سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن هسته انگور برای مو
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن هسته انگور ارگانیک

مهمترین خواص روغن هسته انگور برای مو و پوست

روغن هسته انگور برای پوست و مو فواید بسیار زیادی دارد. از جمله خواص روغن هسته انگور برای مو می‌توان به تقویت آن، افزایش سرعت رشد مو و متعادل کردن چربی آن اشاره کرد. در این مقاله به بررسی هر کدام از این خواص می‌پردازیم و با فواید این روغن برای مو بیشتر آشنا می‌شویم. همچنین می‌دانیم که یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افراد به هنگام خرید روغن‌های ارگانیک، پیدا کردن اصل آن روغن است. در انتهای مقاله برای خریدی مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • خواص روغن هسته انگور برای پوست
  • خواص روغن هسته انگور برای مو

روغن هسته انگور دارای بیشترین میزان امگا-6 در مقایسه با سایر روغن‌های گیاهی می‌باشد. این روغن به دلیل داشتن خواص ضد التهابی، ضدمیکروبی و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی معروف است. این ترکیبات به همراه مقادیر زیادی از اسیدهای چرب زنجیره امگا و ویتامین E، این روغن را به یک روغن درمانی مشهور برای پوست تبدیل کرده است. در ادامه به بررسی خواص روغن هسته انگور برای مو و پوست می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

خواص روغن هسته انگور برای پوست

درمان آکنه و جوش:

به دلیل داشتن ترکیبات تایید شده ضدباکتری روغن هسته انگور، بعضی از مردم از این روغن برای درمان شیوع آکنه و جوش استفاده می‌کنند. این روغن با نفوذ به عمق منافذ پوست باکتری‌های موجود در منافذ پوست را از بین برده و باعث ایجاد پوستی تمیزتر می‌شود. این روغن باعث ایجاد پوستی نرم‌تر و با کشسانی بیشتر می شود.

تحقیقات نشان داده که ترکیبات گیاهی باعث افزایش رطوبت و نرمی پوست می‌شود. روغن هسته انگور کمک می‌کند که ویتامین E و Cپوست شما به اندازه کافی تامین شود.  

روشن شدن پوست:

هسته انگور دارای ترکیب آنتیاکسیدان قوی به نام پروانتوسیانیدین است که اگر به طور مداوم بر روی پوست استفاده شود باعث روشن شدن پوست خواهد شد.

کاهش قرمزی و التهاب پوست:

روغن هسته انگور با افزایش ساخت سلول باعث کمک به جایگزینی پوست آسیب دیده می‌شود.

حفاظت از پوست در مقابل اشعه مضر خورشید:

آنتی‌اکسیدان موجود در روغن هسته انگور پوست شما را در مقابل اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند.

کاهش اثرات جای زخم و جای جوش:

روغن هسته انگور با داشتن ویتامین E باعث کاهش اثرات اسکار می‌شود. بعضی تحقیقات می‌گویند که اگر از این روغن دو بار در روز استفاده کنید، اثر مثبت این روغن بر روی جای زخم و جوش را بعد از دو هفته خواهید دید.

طریقه استفاده از روغن هسته انگور برای ترک پوست:

این روغن ترک‌های پوستی را از بین می‌برد. زیرا این روغن خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد و نیز به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌ها سلول‌های پوست را ترمیم می‌کند.

طریقه استفاده از روغن هسته انگور برای پوست:

می‌توانید روغن هسته انگور را به تنهایی بر روی پوست ماساژ دهید. اما برای تاثیرگذاری بیشتر بهتر است این روغن را با روغن‌های اسانسی از جمله روغن سرو کوهی، روغن درخت چای، روغن لیمو سنگی ، روغن شمعدانی ، روغن اسطوخودوس و…مخلوط نمایید. می‌توانید مقداری از روغن هسته انگور را در کف دست‌تان ریخته و با مالش در کف دست به یکدیگر باعث گرم شدن روغن بشوید. سپس از آن به عنوان مرطوب‌کننده بر روی پوستتان استفاده کنید.

خواص روغن هسته انگور برای مو

تهیه سرم روشن کننده پوست و ضدلک:

مواد مورد نیاز:

-پنج تا شش قطره روغن هسته انگور

-دو تا سه قطره روغن نعنا فلفلی

طریقه مصرف:

این دو روغن را با هم ترکیب کنید. سپس مقداری از این ترکیب را به آرامی روی پوست‌تان ماساژ دهید و پس از ده دقیقه با آب ولرم پوست‌تان را بشویید.

خرید روغن هسته انگور اصل

روش دوم برای درخشان کردن پوست:

مواد مورد نیاز:

-سه قاشق روغن هسته انگور

-پنج قطره روغن لیمو

-پنج قطره روغن بهارنارنج

طریقه مصرف:

هرشب پس از شستشوی صورت از این ترکیب بر روی پوست تمیز استفاده شود. توجه داشته باشید پس از استفاده از این محلول تا دوازده ساعت از قرارگیری زیر تابش مستقیم نور خورشید دوری کنید. زیرا لیمو و بهار نارنج پوست را در برابر نور خورشید حساس می کنند. ویتامین C موجود در لیمو باعث روشن شدن پوست و کاهش لک‌ها می‌شود و همینطور بهار نارنج با داشتن ساختاری مشابه هیدروکینین که در کرم‌های ضد لک استفاده می‌شود به روشن شدن پوست کمک می‌کند.

تهیه سرم آبرسان ضد جوش:

مواد مورد نیاز:

-سه قاشق غداخوری روغن هسته انگور

-پنج قطره روغن سرو

-پنج قطره روغن مر

طریقه استفاده:

این سه روغن را با هم ترکیب کنید و هرشب قبل از خواب روی صورت تمیز بمالید. روغن هسته انگور موجود در این ترکیب آبرسان بوده و همچنین منافذ پوست را پاکسازی می‌کند و با این کار به کاهش جوش‌های صورت کمک می‌کند. روغن سرو  با خاصیت سم‌زدایی و پاکسازی و روغن مر با خاصیت آبرسانی اثرات مثبت این سرم را افزایش می‌دهند.

خواص روغن هسته انگور برای مو

روغن هسته انگور موهای شما را مرطوب و نرم می‌کند، بدون اینکه اثر چربی بر روی آن بگذارد. همچنین باعث کاهش شوره سر و ریزش مو شده و به استحکام مو می‌افزاید و سرعت رشد مو را افزایش می‌دهد. ویتامین E موجود در روغن هسته انگور به ساخت بافت مو کمک می‌کند و لینولئیک اسید موجود در آن رشد مو را افزایش می‌دهد. در ادامه به بررسی خواص روغن هسته انگور برای مو می‌پردازیم.

استحکام بخشی به مو:

از مهم‌ترین خواص روغن هسته انگور برای مو تقویت آن است. روغن هسته انگور مو را از حالت شکنندگی محافظت می‌کند و درخشش و استحکام را به موهای شما باز می‌گرداند. روغن هسته انگور و ریزش مو پیوندی تنگاتنگ دارند.

افزایش سرعت رشد مو:

محققان روغن هسته انگور برای رویش مو را توصیه می‌کنند. افزایش کارایی رگ‌های خونی پوست سر و ترمیم مویرگ‌های آسیب‌دیده باعث افزایش سرعت جوانه‌زنی ریشه مو می‌شود .همچنین این روغن دارای ترکیبات پتاسیم، سدیم، کلسیم و آهن می‌باشد که باعث تغذیه مو و پوست سر می‌شوند. بنابراین از دیگر خواص روغن هسته انگور برای مو افزایش رشد آن است.

طرز تهیه سرم تقویت کننده رشد مو:

مواد مورد نیاز:

-دو الی سه قطره روغن هسته انگور

-یک الی دو قطره روغن آرگان

خواص روغن هسته انگور برای مو

طریقه استفاده:

مقداری آب را در یک قابلمه به جوش بیاورید. سپس ترکیب بالا را در یک ظرف شیشه‌ای ریخته و داخل آب جوش یک دقیقه بگذارید تا گرم شود. پس از شستشوی موی سر و خشک نمودن آن شروع به ماساژ پوست سر با استفاده از این روغن کنید. ماساژ را از قسمت پشت سر آغاز نموده و تا پیشانی ادامه دهید. ماساژ را تا انتهای ساقه مو نیز ادامه دهید. موی سر را با حوله بپوشانید و اجازه بدهید این روغن برای 30 دقیقه بر روی سر شما بماند تا کاملا به پوست سر شما نفوذ کند. سپس در ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد موهای خود را بشویید . شما می‌توانید این کار را برای دو یا سه بار در هفته بسته به موی سرتان تکرار نمایید. 

کاهش ترشح غدد چربی پوست سر:

اگر موی سرتان به سرعت چرب می‌شود شاید عجیب به نظر برسد که بخواهید از روغن برای کاهش آن استفاده کنید. یکی از خواص روغن هسته انگور برای مو کاهش ترشح غدد چربی است. ولی این روغن باعث چرب‌تر شدن موی سرتان نخواهد شد .چون با کوچک کردن منافذ پوست سر قدرت جذب سریع و طبیعی نمودن عملکرد غدد چربی به کاهش چرب شدن موی سر شما کمک می‌کند.

طرز تهیه سرم متعادل کننده چربی سر:

مواد مورد نیاز:

-چهار قاشق سوپخوری روغن هسته انگور

-چهار الی پنج قطره روغن اسانسی لیمو

طریقه استفاده:

این دو روغن را ترکیب کرده و سپس ترکیب به‌دست آمده را بر روی مو و پوست سرتان بگذارید و پس از نیم ساعت با آب ولرم بشویید. می‌توانید دو روز در هفته از این محلول بر روی موی خود استفاده کنید. این روغن را می‌توانید به تنهایی قبل از شستن موهای‌تان استفاده کنید. کافی است به مقدار دو یا سه قاشق سوپ‌خوری از روغن هسته انگور را گرم کنید و سپس تمام سر خود را با انگشتان‌تان کاملا ماساژ بدهید تا روغن به خوبی جذب شود. می‌توانید با شانه این روغن را تا انتهای مو نیز پخش نمایید. همچنین می‌توانید این روغن را با سایر روغن‌ها همانند روغن اسانسی لیمو ترکیب کنید. چند قطره از روغن لیمو را در 4 قاشق سوپ‌خوری روغن هسته انگور ریخته و ترکیب می‌کنید. ‌

سخن پایانی

خواص روغن هسته انگور برای مو بسیار زیاد است. همان‌طور که در مقاله خواندید این روغن برای عوارض پوست و مو توصیه می‌شود. در این مقاله با روش ساختن چند سرم و روش مصرف هر کدام آشنا شدید. اما همان‌طور که گفتیم تشخیص روغن ارگانیک اصل کار دشواری است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از شرکت نارین گل خریدی مطمئن داشته باشید. چرا که این شرکت روغن‌هایی با کیفیت بالا و خلوصی عالی در اختیار شما می‌گذارد. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

خرید روغن هسته انگور اصل

خرید روغن درخت‌ چای ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خواص روغن میوه نسترن

بررسی خواص روغن میوه نسترن و راز درخشش و زیبایی افراد مشهور

خواص روغن میوه نسترن شگفت‌انگیز است. این روغن از آن دسته روغن‌های ارگانیکی است که افراد مشهور و سلبریتی‌ها در محصولات مراقبت پوست و موی خود زیاد از آن استفاده می‌کنند. به طور مثلا "میراندا کر" که مدل معروف استرالیایی است در لاین تولید محصولات آرایشی و بهداشتی خود از روغن میوه نسترن استفاده می‌کند و خودش نیز از این روغن استفاده کرده و می‌گوید که این محصول پوست را شفاف و درخشان می‌کند. کورنتی کارداشیان و ویکتوریا بکهام نیز از این روغن برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنند. در این مقاله به بررسی خواص این روغن برای پوست و مو می‌پردازیم و در انتهای مقاله برندی را به شما معرفی می‌کنیم که بتوانید روغن اصل را با اطمینان کامل خریداری کنید.
ادامه مطلب
خواص روغن جوانه گندم

تاثیر شگفت انگیز خواص روغن جوانه گندم برای پوست و مو

اولین کاری که برای داشتن پوستی سالم و زیبا لازم است انجام دهید آبرسانی به آن است. اگر پوست خشک شود نه تنها باعث خارش و سوزش می‌شود، بلکه به مرور تیره و چروک هم می‌شود. یکی از مهم‌ترین خواص روغن جوانه گندم برای پوست این است که پوست را نرم و مرطوب می‌کند و آن را سالم و شاداب نگه می‌دارد. در این مقاله به بررسی فواید این روغن برای پوست و مو می‌پردازیم و در انتهای مقاله شما را برای خرید روغن جوانه گندم راهنمایی می‌کنیم:
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید