سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن نعنا فلفلی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن نعناع‌ فلفلی ارگانیک

خواص روغن نعنا فلفلی برای پوست و مو

روغن اسانسی نعنا فلفلی یک روغن اسانسی مناسب برای مصارف مختلف بهداشتی و سلامتی می باشد. روغن نعنا فلفلی بی‌نظیرترین روغن اسانسی در کنار روغن اسطوخودوس است. برای آشنایی با خواص روغن نعنا فلفلی با ما همراه باشید. در این مقاله با خواص این روغن آشنا می‌شوید و در انتهای مقاله برای خرید از یک برند معتبر شما را راهنمایی می‌کنیم:

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • مواد معدنی موجود در روغن نعناع فلفلی چیست؟
  • فواید روغن نعنا فلفلی برای پوست چیست؟
  • فواید روغن نعنا فلفلی برای مو و ناخن
  • خواص آروماتراپی روغن نعنا فلفلی چیست؟
  • روغن نعنا فلفلی اصل را از کجا بخریم؟

مواد معدنی موجود در روغن نعناع فلفلی چیست؟

روغن های اسانسی از تقطیر بخار گیاه گلدار تازه تهیه می شوند. روغن نعنا شامل اسیدهای چرب امگا3، آهن،منیزیم، کلسیم، پتاسیم، منگنز، مس و ویتامین های A و C می باشد. ترکیب اصلی این روغن منتول با45-35 % و منتون 30-10%می باشد. منتول یک ترکیب ارگانیک با خواص بی حس کننده است که باعث تسکین ناراحتی می شود. همچنین این روغن دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتری، ضد التهابی و ضد اسپاسم دارد.

فواید روغن نعنا فلفلی برای پوست چیست؟

روشن‌کننده:

از خواص روغن نعنا فلفلی این است که پوست را روشن می‌کند. اضافه کردن چند قطره از این روغن به روتین روزانه پوستی شما راه ساده و موثر در رسیدن به سلامت و داشتن پوستی درخشان است. همچنین منتول موجود در این روغن باعث آرامش شما خواهد شد. پوست شما با استفاده از این روغن روشن و شفاف می‌شود. معمولا پوست با افزایش سن و یا بر اثر نور خورشید تیره می‌شود. اگر به طور منظم از این روغن استفاده کنید پوستی روشن و درخشان خواهید داشت.

خواص روغن نعنا فلفلی

رفع آکنه:

با توجه به مطالعات پزشکی روغن نعنا فلفلی به خاطر خواص ضدمیکروبی که دارد یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان آکنه و جوش صورت است. نیاز نیست هزینه های سنگین برای کنترل آکنه بکنید، فقط کافی است به سراغ روغن نعنا فلفلی بروید. تاثیر این روغن برای درمان ریشه‌ای آکنه شناخته شده است. شاید بپرسین چطور؟ روغن نعنا فلفلی ترشح چربی اضافی را کنترل می کند و مانع گرفتگی منافذ و شیوع آکنه می شود. این روغن را بر روی پوست تمیز استفاده کنید. همچنین این روغن پوست را ضدعفونی می‌کند و میکروب و باکتری‌ها را از بین می‌برد. بنابراین جوش و آکنه کاملا از بین می‌روند.

 خرید روغن نعناع فلفلی ارگانیک

رفع خارش:

یکی دیگر از خواص روغن نعنا فلفلی رفع خارش پوست است. اگر پوست شما خارش دارد و ملتهب و قرمز می‌شود روغن نعنا فلفلی را فراموش نکنید. شما می‌توانید مقداری روغن نعنا فلفلی به همراه روغن اسطوخودوس را برای کاهش خارش استفاده کنید. این روغن یک روغن ضدالتهاب است و قرمزی و خارش پوست را به کلی از بین می‌برد.

رفع التهاب:

این روغن دارای اثرات آرامش بخش بر التهابات پوستی است، بدین منظور می توانید از روغن نعناع فلفلی در لوسیون بدن استفاده کنید. مواد معدنی موجود در روغن نعنا فلفلی پوست ملتهب را آرام می‌کند و قرمزی آن را از بین می‌برد.

رفع آفتاب سوختگی:

وقتی پوست در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد تیره شده و گاهی ملتهب می‌شود. برای رفع آفتاب سوختگی می‌توانید روغن نعنا فلفلی را با مقداری روغن نارگیل مخلوط کرده و مستقیما روی ناحیه مورد نظر قرار بدهید .

 ضدچروک:

از دیگر خواص روغن نعنا فلفلی این است که روغن نعنا فلفلی یک روغن ضد پیری و جوان‌کننده پوست است. زیرا پوست را برای تولید کلاژن تحریک می‌کند. در نتیجه چین و چروک‌های پوست از بین می‌روند و پوست صاف و جوان می‌شود.

فواید روغن نعنا فلفلی برای مو و ناخن

پوست سر شما چه خشک باشد  و چه چرب، روغن نعنا فلفلی برای شما مفید است. این روغن ترشح چربی سر را کنترل می کند و باعث آرامش پوست سر شما می شود. با استفاده منظم از این روغن شما دیگر احساس چربی در پوست سر خود نمی کنید. ترکیبات مرطوب کننده موجود در این روغن به درمان خشکی پوست سر و شوره سر کمک می کند و همچنین مانع خارش پوست سر می شود.

رفع ریزش مو:

روغن نعنا فلفلی یک روغن ارگانیک بسیار مناسب برای رفع ریزش مو است. این روغن چگونه این کار را انجام می‌دهد؟ نعنا فلفلی فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و باعث مقاوم شدن آن می‌شود. همچنین این روغن جریان خون را زیاد می‌کند و اکسیژن کافی به ریشه موها می‌رساند. بنابراین ریشه موها تقویت شده و ریزش مو متوقف می‌شود. همچنین باعث می‌شود که موهای جدید رشد کنند و حجم موها زیادی می‌شود.

 آبرسان برای پوست سر خشک:

از خواص روغن نعنا فلفلی این است که پوست سر را آبرسانی می‌کند و خشکی آن را برطرف می‌شود. اگر زیاد از رنگ مو و مواد دکلره استفاده می‌کنید حتما پوست سر شما خشک شده است. خشکی پوست سر باعث ایجاد شوره، خارش سر و التهاب می‌شود. بنابراین با استفاده منظم از این روغن مشکل پوست سر خود را برطرف کنید. شما می‌توانید این روغن را با روغن های حامل دلخواهتان مثل روغن بادام یا روغن زیتون ترکیب کرده و بر روی موهایتان به مدت 30 دقیقه استفاده کنید.

افزایش رشد مو:

روغن نعنا فلفلی به تمام سطح پوست سر شما نفوذ می کند و باعث تحریک فولیکول های مو می شود. استفاده از این روغن باعث افزایش گردش خون و بنابراین باعث افزایش رشد مو می شود. این روغن باعث قوی‌تر کردن ریشه موها با فراهم کردن مواد مغذی می شود. تنها کافی‌ است که روغن نعنا فلفلی را به شامپویی که استفاده می کنید اضافه کنید. منتول موجود در این روغن جریان خون را زیاد می‌کند و مواد مغذی بیشتری را به ریشه موها می‌رساند.

رفع شوره سر:

یکی از خواص روغن نعنا فلفلی این است که شوره سر را درمان می‌کند. زیرا این روغن یک آنتی‌باکتریال و ضد میکروب است. بنابراین پوست کف سر را از آلودگی‌ها پاک می‌کند و بستر مناسبی برای شوره ایجاد نمی‌شود. همچنین میزان چربی پوست کف سر کنترل می‌شود.  

مراقبت از ناخن:

از دیگر خواص روغن نعنا فلفلی این است که این روغن ضد قارچ است و برای محافظت از ناخن‌ها در برابر قارچ و باکتری استفاده می‌شود. این روغن اگر به صورت موضعی استفاده شود سلامتی ناخن‌ها را حفظ می‌کند.

خواص آروماتراپی روغن نعنا فلفلی چیست؟

یکی دیگر از خواص روغن نعنا فلفلی این است که این روغن، خواص آروماتراپی یا رایحه درمانی دارد. رایحه این گیاه بر روی چاکرای گلو اثر می‌گذارد و اثر مثبتی بر روحیه فرد دارد. این چاکرا بر ارتباطات، بیان شخصی و ابراز حقیقت اثر دارد. این چاکرا همچنین مرکز صدای درونی شماست. اگر این چاکرا فعال باشد به شما کمک می‌کند که راحت‌تر صحبت کنید، اضطراب اجتماعی نداشته باشید و خلاقیت شما پرورش پیدا کند. از این روغن می‌توانید برای ماساژ نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که این روغن یک روغن اسانسی است و برای استفاده باید حتما آن را با یک روغن حامل مانند روغن بادام شیرین ترکیب کنید.

برای استفاده از این روغن برای ماساژ کافی است که 3 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و 10 قطره روغن نعنا فلفلی را ترکیب کنید و آن را روی بخشی از بدن ماساژ دهید.

برای رایحه درمانی از 2 روش می‌توانید استفاده کنید.

  • چند قطره از این روغن را در مقداری آب ریخته و مخلوط کنید. سپس آن را در هوا اسپری کنید و از رایحه آن لذت ببرید.
  • چند قطره از این روغن را در دستگاه اسانس‌سوز بریزید و از رایحه آن در محیط کار و منزل لذت ببرید. از روغن می‌توانید به هنگام مدیتیشن و بوگا نیز استفاده کنید تا تمرکز شما بیشتر شود.
خواص روغن نعنا فلفلی

روغن نعنا فلفلی اصل را از کجا بخریم؟

برای استفاده از روغن نعنا فلفلی لازم است تا به کیفیت آن توجه کنید. تشخیص روغن اصل و با کیفیت برای کسانی که متخصص نیستند کار سختی است. بنابراین لازم است تا برای خرید یک روغن مناسب و با کیفیت بالا به نام آن برند و سابقه آن توجه کنید. روغنی که کیفیت پایینی داشته باشد نه تنها اثر مثبتی بر پوست و موی شما نمی‌گذارد، بلکه سلامتی بدن شما را نیز به خطر می‌اندازد. شرکت نارین گل با سابقه درخشانی که در تولید روغن‌های ارگانیک دارد یک برند معتبر برای خرید است. این شرکت چند گواهینامه بین‌المللی دارد و زیر نظر شرکت موکشا فعالیت می‌کند.

سخن پایانی

فواید روغن نعنا فلفلی برای پوست و مو زیاد است. از جمله این فواید می‌توانیم به رفع ریزش مو، افزایش رشد موها و نرم کردن موها اشاره کنیم. همان طور که گفتیم خواص روغن نعنا فلفلی تنها به پوست و مو محدود نمی‌شود. این روغن برای رایحه‌درمانی نیز استفاده می‌شود. رایحه این روغن بر روی چاکرای گلو اثر گذاشته و حال روحی فرد بهتر می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید روغن نعنا فلفلی به نارین گل مراجعه کنید. روغن‌های ارگانیک این شرکت با بهترین کیفیت عرضه می‌‌شوند. تمامی محصولات این شرکت قابل بازیافت هستند و تست حیوانی ندارند. همچنین این محصولات زیر نظر شرکت موکشا تولید می‌شوند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی دارند.

 خرید روغن نعناع فلفلی ارگانیک

 

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خشکی پوست صورت

چگونه خشکی پوست صورت را رفع کنیم؟

بسیاری از سلبریتی‌ها و بازیگران در روتین پوستی خود از مرطوب‌کننده استفاده می‌کنند. به طور مثال وقتی از « نیکول کیدمن» هنرپیشه سرشناس هالیوود درباره روتین پوستی سوال می‌کنند، او به مرطوب‌کننده پوست خود و استفاده منظم از آن اشاره می‌کند. چرا که پوست صورت ممکن است در اثر استفاده از مواد آرایشی و نیز هوای سرد و خشک زبر و ملتهب شود. ابتلا به خشکی پوست صورت در بین افراد بسیار متداول است و به راحتی با کمک مرطوب‌کننده‌ها و روغن‌های ارگانیک درمان می‌شود. با این حال باید توجه داشته باشید که خشکی پوست اگر درمان نشود سطح پوست را تیره می‌کند. همچنین پوست خشک خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و به راحتی چروک می‌شود. بنابراین اگر پوست صورت شما خشک شده تا انتهای مقاله با ما باشید تا با بهترین روش‌های درمان خشکی پوست آشنا شوید.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید