سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
ایکون ترکیب روغن حامل و اسانسی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
به قلم نارین‌گل

خواص روغن مورد معجزه ای شگفت انگیز برای تقویت ، رشد و سلامت موهایتان

سه قسمت مورد و یک قسمت روغن زیتون را با هم جوشانده و مدام به هم می‌زنند به هنگام تمام‌شدن آب کمی روغن نباتی به آن اضافه می‌کنند و به هم می‌زنند تا آب تمام شود و روغن بماند ، سپس آن را از صافی می‌گذرانند و در ظرف مناسب نگه‌داری می‌کنند . از روغن مورد در مداوای کچلی ، ناراحتی مفاصل ، سوختگی ، بواسیر ، ورم بیضه و در رشد موها استفاده به عمل می آید .

خواص درمانی ماساژ روغن مورد

تقویت کننده موی سر

درمان ریزش مو

خارش پوست درمان ، اگزما

نحوه‌ی استفاده از روغن مورد برای مو

بسیاری از محققان معتقدند که روغن مورد در ضخیم کردن موها ، تقویت ریشه‌های مو و رشد موها ، بی‌گمان معجزه می‌کند و در صورتی که که موهایتان کم‌پشت و ریزش آن زیاد است این روغن را دو بار در هفته به موهایتان بزنید و دو ساعت بگذارید بماند و بعد از آن استحمام کنید . بعد از چند هفته تاثیرات شگفت‌انگیز آن را بر موهایتان مشاهده می‌کنید .

روش استفاده‌ی روغن مورد در درمان بیماری‌های پوست و اگزما

برای درمان بیماری‌های پوستی و اگزما بایستی ابتدا پوست را با صابون گلیسرینه یا در صورت دسترسی با صابون تهیه شده از برگ مورد شستشو کرده سپس با این روغن محل را چرب کنید و از تماس با گرد و خاک خودداری کنید .

در مصرف خارجی از این روغن در رفع سوختگی‌ها و تسکین درد رماتیسم نیز استفاده می‌شود.

خواص مورد

مورد دارای خواص اثر اشتها‌آور ، مدر ، ضد سودا ، قابض ، ضدعفونی کننده ، نشاط‌آور ، و تقویت کننده کبد می باشد .

مصرف تخم مورد اثر دفع سودا داشته و مانع خونریزی می‌شود ، همچنین در درمان استفراغ ، دفع سموم ، سوزش مجاری ادرار و تعرق بیش از حد استفاده می‌شود .

برای رفع کچلی توصیه شده است که به مدت یک هفته مورد را آمله در روغن کنجد خیس نموده و بعد به مصرف برسانید .

این خوراکی اثر ضدعفونی کننده دارد و علت این امر بیشتر مربوط به اسانسی است که در اعضای مختلف این گیاه به خصوص در برگ وجود دارد ، این اسانس علاوه بر خاصیت ضدعفونی کنندگی ، به خصوص در ضد عفونی کردن دستگاه تنفسی ، دارای اثر دافع کرم نیز می باشد .

مصرف دانه‌های مورد حرارت ادرار را از بین برده و در درمان زخم مثانه و زیادی خون عادت ماهانه اثرشفابخش دارد ، ضمنا عصاره این دانه‌ها نیز در باز شدن ادرار و همچنین عادت ماهانه تاثیر گذار است .

ذکر شده است که مصرف آب برگ مورد با روغن کنجد اثر دافع بلغم دارد .

از مورد به صور مختلف برای افرادی که بیماری‌هایی مانند ؛شب‌کوری ، نقرس ، اسیداوریک ، اسهال ، خونریزی در فواصل قاعدگی ، سوزش مثانه ، رفع بدبوئی عرق و اسهال خونی اثر درمانی دارد .

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

درمان ریزش مو شدید

بهترین روش درمان ریزش مو شدید

اگر موهای‌تان می‌ریزد و یا بعد از شانه کردن موها از اینکه مقدار زیادی از تارهای مو سرتان جدا می‌شوند ناراحت هستید بهتر است بدانید که شما تنها نیستید. افراد زیادی در دنیا هستند که ریزش مو سر دارند. خوشبختانه این مشکل راه حل قطعی دارد. در این مقاله می‌خوانید که چرا موهای سر می‌ریزند و برای جلوگیری از ریزش آنها چه کاری باید کرد؟ در ادامه با روغن‌های ارگانیکی آشنا می‌شوید که شرکت نارین گل برای درمان ریزش مو شدید تولید کرده و با استفاده منظم از آنها مشکل ریزش مو شما برطرف خواهد شد.
ادامه مطلب
روغن هسته انگور برای پوست صورت

معجزه روغن هسته انگور برای پوست صورت

اگر پوست صورت شما مستعد جوش است و به دنبال یک راه درمان قطعی برای رفع این مشکل هستید، روغن هسته انگور برای پوست صورت شما مناسب است. این روغن نه تنها جوش و آکنه را از صورت شما محو می‌کند، بلکه اثر بسیار زیادی نیز بر خشکی پوست شما گذاشته و آن را آّ‌ب‌رسانی می‌کند. این روغن شگفت‌انگیز می‌تواند چین و چروک‌های پوست شما را  درمان کند. پس با خرید یک محصول ارگانیک خالص و باکیفیت چند مشکل پوستی شما درمان خواهد شد. در این مقاله به بررسی خواص این روغن برای پوست می‌پردازیم و شما را با یک برند مطمئن آشنا می‌کنیم تا بتوانید با خیال راحت از محصولات آن استفاده کنید. تا انتهای مقاله با ما باشید.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید