سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن پسته
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
به قلم نارین‌گل

خواص روغن پسته ، تضمین سلامتی بدن و مرطوب کننده ای طبیعی

روغن پسته به رنگ زرد طلایی بوده و یا زرد مایل به سبز دارد و دارای 20 درصد از اسیدها چرب مختلف است و خواص دارویی آن شبیه به خواص روغن بادام شیرین می باشد ، به خصوص در استعمال خارجی آن موثرتر می باشد . در این مقاله به بررسی خواص روغن پسته می پردازیم.

از عصاره مغز پسته ، روغن شفاف و زرد رنگی به دست می آید که خواص غذایی و درمانی دارد . در ادامه به بررسی خواص روغن پسته می پردازیم. اسیدهای چرب تشکیل دهنده این روغن به ترتیب عبارتند از : اسید اولئیک (اسید چرب امگا 9) اسید چرب امگا 6 ، اسید چرب امگا 3 که باعث کاهش خطر بروز حمله های قلبی می شوند و به همراه اسیدهای چرب امگا 6 سیستم ایمنی را تقویت کرده و ایکوزانوییدها را تولید می کنند .

خواص پوست سبز پسته :

پوست سبز تازه از نظر قدیم ایران سرد و خشک است و دارای خواص زیر می باشد :

برای رنگرزی به کار می رود .

بهترین دارو برای رفع بود بد دهان است .

جویدن آن باعث التیام زخم های داخل دهان می شود .

برای استحکام لثه آن را روی لثه بمالید و یا بجوید .

دم کرده پوست سبز پسته حالت دل بهم خوردگی و استفراغ را از بین می برد .

خواص روغن پسته

مواد مغذی پسته و روغن آن :

مغز پسته حاوی مقادیری ویتامین A ، آهن ، اسیدهای چرب غیراشباغ ، ویتامین های E ، B6 ، B2 ، B1 ، پتاسیم ، پروتئین ، روی ، فسفر ، فولات ، کلسیم ، مس و فیبر است .

اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در پسته سبب کاهش کلسترول بد (LDL) و کاهش ابتلا به امراض قلبی می شود .مطالعات نشان داده افرادی که به طور منظم هفته ای یک بار از خشکبار استفاده کرده اند ، 25 درصد کمتر اس سایر افراد به بیماری قلبی مبتلا می شوند .

ویتامین E پسته سبب حفظ سلامت و ترمیم بافت ها شده و به عنوان یک ماده آنتی اکسیدان مانع از بروز سرطان و بیماری های قلبی می شود .

ویتامین B1 وظیفه کمک به تولید انرژی از کربوهیدرات ها را در سلول های بدن به عهده دارد .

ویتامین B6 به تولید پروتئین و ترکیبات شیمیایی مهم بدن نظیر انسولین ، هموگلوبین و آنتی بادی ها کمک می کند .

آهن یکی از اجزای تشکیل دهنده ی هموگلوبین موجود در گلبول های قرمز خون است .هموگلوبین باعث انتقال اکسیژن به سلول ها می شود .لذا آهن نقش مهمی در اکسیژن رسانی به سلول ها دارد .

روغن پسته به طور گسترده در مواد آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد .

خواص روغن پسته

روغن پسته یک مرطوب کننده مطلوب بوده و به سرعت جذب می شود و حالت چسبندگی ایجاد نمی کند و برای ماساژ صورت و بدن گزینه مناسبی است .

اسیدهای چرب امگا6 آن اثر زخم های ناشی از اعمال جراحی را از بین برده و از چین و چروک دور چشم و صورت جلوگیری کرده و از همه مهم تر موها را شفاف می کند .

مصرف خوراکی این روغن نیز جنبه درمانی داشته و فسفر آن هوش و حافظه را افزایش و اسیدفولیک آن به رشد و تکامل سیستم عصبی جنین کمک می کند .

روغن پسته ضربان قلب را تنظیم و به اکسیژن رسانی بهتر سلول ها کمک کرده و برای درمان دردها استخوانی اثر شگفت انگیزی دارد .

این روغن به دلیل کم کربوهیدرات برای افراد مبتلا به دیابت مضر نیست و به جهت فیتواسترول های گیاهی با کاهش کلسترول بد خون موجب سلامت قلب می شود .

 

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

کوچک کردن منافذ پوست

6 راه برای کوچک کردن منافذ پوست

منافذ باز پوست از جمله عوارض پوستی است که با دیدن آن در چهره خود احساس بدی پیدا می‌کنید. زیرا این منافذ به راحتی از زیبایی چهره شما کم می‌کند. به خصوص وقتی روی بینی و گونه‌ها به وجود می‌آید. این منافذ به دلایل مختلفی ایجاد می‌شوند، اما به راحتی قابل درمان هستند. در این مقاله با 6 راه بسیار مفید برای درمان و کوچک کردن منافذ پوست آشنا می‌شوید. تا انتهای مقاله با ما باشید تا بهترین محصولات ارگانیک برای رفع منافذ باز پوست را به شما معرفی کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید