چریش در محو کردن جای زخم عمل جراحی تاثیر گذار است.

بهترین دوست پوست خودتان را از دامن طبیعت پیدا کنید

روغن های گیاهی ترکیبات بسیار متفاوتی دارند، و با وجود اینکه تعدادی از تاثیرات مثبت آن ها مشابه هم هستند، برای انتخاب کردن یک روغن حامل مناسب باید هم نوع پوست و هم علایق خودتان را در نظر بگیرید. روغن های حامل کاملا جذب پوست شما میشوند و به همین دلیل میتوانیم بگوییم ویژگی های آن ها بر اثر بخشی روغن های اسانسی که به آن ها اضافه میکنیم هم تاثیر دارد.

به جرعت میتوان گفت در همه کرم ها، لوسیون ها، شامپو ها و محصولات مراقبت از پوست و مو از حداقل یک نوع روغن گیاهی استفاده شده است، پس منطقی است اطلاعات خودمان را درمورد روغن های حامل پر کاربرد بیشتر کنیم و با مصرف روغن های گیاهی به صورت خالص و ارگانیک، به سلامتی و زیبایی خودمان کمک کنیم. روغن های حامل و اسانسی نارین گل کاملا ارگانیک هستند و اطلاعات جامعی درمورد هر روغن در صفحه محصول برای شما قرار داده شده است.

خرید روغن آرگان ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

کراتین مو

کراتین و احیا مو

بیشترین مشکل برای موها ابتدا از سمت مشکلات داخلی پدیدار می شود. اولین قدم برای پیشگیری، تشخیص و درمان مشکلات مربوط به پوست و مو دادن چکاپ است. بعد از حل شدن مشکلات داخلی از قبیل تیروئید، کم خونی و … شما می توانید به راحتی نسبت به درمان مو و پوست خود اقدام کنید. کوتیکول مو وقتی که باز شود اصطکاک ایجاد می کند، و موی سالم به موی آسیب دیده تبدیل می شود. بستن دائم موها، حرارت داغ و مستقیم به مو، شامپو زدن نادرست و شانه زدن غلط بیشترین آسیب را به مو می رسانند. استفاده از روغن مو برای مو آسیب دیده بهترین راه حل است
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید