سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
تک عکس
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن نارگیل خالص ارگانیک

وقت آن است که خواص روغن های طبیعی شگفت انگیز را بشناسید

اگر شما هم جز کسانی هستید که ماهیانه هزینه زیادی برای مرطوب کننده‌ها می‌کنید و نتیجه مورد نظرتان را نگرفته‌اید و یا علاقه‌مندید که به جای مرطوب کننده‌های شیمیایی از مواد طبیعی استفاده کنید که خواص بسیار بیشتری دارند، حتما لازم است این موضوع را بدانید که روغن‌هایی در طبیعت یافت می‌شوند که خواص بسیار بیشتری برای پوست دارند. اگر راز دست‌یابی به پوستی زیبا را می‌خواهید مقاله را تا انتها بخوانید و برای آشنایی با خواص روغن های طبیعی با ما همراه باشید.

روغن‌های گیاهی می‌توانند به علت وجود  ترکیبات خوبی مانند پلی فنول ها ، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها پوست را تغذیه کنند و باعث شوند پوست لطیف‌تر و زیباتر به نظر برسد و این روغن‌های گیاهی موجب شده‌اند که از مرطوب‌کننده‌های سنتی خداحافظی کنیم و دوباره استفاده از محصولات گیاهی را از سر بگیریم.

روغن نارگیل

روغن نارگیل  امروزه به علت کاربرد‌های فراوانی که برایش یافت می‌شود به شدت مورد توجه قرار گرفته و علاقه‌مندان زیادی را جذب خود کرده است. این محصول به علت بوی خوب خود در مصارف مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است.

این روغن بافشردن نارگیل بدست می‌آید و خاصیت درمانی گوناگونی دارد. نارگیل سرشار از ویتامین E است که می‌تواند به عنوان مرطوب‌کننده مورد استفاده قرار گیرد. علاوه‌بر آن، این روغن یک لایه روی پوست تشکیل می‌دهد که مانند مانع عمل می‌کند تا رطوبت موجود در پوست حفظ شود. روغن نارگیل به طور طبیعی دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ نیز هست که باعث سلامتی  و محافظت بیشتر پوست می‌شود. (ناگفته نماد که بوی خوشمزه‌ای هم دارد)

این روغن به طور معمول در دمای اتاق جامد است و بافتی ژله مانند دارد ولی به محض استفاده بر روی پوست، ذوب می‌شود. روغن نارگیل می‌تواند برای کسانی که تا حدودی پوست چرب دارند روغن سنگینی محسوب شود.

همزمان می‌شود هنگام استحمام از این روغن به عنوان نرم کننده مو نیز اسفاده کرد.

روغن آرگان

احتمالا همه‌ی ما از روغن آرگان برای نرم شدن مو استفاده کرده‌ایم و تاثیر شگفت انگیز آن را بار ها دیده‌ایم، اما این بار این روغن در نقش یک مرطوب‌کننده فوق‌العاده ظاهر می‌شود.

روغن آرگان اصل مراکش سرشار از  از ویتامین E ، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ضروری است و می‌تواند پوست ما را مرطوب،صاف و شفاف بسازد. روغن آرگان، روغن سبکی است و در درمان بعضی بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس می‌تواند یاور پوست ما باشد.

 خاصیت آنتی اکسیدانی روغن آرگان به پوست خاصیت کشسانی می‌دهد و با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، پوستی صاف  درخشان به ما هدیه می‌دهد.

روغن آرگان اصل مراکش می‌تواند برای پوست‌های چرب و خشک کمک کند، زیرا این روغن تا حدی می‌تواند به ترشح روغن خود پوست را تنظیم کند. این روغن را می‌توان قبل از آرایش و یا قبل از خواب مورد استفاده قرار دارد.

علاوه‌بر این خواص، روغن آرگان برای ناخن‌ها نیز خواص متعدد و مفیدی دارد.

روغن میوه نسترن ( رز هیپ )

روغن میوه نسترن یکی از مغذی‌ترین روغن‌های موجود برای پوست است که شاید بتوان گفت که یکی از بزرگ‌ترین دشمنان پیری پوست، همین روغن است. این روغن از طریق پرس سرد گیاهی که در شیلی می‌روید، ساخته می‌شود.

روغن میوه نسترن سرشار از اسیدهای چرب ضروروی، ویتامین‌های E، C و D  و بتاکاروتن است.

روغن رزهیپ می‌تواند پوست را هیدراته  و با رادیکال‌های آزاد پوست مبارزه کند و مانع هرگونه چین و چروک شود. اما این همه‌ی خواص  روغن میوه نسترن نیست زیرا مجموعه این خواص باعث می‌شوند که پوست خاصیت ارتجاعی پیدا کند و جای زخم‌ها بهبود یابند.

  روغن میوه نسترن  پوست را مرطوب می‌کند. این روغن می‌تواند باسایر لوسیون‌ها نیز ترکیب شود و به خاصیت مرطوب کنندگی و ضد پیری خود بیفزاید.

روغن مارولا

این روغن که از دانه میوه مارولا که در آفریقا روییده می‌شود، بدست می‌آید. این روغن در کشور ما زیاد معروف و محبوب نیست خواص فوق‌العاده‌ای دارد. از مزایای مزایای روغن مارولا  می‌توان به کاهش خشکی پوست، کاهش تورم پوست و کاهش التهاب اشاره کرد.

روغن مارولا سرشار از اسیدهای چرب است و  گفته می‌شود که 60% بیشتر از سایر روغن‌های گیاهی دارای آنتی اکسیدان می‌باشد و این  یک معنای زیبا برای ما دارد که یعنی این روغن می‌تواند پیری پوست را  تا زمان بیشتری به تاخیر بیندازد.

روغن مارولا یک مانع قوی برای آسیب‌های ناشی از خورشید برای پوست است که دارای خواص ضد میکروبی می‌باشد و برای مقابله با آکنه نیز به کار می‌رود.

این روغن از آن جا که پس از استفاده هیچ لایه روغنی بر روی پوست نمی‌گذارد بهتر است پیش از آرایش و میکاپ مورد استفاده قرار گیرد. لازم به ذکر است که روغن مارولا یک روغن چند منظوره است و می‌تواند برای پوست، مو و ناخن مورد استفاده قرار گیرد

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا خالص نیز یکی دیگر از روغن‌‌هایی است که کمتر از سایر روغن‌ها معروف است ( همچون روغن مارولا). این کمتر شناخته شدن تنها یک روی قضیه است زیرا در طرف دیگر خریدارانی حضور دارند که تنها با یک بار خرید روغن جوجوبا  از طرفداران پروپاقرص این محصول شگفت‌ انگیز و کاربردی شده‌اند.

روغن جوجوبا، از گیاهی به همین نام که در آمریکا شمای روییده می‌شود استخراج شده است و کاربردهای بسیار فراوانی دارد مثلا برای جلوگیری از آکنه، آفتاب سوختگی، پسوریازیس و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما یک نکته حیرت‌انگیز که درباره روغن جوجوبا وجود دارد این است که بیشترین شباهت در ساختار و مواد شیمیایی را نسبت به چربی بدن دارد ( این خاصیت به تنهایی می‌تواند این روغن را نسبت با سایر روغن‌ها متفاوت سازد.)

به دلیل شباهت ساختاری عجیب روغن جوجوبا خالص با ساختار پوست ما، این روغن می‌تواند چربی پوست ما را متعادل سازد تا از بروز آکنه بر روی پوست جلوگیری شود همچنین این روغن مرطوب کننده‌ای بی نظیر برای پوست است.

روغن جوجوبا می‌تواند در صبح و شب مورد استفاده قرار گیرد و تنها کافیست که چند قطره از این روغن را بر روی پوست خود بریزید و منتظر مشاهده مرطوب کنندگی فوق‌العاده این روغن شوید. همچینین این روغن به سلامت پوست سر نیز کمک می‌کند و خاصیت ضد شوره دارد. علاوه بر این برای کسانی که پوست حساسی نیز دارند می‌تواند از روغن جوجوبا  به عنوان جایگزینی برای لوسیون بدن استفاده کنند.

نتیجه گیری

 در این مقاله 5 روغن  ( جوجوبا، آرگان، مارولا، میوه نسترن و نارگیل ) را بررسی کردیم و به خواص مرطوب کنندگی این‌ها پرداختیم. بسیاری این روغن‌ها را راز زیبایی هنرمندان و افراد سر شناس می‌دانند و بیان می‌کنند که آن‌ها برای نرم کردن و مرطوب نگه داشتن پوست از این روغن‌ها استفاده می‌کنند.

این روغن‌ها از بسیاری از محوصلات مراقبتی موجود برای پوست، کیفیت به مراتب بالاتری دارند و نتایج بسیار بهتری نیز برای مرطوب نگه داشتن پوست به عمل می‌آورند.

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

خرید روغن آرگان ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

بیماری های پوستی

چگونه با رایحه‌ درمانی به درمان بیماری های پوستی خود کمک کنیم؟

داشتن پوستی صاف و شاداب خواسته هر فردی است تا بتواند با احساس رضایت و اعتماد به نفس کافی توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگران را داشته باشد. مردم در سراسر دنیا علاقه‌مند هستند تا به صورت طبیعی جای جوش و لک های پوستی خود را درمان کنند. رایحه درمانی نوعی روش درمانی طبیعی است که امروزه محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده ‌است. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا بررسی کنیم، آیا رایحه‌درمانی راهی مفید برای درمان بیماری های پوستی است یا خیر؛ همچنین شیوه استفاده از روغن‌های ضروری، مزایا و مضرات آنها را بررسی خواهیم کرد.
ادامه مطلب
تونر پوست

آنچه باید درباره تونر پوست بدانید

حتما شما نیز شنیده‌اید که "پوست اولین و مهم‌ترین لباس انسان است" واقعیت ماجرا نیز چنین است! پوست انسان به عنوان یک لایه محافظ و نمایان‌گر شادابی، سرزندگی و سن و سال، می‌تواند مهم‌ترین عضو بدن باشد. مراقبت از پوست یکی از دغدغه‌های مهمی است که باید برای آن برنامه‌ریزی کنید. استفاده از تونر پوست بهترین ایده برای این کار است. تونر پوست به راحتی می‌تواند هر گونه آلودگی پوستی را تمیز کند و منافذ باز را کوچک‌تر کند. بدیهی است که استفاده از آن برای پوست فواید زیادی دارد.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید