سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
روغن ماکادمیا
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن ماکادمیا خالص ارگانیک

با خواص روغن ماکادمیا و فواید شگفت انگیز آن آشنا شوید.

اگر موی خشک و وزی دارید که به خصوص بر اثر دکلره خشک‌تر شده است، روغن ماکادمیا مخصوص شماست. روغن ماکادمیا با داشتن درصد بالایی از اسیدهای چرب‌ کمیاب تاثیر بسیار زیادی بر خشکی پوست و مو می‌گذارد. از دیگر خواص روغن ماکادمیا این است که این محصول با اگزما و خارش پوست مبارزه می‌کند و ضد پیری و چروک پوستی نیز هست. در این مقاله به بررسی تمامی خواص این روغن می‌پردازیم و شما را برای خرید یک روغن اصل و با کیفیت راهنمایی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • ماکادمیا چیست و روغن آن چگونه به دست می‌آید؟
  • تفاوت روغن ماکادمیا با بقیه روغن‌ها چیست؟
  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو چیست؟
  • چگونه از روغن ماکادمیا برای مو و پوست سر استفاده کنیم؟
  • روغن ماکادمیا اصل را از کجا بخریم؟

ماکادمیا چیست و روغن آن چگونه به دست می‌آید؟

ماکادمیا یک نوع دانه است که از درخت ماکادمیا به دست می‌آید. این میوه شباهت زیادی به بادام داشته و طعمی شیرین و ملس دارد. این میوه در انواع مختلفی مانند ماکادمیای طلایی، ماکادمیای پسته‌ای و ماکادمیای بادامی وجود دارد. ماکادمیا حاوی مقدار زیادی فیبر، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی مفید برای سلامتی است. همچنین، مصرف ماکادمیا به عنوان یکی از منابع غذایی با انرژی بالا و اثرات ضد استرس معرفی شده است.

برای تهیه روغن ماکادمیا در ابتدا، دانه‌های ماکادمیا را خشک می‌کنند و پوست آنها توسط ماشین خشک شده و جدا می‌شود. سپس دانه‌های خشک را داخل دستگاه پرس می‌ریزند و تحت فشار قرار می‌دهند. در نهایت، روغن ماکادمیا به دست می‌آید. این روغن به دلیل محتویات بالای چربی‌اش خواص زیادی برای پوست و مو دارد. روغن ماکادمیا معدن خیلی از ویتامین‌ها و اسیدهای چرب کمیاب‌ است. به همین دلیل برای موهای پرحجم و پوست خشک معجزه می‌کند.

خواص روغن ماکادمیا

تفاوت روغن ماکادمیا با بقیه روغن‌ها چیست؟

اسیدهای چربی مثل اسید لینولئیک، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها در روغن‌های گیاهی وجود دارند اما وقتی نوبت به ماکادمیا می‌رسد، قوانین بازی تغییر ظریف و جذابی می‌کند!  برای اینکه پوست شما تازه و سالم بماند، هم به اسید لینولئیک و هم به اسید پالمیتولئیک (یا همان امگا-7) احتیاج دارید. لینولئیک اسید را در بیشتر روغن‌های گیاهی پیدا می‌کنید، اما هیچ روغنی به اندازه روغن ماکادمیا اسید پالمیتولئیک ندارد. بدن ما تا حدودی از پس تولید کردن اسید پالمیتولئیک بر می‌آید، اما هر قدر سن  بالا برود، توانایی سلول‌های پوست و موی شما برای تولید این اسید چرب کمتر می‌شود. کمی روغن ماکادمیا می‌تواند برای پوست و موهایی که تشنه امگا-7 هستند مفید باشد و سرعت بازسازی سلول‌های پوستی را به طور رضایت بخشی بالا ببرد.

خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو چیست؟

رفع اگزما:

یک خصوصیت جذاب دیگر از روغن ماکادمیا این است که تحقیقات نشان داده اند این ترکیب خاص به بهبود اگزما هم کمک می‌کند. معمولا پوست صورت بعد از بند انداختن صورت یا تراشیدن ریش و سیبیل مستعد قرمزی و خارش و حتی جوش زدن است. اسیدهای چرب روغن ماکادمیا مناسب پوست شما هستند، چون این روغن هم خواص مرطوب‌کنندگی دارد و هم ضد التهاب است. این روغن اثرات التهاب و اگزمای پوستی را از بین می‌برد و پوست را آب‌رسانی می‌کند.

خرید روغن ماکادمیا اصل

رفع خشکی و ترک پوست:

این روغن مقدار بسیار زیادی منیزیم، کلسیم، و پتاسیم دارد. از خواص روغن ماکادمیا این است که با مرطوب کردن پوست و رفع التهاب می‌تواند خشکی پوست را از بین ببرد و ترک‌های پوستی که بر اثر خشک شدن پوست ایجاد شده‌اند را درمان کند.

نرم‌کننده موها:

یکی دیگر از خواص روغن ماکادمیا نرم کردن موهای خشک و زبر است. اگر موهای فر یا مواج دارید می‌دانید موهای فر زودتر از موهای دیگر خشک و وز می‌شوند، چرا که موهای فر به گونه‌ای هستند که چربی پوست سر را جذب نمی‌کنند. برای داشتن موهای فر که سالم باشند لازم است که از یک روغن مناسب استفاده کنید. درست حدس زدید، روغن موی ماکادمیا برای موهای شما بسیار مفید است. ماکادمیا را هرطور دوست داشته باشید می‌توانید استفاده کنید: سرم قبل از حمام، بعد از حمام، ماسک مو یا حتی با اضافه کردن به شامپو! نتیجه عالی خواهد بود، چون ماکادمیا متخصص تقویت و زیبایی موهای حجم دار است، تارهای مو را به هم نمی‌چسباند و برق شفافی که به تارهای موی شما می‌دهد خودش نشانه جوانی و سلامتی است.

تقویت ریشه موها و پوست سر:

وقتی روغن ماکادمیا را روی ریشه موها و پوست سرتان ماساژ بدهید، بدون اغراق می‌توانیم بگوییم نرم شدن و باز شدن حفره های پوست‌تان را حس می‌کنید.  اسکالین یکی دیگر از ترکیبات مغذی اما کمیاب روغن ماکادمیا است که روی پوست سر معجزه می‌کند. این آنتی‌اکسیدان کمیاب باعث می‌شود تاثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد روی پوست سر شما از بین بروند، اسکالین هم مثل امگا-7 تا حدی توسط خود بدن تامین می‌شود اما استفاده از روغن ماکادمیا کمبود آن را جبران می‌کند.

محافظت در مقابل نور خورشید:

از دیگر خواص روغن ماکادمیا محافظت از پوست در مقابل نور خورشید است. تکتوریول که یک نوع کمیاب از ویتامین E است، نسبت به نوع معمولی ویتامین E برای مراقبت از پوست شما در برابر فوتوایجینگ -تاثیرات مخرب نور خورشید بر بافت پوست- خیلی بهتر عمل می‌کند. این ترکیب درکنار آنتی اکسیدانی مثل اسکالین باعث می‌شود که این روغن در مقابل آنتی‌اکسیدان‌ها از پوست شما مراقبت کند. وقتی این روغن را روی پوست‌تان قرار می‌دهید حفره‌های پوست در چند دقیقه به آن اجازه ورود می‌دهند، آنتی اکسیدانهای کمیاب روغن ماکادمیا روی سلامتی بدن شما تاثیر مطلوبی خواهند گذاشت.

مرطوب‌کننده پوست:

یکی دیگر از خواص روغن ماکادمیا این است که این روغن یک آب‌رسان قوی است. به این معنی که می‌تواند لایه‌های عمیق پوست را مرطوب کند و آنها را سرزنده و سالم نگه دارد. همچنین این روغن قادر است که به کمک اسیدهای چرب رطوبت پوست را حفظ کند و به پوست کمک کند تا رطوبت خود را از دست ندهد. این روغن به دلیل اینکه حاوی اسیدهای چرب غیراشباع، ویتامین E و فیتواسترون ها است می‌تواند به رطوبت رسانی پوست کمک کند.

ضد پیری پوست:

تجزیه و تحلیل نتایج یکی از مطالعات ثبت شده درمورد تاثیرات نور خورشید بر پیر شدن پوست انسان نشان داده ترکیبات روغن ماکادمیا برای کاهش تاثیر آنتی اکسیدان‌ها موثر هستند. در این مطالعه نشان داده شد نور خورشید ماهیت اسیدهای چرب پوست را تغییر می‌دهد اما این تغییر را می‌توان تا حدودی با کمک اسیدهای چرب روغن ماکادمیا جبران کرد. از طرفی این روغن به کمک آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارد با پیری و چروک پوست مبارزه می‌کند و پوستی سالم و جوان به شما هدیه می‌کند.

خواص روغن ماکادمیا

چگونه از روغن ماکادمیا برای مو و پوست سر استفاده کنیم؟

برای استفاده به صورت تکی از این روغن می‌توانید دو تا سه بار در هفته مقداری از این روغن را در کف دست خود ریخته و بر کف سر و موهای خود ماساژ دهید. اجازه دهید این روغن چند ساعت روی موهای شما باقی بماند. سپس آن را با یک شامپوی ملایم بشویید.

همچنین برای داشتن یک نرم‌کننده مو می‌توانید این روغن را در ترکیب با روغن یلنگ‌یلنگ استفاده کنید. سه قاشق غذاخوری روغن ماکادمیا و ده قطره روغن یلنگ یلنگ را مخلوط نمایید. هر هفته دو تا سه بار مقداری از این ترکیب را بر کف سر و موها ماساژ دهید. سپس حوله گرمی دور موهای خود بپیچید. اگر بگذارید این روغن شب تا صبح روی موهای‌تان باقی بماند اثر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

روغن ماکادمیا اصل را از کجا بخریم؟

برای خرید روغن‌های ارگانیک حتما باید از کیفیت آنها مطمئن باشید. قطعا روغن‌های اصل و با کیفیت بالا برای پوست و موی شما مفید هستند. همان‌طور که اگر از یک محصول بی‌کیفیت استفاده کنید ممکن است به سلامتی شما آسیب بزند. بنابراین لازم است تا به هنگام تهیه روغن‌های ارگانیک به نام آن برند و سابقه آن توجه داشته باشید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا روغن‌های ارگانیک را از شرکت نارین گل تهیه کنید. این برند سابقه درخشانی در تولید روغن‌های ارگانیک دارد و چند گواهینامه معتبر بین‌المللی نیز دریافت کرده است که نشان‌دهنده کیفیت بالای محصولات آن است.

خرید روغن ماکادمیا اصل

سخن پایانی

خواص روغن ماکادمیا بسیار زیاد است. اما این روغن تفاوت‌هایی با سایر روغن‌ها نیز دارد. ماکادمیا با داشتن درصد بالاتری از اسیدهای چرب و انواع کمیاب‌تر ویتامین‌های E، شانس‌تان را در مبارزه با عوامل خشکی و آسیب دیدگی مو و اپیدرم بالا می‌برد. وقتی برای درمان پوست و موی خود از این روغن استفاده کنید نگهداری از موها خیلی ساده‌تر می‌شود و آفتاب هم به این زودی جوانی پوست‌تان را از بین نمی‌برد. همچنین این روغن مرطوب‌کننده و آب‌رسانی قوی است و برای موهای خشک و وز شما درمانی دائمی محسوب می‌شود. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا روغن ماکادمیا را از نارین گل تهیه کنید. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

فواید روغن رز

4 روش استفاده از روغن رز برای پوستی جوان و بدون جوش

روغن رز سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که به شما پوست و مویی را هدیه خواهد داد که رویایش را دارید. فقط کافی است تصور کنید چه مقدار مواد مغذی در یک بطری روغن رز وجود دارد. روغن رز خواص فوق العاده ای برای پوست دارد از درمان جوش، کاهش نشانه های پیری، درمان لک تا داشتن پوستی جذاب، بی نقص و درخشان! در ادامه با فواید روغن رز آشنا می شویم. از آنجاییکه روغن رز فوق العاده قوی است یک قطره از آن می تواند تاثیر بی نظیری داشته باشد.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید