سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
مدیتیشن با روغن اسانسی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن لوندر فرانسوی ارگانیک

5 گام ساده برای انجام یوگا آروماتراپی

هرچند یوگا آروماتراپی واژه چندان قدیمی نیست اما، این دو فعالیت قرن‌هاست که انجام می‌شوند. بسیاری از مشتاقان این دو روش، طرفدار ترکیب این دو شیوه هستند زیرا معمولا استفاده کنندگان از  یوگا و رایحه درمانی (آروماتراپی) یک هدف دارند و در حقیقت برای رسیدن به یک هدف (مثلا آرامش) این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند. امروزه نیز بسیاری از مربیان یوگا از آروماتراپی در کلاس‌های خود استفاده می‌کنند و گاهی اوقات کلاس‌هایی جدا برای استفاده از آروماتراپی در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال برای دانش‌آوزانی که اضطراب و نگرانی فراوان دارند روغن اسطوخودوس را در تمرینات یوگای‌شان مورد استفاده قرار می‌دهند و یا برای افرادی که کمبود احساس اعتماد به نفس دارند از روغن لیمو علف اسفاده می کنند.

 در گذشته از گیاهان و روغن‌های معطر برای تغییر خلق و خو افراد  استفاده می‌کرده‌اند .تنفس روغن‌های اسانسی قسمت لیمبیک  را تحریک می‌کند، این ناحیه که بخشی از مغز است بر احساسات، رفتارها و حافظه بلند مدت  ما اثر گذار است. این رایحه‌ها می‌توانند فضا و محیطی را ایجاد کنند که در آن تعادل و آگاهی بیشتر احساس شوند و  تمرین‌های یوگا موثرتر واقع شوند.

5 روش ساده برای انجام یوگا آروماتراپی

 در این قسمت 5 گام ساده یوگا آروماتراپی که خودتان می‌توانید به تنهایی انجام دهید شرح داده شده است.

مرحله اول یوگا آروماتراپی: نیت ( قصد) خود را مشخص کنید. 

نیت و قصد خود را برای انجام یوگا مشخص کنید. اگر قبلا یوگا انجام داده‌اید با این نیت و قصد آشنا هستید ولی اگر تازه به یوگا روی آورده‌اید باید بدانید که قبل از انجام یوگا نیاز است که هدفی را که دوست دارید در زندگی‌تان متجلی شود، به عنوان نیت ( قصد ) خود در نظر بگیرید. لزومی ندارد که حتما نیت بزرگی داشته باشید گاهی اوقات احساس قدردانی از یک چیز کوچک که باعث شادی شما می شود ، لذت بردن از عشق به یک عضو خانواده یا متعهد شدن به انجام کاری که مدتی است در قبال آن تعلل کرده‌اید می‌تواند نیت یا قصد شما باشد. بعضی اوقات نیز اهداف بالاتری  مانند آرامش درونی و غیره ممکن است نیت یا قصد شما باشد.

مرحله دوم یوگا آروماتراپی: رایحه‌ای را انتخاب کنید که به شما برای رسیدن به نیت (قصد) کمک کند.

در اینجا تعدادی از رایحه‌ها و روغن‌های محبوب را آورده‌ایم به این امید که بتواند به شما برای دستیابی به نیت‌تان کمک کند.

روغن اسطوخودوس

این رایحه باورنکردنی می‌تواند عامل به وجود آورنده آرامشی بی‌نظیر باشد. رایحه لطیف و آرامش بخش روغن اسطوخودوس می‌تواند اضطراب را کاهش  و سر درد را تسکین دهد و به عنوان یک آرام بخش برای سیستم عصبی  شما در نظر گرفته شود. روغن اسطوخودوس همچنین به کاهش فشار خون و درمان بی خوابی کمک می کند.

بیشتر بخوانید:  چرا روغن اسطوخودوس برای رایحه درمانی مناسب است؟

روغن نعنا فلفلی

روغن اسانسی نعنا فلفلی برای افزایش تمرکز به کار می‌رود علاوه بر آن، یک  رایحه انرژی زاست که به رفع خستگی کمک می‌کند. از مزایای دیگر رایحه‌‌ی خنک و فوق‌العاده خوشبو این روغن می‌توانیم به تسکین گلو درد، رفع گرفتگی سینوزیت اشاره کنیم.

روغن نعنا هندی

این روغن نیز خاصیت ضد اضطراب دارد که با رایحه‌ی شیرین و خاکیِ بی‌نظیر خود می‌تواند آرامش را به شما هدیه دهد و حتی به شما برای داشتن خوابی فوق‌العاده  کمک کند.

روغن علف لیمو

 رایحه روغن علف لیمو زمانی که به کمک  نیاز دارید و تشویش و اضراب تمام وجود شما را فراگرفته است، با تاثیرات خاص خود بر روی ناحیه لیمبیک مغز، اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.

روغن درخت چای

  یک روز پر مشغله را در نظر بگیرید که خستگی تمام وجودتان را در بر گرفته است، این روغن باعث می‌شود که خستگی شما رفع شود و بر این احساس چیره شوید. رایحه روغن درخت چای، ذهن شما را دوباره بازسازی می‌کند طوری که دوباره وجودتان سرشار از انرژی و  قدرت جوانی شود.

مرحله سوم یوگا آروماتراپی: سبک یوگا و مکان را طوری انتخاب کنید که هم‌راستا با نیت ( قصد )شما باشد.

 اگر به دنبال آرامش  هستید ، ممکن است  یک کلاس یا فعالیت از یوگا ترمیمی را انتخاب کنید یا حتی  از یک فعالیت مدیتیتشن برای آرامش خود استفاده کنید. اگر به انرژی بالایی نیاز دارید یوگا قدرت، ممکن است برای شما انتخابی ایده آل باشد. گاهی اوقات ممکن است بعضی افراد تنها به دلیل روابط دوستانه‌ای که در این کلاس‌ها برقرار می‌شوند از یوگا استفاده کنند و در کلاس‌هایش ثبت نام کنند. همچنین در صورتی که زمان کافی ندارید، می توانید از کلاس‌های مجازی  که بصورت آنلاین برگزار می‌شوند استفاده کنید و در خانه یوگای مورد نظر خود را انجام دهید.

مرحله چهارم یوگا آروماتراپی: 

در این مرحله، می‌توانید مت یوگای خود را با چند قطره  از روغنی که انتخاب کرده‌اید، آغشته کنید و یا در فضای  محیط تمرین خود چند قطره از این روغن را اسپری کنید.

بیشتر بخوانید: 4 شیوه افزایش اثربخشی تمرین‌های یوگا به همراه آروماتراپی

فقط کافیست مطمئن شوید این روغن به حد کافی رقیق شده است و اینکه آلرژی به روغن مورد نظر ندارید.می‌توانید حتی چند قطره از این روغن‌ها را بر روی دست خود بریزید و بعد استنشاق کنید. حتما مطمئن شوید که این روغن‌ها با یک روغان حامل ترکیب شده‌اند.

مرحله پنجم یوگا آروماتراپی 

حالا دیگر می‌توانید یک تمرین یوگا لذت بخش داشته باشید که با روغن‌های آروماتراپی لذت و اثربخشی چندین برابر دارد.

فلسفه یوگا تشخیص ارتباط بین جهان هستی است ، در حقیقت آروماتراپی  و روغن‌های اسانسی می‌توانند این احساس  یکپارچگی با هستی را بیشتر کنند و نماد و حس و حالی از محیط اطراف و طبیعت باشند. حس بویایی قوی ترین  راه ارتباط ما با بدن ماست. با استنشاق  رایحه روغنهای اسانسی ، شبکه عصبی   ما فعال می‌شود تا سروتونین ، دوپامین و طیف وسیعی از انتقال دهنده های عصبی مفید دیگر  را آزاد کند. همراهی  یوگا با آروماتراپی می تواند هورمون ها و سیستم عصبی را متعادل کند

بیشتر بخوانید: اگر نمی‌دانید که یوگا به همراه آروماتراپی چه مزایایی دارد، حتما این مطلب را بخوانید

نتیجه گیری

گر علاقه دارید و می‌خواهید که فعالیت یوگا خود را  را به سطوح بالاتر و عمیق‌تری برسانید ، لزوماً نیازی به کلاس های مرسوم نیست. درعوض ، ریشه های این هنر باستانی را کشف کنید و از  روغن های اسانسی در تمرین روزانه خود استفاده کنید. قطعا از دیدن اثربخشی تمرینات یوگا به همراه آروماتراپی متحیر خواهید شد و لذت یوگا و تمرینات شیرین خود را هرگز فراموش نخواهید کرد.

خرید روغن نعناع‌ فلفلی ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

تقویت حافظه

چگونه با رایحه درمانی به تقویت حافظه خود کمک کنیم؟

تا به حال شده که با استشمام یک رایحه، خاطره‌ای برای شما زنده شود؟ رایحه‌ها بسیار قوی هستند به‌طوری‌که از قرن‌ها پیش علمی به نام علم رایحه‌ درمانی یا آروماتراپی شکل گرفته و برای بهبود زندگی انسان از جمله تقویت حافظه و افزایش تمرکز افراد از آن استفاده می‌شده است. در این مقاله به اهمیت این علم، تاریخچه آن، روش کار و تاثیر آروماتراپی بر ذهن انسان می‌پردازیم. در انتها چند گیاه کاربردی در این زمینه معرفی خواهند شد.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید