سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
روغن های حامل
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن بابونه رومی خالص و ارگانیک

آشنایی با روغن های اسانسی و روغن های حامل

تا حالا پیش اومده واستون که عطر یک ادکلن اینقدر سرمستتون کنه که ناخوداگاه بخواین رد بوشو بگیرین و ببینین که کیه این عطرو زده. شایدم بعدش از خودتون پرسیدین چی تو اون عطر بوده که اینقدر شما رو مست خودش کرده. شاید ندونید که بیشتر محتویات موجود در عطرها از همین روغن های اسانسی(essential oil) تهیه شده اند که ما ازشون به عنوان درمان هم استفاده می کنیم. البته باید توجه کنید که در خیلی از عطرها از fragrance oil استفاده می شود که ماهیت شیمیایی دارد. در مصر باستان از روغن های طبیعی گیاهی در مراسم مذهبی و حتی ارائه به خداوندشان استفاده می کردند. این روغن ها بخاطر زحمت و سختی که در عصاره گیری از گیاهان داشت معمولا تنها برای خدایان و پاداشاهان نگهداری و استفاده می شد. کشیشیان مصری با ترکیب ابن روغن های طبیعی با یکدیگر اولین عطر جهان را ساختند. در ادامه با روغن های اسانسی و روغن های حامل بیشتر آشنا می شویم.

نکته ای که اینجا خیلی مهمه اینه که روغن های اسانسی درواقع روغن نیستند بلکه مایع های بشدت متمرکز و غلیظی هستند که که دارای خواص آرایشی بهداشتی و درمانی هستند. این روغن ها از طریق تقطیر (از طریق بخار و یا آب) ساقه، پوست، برگ و گل گیاهان به دست می آیند. بیشتر روغن های اسانسی سرشار از خواص آنتی باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی هستند. بدین معنا که این روغن ها توسط پوست کاملا جذب می شوند و به همین دلیل برای اضافه نمودن به محصولات مراقبت از پوست برای درمان، نرم کردن و تغذیه کردن پوست بی نظیر هستند. با این حال این روغن ها در بدن ذخیره نمی شوند و زمانیکه که شما این روغن ها را بر پوست می زنید خواص درمانی خود را ارائه می دهند و سپس از بدن خارج می شوند.

روغن های حامل


برای آرامش ذهن و روح و سلامت بدن می توان بر روی روغن های اسانسی همیشه حساب کرد. بسیاری بر این عقیده هستند که روغن های اسانسی بر روی روحیه نیز تاثیر می گذارند و آروماتراپی(رایحه درمانی) می تواند باعث درمان خیلی از بیماری ها شود.

بیشتر بخوانید: آروماتراپی چیست؟

به علت غلظت زیاد روغن های اسانسی بهتر است که این روغن با روغن های واقعی(روغن های حامل) ترکیب شده و سپس مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه در مورد روغن های حامل هم صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: چرا نباید روغن‌های اسانسی را به تنهایی استفاده کرد؟ 

البته روغن های اسانسی کمی هم وجود دارند که بدون رقیق کردن می توان استفاده کرد مانند روغن بابونه، صندل، رز و ژرانیوم.

روغن های اسانسی طول عمری بین 5 تا 10 سال دارند بنابراین از یک بطری از این روغن می توان برای مدت خیلی طولانی استفاده کرد. اما روغن های مرکبات مثل پرتقال و لیمو پس از مدتی غلظت خود را از دست می دهند و بیشتر از 2 سال قابلیت استفاده ندارند..
قبل از مصرف روغن های اسانسی حتما روغن های اسانسی را امتحان کنید که حساسیت نداشته باشید. برای اینکار کافیست یک قطره از روغن اسانسی را با ½ قاشق روغن حامل (روغن بادام شیرین یا روغن جوجوبا) مخلوط کنید و در قسمت داخلی بالای بازو بمالید و چند ساعت صبر کنید اگر قرمزی و خارش در این محل نداشتید حساسیت ندارید.
پرفروش ترین روغن های اسانسی در سایت آمازون روغن اسانسی اسطوخودوس، روغن اسانسی نعناع فلفلی، روغن اسانسی درخت چای، روغن اسانسی اکالیپتوس، روغن اسانسی پرتقال، روغن اسانسی لیمو، روغن اسانسی چوب سدر، روغن اسانسی بابون رومی، روغن اسانسی دارچین و روغن اسانسی علف لیمو می باشد.

خب حالا می رسیم به روغن حامل (carrier oil) !

بیشتر روغن های حامل از گیاهان گرفته می شوند ولی بوی خاصی ندارند و مانند روغن های اسانسی فرار نیستند. به بیان دیگه این که روغن های اسانسی بسیار فرار بوده و زود تبخیر می شوند و همچنین بوی طبیعی قوی دارند و دارای ترکیات کامل گیاهی می باشند و برعکس آن روغن های حامل فرار نیستند و زود تبخیر نمی شوند و بوی خاصی نیز ندارند بنابراین ترکیب این دو باعث رقیق شدن روغن اسانسی می شود بدون اینکه از خاصیت دارویی آن بکاهد.
تمام روغن های حامل از گیاهان گرفته نمی شوند بلکه گاهی از فشردن هسته ها، مغزها و دانه های آن استخراج می شوند.
نکته مهم اینه که کره و مارگارینی که درآشپزخانه مصرف می شوند بهتر است در همان آشپزخانه باقی بماند ازآنها برای استفاده موضعی نمی توان استفاده کرد. همچنین روغن های معدنی و دیگر مشتقات نفتی مانند وازلین نیز نباید به عنوان روغن های حامل استفاده شود.

با توجه به اینکه روغن های حامل خاصیت روغنی دارند بنابراین عمر محدودی نیز دارند. عمر مفید روغن های حامل بین 6 ماه تا 1 سال می باشد و مهم است که در این مدت در جای تاریک و خنک و در محفظه اصلی خودش نگهداری شود.
روغن های حامل از ترکیبات متفاوتی تشکیل شده اند بنابراین از لحاظ خصوصیاتی مثل رنگ، ویسکوزیته، سرعت نفوذ، عمر مفید و سایر خواص متفاوت می باشند.
از مهمترین روغن های حامل میتوان به روغن نارگیل، جوجوبا، هسته انگور، بادام شیرین، جوانه گندم و روغن زیتون نام برد.
روغن های حامل می تواند برای ماساژ آروماتراپی یا لوازم آرایش طبیعی مانند: روغن حمام، روغن بدن، کرم، بالم لب، لوسیون و مرطوب کننده استفاده شود. روان و غیرچسبنده بودن روغن های حامل باعث می شود که برای ماساژ، دستانتان براحتی بر روی پوستتان سر بخورد و روغن یه سرعت جذب پوستتان شود و روغن اسانسی که با این روغن حامل ترکیب نموده اید نیز جذب پوستتان شود.

همچنین روغن حامل از حساسیت، قرمز و سوختگی که ممکن است در استفاده تنها از روغن اسانسی بر روی پوست ایجاد شود جلوگیری می نماید.
روغن های حامل به میزان متفاوت دارای مواد زیر میباشند که هرکدام از این مواد دارای خواص مخصوص به خود می باشند. در زیر تعدادی از این مواد و خواص آن را نام می بریم.

ویتامین ها:

- حفظ و بازسازی بافت پوستی حیاتی

- کنترل آکنه و جوش

- کاهش خطوط و چین و چروک پوست

- آبرسانی به پوست

- خواص ضدالتهابی

- روشن و درخشان کننده پوست

اسیدهای چرب ضروری:

- آبرسانی به پوست و جوانسازی پوست

- تغذیه رسانی به سلول ها و از بین بردن سموم بدن

- محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی مضر با ساختن سدهای ضدمیکروبی

- پیشگیری از علائم پیری زودرس با مرطوب نگه داشتن پوست

- کاهش از دست رفتن آب در سطوح بالایی پوست

- افزایش نرمی و حفظ بافت طبیعی پوست و مو

روغن های حامل

اولئیک اسید:

- حفظ لطافت پوست و مو

- تحریک افزایش رشد مو و افزاش استحکام آن

- کاهش ظهور علائم پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز بر روی پوست

- تقویت ایمنی

- دارای خواص آنتی اکسیدانی

- جلوگیری از التهاب و درد مفاصل

لینولئیک اسید:

- مرطوب کننده مو و افزایش سرعت رشد آن

-افزایش سرعت ترمیم زخم ها

- دارای خواص ضد التهابی

- کاهش آکنه و جلوگیری از شیوع آن

- احساس چربی آن پایین است بنابراین برای پوست های مبتلا به آکنه مفید می باشد.

حالا ببینیم هرکدام از این روغن های حامل به تنهایی چه خواصی دارند تا با توجه به نیازتون بتوانید یکی از این روغن های حامل را برای ترکیب کردن با روغن های اسانسی انتخاب نمایید.

روغن هسته انگور

- گزینه عالی برای ماساژ چون چربی زیادی بر روی پوست باقی نمی گذارد.

- مرطوب کننده

- دارای مقدار زیادی لینولئیک اسید

- عمر مفید نسبتا کوتاه

روغن بادام شیرین

- بوی ملایم آجیلی و شیرین

- قدرت جذب سریع و باقی گذاشتن مقدار کمی از اثر چربی بر روی پوست

- دارای مقدار زیاد اسید اولئیک و ویتامین E

- مرطوب کننده

- یک روغن حامل همه کاره

(توجه شود که این روغن ممکن است در افرادی که دارای آلرژی به آجیل و مغزها هستند ایجاد حساسیت کند.)

روغن جوجوبا

- بوی آجیلی بسیار ملایم

- مشابه با چربی طبیعی بدن

- مرطوب کننده پوست و مو

- طول عمر طولانی

روغن زیتون

- روغنی در دسترسی هم برای استفاده موضعی هم برای آشپزی

- باقی گذاشتن اثر چربی بر روی پوست

- بوی قوی

- منیع غنی از اولئیک اسید (اسیدهای چرب)

- عمر مفید نسبتا کوتاه

روغن نارگیل

- حالت جامد در دمای اتاق

- بوی واضح نارگیل

- باقی گذاشتن اثر چربی و مرطوب بر روی پوست

ـ طول عمر بلند مدت

کره کاکائو

- جامد است و کار کردن با آن در دمای اتاق مشکل می باشد.

- بهترین تاثیر را در زمانیکه ذوب شده و با سایر روغن های حامل ترکیب شود دارد

- بوی شکلات شیرین

شی باتر

- در درمای اتاق جامد می باشد.

- بوی آجیلی

- رنگ شیری

- مرطوب کننده پوست و مو

- باقی گذاشتن اثر رطوبت و یک لایه مومی بر روی پوست

 

خرید روغن هسته انگور ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

رفع چین و چروک صورت

سریع‌ترین راه‌های رفع چین و چروک صورت

« اوا ماندس» هنرپیشه آمریکایی در مصاحبه‌ای که با مجله نیویورک کرده می‌گوید :« من عاشق روغن‌های ضد چروک هستم که پوستم را همانند شبنم مرطوب می‌کنند. من روزی چند بار از این روغن‌ها برای مرطوب کردن پوستم استفاده می‌کنم. » هنرپیشه‌های بسیاری هستند که از روغن‌های ارگانیک برای رفع چین و چروک صورت خود استفاده می‌کنند و پوستی صاف و شفاف دارند. این روزها هنرپیشه‌ها و سلبریتی‌ها محصولات ارگانیک را به کرم‌های شیمیایی ترجیح می‌دهند. حتما شما هم دوست ندارید وقتی در آینه به صورت خود نگاه می‌کنید چین و چروکی در پوست صورت خود ببینید. در این مقاله به شما روغن‌های ارگانیک مناسب برای رفع چین و چروک پوست را معرفی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید