سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
درمان ریزش مو شدید
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن رزماری خالص ارگانیک

بهترین روش درمان ریزش مو شدید

اگر موهای‌تان می‌ریزد و یا بعد از شانه کردن موها از اینکه مقدار زیادی از تارهای مو سرتان جدا می‌شوند ناراحت هستید بهتر است بدانید که شما تنها نیستید. افراد زیادی در دنیا هستند که ریزش مو سر دارند. خوشبختانه این مشکل راه حل قطعی دارد. در این مقاله می‌خوانید که چرا موهای سر می‌ریزند و برای جلوگیری از ریزش آنها چه کاری باید کرد؟ در ادامه با روغن‌های ارگانیکی آشنا می‌شوید که شرکت نارین گل برای درمان ریزش مو شدید تولید کرده و با استفاده منظم از آنها مشکل ریزش مو شما برطرف خواهد شد.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • برای  پیشگیری از ریزش مو شدید چه کاری انجام دهیم؟
  • چند نکته مهم درباره ریزش مو شدید.
  • روغن‌های ارگانیک مناسب برای درمان ریزش مو شدید کدامند؟

بسیاری از افراد به علت ریزش مو اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و در زندگی اجتماعی و شغلی خود دچار مشکل می‌شوند. جالب است بدانید که استرس یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش مو است، از طرفی مشکل ریزش مو استرس فرد را بیشتر می‌کند. در نتیجه این چرخه معیوب هر دو مشکل استرس و ریزش مو را بیشتر می‌کند.

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان دچار ریزش مو هستند. علت ریزش مو بعضی از افراد به دلایل پزشکی و بیماری زمینه‌ای است و برخی دیگر به دلایل دیگر از جمله دلایل محیطی دچار ریزش مو شدید می‌شوند. برای درمان ریزش مو شدید لازم است تا علت آن بررسی شود. خوشبختانه درمان‌های بسیار مفید و اثربخشی برای ریزش مو شدید وجود دارد که با پیگیری آن می‌توانید این مشکل را حل کنید.

برای پیشگیری از ریزش مو شدید چه کاری انجام دهیم؟

برای جلوگیری از ریزش مو به موارد زیر توجه کنید:

  • رژیم غذایی مناسب داشته باشید.
  • از حرارت دادن مستقیم موها بپرهیزید و از رنگ مو بدون آمونیاک استفاده کنید.
  • موهای خود را باز بگذارید تا فشار کمتری به آن بیاید.
  • سیگار نکشید.
  • استرس و اضطراب خود را کنترل کنید.
  • به طور منظم آزمایش بدهید تا بیماری‌های زمینه‌ای شما کنترل شود.
درمان ریزش مو شدید

چند نکته مهم درباره ریزش مو شدید

  • همه افراد روزانه بین 50 تا 100 عدد از موهای‌شان می‌ریزد. بنابراین هر ریزشی نباید باعث نگرانی باشد.
  • بعضی از بیماری‌ها باعث ریزش مو می‌شوند. بنابراین لازم است تا در اولین قدم برای درمان ریزش مو شدید، احتمال بعضی بیماری‌ها مثل اگزما، پسوریازیس، لوپوس و دیابت بررسی شوند. در بعضی از بیماری‌ها گلبول‌های سفید بدن به سلول‌های سالم از جمله فولیکول‌های مو حمله می‌کنند و باعث ریزش مو می‌شوند.
  • ژنتیک و هورمون‌ها از مهم‌ترین دلایل ریزش مو شدید هستند. هورمون‌ها در دوران بارداری و یائسگی تاثیر بسیار زیادی بر ریزش مو خانم‌ها دارند.
  • برای رفع ریزش مو شدید لازم است حتما رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. فولیکول‌های مو برای رشد موها به پروتئین و ویتامین‌ها نیاز دارند.
  • موهای آسیب‌دیده بیشتر می‌ریزد. شانه زدن بیش از حد موها، کشیدن موها، رنگ کردن موها و صاف کردن آنها باعث ریزش مو می‌شود.
  • کشیدن سیگار از مهم‌ترین دلایل ریزش مو است. بنابراین برای درمان ریزش مو شدید لازم است تا سیگار را ترک کنید.
  • 2 نفر از هر 1000 نفر ریز مو شدید دارند. علت ریزش مو شدید در جوانی بیشتر استرس، ژنتیک و تغذیه نامناسب است.
  • کمبود ویتامین D، B12 و آهن از مهم‌ترین دلایل ریزش مو است. برای رفع ریزش مو شدید لازم است تا این کمبود جبران شود. به خصوص اگر زیاد ورزش می‌کنید و یا رژیم غذایی سختی دارید به این مورد توجه کنید.
  • شامپو زدن به موها باعث ریزش مو نمی‌شود. البته بهتر است از شوینده ملایم استفاده کنید. ولی این باور که شستن موها باعث ریزش مو می‌شود اشتباه است.
  • تحقیقات نشان داده خانم‌هایی که استرس دارند 11 برابر بیشتر از دیگران دچار ریزش مو می‌شوند. بنابراین برای درمان ریزش مو شدید لازم است تا اضطراب خود را کنترل کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای درمان فوری ریزش مو شدید یوگا و مدیتیشن است.

در این رابطه مقاله « معجزه مدیتیشن با روغن اسانسی » را اینجا بخوانید. 

درمان ریزش مو شدید

روغن‌های ارگانیک مناسب برای درمان ریزش مو شدید کدامند؟

روغن رزماری به دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارد با رادیکال‌های آزاد پوست مقابله می‌کند و باعث می‌شود پوست سر تحریک نشود. بنابراین باعث افزایش رشد مو می‌شود. این محصول برای درمان ریزش مو شدید بسیار موثر و اثربخش است. این روغن علاوه بر اینکه جلوی ریزش مو را می‌گیرد با افزایش گردش خون در پوست سر به فولیکول‌های مو کمک می‌کند تا موهای سالم بیشتری تولید شوند. روغن رزماری با ضخیم کردن ساقه موها به سلامت آن کمک می‌کند. وقتی موها ضخیم می‌شوند کمتر می‌شکنند و به این ترتیب موها پرپشت و قوی می‌شوند.

خرید روغن رزماری

این روغن علاوه بر اینکه از ریزش مو جلوگیری می‌کند باعث می‌شود تا موهای سالم و جدید رشد کنند و موها شاداب و پرپشت شوند. این روغن ماده‌ای به نام بتاسیتوسترول دارد که این ماده برای تغذیه فولیکول‌های مو استفاده می‌شود. با تغذیه فولیکول‌های مو، رشد موها بیشتر شده و موها پرپشت و قوی می‌شوند. روغن مریم گلی برای درمان ریزش مو شدید بسیار موثر است. همچنین اگر این روغن را در کف سر ماساژ دهید باعث می‌شود تا چربی پوست کف سر متعادل شود و سلامت موها تضمین شود. همانطور که می‌دانید بسیاری از مشکلات موها به علت چربی کم و یا زیاد پوست کف سر است. بنابراین روغن مریم گلی علاوه بر اینکه باعث می‌شود پوست کف سر سالم بماند و شوره نزند، از ریزش مو شدید جلوگیری کرده و با تقویت ریشه موها، موهایی سالم و جدید تولید می‌کند.

خرید روغن مریم گلی

این روغن گردش خون در پوست سر را زیاد می‌کند و با این کار رشد موها زیاد می‌شود. این روغن ماده‌ای به نام منتول دارد. این ماده علاوه بر افزایش گردش خون در پوست سر، تعداد فولیکول‌های مو را زیاد می‌کند و در نتیجه موها پرپشت می‌شوند. همچنین با افزایش عمق فولیکول‌های مو باعث می‌شود که موها محکم و قوی شده و نریزند. روغن نعنا فلفلی با افزایش گردش خون مواد مغذی بیشتری به ریشه موها می‌رساند. همچنین اکسیژن‌رسانی به پوست سر و فولیکول‌های مو زیاد می‌شود. به علاوه این روغن ضدالتهاب و مرطوب کننده پوست سر است و با عفونت‌های احتمالی در پوست سر مبارزه می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا عوامل عفونی باعث ضعیف شدن فولیکول‌های مو شوند. در نتیجه موهای شما پرپشت و سالم می‌شود. تارهای مو ضخیم و محکم شده و از ریزش آنها جلوگیری می‌شود. روغن نعنا فلفلی برای درمان ریزش مو شدید بسیار موثر است.

خرید روغن نعناع فلفلی

روغن درخت چای خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد. بنابراین از تجمع مواد شیمیایی و سلول‌های مرده پوست در فولیکول‌های پوست جلوگیری می‌کند. با این کار به فولیکول‌های مو کمک می‌کند تا موهای جدید تولید کنند و شما موهایی سالم و پرپشت داشته باشید. روغن درخت چای برای رفع ریزش مو شدید بسیار موثر و کارآمد است. همچنین این روغن رشد موها را بسیار زیاد می‌کند و موهای شما پرپشت و قوی می‌شود. روغن درخت چای پوست سر را تمیز می‌کند و از ایجاد عفونت و قارچ جلوگیری می‌کند. همچنین این روغن باکتری‌های پوست سر را از بین می‌برد و به باز کردن منافذ پوست سر کمک می‌کند. با این کار فولیکول‌های مو قوی شده و تارهای مو نیز ضخیم می‌شوند. بنابراین روغن درخت چای به سلامت پوست کف سر و موهای شما کمک کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

خرید روغن درخت چای

درمان ریزش مو شدید

این روغن برای درمان ریزش مو شدید بسیار مفید است. با ماساژ دادن این روغن روی پوست سر و فولیکول‌های مو، رشد موها تحریک می‌شود و موها پرپشت می‌شوند. روغن یلنگ یلنگ جریان خون کف سر را زیاد می‌کند و مواد مغذی بیشتری به فولیکول‌های مو می‌رساند. از طرفی این روغن ریشه مو را منقبض کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. بنابراین روغن یلنگ یلنگ علاوه بر جلوگیری از ریزش موها باعث رشد موهای جدید نیز می‌شود.

خرید روغن یلنگ یلنگ

سخن پایانی

داشتن موهای سالم و پرپشت برای همه ما مهم است. این موضوع علاوه بر اینکه بر سلامتی فرد اثر دارد، تاثیر مستقیمی نیز بر اعتماد به نفس و عزت نفس افراد می‌گذارد. روزانه به طور طبیعی مقداری از موهای ما می‌ریزد. این ریزش طبیعی موها نگران‌کننده نیست زیرا به همان مقدار مو جدید جایگزین آن می‌شود. اما اگر ریزش مو شدیدی دارید حتما باید علت آن را بررسی کنید. تحقیقات نشان می‌دهند که استرس، بیماری‌هایی مانند تیروئید و دیابت و عادت‌های غلط مراقبت از موها مهم‌ترین دلیل ریزش مو شدید هستند.

ما برای درمان ریزش مو شدید به شما توصیه می‌کنیم از روغن‌های ارگانیک نارین گل استفاده کنید. روغن رزماری، مریم گلی، نعناع فلفلی، درخت چای و یلنگ یلنگ از روغن‌های بسیار قوی و مناسب برای رفع ریزش مو شدید هستند. محصولات ما در نارین گل با بالاترین کیفیت تولید می‌شوند و در دسترس شما قرار می‌گیرند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند.

خرید روغن مریم‌ گلی ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

درمان اگزما

معرفی بهترین روغن‌ها برای درمان اگزما

اگزما یک مشکل پوستی مزمن است که تاثیر بسیاری بر روی کیفیت زندگی افراد مبتلا دارد. این بیماری باعث تحریک و التهاب پوست می‌شود، که به طور معمول با خارش، قرمزی و ترشحات پوستی همراه است. برای درمان اگزما معمولاً از محصولات مراقبتی ضد التهاب و داروهای ضد حساسیت استفاده می‌شود. همچنین مراقبت‌های پوستی مناسب و اجتناب از عوامل تحریک‌کننده مانند استرس، آلرژن‌ها و تغذیه نقش مهمی در کنترل این بیماری دارند.
ادامه مطلب
درمان چاکرای چهارم

پاکسازی و درمان چاکرای چهارم (چاکرای قلب)

چاکرای قلب در وسط قلب قراردارد. اگر روابط شما با پدر، مادر، خیشاوندان و همسر دچار مشکل بوده باشد، اگر در عشق آسیب دیده باشید اگر نتوانسته باشید علایق خود را دنبال کنید اگر هنوز نتوانستید افرادی را ببخشید چاکرای قلب شما از تعادل خارج شده است. برای باز گرداندن چاکرای قلب به حالت تعادل و پاکسازی چاکرای چهارم روش های متفاوتی از مدیتیشن تا رایحه درمانی وجود دارد که می توانید از یک یا چند مورد از این روش ها استفاده کنید.
ادامه مطلب
استفاده از روغن نارنگی

آموزش نحوه استفاده از روغن نارنگی

حتما شما هم از عطر و رایحه نارنگی لذت می‌برید. عطر این میوه همه ما را به یاد روزهای اول پاییز می‌اندازد. نارنگی رایحه مرکباتی و تلخ دارد که در صنعت عطرسازی از آن زیاد استفاده می‌شود. همچنین از رایحه این گیاه برای آروماتراپی یا رایحه درمانی استفاده می‌کنند. در این مقاله درباره رایحه درمانی و اثر آن بر جسم و ذهن صحبت می‌کنیم و روش‌های استفاده از روغن نارنگی در رایحه درمانی را یاد می‌گیریم. همچنین برای خرید روغن نارنگی اصل شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید