سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن یاسمین
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن آرگان ارگانیک

تاثیر شگفت انگیز خواص روغن یاسمین بر مو و پوست

آیا کسی تا به حال از خواص روغن یاسمین برای شما صحبت کرده است، یا خودتان متنی درباره آن خوانده‌اید؟ آیا تا به حال زمانی را برای رسیدگی به پوست و موی خود اختصاص داده‌اید؟ اصلاً آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی افراد پوست و موی درخشان و سالمی دارند؟

شاید تصور کنید که آنها از کرم‌ها و محصولات و برندهای خاص استفاده می‌کنند، شاید شما هم از محصولات با برندهای معتبر برای سلامت پوست و موی خود استفاده کرده اما به نتیجه مطلوب نرسیده باشید. وقت آن رسیده که از این محصولات اندکی فاصله بگیرید. چرا که ما قصد داریم هدیه‌ای از طبیعت برای رسیدگی به پوست و مو به شما معرفی کنیم.

روغن یاسمین با عطر دل‌انگیزی که دارد می‌تواند رد خوبی بر روی پوست و موی شما بر جا بگذارد. این مقاله را به بررسی خواص آن اختصاص داده‌ایم تا بتوانید آگاهانه یک شیشه از این روغن را در سبد روتین مراقبت از پوست و موی خود قرار دهید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • با روغن یاسمین بیشتر آشنا شویم
  • خواص روغن یاسمین برای پوست
  • خواص روغن یاسمین برای مو
  • طریقه استفاده از روغن یاسمین برای پوست
  • طریقه استفاده از روغن یاسمین برای مو
  • کدام روغن‌ها جهت ترکیب با روغن یاسمین برای پوست و مو مناسب هستند؟

روغن یاسمین یک روغن اسانسی است که از گل یاسمن به دست می‌آید. این روغن در دسته روغن‌های گران‌قیمت محسوب می‌شود چرا که فرایند تولید آن دشوار است. از جمله این که گل‌های یاسمن برای تقطیر باید در صبح زود چیده شوند، زمانی که بیشترین رایحه را دارند.

روغن یاسمین یک روغن تقریبا غلیظ، زرد مایل به سبز و با رایحه‌ای شیرین و گلدار است. این روغن به دلیل خواص آرامش‌بخش، تقویت‌کننده خلق‌وخو و ضدافسردگی خود مشهور است اما برای مراقبت از پوست و مو هم نام و نشانی برای خود به ثبت رسانده است.

خواص روغن یاسمین

روغن یاسمین دارای خواص متعددی برای پوست است که عبارتند از:

1- مرطوب‌کننده

روغن یاسمین به دلیل محتوای بالای اسیدهای چرب ضروری، یک مرطوب‌کننده طبیعی عالی برای پوست است. این روغن می‌تواند به کاهش خشکی، خارش و التهاب پوست کمک کند.

روغن یاسمین برای پوست‌های حساس نیز مفید است و از ترک خوردن، التهاب و سایر مشکلات این نوع پوست جلوگیری می‌کند.

2- رفع چین و چروک

این روغن گیاهی اصل کلاژن‌ساز است و در نتیجه پوست را سفت نگه داشته و از بروز چین و چروک و پیری زودرس جلوگیری می‌کند. این خاصیت مهمترین مورد از لیست خواص روغن یاسمین محسوب می‌شود.

3- ضدالتهاب

روغن یاسمین خاصیت ضدالتهابی دارد و در نتیجه می‌تواند به کاهش التهاب پوست منجر شود. بنابراین یاسمین برای درمان آکنه، اگزما و سایر بیماری‌های التهابی پوست مفید است.

4- ضدباکتری

روغن یاسمین ضد باکتری است و به واسطه این خاصیت است که می‌تواند در محافظت از پوست در برابر عفونت موثر باشد. بنابراین این روغن در درمان آکنه و سایر عفونت‌های پوستی موفق عمل می‌کند.

5- محافظت در برابر نور خورشید

روغن یاسمین دارای خواص ضد آفتاب است که می‌تواند از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت کند. این روغن در جلوگیری از آفتاب سوختگی، پیری زودرس و سایر آسیب‌های ناشی از آفتاب تاثیرگذار است.

6- هموارسازی رنگ پوست

این روغن می‌تواند لک‌های پوستی و یا جای جوش که باعث ایجاد ناهمواری روی صورت شده‌اند را از بین برده و پوستی یکدست و درخشان را به شما هدیه دهد.

7- کنترل چربی پوست

کنترل چربی پوست به مرور با کمک این روغن امکان‌پذیر است. یاسمین در متعادل‌ساز هورمونی و در کاهش تولید سبوم در پوست اثرگذار است. پس برای پوست‌های چرب می‌توان از آن کمک گرفت.

روغن یاسمین دارای خواص متعددی برای مو است که عبارتند از:

1- نرم‌کننده مو

روغن یاسمین یک نرم‌کننده طبیعی عالی برای مو است. این روغن ارگانیک اصل می‌تواند به کاهش خشکی، وز و گره‌خوردن مو کمک کند.

2- تقویت‌کننده مو

روغن یاسمین دارای خواص تقویت‌کننده است که می‌تواند در تقویت ریشه مو موثر باشد. پس برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو می‌توانید از این روغن استفاده کنید.

3- ضدشوره سر

کسانی که شوره سر دارند، آیا از خواص روغن یاسمین برای رفع این مشکل خود استفاده کرده‌اند؟ روغن یاسمین دارای خواص ضدالتهابی است و با استفاده از آن التهاب پوست سر کاهش می‌یابد. التهاب مهمترین عامل ایجاد شوره است. این روغن می‌تواند در درمان شوره، خارش پوست و سایر بیماری‌های التهابی پوست سر مفید باشد.

4- ضدقارچ

روغن یاسمین خواص ضدباکتریایی دارد و به واسطه داشتن این خاصیت به محافظت از مو در برابر عفونت کمک می‌کند. درمان عفونت‌های قارچی پوست سر مانند تریکوفیتون و مالاسزیا با کمک روغن یاسمین امکان‌پذیر است.

روغن یاسمین را می‌توان به صورت ماساژ روی پوست استفاده کرد.

1- می‌توانید چند قطره از آن را به محصولات مراقبت از پوست خود اضافه کنید.

2- چند قطره روغن یاسمین را با روغن حاملی مانند روغن جوجوبا مخلوط کرده و آن را روی پوست خود بمالید.

خواص روغن یاسمین

موها را می‌توان با روغن یاسمین ماساژ داد یا می‌توانید چند قطره از آن را به محصولات مراقبت از مو اضافه کنید. برای استفاده به عنوان ماسک موی خارج از حمام، چند قطره روغن یاسمین را با یک روغن حامل مانند روغن جوجوبا مخلوط کرده و آن را روی پوست سر و موهای خود بمالید.

تاکنون از خواص روغن یاسمین برای پوست و مو صحبت شده است. این روغن یک روغن اسانسی است که نباید به تنهایی روی پوست استفاده شود و البته در ترکیب با روغن‌های دیگر اثرگذاری بهتری هم دارد.

در حقیقت، ترکیب روغن یاسمین با روغن‌های دیگر می‌تواند خواص آن را تقویت کرده یا اثرات جدیدی به آن اضافه کند. در اینجا برخی از روغن‌های مناسب برای ترکیب با روغن یاسمین برای پوست و مو آورده شده است.

برای پوست:

ترکیب روغن یاسمین با این روغن‌ها می‌تواند به بهبود رطوبت‌رسانی، نرم‌کنندگی پوست کمکم کند. همچنین این ترکیب خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتریایی برای پوست دارد . این ترکیب می‌تواند منجر به کاهش چین و چروک، بهبود سلامت پوست و درمان مشکلات پوستی مانند آکنه و اگزما شود. در مجموع، خواص روغن یاسمین در همراهی با این روغن‌ها افزایش می‌یابد.

برای مو:

  • روغن بادام
  • روغن آرگان
  • روغن جوجوبا
  • روغن رزماری
  • روغن نعناع
  • روغن اسطوخودوس

ترکیب روغن یاسمین با این روغن‌ها می‌تواند به بهبود نرمی، درخشش و حالت‌پذیری مو کمک کند. همچنین می‌تواند باعث تقویت مو، جلوگیری از ریزش مو و درمان مشکلات مو مانند شوره سر و موخوره شود.

در هنگام ترکیب روغن یاسمین با روغن‌های دیگر، توصیه می‌شود از نسبت ۱ به ۴ استفاده کنید. به عنوان مثال، برای هر ۱ قطره روغن یاسمین، از ۴ قطره روغن حامل استفاده کنید. همچنین توصیه می‌شود قبل از استفاده از ترکیب روغن‌ها روی پوست یا مو، آن را روی یک قسمت کوچک از پوست آزمایش کنید تا از بروز هر گونه واکنش آلرژیک جلوگیری شود.

«هرگز برای زیبا بودن دیر نیست»، این جمله را بارها شنیده‌ایم، اما چقدر به آن عمل می‌کنیم؟ آیا واقعاً هرگز برای شروع مراقبت از پوست و مو دیر نیست؟

پاسخ مثبت است! هرگز برای شروع مراقبت از پوست و مو دیر نیست. حتی اگر سن شما بالا باشد، یا پوست و موی شما دچار مشکلاتی شده باشد، باز هم می‌توانید با کمک محصولات طبیعی و روغن‌های ارگانیک اصل، زیبایی خود را بازیابی کنید.

روغن یاسمین یکی از روغن‌های طبیعی و ارگانیک است که خواص بی‌نظیری برای پوست و مو دارد. این روغن می‌تواند به رفع بسیاری از مشکلات پوست و موی شما کمک کند، از جمله:

  • خشکی پوست
  • چین و چروک
  • آکنه، جوش و اگزما
  • ریزش مو و شوره سر

برای اثرگذاری خواص روغن یاسمین و جلوگیری از بروز حساسیت‌های آن، می‌توانید آن را با روغن‌هایی مانند روغن جوجوبا، آرگان و... ترکیب کنید و نهایت بهره را از این ترکیبات برای سلامت پوست و موی خود ببرید.

خرید روغن جوجوبا خالص و ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

روغن هسته انار برای لک صورت

طرز استفاده از روغن هسته انار برای لک صورت

چگونگی استفاده از روغن هسته انار برای لک صورت از جمله دغدغه‌های افرادی است که به دنبال داشتن پوستی صاف و بدون لک هستند و می‌خواهند معجزه این روغن را برای داشتن پوستی درخشان تجربه کنند. استفاده از روغن‌های طبیعی مثل روغن دانه انار برای سلامت و زیبایی پوست دارای نتایج عالی بوده و با عوارض جانبی همراه نیست. به همین علت اغلب خانمها ترجیح می‌دهند روش‌های سالم اینچنینی را تجربه کرده و تا کنون هم اکثر خانمها و حتی آقایان از خواص روغن هسته انار برای رفع لک صورت خود بهره‌ برده‌اند.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید