سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
ضدشوره
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن نارگیل خالص ارگانیک

بهترین ضدشوره گیاهی

برای بسیاری از افراد پیش آمده که پوسته‌های سفیدی را در بین موهای خود ببینند و نگران شوند. اگر چه شوره سر ظاهر خوبی ندارد ولی به راحتی قابل درمان است. محصولات متفاوتی تحت عنوان محصولات ضدشوره تولید شده است. بعضی از آنها درمان قطعی برای شوره یا پوسته سر و بعضی از آنها درمان مقطعی هستند. در ادامه این مقاله به بررسی علت شوره سر و درمان آن می‌پردازیم. در انتهای مقاله چند روغن‌ ارگانیک مناسب را به شما معرفی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • شوره چیست؟
  • بررسی علت شوره سر
  • روش‌های درمان شوره سر چیست؟
  • نکاتی در رابطه با روغن در‌مانی برای از بین بردن شوره سر
  • قیمت محصولات رفع شوره چقدر است؟

شوره چیست؟

از تجمع سلول‌های مرده پوست سر، پوسته‌های سفید رنگی بین موها ایجاد می‌شود که نام آن شوره است. شوره یک بیماری شایع پوستی است که معمولا بی ضرر است، اما می‌تواند خجالت آور، آزار دهنده و از بین بردن آن خسته کننده باشد. همچنین امکان دارد با خارش همراه شود. همچنین این عارضه می‌تواند باعث ریزش مو، جوش و آکنه روی پوست سر شود.

بررسی علت شوره سر

شوره سر به دلایل مختلفی به وجود می‌آید:

خشکی پوست

یکی از دلایلی که ممکن است باعث بروز شوره ‌سر شود خشکی پوست ‌سر است. تشخیص خشکی پوست‌ سر به راحتی امکان ‌پذیر است. زیرا اگر دلیل شوره‌زدن موها‌ی شما خشکی‌ سر باشد به احتمال زیاد سایر نقاط بدن شما نیز خشک هستند و به راحتی قابل تشخیص است. در فصول سرد سال شوره بیشتر می‌شود. زیرا در این زمان پوست‌ سر مستعد خشک شدن است. مراقبت از مو با استفاده از محصولات و روغن‌های گیاهی ضدشوره می‌تواند به متعادل ‎‌سازی رطوبت پوست کمک کند.

کم شستن و درست نشستن مو‌ها

اگر مو‌ها به طور مرتب شسته نشوند، امکان تجمع چربی، سلول‎‌های پوست سر و درنهایت شوره سر وجود دارد.

رشد بیش از حد مخمر

مالاسزیا نوعی قارچ است که به‌طور طبیعی روی پوست ‌سر و بدن همه‌ افراد زندگی می‌کند. اما در برخی افراد رشد سلول‌های پوست سر را افزایش داده و موجب خارش و سوزش پوست سر می‌شود. درماتیت سبورئیک، پسوریازیس و انواع درماتیت بیماری‌های پوستی هستند که توسط قارچ مالاسزیا به وجود‌ می‌آیند و شامپوهای ضدشوره می‌توانند در درمان آن مفید باشند.

حساسیت به شامپو و محصولات مراقبت از پوست

حساسیت در بدن انسان می‌تواند به چیز‌های مختلفی از تغییرات فصلی گرفته تا حساسیت به بادام زمینی و … باشد. یکی از عوامل شوره سر نیز می‌تواند حساسیت به بعضی از محصولات مراقبت پوست نظیر، شامپوها یا رنگ‌مو‌ها باشد. بنابراین بهتر است محصولی که فکر می‌کنید باعث شوره‌‌زدن موهایتان شده را کنار گذاشته یا تعویض کنید.

درماتیت سبورئیک

گفتیم که خشکی پوست باعث بروز شوره‌ سر می‌شود اما برخلاف آن چربی پوست سر نیز می‌تواند ایجاد شوره کند. این چربی که با چربی معمولی پوست متفاوت است در اثر بیماری به نام درماتیت سبورئیک به وجود می‌آید. بیماری اگزمای سبورئیک بخش‌هایی از پوست که غدد چربی زیادی دارند مثل سر و صورت را تحت تاثیر قرار داده و تولید چربی در آن را افزایش می‌دهد. پوست این افراد معمولا، قرمز، چرب و پوشیده از پوسته‌های سفید یا زرد خواهد بود و شوره علاوه‌ بر موی ‌سر در بقیه‌ قسمت‌های پوشیده شده از موی بدن نیز وجود خواهد داشت. برای درمان شوره آن می‌توان از شامپوی ضدشوره استفاده کرد.

بیماری‌های زمینه‌ای

همان‌طورکه می‌دانید بدن یک سیستم پیچیده است و اختلال و بیماری هر عضو بر دیگر قسمت‌ها تاثیرگذار است. بیماری‌های زمینه‌ای مثل پارکینسون و صرع گاهی می‌توانند برسلامت پوست تاثیر گذاشته و عامل شوره در سر باشند.

روش‌های درمان شوره سر چیست؟

داشتن رژیم غذایی مناسب

تحقیقات کافی برای اثبات اینکه رژیم غذایی مناسب در از بین بردن شوره موثر است وجود ندارد. اما مصرف بعضی از مواد مغذی ممکن است در رفع آن تاثیر داشته باشند. رژیم غذایی مناسب و محدود کردن بعضی از غذا‌ها ، التهاب‌هایی که در سلامت موی ‌سر تاثیرگذار است را کاهش می‌دهد و برعکس خوردن بعضی غذاها باعث تشدید بیماری‌های پوستی می‌شوند. غذاهای محرک در هر فردی با فرد دیگر متفاوت است اما رایج‌ترین غذا‌های محرک، بادمجان، فلفل و گوجه فرنگی می‌باشد. بعضی از غذاهایی که بهتر است برای این منظور محدود شوند شامل نان و ماکارونی، گوشت قرمز، غذاهای فراوری شده، غذاهای سرخ شده و غذاها و نوشیدنی های شیرین است.

کنترل استرس و اضطراب

استرس و اضطراب جنبه‌های مختلف سلامتی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و مضرات زیادی دارند. با وجود اینکه استرس به طور مستقیم روی سلامت پوست و تولید شوره سر تاثیری ندارد اما می‌تواند باعث از بین رفتن رطوبت پوست و موی سر وخارش آن شود. استرس یک محرک برای بیماری درماتیت سبورئیک به شمار می‌رود و در دراز مدت ممکن است در فعالیت سیستم بدنی انسان اختلال ایجاد کند و توانایی بدن را در برابر مبارزه با قارچ‌ها و بیماری‌های پوستی که موجب شوره سر می‌شود را کاهش دهد. یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن استرس روزانه، آروماتراپی است.

برای تهیه دیفیوزرهای نارین گل اینجا کلیک کنید.

شانه‌زدن موها

شانه‌زدن مو‌ها روشی برای از بین بردن سلو‌ل‌های مرده‌ پوست‌ سر است. در هنگام شانه زدن سر باید به این نکته توجه داشت که شانه زدن مو با شدت و هنگامی که مو خیس است ممکن است به مو آسیب بزند. همچنین باید برای شانه‌زدن موهایتان از شانه مناسب استفاده کنید.

ضدشوره

شست‌و‌شوی منظم موها

شستشوی منظم موها‌ از تجمع آلودگی روی پوست ‌سر جلوگیری می‌کند. زمان شستشوی مو برای هرفرد متناسب با جنس مو متفاوت است و تاثیر زیادی در از بین بردن شوره ‌سر دارد.‌

مصرف امگا3

یکی از دلایل خشکی مو، خشکی پوست، و شوره سر می‌تواند کمبود امگا3 باشد. امگا3 که نقش حیاتی در سلامت پوست دارد، همچنین در تنظیم چربی، بهبود زخم ، کاهش التهاب و کاهش علائم شوره سر و جلوگیری از پیری زودرس موثر است. تخم کتان، گردو، ماهی قزل آلا و ماهی سالمون از غذاهای سرشار از امگا3 هستند.

استفاده از شامپو های رفع شوره سر

برای درمان شوره شامپو‎‌های متنوعی در بازار وجود دارد. این شامپو‌ها معمولا شامل اوی کلیمبا یا سلنیوم سولفاید است. شامپو‌های ضد شوره به روش‌های مختلفی شوره سر را درمان می‌کنند. پس بهتر است ابتدا علت به وجود آمدن شوره را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید شامپو رفع شوره کنید. شامپو‌های رفع شوره بر اساس هدف درمانی شامل مواد زیر می‌شوند.

• سولفید سلنیوم (Selenium Disulfide)
شامپو‌های رفع شوره حاوی سلنیوم سولفاید با کاهش تولید روغن طبیعی غدد پوستی به کاهش تجمع ‌سلول‌های مرده کمک می‌کند.
• روی پیریتیون (Zinc Pyrithione)
شامپوهای حاوی پیریتیون نیز سرعت رشد مخمرها را کاهش می‌دهند.

• کتوکونازول (Ketoconazole)
برای ازبین بردن قارچ‌های روی سر مفید است.
• گوگرد (Sulfur)
به کنترل چربی پوست کمک می‌کند.
• اسید سالیسیلیک (Salicylic Acid)

استفاده از روغن‌های گیاهی ضدشوره

روغن‌ها تاثیر زیادی روی سلامت پوست و به خصوص پوست سر و موها دارند. صاف و براق شدن رشته‌های مو،کاهش ریزش مو‌‌‌، بهبود رشد مو و از بین بردن شوره‌ سر نمونه‌هایی از این فواید است. در ادامه به تاثیر روغن درمانی بر شوره سر و ازبین بردن آن می‌پردازیم.

1. روغن نارگیل:

روغن نارگیل علاوه بر تاثیرگذاری روی سلامتی بدن تاثیرات مثبت زیادی روی پوست و مو دارد. طبق تحقیقات انجام شده روی روغن نارگیل، این محصول به عنوان یک مرطوب کننده‌ قوی می‌تواند با از بین بردن خشکی پوست ‌سر، یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای درمان شوره سر باشد. روغن نارگیل در درمان اگزما که یکی از عوامل بروز شوره‌سر است مفید است. به‌طوری‌که تحقیقات انجام شده ثابت کرده که استفاده از روغن نارگیل برای پوست علائم درماتیت آتوپیک که نوعی اگزما است را تا 68 درصد کاهش داده است.

خرید روغن نارگیل خالص

2. روغن درخت چای:

از گذشته از روغن درخت چای برای درمان آکنه و پسوریازیس استفاده می‌شده است. این روغن دارای خواص ضدالتهابی و ضد میکروبی قوی است و می‌تواند به عنوان روغن ضدشوره  مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین روغن درخت چای قادر است با قارچی که موجب بیماری درماتیت ‌سبورئیک می‌شود مقابله کند. تا جائی‌که استفاده از آن برای درمان قارچ از دارو‌های تجویزی پزشک نیز موثر‌تر واقع شود و ضایعات ناشی از قارچ را به سرعت التیام بخشد و این ویژگی مهم روغن درخت چای آن را تبدیل به یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای شوره سر می‌کند.

در یک آزمایش که روی افراد مبتلا به شوره‌ سر انجام گرفت، 126 نفر به صورت روزانه از شامپویی که حاوی فقط 5 درصد از روغن درخت چای بود استفاده کردند و پس از چهار هفته نتایج این آزمایش به این صورت بود که از شدت علائم 41 درصد کاسته و چربی سر و خارش آن بهبود یافته بود.

خرید روغن درخت چای خالص

3. روغن جوجوبا:

روغن جوجوبا از دانه گیاه جوجوبا به دست می‌آید که بر سلامتی مو تاثیر گذار است. این روغن دارای خواص ضد باکتری است و قادر به کنترل رشد باکتری‌ها در فولیکول‌های مو است و احتمال ایجاد شوره را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

خرید روغن جوجوبا خالص

نکاتی در رابطه با روغن در‌مانی برای از بین بردن شوره سر

  • ازکشیدن یا شانه زدن مو پس از استفاده از روغن بپرهیزید.
  • از کشیدن مو و محکم بستن آن اجتناب کنید.
  • در هنگام روغن درمانی فقط بر روی این درمان تمرکز کنید و همزمان برای ازبین بردن شوره از چند درمان استفاده نکنید.
  • روغن‌های مناسب با مو خریداری کنید.
  • از روغن‌های تولید شده از مواد طبیعی استفاده کنید.
  • برای روغن درمانی استفاده از روغن بدون عطر مناسب‌تر است. زیرا ممکن است پوست ‌سر را تحریک کند.
ضدشوره

 قیمت محصولات ضدشوره چقدر است؟

قیمت محصولات ضدشوره با توجه به مواد تشکیل دهنده، تولید داخل یا خارجی بودن محصول، طبیعی یا شیمیایی بودن آن برند محصول و … متفاوت است.

سخن پایانی

 شوره یکی از مشکلات پوست و مو است و عوامل زیادی می‌تواند در به‌وجود آمدن آن تاثیرگذار باشد. با درنظر گرفتن علت به وجود آمدن شوره راه‌های مختلفی برای درمان‌ آن ارائه شده است. استفاده از شامپو‌های رفع شوره و روغن درمانی دو نمونه از راه‌های موثر برای رفع شوره هستند. اما ما به شما پکیج ضدشوره قوی که متشکل از دو روغن جوجوبا و درخت چای موثر در ازبین بردن شوره است را پیشنهاد می‌کنیم. نارین گل با سابقه درخشانی که دارد این دو محصول را به شما ارائه می‌کند. این محصولات با بالاترین کیفیت و درجه خلوص بالا در نارین گل تولید می‌شوند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

 

خرید روغن درخت‌ چای ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

از بین بردن جای جوش

6 راه برای خلاص شدن و از بین بردن جای جوش

آیا هر بار که به چهره خود در آینه نگاه می‌کنید، نگران این هستید که جای جوش‌ها روی صورت‌تان می‌ماند یا از بین می‌رود؟ باقی ماندن جای جوش روی صورت دغدغه تمام افرادی است که پوست مستعد جوش دارند. این افراد همیشه به دنبال محصولاتی هستند که برای از بین بردن جای جوش استفاده می‌شوند. در این مقاله ابتدا با دلایل ایجاد جای جوش آشنا می‌شوید و در ادامه یک پکیج موثر برای رفع جای جوش به شما معرفی می‌شود. تا انتهای مقاله با ما باشید.
ادامه مطلب
کوچک کردن منافذ پوست

6 راه برای کوچک کردن منافذ پوست

منافذ باز پوست از جمله عوارض پوستی است که با دیدن آن در چهره خود احساس بدی پیدا می‌کنید. زیرا این منافذ به راحتی از زیبایی چهره شما کم می‌کند. به خصوص وقتی روی بینی و گونه‌ها به وجود می‌آید. این منافذ به دلایل مختلفی ایجاد می‌شوند، اما به راحتی قابل درمان هستند. در این مقاله با 6 راه بسیار مفید برای درمان و کوچک کردن منافذ پوست آشنا می‌شوید. تا انتهای مقاله با ما باشید تا بهترین محصولات ارگانیک برای رفع منافذ باز پوست را به شما معرفی کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید