سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن فندق
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
به قلم نارین‌گل

خواص روغن فندق ، یکی از شگفت انگیزترین روغن های گیاهی

مغز فندق 50 الی 60 درصد ماده روغنی با بوی مطبوع دارد که به مصارف تغذیه ، عطرسازی و نقاشی می‌رسد و در قدیم برای روشنایی نیز از آن استفاده می‌کردند .روغن فندق رنگ زرد روشن و طعم ملایم دارد و در 20- درجه منجمد می‌شود .در ادامه در این مقاله به بررسی خواص روغن فندق می پردازیم.

روغن فندق حاوی ویتامین ‌A می‌باشد و نیروی جنسی ، موها ، مژه ، ابرو و روده‌ها را تقویت می‌کند . در معالجه سوءهاضمه و گزیدگی حشرات اثرات درمانی دارد .

روغن فندق شامل مقادیر زیادی از اسیدهای چرب ضروری شامل اسید‌لینولئیک است که فوقالعاده سرشار از اسید‌اولئیک ، پروتئین ، کربوهیدرات ،بتا-سیتوسترول ، انواع ویتامین‌ها و موادمعدنی است .روغن فندق مرطوب‌کننده و تقویت‌کننده‌ای براس پوست می‌باشد .از روغن فندق می‌توان در ترکیب با روغن‌های حامل استفاده کرد. فندق سرشار از فیبر است و برای سلول‌های پوست و رشد موها نقش بسزایی ایفا می‌کند.

فواید روغن ماساژ فندق :

بازسازی سلول‌های پوست

در طب هامیانه از آن برای ماساژ کودکان نیز استفاده می‌شده است .

دارای کیفیت مرطوب‌کنندگی بسیار بالا است .

باعث تقویت مویرگ‌ها می شود .

خواص روغن فندق

روغن فندق یکی از مفیدترین داروهای گیاهای موضعی است که از میوه و پوست فندق به دست می‌آید . خواص روغن فندق که مصرف خوراکی و موضعی دارد در درمان سرفه‌های مزمن ، خروج اخلاط مزاحم از ریه و درمان برخی از بیماری‌های کبد بسیار مفید است اما مصرف موضعی این روغن در ناحیه ابرو و مژه موجب تقویت و پر پشتی موهای مژه و ابرو می‌شود .علاوه بر این ، درمانگران طب سنتی ماساژ روغن فندق در ناحیه سر را موجب تقویت مغز و افزایش توانایی ذهنی انسان می‌دانستند .

روغن فندق دو کاربرد مهم درمانی و آرایشی دارد. به دلیل طبع گرم و خشک برای سرفه و دردسینه که از سردی باشد، دافع است .

بتاسیتوسترول آن اثر فوق‌العاده‌ای در پیشگیری از سرطان‌های سینه و پروستات داشته و اسید چرب اولئیک آن از افزایش کلسترول بدِ خون جلوگیری می‌کند .

این روغن به دلیل غنی بودن از ویتامین E برای سلامت ماهیچه‌های قلب نافع و به علمکرد طبیعی سیتم تولید مثل کمک می‌کند .

روغن فندق علاوه بر ویژگی‌های خوراکی برای سلامتی و لطافت پوست نافع بوده و تقویت کننده موثر ابروهاست و خواص روغن فندق بی شمار است.

فندق درختچه‌ای است به ارتفاع تقریبا دو متر که در نواحی مساعد تا ارتفاع 6 متر نیز می‌رسد . درخت فندق، بومی اروپا و آسیای صغیر است .برگ‌های درخت فندق پهن و نوک تیز با دو ردیف دندانه ، به رنگ سبز یا دمبرگی به طول تقریبا یک سانتیمتر می‌باشد .فندق دارای دو نوع گل نر و ماده است که به صورت سنبله آویخته در پائیز ظاهر می‌شود .فندق گرد 5/1 تا 5/2 سانتیمتر است .دارای پوششی سبز رنگ بوده که پس از خشک‌شدن تدریجا از آن جدا می‌گردد .

مغز فندق در حدود 60 درصد روغن دارد که به رنگ زرد روشن بوده و دارای طعمی ملایم و بوی مطبوعی می‌باشد .این روغن به مصرف تغذیه ، عطرسازی و نقاشی می‌رسد.مغز فندق دارای مقدار زیادی فسفر می‌باشد .

خواص روغن فندق

فندق به دلیل اینکه دارای مقدار کمی مواد نشاسته‌ای بوده و نیز دارای موادمعدنی زیادی مانند کلسیم ،پتاسیم ، فسفر ، منیزیم ، سدیم و آهن می‌باشد که غذای بسیاری خوبی برای بیماران مبتلا به بیماری‌های قندی است .

فندق غذای مناسبی برای تقویت بدن و مخصوصا دوره نقاهت است .فندق مقوی روده‌ها و معده است .فندق سموم را از بدن خارج می‌سازد .

فندق سرشار از موادغذایی است و خود به تنهایی یک غذای حیاتی را تشکیل می‌دهد ، چربی نباتی و قابل جذب آن به بدن انرژی می‌بخشد و هیدرات‌دو‌کربن آن نیز می‌تواند نیروی کافی و گرمای مورد نیاز بدن را تامین کند.

مواد ازت‌دار فندق در بدن همان نقشی را ایفا می‌کند که گوشت و تخم‌مرغ بر عهده دارد .کلسیم موجود در فندق عامل رش و نمو بوده و تامین کننده‌ی حیات و فعالیهای سلول‌های بدن است . فسفر آن نیز غذای مغز بوده و نیرودهنده‌ی سلول‌های مغزی و تامین کننده‌ی قدرت حافظه است .منیزیم و پتاسیم فندق نیز داروی مقوی قلب و کلیه بوده و تنها عامل شستشوی خون و دافع سمومی نظیر اوره و اسید اوریک می‌باشد .

آهن موجود در فندق نیز تنها عامل سازنده‌ی گلبول‌های قرمز خون می‌باشد .

 

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید