سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن زنجبیل
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
به قلم نارین‌گل
خرید روغن زنجبیل ارگانیک

خواص روغن زنجبیل ، بهترین درمان‌ آرتروز، رماتیسم و دردهای عضلانی

وقتی صحبت از زنجبیل و یا خواص روغن زنجبیل است، طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های خوبِ ناشی از مصرف این گیاه و یا مصرف روغن آن در ذهن شکل می‌گیرند. باید بدانید که کسانی که زیاد سرما می‌خورند، کسانی که دردهای قاعدگی دارند، کسانی که از درد آرتروز و درد مفاصل رنج می‌برند، کسانی که مشکلات گوارشی دارند و کسانی که دچار استرس و اضطراب هستند، تنها بخشی از افرادی هستند که می‌توانند از خاصیت زنجبیل کمک گرفته و مشکلات خود را به شیوه کاملاً طبیعی برطرف کنند.

زنجبیل دارای روغن هم هست که خاصیت روغن آن نیز دقیقاً برابر با خاصیت خودِ زنجبیل است و می‌توان برای رفع مشکلاتی که در ادامه این مقاله به آنها اشاره می‌شود، مورد استفاده قرار گیرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  • زنجبیل چگونه گیاهی است؟
  • آشنایی با خواص روغن زنجبیل
  • خاصیت روغن زنجبیل برای رماتیسم و دردهای عضلانی
  • نحوه استفاده از روغن زنجبیل
  • روغن زنجبیل اصل را بشناسید
  • از کجا می‌توان روغن زنجبیل اصل را تهیه کرد؟

زنجبیل یک گیاه علفی چند ساله است که از خانواده زنجبیلیان (Zingiberaceae) محسوب می‌شود. این گیاه بومی آسیای جنوب شرقی بوده و امروزه در مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری جهان نیز کشت می‌شود.

زنجبیل ریشه‌های گوشتی و ضخیمی دارد که به عنوان ادویه و گیاه دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این گیاه دارای ساقه‌های بلند و برگ‌های سبز تیره است و در فصل بهار گل می‌دهد و گل‌های آن به رنگ زرد یا نارنجی هستند.

زنجبیل خواص دارویی متعددی دارد؛ ضدالتهاب، ضدتهوع، ضدسرگیجه و ضددرد است. زنجبیل به بهبود هضم غذا، کاهش حالت تهوع و استفراغ ناشی از بارداری و کاهش حالت تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی نیز کمک می‌کند.

روغن زنجبیل یک محصول مشتق شده از گیاه زنجبیل است که از طریق تقطیر بخار ریشه آن تهیه می‌شود. این روغن خواص دارویی متعددی دارد و دقیقاً همه فواید گیاه را در خود دارد.

خواص روغن زنجبیل

1- کاهش درد و التهاب

این روغن گیاهی اصل خاصیت ضدالتهابی و ضددرد دارد و می‌تواند برای کاهش درد و التهاب ناشی از شرایط مختلفی مانند آرتروز، میگرن، قاعدگی دردناک و درد عضلانی استفاده شود.

2- تقویت سیستم ایمنی بدن

روغن زنجبیل سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ضدمیکروب قوی محسوب می‌شود و به این دلایل می‌تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود ببخشد. اگر زیاد دچار سرماخوردگی می‌شوید، این روغن از ابتلا شما به سرماخوردگی و آنفولانزا به نحو قابل ملاحظه‌ای پیشگیری می‌کند.

3- بهبود سیستم گوارش

این روغن دارای خواص ضدنفخ و ضداسپاسم است که در نتیجه می‌تواند سلامت عملکرد سیستم گوارش را تضمین کند. این روغن گیاهی اصل همچنین می‌تواند کاهش حالت تهوع، استفراغ و سوء هاضمه را هم به دنبال داشته باشد. شاید بتوان گفت این مورد یکی از مهمترین خواص روغن زنجبیل به حساب می‌آید.

4- افزایش متابولیسم

روغن گیاهی زنجبیل چربی‌سوز است و به این دلیل هم می‌تواند به افزایش متابولیسم و کاهش وزن کمک کند.

5- بهبود گردش خون

روغن زنجبیل خاصیت ضدانعقادی دارد و به این ترتیب در بهبود گردش خون موثر است. مصرف این روغن باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هم می‌شود.

6- کاهش استرس و اضطراب

این روغن آرام‌بخش و ضدافسردگی محسوب می‌شود و در کاهش استرس و اضطراب تاثیر بسزایی دارد.

همانطور که در مورد خواص روغن زنجبیل اشاره شد، این روغن ضدالتهاب و ضددرد است که می‌تواند به تسکین درد و التهاب ناشی از رماتیسم کمک کند. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند که روغن زنجبیل می‌تواند ایجاد التهاب را کاهش دهد و فعالیت آنزیم‌های مسئول التهاب را مهار کند.

یک مطالعه بالینی نشان داد که استفاده از ماساژ روغن زنجبیل به مدت 8 هفته می‌تواند در کاهش درد و سفتی مفاصل ناشی از آرتروز روماتوئید اثرگذار باشد.

این روغن همچنین دارای خاصیت شل‌کنندگی عضلات است که می‌تواند برای کاهش گرفتگی عضلات مفید باشد.

اگر می‌خواهید از خواص روغن زنجبیل بهره‌مند شوید، می‌توانید این روغن را با روغن‌های حامل مخلوط کنید و برای ماساژ مورد استفاده قرار دهید. همچنین می‌توان چند قطره روغن زنجبیل را در وان آب گرم ریخت و با آن استحمام کرد. در ادامه به شکل کامل‌تر طریقه استفاده از این روغن مورد بحث قرار می‌گیرد.

1- ماساژ مفاصل

سه قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و 10 قطره اسانس زنجبیل را با یکدیگر ترکیب کنید. هر شب قبل از خواب مقداری از این ترکیب را روی قسمت دردناک ماساژ دهید.

2- ماساژ عضلات

سه قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و 10 قطره روغن زنجبیل را با یکدیگر ترکیب کنید. پس از اتمام ورزش و بعد از یک حمام داغ، عضلات را با مقداری از این ترکیب ماساژ دهید.

3- رایحه درمانی با دیفیوزر یا اسانس سوز

شما می‌توانید 2 تا 5 قطره از اسانس زنجبیل را در دستگاه دیفیوزر یا اسانس‌سوز یا دستگاه بخور ریخته و اجازه دهید تا فضا معطر شود و به این طریق از خواص آن نهایت استفاده را ببرید.

خواص روغن زنجبیل

در ادامه بحث از خواص روغن زنجبیل باید بدانید که هر روغن گیاهی ارگانیک برای اثرگذاری نیاز است که اصل باشد و بنابراین شناخت ویژگی‌های یک روغن اصل ضروری است. روغن زنجبیل اصل دارای ویژگی‌های زیر است:

  • رنگ: دارای رنگ زرد روشن یا نارنجی است.
  • بو: رایحه‌ای گرم، فلفلی، چوبی و خاکی دارد.
  • حلالیت: روغن زنجبیل اصل در روغن‌های گیاهی دیگر مانند روغن بادام و روغن نارگیل حل می‌شود.

شرکت موکشا لایف استایل یک شرکت اتریشی است که محصولات اصل را در سراسر جهان در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. اما جای نگرانی نیست چرا که شرکت نارین گل در ایران تلاش کرده تا محصولات و روغن‌های گیاهی اصل را از این شرکت اتریشی تهیه کرده و در اختیار مشتریان ایرانی قرار دهد.

پس با خیالی آسوده برای خرید راحت این محصول در هر جای ایران که باشید، کافی است که به آدرس اینترنتی برند نارین گل مراجعه کرده و با ثبت سفارش خود در کمترین زمان ممکن، محصول را دریافت کنید.

التهاب در هر جای بدن باعث ایجاد درد و ناخوشی می‌شود؛ آرتروز، درد مفاصل و... از جمله موارد شایعی هستند که باید به درمان آنها پرداخت. می‌توان برای کاهش درد و التهاب از داروهای شیمیایی مطابق نظر پزشک استفاده کرد. همچنین می‌توان از خواص روغن‌ها و اسانس‌ها از جمله از خواص روغن زنجبیل کمک گرفت و محل درد را ماساژ داد. با استفاده از این روغن، افزایش متابولیسم بدن و بهبود گردش خون رخ می‌دهد.

خانم‌هایی که قاعدگی‌های دردناک دارند، روی خاصیت ضد درد این روغن حساب کنند. همچنین چنانچه دچار استرس و اضطراب هستید، پیشنهاد می‌شود که چند قطره از اسانس زنجبیل را در دستگاه اسانس‌سوز ریخته و اجازه دهید تا عطر زنجبیل در فضا منتشر شود و باعث ایجاد آرامش در شما شود.

پس واقعا باید گفت که اسانس زنجبیل یک ترکیب معجزه‌گر است و پیشنهاد می‌شود به راحتی از کنار این همه خواص نگذرید.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید