سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن نارگیل
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن نارگیل خالص ارگانیک

آیا با خواص روغن نارگیل برای پوست و مو آشنایی دارید؟

آیا موهای‌تان خشک و شکننده شده‌اند؟ آیا موهای‌تان فر است و از اینکه وز می‌کند ناراحت هستید؟ روغن نارگیل بهترین راه حل مشکل شماست. این روغن با خواص بی‌نظیری که دارد به خصوص برای موهای خشک و فر معجزه می‌کند. همچنین اگر موهای خود را زیاد دکلره و رنگ می‌کنید، این روغن برای موهای‌تان شگفت‌انگیز است. خواص روغن نارگیل تنها برای مو نیست، بلکه این روغن برای پوست هم خواص بی‌نظیری دارد. در این مقاله تمامی خواص این روغن برای پوست و مو را بررسی کرده‌ایم. همچنین نحوه استفاده از آن را به شما آموزش داده‌ایم. در انتهای مقاله برای خرید روغن نارگیل اصل و باکیفیت شما را راهنمایی می‌کنیم تا بتوانید خریدی مطمئن داشته باشید.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن نارگیل چیست و چگونه تولید می‌شود؟
  • چه مواد معدنی در روغن نارگیل وجود دارد؟
  • روغن نارگیل چه خواصی برای پوست دارد؟
  • روغن نارگیل چه خواصی برای مو دارد؟
  • چگونه از روغن نارگیل برای تقویت موها استفاده کنیم؟
  • استفاده از روغن نارگیل به صورت تکی
  • چگونه سرم موی ضد شوره و نرم‌کننده تهیه کنیم؟
  • روغن نارگیل اصل را از کجا تهیه کنیم؟

روغن نارگیل چیست و چگونه تولید می‌شود؟

روغن نارگیل یک روغن حامل است که از میوه نارگیل به دست می‌آید. به این صورت که میوه نارگیل را از چوب آن جدا می‌کنند و در دستگاه تحت فشار قرار می‌دهند. سپس از فیلترهایی عبور می‌دهند که چوب و ناخالصی از آن جدا شده و روغن خالص به دست آید. این روغن خاصیت ضدالتهابی، ضدباکتری و آنتی‌اکسیدانی دارد و برای پوست و مو بسیار مفید است.

چه مواد معدنی در روغن نارگیل وجود دارد؟

خواص روغن نارگیل برای پوست و مو زیاد است. این روغن مواد معدنی مفید و خاص خود را دارد که تاثیر مستقیمی بر پوست و مو می‌گذارد. در این روغن اسیدهایی مانند اسید لائوریک، اسید کپریلیک، اسید کاپریک و ویتامین E و K وجود دارد. این اسیدها ضدباکتری و ضد ویروس هستند و به پاک‌سازی پوست کمک می‌کنند. ویتامین E در این روغن آنتی‌اکسیدان است و ویتامین K خاصیت ضدالتهابی دارد. از طرفی اسیدهای چرب ضروری مانند اسید لینولئیک برای سلامتی پوست و مو بسیار مفید هستند و به عنوان ماده سازنده پوست و مو عمل می‌کنند.

خواص روغن نارگیل

روغن نارگیل چه خواصی برای پوست دارد؟

روغن نارگیل یک ضدالتهاب و مرطوب‌کننده است. بنابراین برای پوست‌های خشک بسیار مفید است. به چند نمونه از خواص این روغن برای پوست اشاره می‌کنیم:

مرطوب‌کننده: یکی از خواص روغن نارگیل این است که این روغن، مرطوب‌کننده و آب‌رسان عمیق پوست است. بنابراین اگر پوست خشکی دارید این روغن بهترین گزینه برای درمان سلول‌های خشک پوست شماست.

ضدچروک و پیری: روغن نارگیل به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها خاصیت ضدپیری و ضدچروک دارد و با علائم پیری زودهنگام مبارزه می‌کند. روغن نارگیل با رادیکال‌های آزاد پوست مبارزه کرده و کلاژن‌های جدید برای پوست می‌سازد. این کلاژن‌ها پوست را تقویت می‌کنند و با بازسازی پوست سلول‌های جدید می‌سازند. روغن نارگیل چین و چروک‌ و خطوط ریز را از بین می‌برد و پوست را صاف و جوان می‌کند.

درمان اگزما و پسوریازیس: یکی از خواص روغن نارگیل این است که این روغن ضدالتهاب است. به این معنی که التهاب و قرمزی پوست را از بین می‌برد و پوست را آرام می‌کند. بنابراین اگر پوست خارش و سوزش دارد این روغن برای درمان آن موثر است.

درمان خشکی لب: این روغن را می‌توانید به عنوان بالم لب استفاده کنید و مطمئن باشید که با استفاده منظم از آن خشکی پوست لب‌ها برطرف می‌شوند.

رفع آکنه و جوش: از دیگر خواص روغن نارگیل رفع جوش است، زیرا روغن نارگیل خاصیت ضدباکتری دارد و تمامی میکروب‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برد. از طرفی اسید لئوریک و اسید کاپریک موجود در این روغن باعث می‌شود تا این روغن با عامل اصلی ایجاد جوش در پوست مبارزه کند.

روغن نارگیل چه خواصی برای مو دارد؟

نرم‌کننده:
تقویت موها:

یکی دیگر از خواص روغن نارگیل که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد تقویت تارهای مو و ریشه موها است. این روغن با اسیدهای چرب ضروری که دارد فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و ریشه موها را محکم و قوی می‌کند. به این ترتیب تارهای مو نمی‌شکنند و ریزش موها نیز قطع می‌شود. همچنین تارهای مو ضخیم می‌شوند.

براق کننده موها:

روغن نارگیل موها را براق و درخشان می‌کند. این روغن با نرم کردن موها خشکی آنها را از بین برده و آنها را مانند ابریشم نرم و لطیف نگه می‌دارد.

خواص روغن نارگیل
رفع ریزش مو:

یکی از خواص روغن نارگیل این است که جلوی ریزش موها را می‌گیرد. زیرا این روغن ضدالتهاب و ضدقارچ است و وقتی آن را به موها و کف سر خود ماساژ می‌دهید باکتری‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برد. بنابراین جلوی ریزش موها را می‌گیرد و به موها کمک می‌کند تا قوی و سالم باقی بمانند.

رفع شوره سر:

روغن نارگیل یک روغن حامل ضدقارچ است. این روغن با قارچی که عامل اصلی شوره سر است مقابله می‌کند. همچنین روغن نارگیل چربی پوست کف سر را متعادل می‌کند و به این ترتیب جلوی ایجاد شوره سر را می‌گیرد. زیرا معمولا علت قارچ کف سر چربی زیاد و یا خشکی بیش از حد است. پس اگر میزان چربی کف پوست سر به مقدار کافی باشد شوره سر ایجاد نمی‌شود.

رفع خارش پوست سر:

از دیگر خواص روغن نارگیل رفع خارش پوست سر است. اگر این روغن را به مقدار کافی و به طور منظم به پوست کف سر ماساژ دهید خارش و التهاب پوست از بین می‌رود.

تقویت‌کننده ابرو:

تمامی خواصی که روغن نارگیل برای مو دارد برای ابرو نیز دارد. این روغن موهای ابرو را ضخیم کرده و ریشه آنها را قوی می‌کند. همچنین خارش و شوره ابروها را از بین می‌برد. بنابراین با استفاده منظم از این روغن ابروهایی پرپشت و براق خواهید داشت.

خرید اینترنتی روغن نارگیل

چگونه از روغن نارگیل برای تقویت موها استفاده کنیم؟

همان‌طور که گفتیم خواص روغن نارگیل برای مو بی‌نظیر است. این محصول یک روغن حامل است. بنابراین هم می‌توانید آن را به صورت تکی استفاده کنید و هم در ترکیب با سایر روغن‌های اسانسی استفاده کنید تا اثرش بیشتر شود.

خواص روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل به صورت تکی:

2 تا 3 بار در هفته مقداری روغن نارگیل را در کف دست خود ریخته، سپس آن را بر روی موها و کف سر ماساژ دهید. اجازه دهید تا این روغن چند ساعت بر روی موهای شما بماند. سپس آن را با شامپوی ملایم بشویید.

چگونه سرم موی ضد شوره و نرم‌کننده تهیه کنیم؟

روغن نارگیل اصل را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید روغن اصل و باکیفیت به نام آن برند توجه کنید. گواهینامه‌های بین‌المللی که یک برند دریافت می‌کند نشان از کیفیت بالای آن محصول و اصل بودن آن دارد. شرکت نارین گل سابقه درخشانی در تولید روغن‌های ارگانیک دارد و چند گواهینامه بین‌المللی دریافت کرده است. ما به شما اطمینان می‌دهیم که شرکت نارین گل این روغن را با بهترین کیفیت و نیز قیمت مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد.

سخن پایانی

در این مقاله با مهم‌ترین خواص روغن نارگیل برای پوست و مو آشنا شدید. همان‌طور که گفتیم مهارت اصلی این روغن نرم کردن موهاست ولی خواص دیگری نیز برای پوست و مو دارد. از جمله اینکه ضدشوره و ضد ریزش مو است و برای جلوگیری از پیری پوست و جوان‌سازی آن به کار می‌رود. روغن نارگیل یک روغن حامل است که هم می‌توانید آن را به صورت تکی استفاده کنید و هم در ترکیب با روغن‌های دیگر خواص آن بیشتر می‌شود. مثلا روغن اسانسی نعناع فلفلی روغن بسیار مناسبی برای ترکیب با این روغن است تا یک سرم نرم‌کننده مو بسازد.

ما به شما توصیه می‌کنیم تا روغن‌های ارگانیک از جمله روغن نارگیل را از شرکت نارین گل تهیه کنید. زیرا این برند با سابقه درخشانی که دارد، برای تهیه محصولات خود گواهینامه‌های معتبری دریافت کرده است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. نارین گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha در خاورمیانه است. همچنین تمام محصولات نارین گل قابل بازیافت هستند. 

خرید روغن نارگیل خالص ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خواص روغن بادام شیرین برای مو

بررسی اصلی ترین خواص روغن بادام شیرین برای مو

اگر به دنبال یک روغن فوق‌العاده موثر برای تقویت موهای‌تان هستید، ما به شما روغن بادام شیرین را توصیه می‌کنیم. مردم  سراسر دنیا از این روغن برای رفع مشکلات موی خود استفاده می‌کنند. به خصوص مردم کشور هند از این روغن برای تقویت موها استفاده کرده و موهایی درخشان و سالم دارند. خواص روغن بادام شیرین برای مو بی‌نظیر است. با استفاده از این روغن نه تنها موهای‌تان تقویت می‌شود، بلکه مشکلاتی مانند ریزش مو، سفیدی مو و خشکی آن نیز برطرف می‌شود. در این مقاله به بررسی خواص این روغن می‌پردازیم و در انتهای مقاله برای خرید یک محصول باکیفیت شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
فواید روغن اسطوخودوس

فواید روغن اسطوخودوس که می تواند آرامش ، پوستی زیبا ، و سلامتی را به شما هدیه دهد

روغن معطر این گیاه بیشتر از گل‌های ارغوانی (بنفش متمایل به آبی ) و یا سفید آن و گاهی از برگ‌های گیاه و حتی از ساقه‌اش عصاره گیری می شود که از آن علاوه بر مصارف دارویی در تهیه‌ی عطرها نیز استفاده می‌کنند .  برای تهیه دارو از این گیاه که بیش از 30 گونه‌ی مختلف دارد تنها از استوخودوس اصل استفاده می شود . در این مطلب شما را با فواید روغن اسطوخودوس و نحوه مصرف آن آشنا می کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید