سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
شمع معطر
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
به قلم نارین‌گل

شمع معطر ارگانیک از کجا بخریم؟

تصور کنید بعد از یک روز پرکار با خستگی بسیار زیاد به خانه برمی‌گردید و به دنبال راهی هستید که ذهن‌تان را آرام کنید تا خستگی از شما دور شود. استفاده از شمع‌های معطر یکی از روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا آرام شوید و از رایحه خوش آن لذت ببرید. در این مقاله درباره شمع‌های معطر می‌خوانید و در انتهای مقاله برای خرید شمع معطر شما را راهنمایی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • تاریخچه شمع معطر چیست؟
  • شمع معطر چیست؟
  • شمع‌های معطر چه فوایدی دارند؟
  • چگونه شمع معطر بسازیم؟
  • برای ساخت شمع‌های معطر از چه اسانس‌هایی استفاده می‌شود؟
  • شمع معطر از کجا بخریم؟

تاریخچه شمع معطر چیست؟

شمع‌ها از زمان‌های دور مورد استفاده بوده‌اند. از 3000 سال قبل از میلاد مسیح از شمع استفاده می‌شده است. اگر چه کاربرد شمع‌ها برای روشن کردن محیط زندگی بوده ولی در طول قرن‌ها با استفاده از رایحه گیاهان، شمع‌ها را معطر می‌کردند و از رایحه آن به شکل‌های مختلف استفاده می‌کردند. در اواسط قرن نوزدهم با پیشرفت‌هایی که در تولید موم و شمع انجام گرفت، تولید شمع‌های معطر آسان‌تر شد و افراد بیشتری از آن استفاده می‌کردند. بنابراین شمع‌های معطر در بیشتر نقاط دنیا قابل استفاده بودند.

همین حالا شمع آروماتراپی خودت رو بساز

شمع معطر چیست؟

این محصول، شمعی است که در پارافین آن مقداری روغن اسانسی اضافه شده و با سوختن آن این رایحه در هوا پخش می‌شود. خاصیت مهم شمع‌های معطر این است که با ذوب شدن پارافین آن، رایحه شمع به تدریج در هوا پخش می‌شود و هوا را خوش عطر می‌کند.

شمع‌های معطر چه فوایدی دارند؟

استرس را کم می‌کند

یکی از بزرگ‌ترین مزایای شمع‌های معطر این است که تنش و استرس را از ما دور می‌کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید بدن و ذهن ما تا چه حدی به حس بویایی وابسته است. وقتی عطری را بو می‌کنید بر هورمون شادی اثر می‌گذارد، آن را فعال می‌کند و استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد. بنابراین یکی از راه‌های خودمراقبتی استفاده از شمع‌های معطر است. تحقیقات نشان می‌دهد رایحه مرکبات، به خصوص لیمو و پرتقال تنش ذهنی را کم می‌کند و فرد را آرام می‌کند.

شمع معطر

حس سرزندگی و نشاط می‌دهد

شمع معطر خاصیت آرام‌بخشی به فضا می‌دهد، بنابراین حس شادابی و سرزندگی را در شما زنده می‌کند. بنابراین با یک تنفس آگاهانه و دم و بازدم منظم می‌توانید از عطر شمع لذت ببرید و احساسات منفی را از خودتان دور کنید. این کار باعث تجدید انرژی می‌شود. بنابراین در روزهایی که اعتماد به نفس خودتان را از دست داده‌اید کافی است که یک شمع با رایحه سنبل، گل رز و یا مر روشن کنید و با تمرکز کافی از رایحه آن لذت ببرید.

عملکرد مغز را تقویت می‌کند

شمع معطر تقویت‌‌کننده مغز است. عطرهای خاصی مانند نعناع فلفلی، بادام و دارچین بر مغز اثر مستقیم دارند و تمرکز را بالا می‌برند. بر اساس تحقیقات شمع‌های معطر با رایحه گل رز، نعناع فلفلی و یلنگ یلنگ فاز آلفا و بتا را در مغز کاهش می‌دهند و باعث حس بیداری در فرد می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود که در محل کار برای افزایش تمرکز و بهره‌وری از شمع‌های معطر استفاده کنید.

کیفیت خواب را بالا می‌برد

استرس‌های روزمره و عادات بد زندگی باعث می‌شود که الگوی خواب ما دچار مشکل شود. به همین دلیل بسیار از مردم هستند که شبها بیدارند و روزها می‌خوابند. به هم خوردن عادت خواب عوارض جبران ناپذیری بر روی جسم و ذهن انسان می‌گذارد. بنابراین تا جای ممکن لازم است تا ساعت خواب خود را تنظیم کنید. استفاده از شمع‌های معطر یکی از روش‌های موثر برای تنظیم ساعت خواب است. به خصوص شمع معطر اسطوخودوس حس آرامش به افراد می‌دهد. رایحه اسطوخودوس بی‌خوابی را کم می‌کند و با تنظیم ساعت خواب به سلامت بدن کمک می‌کند.

حافظه را قوی می‌کند

حس بویایی یکی از حواس پنج‌گانه ماست که ارتباط مستقیمی با حافظه دارد. حتما برای شما هم پیش آمده که عطرخاصی را استشمام کرده‌اید و این رایحه شما را به یاد مکان خاصی انداخته است و یا خاطره‌ای را برای شما زنده کرده است. علم ثابت کرده که بوها می‌توانند با تحریک سیستم لیمبیک مغز، حافظه را تحریک کنند. طبق تحقیقاتی که انجام شده رایحه‌ها، احساسات و خاطرات کاملا در هم تنیده‌اند. به طوری که بر فرض رایحه درخت کاج شما را به یاد جنگل و خاطره‌ای که در آن داشته‌اید می‌اندازد. بنابراین رایحه شمع‌های معطر در تقویت حافظه نقش مهمی دارد.

شمع معطر

روحیه را تقویت می‌کند

همان‌طور که قبلا گفتیم شمع معطر باعث می‌شود که حس استرس و تنش در شما کم شود و احساس آرامش بیشتری داشته باشید. شمع‌های معطر احساس سبکی و شادی بیشتری به ما می‌دهند. همچنین برخی شمع‌های معطر مواد شیمیایی موجود در مغز را فعال می‌کنند و تولید سروتونین و دوپامین (هورمون شادی) را افزایش می‌دهند. بنابراین باعث ایجاد شادمانی و نشاط می‌شوند و روحیه شما را تقویت می‌کنند. رایحه ترنج، سیب و یاس برای تقویت روحیه شما بسیار موثر هستند.

باعث سلامتی بدن می‌شود

تحقیقات نشان داده که رایحه عطرها سلامتی جسمی را افزایش می‌دهند. به طور مثال برخی عطرها کلسترول را کاهش می‌دهند و رایحه برخی گیاهان مشکلات روحی و ذهنی را درمان می‌کنند. بنابراین رایحه عطرها هم بر سلامتی جسمی بدن اثر می‌گذارند و هم سلامتی روحی و روانی فرد را تضمین می‌کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود که هنگامی که تمرینات یوگا و مدیتیشن انجام می‌دهید از شمع‌های معطر استفاده کنید تا رایحه آنها تمرکز شما را بالا ببرد.

چگونه شمع معطر بسازیم؟

این محصول در بسیاری از فروشگاه‌ها به صورت آماده وجود دارد. ولی شما می‌توانید شمع‌های معطر خاص خودتان را بسازید و از آن لذت ببرید. برای ساخت شمع‌های‌ معطر نارین گل ابتدا باید انتخاب کنید که می‌خواهید شمع خود را با یک اسانس بسازید و یا ترجیح می‌دهید آن را با ترکیب دو اسانس بسازید؟ برای ساخت شمع‌های معطر کافی است که ابتدا پارافین را کاملا ذوب کنید و بعد چند قطره روغن اسانسی به آن اضافه کنید. سپس آن را در یک ظرف ریخته و فتیله را داخل آن قرار می‌دهید تا شمع سفت شود. به این ترتیب می‌توانید از شمع معطر شیشه‌ ای نارین گل لذت ببرید.

شمع معطر

برای ساخت شمع‌های معطر از چه اسانس‌هایی استفاده می‌شود؟

در شمع‌های معطر از روغن‌های اسانسی زیادی استفاده می‌شود. در اینجا به معرفی چند روغن اسانسی و اثر آن بر روی بدن می‌پردازیم:

لوندر: اسانس لوندر یا اسطوخودوس رایحه آرام‌بخشی دارد. به خصوص زمانی که می‌خواهید بخوابید از این شمع استفاده کنید.

لیمو: اسانس لیمو یکی از محبوب‌ترین اسانس‌های مرکباتی است که خلق و خوی شما را بهتر می‌کند و یک رایحه کاملا نشاط‌بخش دارد.

پرتقال: این اسانس رایحه مرکباتی و تازه دارد و استرس و اضطراب را کم می‌کند. شمع پرتقالی به شما حس شادی می‌دهد.

 دارچین: شمع دارچینی برای همه مناسب است چرا که استرس و تنش را کم می‌کند. به خصوص این شمع برای کسانی مناسب است که حافظه ضعیفی دارند. این رایحه تمرکز را بالا می‌برد و خستگی ذهنی را از بین می‌برد.

شمعدانی: شمع با اسانس شمعدانی علاوه بر حس آرامشی که به فرد می‌دهد باعث می‌شود که عملکرد هورمون‌ها  منظم شوند و احساسات فرد متعادل شود. این رایحه حس غم و اضطراب را نیز کم میکند.

شمع معطر از کجا بخریم ؟

برای خرید شمع‌های معطر می‌توانید به فروشگاه‌های مختلفی مراجعه کنید. اما اگر می‌خواهید اسانسی که در شمع خود استفاده می‌کنید کیفیت بالایی داشته باشد و خالص باشد به شما توصیه می‌کنیم که این محصول را از شرکت نارین گل تهیه کنید. زیرا این شرکت وارد کننده روغن‌های اسانسی با کیفیت بسیار بالا است. هنگامی که رایحه این اسانس‌ها به مشام شما برسد متوجه می‌شوید که کیفیت این اسانس‌ها با سایر شمع‌های معطری که خریداری می‌کنید کاملا متفاوت است. قیمت شمع معطر در بازار کاملا متفاوت است. اما نارین گل بهترین شمع‌های معطر را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیار شما می‌گذارد. به علاوه می‌توانید لذت ساختن شمع را هم تجربه کنید و آن را خودتان بسازید.

سخن پایانی

شمع معطر شمعی است که در آن از روغن‌های اسانسی استفاده شده است. با روشن کردن شمع، رایحه این روغن‌ها در هوا پخش می‌شود و حس خوبی به شما می‌دهد. رایحه روغن‌های اسانسی بر روی جسم و ذهن شما اثر می‌گذارند و تنش و استرس را از شما دور می‌کنند. همچنین باعث می‌شوند تمرکزتان بیشتر شود و خواب عمیق و آرام‌تری داشته باشید. از اسانس‌های مختلفی که در ساخت شمع معطر استفاده می‌شود می‌توانیم به لوندر، لیمو، شمعدانی و دارچین و غیره اشاره کنیم. هر کدام از این روغن‌ها با رایحه خاص خود، اثر مستقیمی بر روی شما می‌گذارند. شمع‌های معطر را می‌توانید خودتان بسازید. برای تهیه این محصول به سایت نارین گل مراجعه کنید و با انتخاب اسانس مورد نظر خود، رایحه شمع خودتان را انتخاب کنید. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

ساخت شمع معطر

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

از بین بردن جوش

5 راه حل قطعی از بین بردن جوش

بسیاری از بازیگران برای رفع جوش‌های صورت خود رژیم غذایی مناسب می‌گیرند. بعضی دیگر به طور منظم از آبرسان مناسب پوست خود استفاده می‌کنند. برخی پیشنهاد می‌کنند که با نوشیدن آب از ایجاد آکنه جلوگیری کنیم. ولی همه آنها در یک چیز مشترک هستند. بیشتر این بازیگران و سلبریتی‌ها از روغن‌های ارگانیک مناسب برای از بین بردن جوش استفاده می‌کنند. مگان فاکس، بازیگر آمریکایی از روغن هسته انگور استفاده می‌کند و می‌گوید که این روغن سبک به تقویت کلاژن‌های پوست کمک کرده و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. روغن  هسته انگور برای انواع پوست مناسب است و عفونت‌های پوستی را از بین می‌برد. از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کرده و منافذ پوست را تمیز می‌کند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که آکنه چرا به وجود می‌آید و روغن‌های ارگانیک مناسب برای رفع آن چیست.
ادامه مطلب
از بین بردن لک صورت

راهکارهای موثر برای از بین بردن لک صورت

حتما برای شما هم جالب است که بدانید 16000 نفر در سایت آمازون طرفدار ماسک خاک رس هستند. این محصول به عنوان لایه‌بردار عمل کرده و برای از بین بردن لک صورت استفاده می‌شود. یکی از طرفداران ثابت ماسک خاک رس، بازیگر آمریکایی، خانم « میندی کالینگ» است که در یکی از مصاحبه‌های خود به این مورد اشاره می‌کند. سلبریتی‌ها و هنرپیشه‌های بسیاری از محصولات ارگانیک برای رفع لک صورت استفاده می‌کنند. زیرا لک صورت تاثیر بسیاری بر زیبایی افراد می‌گذارد. اگر پوست صورت شما هم لک دارد تا انتهای این مقاله با ما باشید تا در مورد علت ایجاد لک، پیشگیری از آن و روغن‌های ارگانیک مناسب برای رفع آنها بیشتر بدانید.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید