سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
از بین بردن لک صورت
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
به قلم نارین‌گل
خرید نارین باکس رفع جای جوش

راهکارهای موثر برای از بین بردن لک صورت

حتما برای شما هم جالب است که بدانید 16000 نفر در سایت آمازون طرفدار ماسک خاک رس هستند. این محصول به عنوان لایه‌بردار عمل کرده و برای از بین بردن لک صورت استفاده می‌شود. یکی از طرفداران ثابت ماسک خاک رس، بازیگر آمریکایی، خانم « میندی کالینگ» است که در یکی از مصاحبه‌های خود به این مورد اشاره می‌کند. سلبریتی‌ها و هنرپیشه‌های بسیاری از محصولات ارگانیک برای رفع لک صورت استفاده می‌کنند. زیرا لک صورت تاثیر بسیاری بر زیبایی افراد می‌گذارد. اگر پوست صورت شما هم لک دارد تا انتهای این مقاله با ما باشید تا در مورد علت ایجاد لک، پیشگیری از آن و روغن‌های ارگانیک مناسب برای رفع آنها بیشتر بدانید.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • لک صورت چیست؟
  • بررسی علت ایجاد لک صورت
  • راه‌های پیشگیری از ایجاد لک صورت
  • بهترین روغن‌های ارگانیک برای از بین بردن لک صورت کدامند؟

لک صورت چیست؟

برای اینکه بدانیم علت لک صورت چیست لازم است در ابتدا با ساختار پوست و رنگدانه‌های آن آشنا شویم. به رنگدانه‌های طبیعی پوست، مو و چشم ملانین می‌گویند. هر چه بدن ملانین بیشتری تولید کند رنگ پوست، مو و چشم تیره‌تر می‌شود. ملانین بخشی از پوست است که موجب می‌شود قسمت‌هایی از پوست افراد تیره‌تر شوند. بنابراین اگر مقدار این رنگدانه زیاد شود روی پوست لکه‌هایی ایجاد می‌شود. برای از بین بردن لک صورت باید مقدار ملانین پوست کنترل شود. همچنین ملانین از پوست شما در برابر اشعه UV محافظت می‌کند.

در پوست سالم این رنگدانه‌ها در سراسر بدن به صورت یکنواخت پراکنده شده‌اند. اما اگر این رنگدانه‌ها در بخش‌هایی از پوست بیشتر تولید شوند آن قسمت از پوست تیره‌تر از سایر بخش‌ها می‌شود. ممکن است رنگدانه‌ها در هر بخش پوست بیشتر شوند ولی این عارضه معمولا در صورت، دست و گردن بیشتر دیده می‌شود. ایجاد لک روی صورت یک مشکل متداول است و برای خیلی از افراد پیش می‌آید. لک‌های پوستی معمولا بی‌ضرر و قابل درمان هستند. برای از بین بردن لک صورت راه‌های مختلفی وجود دارد. از بهترین راه‌های درمان لک پوست صورت استفاده از روغن‌های ارگانیک نارین گل است که در انتهای مقاله به آن می‌پردازیم.

از بین بردن لک صورت

لک‌های پوست صورت به دلایل مختلفی به وجود می‌آیند. در ادامه مقاله به مهترین دلایل آن اشاره می‌کنیم:

  • ژنتیک: لک‌های صورت بسیاری از افراد دلیل ژنتیکی دارد و از پدر و مادر به آنها منتقل شده است.
  • بارداری: صورت بسیاری از خانم‌ها در دوران بارداری به دلیل به هم خوردن هورمون‌ها دچار لک می‌شود. این عارضه در بیشتر افراد پس از زایمان برطرف می‌شود.
  • گرما: پیگمنت‌های پوست در گرما بیشتر فعال می‌شوند و لک‌هایی ایجاد می‌کنند. حتی اگر از ضدآفتاب استفاده می‌کنید در هوای گرم پوست خود را خنک نگه دارید.
  • سن: با بالا رفتن سن در پوست صورت افراد لک‌های بیشتری ایجاد می‌شود. بنابراین لازم است تا با محصولات مراقبت پوستی به آن رسیدگی کنید.
  • عوارض داروها: مصرف بعضی از داروها باعث ایجاد لک صورت می‌شود. لازم است در این مورد به بروشور دارو مراجعه کنید و یا با پزشک خود مشورت کنید.
  • التهاب پوستی: بسیاری از التهاب‌های پوستی مثل جوش‌ها بعد از مدتی تبدیل به لک صورت می‌شوند. برای از بین بردن لک صورت و همچنین جای جوش‌ها از روغن‌های ارگانیک استفاده کنید.

باکس رفع جای جوش نارین گل را اینجا ببینید.

  • کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی: لازم است تا با تغذیه مناسب و به خصوص مصرف میوه و سبزیجات مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کنید زیرا بسیاری از لک‌های صورت به دلیل کمبود ویتامین‌هایی مثل B12 ایجاد می‌شوند.

راه‌های پیشگیری از ایجاد لک صورت

همانطور که گفتیم متخصصان برای از بین بردن لک صورت راه‌های مختلفی توصیه می‌کنند. اما توصیه بیشتر متخصصان پوستی این است که از ایجاد این لک‌ها جلوگیری کنیم. راه‌های جلوگیری از ایجاد لک صورت چیست؟

  • از قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید دوری کنید: از ضد آفتاب استفاده کنید و اگر در ساعات میانی روز بیرون از خانه هستید حتما کلاه و لباس‌ آستین بلند بپوشید.
  • پوست صورت خود را لایه‌برداری کنید: تغییر رنگ پوست ممکن است در سلول‌های مرده ایجاد شود. لایه‌برداری منظم پوست صورت موجب می‌شود این سلول‌ها از بین بروند.

باکس تونر و لایه‌بردار نارین گل را ایجا ببینید.

  • تغییرات  هورمونی را بررسی کنید: با تغییر هورمون‌های بدن لک‌های صورت زیاد می‌شوند. بنابراین لازم است در آزمایش‌های دوره‌ای تغییرات هورمونی بدن خود را کنترل کنید.
  • التهاب و آسیب‌های پوستی را درمان کنید: عواملی مانند سوختگی، بریدگی، جوش و پسوریازیس اگر به خوبی درمان نشوند موجب ایجاد لک‌های صورت می‌شوند. بنابراین برای از بین بردن لک‌ صورت بهتر است آسیب‌های پوستی درمان شوند.
  • از خوردن مواد قندی و غذاهای چرب پرهیز کنید: قند و چربی رنگدانه‌های پوست را تحریک کرده و باعث ایجاد لک صورت می‌شوند.
از بین بردن لک صورت

بهترین روغن‌های ارگانیک برای از بین بردن لک صورت کدامند؟

نارین گل برای از بین بردن لک صورت سه محصول ویژه ارگانیک دارد. نارین باکس ضد لک پوست چرب، روغن میوه نسترن و روغن دانه پاپایا برای رفع فوری لک صورت توصیه می‌شود.

پکیج ضدلک پوست چرب

این نارین باکس شامل روغن سنجد تلخ، روغن بهار نارنج و خاک رس قرمز است. این پکیج برای رفع فوری لک صورت توصیه می‌شود. ترکیب این دو روغن پوست را روشن و درخشان می‌کند و خاک رس قرمز پوست را لایه‌برداری می‌کند.  

پکیج ضدلک پوست چرب را اینجا ببینید.

این روغن قرمزی و التهاب پوست را از بین می‌برد زیرا مواد معدنی موجود در روغن سنجد تلخ خاصیت ضدالتهابی دارد. روغن سنجد تلخ حاوی مقدار بسیار زیادی ویتامین C است. ویتامین C رنگدانه‌های تیره پوست را روشن می‌کند و لک‌ها را از بین می‌برد. از بین بردن لک صورت مهارت اصلی روغن سنجد تلخ است.  این روغن بافت پوست را صاف و شفاف کرده و لک‌ها را از بین می‌برد. ویتامین‌های موجود در این روغن سلول‌های جدیدی در لایه بیرونی پوست ساخته، پوست را بازسازی کرده و آن را روشن و درخشان می‌کند.

خرید روغن سنجد تلخ

روغن بهار نارنج ناخالصی‌ها را از جریان خون پاک می‌کند و سلول‌های مرده پوست که در لایه بیرونی پوست یا اپیدرم قرار دارند را بازسازی می‌کند. این روغن ویتامین‌های منحصربفردی دارد که با بازسازی سلول‌های پوست آن را روشن و شفاف می‌کند. روغن بهار نارنج بافت پوست را یکدست و یک‌رنگ می‌کند و برای از بین بردن لک صورت بسیار مفید است.

خرید روغن بهارنارنج

خاک رس قرمز یک لایه‌بردار قوی است و لک‌ها و تیرگی‌ها را از بین می‌برد. این لایه‌بردار پوست را شاداب و درخشان می‌کند زیرا به راحتی می‌تواند چربی‌های اضافه سطح پوست و سلول‌های مرده آن را از بین ببرد. بنابراین برای از بین بردن لک صورت فوق‌العاده عمل می‌کند. همچنین این خاک آلودگی‌هایی که در سطح پوست جمع می‌شود را از بین می‌برد. پاکسازی و بازسازی پوست مهارت اصلی خاک رس قرمز است.

خرید خاک رس قرمز

روغن میوه نسترن از گذشته‌های دور مورد استفاده بوده است. این روغن ویتامین A و C، اسید چرب و آنتی‌اکسیدان بالایی دارد. مهارت اصلی این روغن از بین بردن لک صورت است. زیرا اسیدهای چرب موجود در این روغن به همراه ویتامین C موجود در آن به مرور زمان پوست را روشن می‌کند و جای لک و تیرگی را کم‌رنگ می‌کند تا پوست روشن و درخشان شود. مواد معدنی موجود در روغن میوه نسترن یعنی استرول‌ها و توکوفرل‌ها بر روی لک‌های صورت اثر می‌گذارند و آن را از بین می‌برند. روغن میوه نسترن در درمان لک صورت تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. به علاوه این روغن آبرسان قوی پوست نیز هست. روغن میوه نسترن منافذ باز پوست را نمی‌بندد و به راحتی جذب می‌شود.

خرید روغن میوه نسترن

روغن پاپایا مملو از ویتامین‌ها و بتاکاروتین است و پوست را روشن می‌کند. همچنین اسیدهای چرب مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک موجود در این روغن خاصیت ضدالتهابی برای پوست دارد و قرمزی پوست و تیرگی‌های آن را از بین می‌برد. روغن پاپایا آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و با لایه‌برداری از سطح پوست آن را روشن و شفاف می‌کند. مهارت اصلی روغن پاپایا از بین بردن لک صورت است زیرا با لایه‌برداری سلول‌های پوستی لک‌ها به مرور کم‌رنگ شده و به کلی از بین می‌روند.

خرید روغن دانه پاپایا

از بین بردن لک صورت

سخن پایانی

پوست بسیاری از افراد دچار لک می‌شود. این لک‌ها به دلایل مختلفی به وجود می‌آیند. برخی به دلایل ژنتیکی ایجاد می‌شوند و پوست برخی دیگر به دلیل قرار گرفتن در آفتاب زیاد دچار لک می‌شود. ژنتیک، بارداری و تغییرات هورمونی از جمله دلایل دیگری هستند که باعث ایجاد لک در پوست صورت، دست و گردن می‌شوند. به خصوص با بالا رفتن سن این لک‌ها بیشتر و پر رنگ‌تر می‌شوند. عادات نادرست غذایی نیز در ایجاد لک‌های پوستی موثر هستند.

یکی از بهترین‌ راه‌های درمان لک‌های پوستی استفاده از محصولات ارگانیک ضد لک است. روغن سنجد تلخ، روغن بهارنارنج، روغن میوه نسترن، روغن دانه پاپایا و خاک رس قرمز نارین گل برای از بین بردن لک صورت بسیار مفید هستند. این محصولات با بالاترین خلوص ممکن در شرکت نارین گل تولید می‌شود. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

خرید نارین‌باکس ضدلک و روشن‌ کننده پوست‌ چرب

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خواص روغن زنجبیل

خواص روغن زنجبیل ، بهترین درمان‌ آرتروز، رماتیسم و دردهای عضلانی

قرن‌های می‌گذرد که توانایی درمانی زنجبیل شناخته شده است و یونانی‌ها و رومی‌ها فراوان از این ادویه مفید بهره‌مند شده‌اند . این گیاه بومی آسیای جنوب شرقی است . از ساقه‌های زیرزمینی آن ادویه می‌سازند و به وسیله تقطیر با بخار روغن فرّار تهیه می‌کنند . تقطیر روغن ، بیشتر در انگلستان انجام می‌گیرد و حاصل آن مایعی است به رنگ زرد روشن ، متمایل به سبز کم‌رنگ کهربایی ، با رایحه گرم و دلپذیر ادویه‌ای .
ادامه مطلب
درمان بی خوابی

تاثیر باورنکردنی آروماتراپی در درمان بی‌ خوابی

بی خوابی یکی از مشکلات بسیار عذاب‌آور است که بر جنبه‌های مختلف زندگی تاثیر منفی دارد. دلایل مختلفی در بروز این مشکل نقش دارند. برای مثال، استرس و درگیری فکری مهم‌ترین عوامل ایجاد اختلال در روند طبیعی خواب هستند. درمان بی‌ خوابی زمانی موفقیت‌آمیز خواهد بود که دلیل بروز عارضه به‌خوبی تشخیص داده شود. رایحه درمانی یا آروماتراپی از طریق کاهش اضطراب به بهبود خواب کمک می‌کند. اگر برای انجام فعالیت‌های روزانه به انرژی بیشتری نیاز دارید، اگر می‌خواهید در تمام طول روز شادابی خود را حفظ کنید بهتر است با تاثیرات معجزه‌آسای رایحه درمانی آشنا شوید.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید