سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن سنجد تلخ
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن سنجد تلخ خالص و ارگانیک

خواص روغن سنجد تلخ و فواید شگفت انگیزش

روغن سنجد تلخ یک روغن همه فن حریف است. خواص روغن سنجد تلخ هم برای موها و هم برای پوست شما ثابت شده است. چه چیزی بهتر از یک محصول ارگانیک که بتواند بسیاری از مشکلات پوست و موی شما را برطرف کند؟ این روغن بی‌اغراق برای پوست و موی شما معجزه می‌کند. در این مقاله با فواید این روغن برای پوست و مو آشنا می‌شوید و سپس برای یک خرید مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم تا بتوانید با خیال راحت از یک روغن باکیفیت و خالص استفاده کرده و از فواید آن لذت ببرید.  

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن سنجد تلخ، روغن نجات بخش پوست و مو
  • مهم‌ترین مواد مغذی روغن سنجد تلخ کدامند؟
  • فواید روغن سنجد تلخ برای پوست شما چیست؟
  • چگونه با روغن سنجد تلخ ماسک صورت بسازیم؟
  • فواید روغن سنجد تلخ برای موهای شما چیست؟
  • چگونه با روغن سنجد تلخ سرم ضد موخوره و تقویت کننده مو بسازیم؟
  • روغن سنجد تلخ اصل را از کجا تهیه کنیم؟

روغن سنجد تلخ، روغن نجات بخش پوست و مو

مهم‌ترین مواد مغذی روغن سنجد تلخ کدامند؟

روغن سنجد تلخ 90 نوع آنتی اکسیدان مفید برای پوست دارد، از جمله ویتامین های A، C، E که در بیشتر روغن‌های گیاهی خالص وجود دارند، اما علاوه بر آنها تعدادی از ویتامین‌های گروه B که برای سلامتی شما خیلی مفیدند هم در این روغن خاص پیدا می‌شوند، برای همین ارزش روغن سنجد تلخ به عنوان یک روغن تغذیه کننده برای پوست و مو خیلی بالا است. خواص روغن سنجد تلخ به دلیل مواد معدنی بسیار ارزشمندی است که در آن وجود دارد. در ادامه با بقیه مواد معدنی موجود در این روغن آشنا می‌شوید.

استرها، چربی های آزاد و الکین های طبیعی روغن سنجد تلخ کنار هم خاصیت ضد میکروبی دارند و برای همین این روغن از ترکیب‌های پایه و اصلی خیلی از کرم‌های بهبود دهنده زخم و ژل‌های آنتی‌باکتریال است. استفاده مرتب از این روغن حامل برای از بین بردن ترک‌های پوستی که به خاطر افزایش وزن یا خشکی پوست به وجود آمده‌اند هم موثر است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که این روغن را به طور مستقیم مصرف کنید تا فواید بیشتر آن را متوجه شوید.

رنگ روغن سنجد

میوه سنجد تلخ رنگ نارنجی شاد و سرزنده ای دارد که به خاطر وجود کاروتنوئیدهاست، همان ترکیبات مفیدی که در هویج هم وجود دارند و باعث می‌شوند رنگ این میوه‌ها نارنجی باشد! کارتنوئیدهایی مثل بتاکاراتون و لیسوپین از پوست‌تان در برابر آفتاب که از عوامل اصلی پیری زودرس است محافظت می‌کنند. رنگ روغن سنجد تلخ بسته به روش تهیه ممکن است از زرد تا نارنجی پررنگ متغیر باشد اما این تفاوت رنگ باعث نمی‌شود کیفیت روغن تغییر کند چون شفاف بودن بافت روغن نشانه ظاهری اصلی کیفیت آن است. خواص روغن سنجد تلخ به خاطر این مواد معدنی بسیار زیاد است.

خواص روغن سنجد تلخ

خرید اینترنتی روغن سنجد تلخ

اسیدهای چرب روغن سنجد تلخ که شامل امگا-7 و امگا-6 می‌شوند هم دست کمی از مواد مغذی دیگر این روغن ندارند، چون توانایی ترمیم کردن و جوان‌سازی بالای روغن سنجد تلخ به خاطر وجود این دو اسید چرب ملایم و ضروری است. امگا-6 وقتی جذب پوست شود، تبدیل به ترکیب مفید دیگری به اسم پروستاگلدین می‌شود که یک ماده ضد حساسیت است و جلوی آلرژی های پوستی را می‌گیرد.

فواید روغن سنجد تلخ برای پوست شما چیست؟

خواص روغن سنجد تلخ برای پوست فوق‌العاده است. با توجه به همه مواردی که در بخش بالا خواندید، می‌توانید حدس بزنید این روغن قادر است به تنهایی نقش یک ماسک جوان‌ساز، ضدجوش و ترمیم کننده را برای صورت شما بازی کند. رایحه این روغن ملایم است و کمی حالت چوبی دارد، که برای خیلی از افراد جذاب است! اما اگر ترجیح می‌دهید در طول روز پوست شما هیچ رایحه‌ای نداشته باشد بهتر است این روغن را درست قبل از خواب به صورت‌تان بزنید، تا مواد مغذی آن فرصت کافی برای نفوذ به صورتتان را داشته باشند.

استفاده مرتب از روغن سنجد تلخ به عنوان یک روغن پوست ظرف چند هفته باعث می‌شود چین و چروک های ریز صورت‌تان از بین برود و رنگ گرم و سالمی به چهره شما برگردد. افرادی که به خاطر کمبود آفتاب یا موارد دیگر احساس می‌کنند صورت‌شان دلمرده و رنگ پریده شده است، به کمک روغن سنجد تلخ می‌توانند این مشکل را از اساس از بین ببرند.

در ادامه دستور تهیه یک ماسک شبانه جوان‌ساز با تاثیر فوری را برای شما آماده کرده‌ایم.

چگونه با روغن سنجد تلخ ماسک صورت بسازیم؟

یک قاشق روغن سنجد تلخ

یک قاشق روغن آرگان

نصف قاشق روغن جوجوبا

این سه روغن حامل که هر سه آنها برای انواع پوست مفید هستند را در یک شیشه با هم مخلوط کنید و هر شب قبل از خواب کمی از ان را روی صورت خشک و تمیزتان بگذارید.

فواید روغن سنجد تلخ برای موهای شما چیست؟

خواص روغن سنجد تلخ برای موها بسیار زیاد است. از جمله اینکه موها را نرم می‌کند و ریشه آنها را تقویت می‌کند. همچنین برای متعادل کردن چربی پوست سر  نیز مفید است. این روغن موخوره را نیز درمان می‌کند. ویتامین های E و A که به مقدار زیادی در روغن سنجد تلخ وجود دارند می‌توانند پوست سر را ترمیم کنند و جریان خون را هم افزایش بدهند، برای همین یکی از روغن های ایده آل برای افزایش سلامتی و رشد مو محسوب می‌شود. به خاطر خواص کنستانتره بودن روغن سنجد تلخ برای مراقبت از موهای‌تان مجبور نیستید مقدار زیادی روغن مصرف کنید و هر بار چند قطره برای ماساژ دادن ریشه و ساقه مو کفایت می‌کند.

از دیگر خواص روغن سنجد تلخ پروتئین موجود در آن است. خیلی از روتین‌های مراقبتی گران قیمتی که برای تقویت مو کاربرد دارند، از جمله کراتینه کردن مو، به کمک پروتئین‌ها انجام می‌شوند. روغن سنجد تلخ از نظر داشتن انواع آمینو اسیدها که اجزای سازنده پروئین‌ها هستند یک پدیده عجیب بین روغن‌های گیاهی محسوب می‌شود و مصرف مرتب آن به عنوان یک روغن مو تقویت کننده در حمام و قبل از آبکشی آخر موها باعث می‌شود ظاهر موها به سرعت تغییر کند. می‌توانید این ترکیب تقویت کننده را امتحان کنید:

چگونه با روغن سنجد تلخ سرم ضد موخوره و تقویت کننده مو بسازیم؟

یک قاشق روغن جوانه گندم 

یک قاشق روغن سنجد تلخ 

این دو روغن مغذی برای مو را در یک شیشه کوچک با هم ترکیب و نگه داری کنید و هر وقت احساس کردید انتهای ساقه موهای‌تان خشک شده است از آن استفاده کنید.

خواص روغن سنجد تلخ
روغن سنجد تلخ اصل را از کجا تهیه کنیم؟

شاید در نظر اول انتخاب یک روغن حامل که هم پوست شما را با ویتامین‌ها و مواد معدنی تغذیه کند، هم رشد موها را افزایش بدهد، هم با به تعادل رساندن چربی پوست از آکنه پیشگیری کند و علاوه بر همه این موارد باعث جوان‌سازی پوست هم بشود کار سختی باشد، اما روغن خالص سنجد تلخ نارین گل نزدیک‌ترین محصول ارگانیکی است که می‌توانید برای رسیدن به این هدف انتخاب کنید.

قیمت روغن سنجد تلخ با توجه به همه کاربردهای مختلف آن و نیز کیفیت بالایی که دارد تعیین می‌شود. شرکت نارین گل این روغن را با کیفیت عالی و خلوص بالایی تولید می‌کند و در اختیار شما قرار می‌دهد. این شرکت با سابقه بسیار خوبی که در تولید روغن‌های ارگانیک دارد بهترین محصول را در اختیار شما قرار می‌دهد. نارین گل چند گواهینامه بین‌المللی معتبر دارد که نشان دهنده کیفیت بالای محصولات آن است و شما می‌توانید با اطمینان کافی از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم خواص روغن سنجد تلخ بی‌نظیر است. این روغن هم برای موی شما بسیار مفید است و هم فواید زیادی برای پوست شما دارد. با استفاده از این روغن می‌توانید موخوره خود را درمان کنید، جوش‌های صورت را التیام بخشید، چین و چروک‌های صورت را پاک کنید و موهایی درخشان داشته باشید. این روغن یک روغن حامل است و می‌توانید به تنهایی از آن استفاده کنید.

همچنین می‌توانید برای رفع مشکلات پوستی خود آن را با یک روغن اسانسی مثا روغن آرگان یا جوجوبا ترکیب کنید تا اثر آن بیشتر شود. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا روغن بادام شیرین را از نارین گل تهیه کنید. زیرا این شرکت روغن‌های ارگانیک را با خلوص بالا در اختیار شما می‌گذارد. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

خرید اینترنتی روغن سنجد تلخ

خرید روغن آرگان ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

ضدشوره

بهترین ضدشوره گیاهی

برای بسیاری از افراد پیش آمده که پوسته‌های سفیدی را در بین موهای خود ببینند و نگران شوند. اگر چه شوره سر ظاهر خوبی ندارد ولی به راحتی قابل درمان است. محصولات متفاوتی تحت عنوان محصولات ضدشوره تولید شده است. بعضی از آنها درمان قطعی برای شوره یا پوسته سر و بعضی از آنها درمان مقطعی هستند. در ادامه این مقاله به بررسی علت شوره سر و درمان آن می‌پردازیم. در انتهای مقاله چند روغن‌ ارگانیک مناسب را به شما معرفی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید