سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
ایکون روغن اسانسی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
به قلم نارین‌گل

روغن های معطر ، روغن های گیاهی و فراورده های بهداشتی آن در زندگی روزمره

از روغن های معطر ، تنها در انواع کرم‌ها ، پمادها و لوسیون‌ها استفاده نمی شود بلکه برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی نیز قابل توصیه است . مواد درمانی و موثر روغن‌های معطر از طریق پوست جذب و از آن جا وارد جریان خون شد و در نتیجه به سراسر بدن می رسد. اگرچه در این روش (ماساژ روغن‌های معطر بر روی پوست ) مواد درمانی مانند شیوه‌ی خوراکی آن به یک‌باره وارد بدن نمی شود ولی به همان شکل طیف وسیعی در درمان بهبود بیماری‌ها ره به خود اختصاص داده است . روغن های معطر باعث ترمیم سلول‌های پوستی شده و از آن‌ها می توان دربهبود زخم‌ها ، سوختگی‌ها ، گزیدگی ‌ها ، عفونت‌های پوستی ، التهابات و ورم‌های موضعی یاری گرفت .

بیشتر بخوانید: آروماتراپی چیست؟

روغن‌های ماساژ ، روغن‌های گیاهی و فرآورده‌های بهداشتی

می‌توان روغن های معطر را رقیق نکرده بر روی پنبه یا تنظیفی افشانده و سپس بر روی جوش‌های عفونی صورت مالید تا بدین وسیله آن محل پاکیزه و ضدعفونی شود .در غیر این صورت روغن‌های معطر را باید برای مصارف خارجی رقیق و یا از روغن حاملی برای ترکیب با آن استفاده کرد . جذب عمیق مواد درمانی روغن‌های معطر از طریق پوست ، خواص فراوانی در التیام و بهبود ناراحتی‌های مفاصل و درد عضلات که به بیماری رماتیسم مشهور است ، دارد . روغن گیاهی و معطر ، برطرف کنندی تنش‌های عضلانی نیز هست.

همان طور که قبلا ذکر شد برای جذب بهتر و عمیق مواد موثر در روغن‌ها و جوهرهای معطر بایستی آن‌ها را ، یا با یک محلول رقیق کننده (مانند شیر) و یا روغن حامل دیگری ترکیب کرد .

هنگامی که می‌خواهید آروماتراپی یا جذب مواد معطر از طریق پوست بسیار عیمق باشد و ارگان‌های داخلی بدن را تحت تاثیر قرار دهد تا درد کمتر شود باید از روغن‌های حامل برای رقیق کردن آن‌ها استفاده کرد .

امکان تولید و تهیه‌ی انواع کرم‌ها ، لوسیون‌ها و یا پمادها درخانه و با امکانات محدودی که در منزل وجود دارد کار بسیار مشکل و سخت است .بهتر است برای مصارف بهداشتی و آرایشی محصولات آماده را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید .در این موارد حتما باید توجه شود که مواد معطر مصنوعی یا مواد شیمایی حلال در تهیه‌ی آن‌ها به کار نرفته باشند .هم‌چنین پمادها و مرهم‌هایی که برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی ، نارحتی های عضلانی و دردهای مفاصل توصیه می شوند را نیز می توان از فروشگاه‌های مخصوص گیاهان سنتی و طب گیاهی ، تهیه کرد .

اما روغن‌هایی را که برای بهداشت و سلامت پوست مفیدند و با فرآورده‌هایی که مصارف بهداشتی دارند ، می‌توان به راحتی در منزل تهیه کرد.

باید توجه داشت همه‌ی روغن های معطر برای ماساژ پوست به کار نمی روند . روغن‌های معدنی و کانی مانع از جذب مواد درمانی از طریق پوست می شوند . بنابراین پیشنهاد می شود به عنوان روغن‌های حامل از روغن‌های گیاهی استفاده شود . مهم‌ترین این روغن ها ، روغن هایی هستند که به صورت سرد از فشرده شدن دانه ، جوانه یا بذر گیاهان به دست می‌آیند مثل : روغن دانه هویج ، روغن ریحان ، روغن بادام تلخ و شیرین ، روغن گل محمدی ، روغن اسطوخودوس ، روغن هسته‌ی زرد آلو ، روغن زیتون و روغن کنجد و...

خرید اینترنتی انواع روغن اسانسی 

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

کراتین مو

کراتین و احیا مو

بیشترین مشکل برای موها ابتدا از سمت مشکلات داخلی پدیدار می شود. اولین قدم برای پیشگیری، تشخیص و درمان مشکلات مربوط به پوست و مو دادن چکاپ است. بعد از حل شدن مشکلات داخلی از قبیل تیروئید، کم خونی و … شما می توانید به راحتی نسبت به درمان مو و پوست خود اقدام کنید. کوتیکول مو وقتی که باز شود اصطکاک ایجاد می کند، و موی سالم به موی آسیب دیده تبدیل می شود. بستن دائم موها، حرارت داغ و مستقیم به مو، شامپو زدن نادرست و شانه زدن غلط بیشترین آسیب را به مو می رسانند. استفاده از روغن مو برای مو آسیب دیده بهترین راه حل است
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید