سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
تونر گیاهی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
به قلم نارین‌گل
خرید روغن جوجوبا خالص و ارگانیک

تونر گیاهی چیست؟

اگر برای سلامت و زیبایی پوست خود معجزه می‌خواهید، راز آن را در تونر گیاهی جستجو کنید. قطره‌ای از این اکسیر جادویی، دریچه‌ای به سوی لطافت و شادابی بی‌نظیر پوست شما خواهد گشود.

تونرهای گیاهی، با لطافت برگ‌های گل، آلودگی‌ها را از چهره شما می‌زدایند و با عصاره ناب گیاهان، به پوستتان طراوت و شادابی هدیه می‌دهند.

این معجزه طبیعی، منافذ باز پوست را به بند می‌کشد، چربی اضافی را از بین می‌برد و تعادل را به پوست شما باز می‌گرداند. با تونرهای گیاهی، خشکی و زبری پوستتان به خاطره‌ای دور تبدیل می‌شود و لطافت و نرمی بی‌نظیری، جایگزین آن خواهد شد.

در این مقاله به تفصیل در مورد این محصول طبیعی و چگونگی عملکرش برای پوست بیشتر صحبت می‌شود تا با آگاهی جهت تهیه آن اقدام کرده و از لطافت و درخشش پوست خود لذت ببرید.

یکی از محصولات فوق‌العاده برای سلامت پوست، انواع تونر بوده که موجب آبرسانی عمیق به پوست شده و از پیری زودرس پوست نیز جلوگیری می‌کند. تونرهای گیاهی علاوه‌برآن، قادر به پاکسازی پوست شده و منافذ و جوش و لک را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. افرادی که به دنبال یک پوست شفاف و شاداب هستند، تونر گیاهی را باید در روتین روزانه پوستی خود جای دهند. به طور کلی تونر به دو دسته مخصوص پوست خشک و نوع مخصوص پوست چرب تقسیم‌بندی می‌شود. تونرهای پوست چرب برای افرادی که دارای پوست چرب، جوشدار و پوست مختلط هستند مناسب بوده و نوع پوست خشک برای افرادی با پوست‌های حساس، خشک و معمولی مناسب است.

باید توجه داشت که برای پاکسازی پوست دور چشم باید از بهترین تونر خارجی و یا ایرانی مخصوص این ناحیه استفاده کرد. در این مقاله به معرفی تونر گیاهی خارجی پرداخته و ویژگی‌های آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین در انتها نیز به معرفی بهترین نوع ازتونرها پرداخته می‌شود. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

آشنایی با تونر صورت

درواقع تونر محصولی است که بعد از شست‌وشوی صورت با شوینده مخصوص، برای پاکسازی عمیق پوست و منافذ و همچنین تنظیم PH پوست، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین تونر بر پایه آب یا الکل تولید شده که بر اساس نوع کارایی آن، دارای ترکیبات ضد التهاب، ضد جوش و آنتی اکسیدان نیز خواهد بود. مولکول‌های به کار رفته در ترکیبات این محصول بسیار کوچک و فاقد هرگونه چربی هستند، به همین دلیل می‌توانند در لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و رطوبت‌رسانی به لایه‌های زیرین را انجام دهند.

در نتیجه تونرها وظیفه آبرسانی، حفظ لطافت و تقویت‌کنندگی پوست را نیز برعهده دارند. همچنین به علت نفوذ عمیق این محصول در لایه‌های پوستی، استفاده از آن برای افرادی که پوست مستعد جوش و آکنه دارند، بسیار توصیه می‌شود، زیرا حتی مواد صابونی نیز نمی‌تواند به طور کامل منافذ پوست را تمیز کند. تونرها اغلب به شکل کاملاً مایع تولید می‌شوند اما انواع ژل مانند و سرمی نیز در بازار موجود است.

تونر گیاهی

انواع تونر گیاهی صورت بر اساس نوع پوست

1. بهترین تونر برای پوست چرب

انواع تونر مخصوص پوست چرب به صورت تخصصی برای درمان و بهبود عملکرد اینگونه پوست‌ها ساخته شده‌اند. بدین صورت که بهترین تونر کوچک کننده منافذ شامل انواع پوست چرب می‌شود زیرا پوست‌های چرب به علت جذب بیشتر آلودگی و همچنین عدم کنترل چربی، اغلب منافذ آن‌ها باز بوده و برای کنترل و کوچک‌سازی این منافذ می‌توان از بهترین تونر برای بستن منافذ باز پوست استفاده کرد. این نوع از محصولات اغلب دارای موادی نظیر گلیکولیک، سالیسیلیک اسید و نیاسینامیدها هستند.

2. بهترین تونر برای پوست خشک

استفاده از این محصول برای پوست‌های خشک نیز الزامی بوده و باید برای پاکسازی عمیق این نوع پوست از تونرهای مخصوص استفاده کرد. اغلب محصولات مخصوص پوست خشک دارای مواد آبرسان بوده و از دهیدراته شدن پوست جلوگیری می‌کنند. در فرمولاسیون جدید، این نوع تونرها به صورت ژل، سرم و لوسیون ساخته شده که تأثیرگذاری آن‌ها را چند برابر می‌کند.

فواید استفاده از تونر چیست؟

در دنیای امروز، شرکت‌های دارویی زیادی با استفاده از ترکیبات جدید به دنبال تولید تونرهایی با کارایی بیشتر هستند، مانند بهترین تونر ضدجوش. استفاده از ترکیبات و مواد موثر جدید می‌تواند بر کاربردهای اصلی آن‌ها بی‌افزاید. در ادامه پاسخ به سوال فواید استفاده از تونر صورت چیست؟ باید گفت در اغلب موارد تمامی این محصولات دارای کاربردها و مزیت‌های زیر هستند؛

1. تنظیم PH پوست

بر روی سطح پوست یک لایه اسیدی وجود دارد که سطح محافظ بوده و وظیفه نگه داشتن رطوبت زیر پوست را بر عهده دارد. همین امر نشان می‌دهد که یک سطح پوست سالم باید کمی خاصیت اسیدی داشته باشد. میزان اسیدی یا قلیایی بودن با شاخص PH اندازه‌گیری می‌شود، به طوریکه PH کمتر از 7، اسیدی و PH بیشتر از 7 قلیایی است. اغلب محصولات شوینده‌ای که برای پاکسازی پوست استفاده می‌شود، خاصیت اسیدی یا بازی دارند. بهتر است بعد از استفاده از این محصولات از پاکسازی پوست با تونر استفاده شود تا PH پوست به سطح اصلی خود که بین 5/4 تا 5/5 است، باز گردد.

اسیدی شدن بیش از اندازه پوست بسیار می‌تواند خطرناک باشد. این اتفاق موجب می‌شود تا پوست قرمز شده و حساسیت پوستی ایجاد شود. از طرف دیگر اگر پوست بیش از انداره قلیایی شود، آلودگی و میکروب‌های بیشتری را به خود جذب می‌کند. اسید سیتریک در واقع مهم‌ترین ماده در ترکیبات تونرها و شوینده‌ها بوده که موجب تنظیم PH پوست می‌شود. البته در برخی از این محصولات به جای اسید سیتریک، از سالیسیلیک اسید و گلیکولیک اسید استفاده شده که این دو نوع اسید نیز خاصیت تنظیم‌کنندگی PH  را دارند.

2. آبرسانی عمیق و مرطوب کردن پوست

یکی از مزایای اصلی استفاده از این محصول، جذب رطوبت و حفظ آن در پوست است. وجود رطوبت در لایه‌های عمیق پوست موجب می‌شود تا در صورت تبخیر، آب کمتری از دست رفته و در پوست احساس خشکی کمتری به وجود آید. در زمانی که رطوبت‌رسانی به درستی در پوست صورت نگیرد، به اصطلاح پوست دهیدراته خواهد شد.

دهیدراته شدن پوست تنها مختص پوست‌های خشک نبوده و پوست‌های چرب نیز می‌توانند دهیدراته شوند. تونرها در واقع نجات‌دهنده پوست‌های دهیدراته هستند. آن‌ها می‌توانند بقایای آرایش و آلودگی را از سطح پوست پاک کرده و آبرسانی عمیق پوست را انجام دهند.

تونر گیاهی

3. کنترل و کاهش آکنه و چربی

در ترکیبات این محصول از مواد ضدباکتری نیز استفاده شده که خاصیت لایه‌برداری ملایمی نیز دارند. در نتیجه موجب ضدعفونی شدن پوست شده و از تجمع باکتری‌های مولد جوش جلوگیری می‌کند. از مواد فعال در درمان جوش که جزو ترکیبات بهترین تونر برای پوست های چرب و جوش‌دار هستند می‌توان به گلیکولیک، سالیسیلیک اسید و نیاسینامیدها اشاره کرد.

4. جوانسازی و شفافیت پوست

در واقع این محصول پاکسازی به تنهایی موجب جوانسازی و جلوگیری از پیری پوست نمی‌شود. بهترین تونر گیاهی صورت یک واسطه برای جوانسازی پوست است. بدین صورت که برای تهیه و تولید هرچه بیشتر کلاژن به عنوان اصلی‌ترین ترکیب جوانسازی و ضدچین و چروک صورت، به آب نیاز است، زیرا 50 درصد این مولکول را آب تشکیل می‌دهد. با آبرسانی و مرطوب شدن به موقع پوست صورت، کلاژن‌سازی بیشتر شده و پوست شفاف‌تر می‌شود. همچنین استفاده از بهترین تونر روشن کننده پوست موجب می‌شود تا جذب کرم‌های جوانساز و ضدپیری بهتر صورت گیرد.

روغن‌های گیاهی متعددی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان تونر استفاده کرد. برخی از محبوب‌ترین این روغن‌ها عبارتند از:

کسانی که دارای پوست چرب و مستعد آکنه هستند می‌توانند از روغن‌های زیر به عنوان تونر استفاده کنند.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک روغن طبیعی با خواص ضدمیکروبی، ضدالتهابی و ضدقارچی است که به طور فزاینده‌ای به عنوان تونر پوستی محبوبیت پیدا کرده است. این روغن برای انواع پوست، به خصوص پوست‌های چرب و مستعد آکنه، مفید است.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا با خاصیت ضدالتهابی خود، قرمزی و التهاب پوست را التیام می‌بخشد و حس آرامش و لطافت را به ارمغان می‌آورد. جوجوبا سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری برای پوست است که به تغذیه و تقویت بافت پوست کمک می‌کند. در نهایت این که این روغن دارای PH متعادل و ساختاری کاملا ملایم است به گونه‌ای که می‌تواند نقش یک تونر را به خوبی برای شما بازی کند.

روغن گریپ فروت

روغن گریپ فروت با خاصیت آنتی اکسیدانی خود، به پاکسازی عمیق پوست از آلودگی‌ها و سموم کمک می‌کند. این روغن با خاصیت قابض خود، به تنظیم چربی پوست کمک کرده و از براق شدن بیش از حد آن جلوگیری می‌کند. همچنین با ویتامین C موجود در خود، به شادابی و طراوت پوست کمک می‌کند.

روغن گریپ فروت برای انواع پوست، به خصوص پوست‌های چرب و مختلط، مناسب است.

کسانی که دارای پوست خشک و حساسی هستند می‌توانند از روغن‌های زیر به عنوان تونر استفاده کنند.

روغن آرگان

این اکسیر طلایی، با فواید بی‌شمار خود، می‌تواند به عنوان تونر گیاهی، یاریگر شما در مراقبت از پوستتان باشد و زیبایی ابدی را به شما هدیه دهد.

روغن آرگان به عمیق‌ترین لایه‌های پوست نفوذ می‌کند و آبرسانی می کند. آرگان با خاصیت تنظیم چربی پوست، به تعادل چربی پوست کمک می‌کند و از براق شدن بیش از حد آن جلوگیری می‌کند. همچنین به کوچک کردن منافذ باز پوست کمک می‌کند و با استفاده مداوم از آن پوستی صاف و یکدست خواهید داشت. این روغن برای انواع پوست، به خصوص پوست‌های حساس، مناسب است.

روغن گل رز

استفاده از روغن گل رز خشکی و زبری پوست را از بین می برد. همچنین سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است که به حفظ سلامت و شادابی پوست کمک می‌کنند. این روغن با آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خود، به مبارزه با رادیکال‌های آزاد می‌رود و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

پوست‌های حساس هم با کمک روغن‌های گیاهی می‌توانند تونر بی‌نظیری برای خود داشته باشند.

روغن بابونه

روغن بابونه با خاصیت ضدمیکروب و ضدعفونی‌کننده خود، به مبارزه با میکروب‌ها و آلودگی‌ها می‌رود و از پوست در برابر جوش و آکنه محافظت می‌کند. پس یک تونر گیاهی مناسب برای پوست‌های حساس است. این روغن با خاصیت روشن‌کنندگی خود، به کمرنگ شدن لکه‌های تیره و تیرگی پوست کمک می‌کند و پوستی روشن و شفاف را به شما هدیه می‌دهد.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس با پاکسازی منافذ پوست و خاصیت آنتی‌باکتریالی که دارد به مبارزه با میکروب‌ها و باکتری‌های مضر پوست می‌رود و از آن در برابر جوش و آکنه محافظت می‌کند. درنتیجه این روغن به شما در داشتن پوستی صاف و شفاف کمک می‌کند.

روغن خیار

روغن خیار به دلیل داشتن اسیدهای چرب، به خصوص اسید لینولئیک، به عمیق‌ترین لایه‌های پوست نفوذ کرده و آن را به طور کامل آبرسانی می‌کند. این روغن با خاصیت ضدالتهابی خود، التهاب و تیرگی پوست را التیام می‌بخشد و به شما در داشتن پوستی روشن و یکدست کمک می‌کند. برای سلامت و لطافت و رفع تیرگی دور چشم هم می‌توان از این روغن در قالب تونر استفاده کنید.

بهترین روش استفاده از روغن‌های ارگانیک اصل به عنوان تونر در ادامه مورد بحث قرار گرفته است. برای استفاده از روغن‌های گیاهی اصل به عنوان تونر، روش‌های مختلفی وجود دارد:

1. روش مستقیم:

  • چند قطره از روغن گیاهی را روی پد پنبه‌ای بریزید.
  • پد را به آرامی روی پوست تمیز خود بمالید.
  • از تماس روغن با چشم‌ها و لب‌ها خودداری کنید.
  • بعد از استفاده از تونر، نیازی به شستشوی صورت نیست.

2. روش مخلوط کردن با آب:

  • چند قطره از روغن گیاهی را به چند قاشق غذاخوری آب تصفیه شده اضافه کنید.
  •  مخلوط را به آرامی روی پوست خود اسپری کنید.
  • بعد از استفاده از تونر گیاهی، نیازی به شستشوی صورت نیست.

3. روش بخور:

  • چند قطره از روغن گیاهی را به آب جوش اضافه کنید.
  • یک حوله را روی سر خود بکشید و به مدت 5 تا 10 دقیقه بخور دهید.
  • بعد از بخور، صورت خود را با آب ولرم بشویید.

نکات مهم:

  • قبل از استفاده از هر نوع روغن گیاهی، آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود تست کنید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.
  • از روغن‌های گیاهی خالص و باکیفیت استفاده کنید.
  • روغن‌های گیاهی را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.
  • از استفاده از روغن‌های گیاهی تاریخ مصرف گذشته خودداری کنید.

در دنیایی پر از محصولات تقلبی، یافتن روغن‌های اصل و باکیفیت به دغدغه‌ای همیشگی تبدیل شده است. از جمله برای تهیه تونر گیاهی می‌توان از روغن‌های ارگانیک استفاده کرد. شرکت موکشا لایف استایل اتریش با درک این مهم، گامی بزرگ در جهت ارائه روغن‌های اصل و باکیفیت به جهانیان برداشته است.

موکشا لایف استایل با کشت تمام محصولات مورد نیاز برای روغن‌گیری در کشور هند، خاستگاه روغن‌های ناب و اصیل، تضمینی بی‌نظیر برای کیفیت و اصالت محصولات خود ارائه می‌دهد. این شرکت با استفاده از بهترین دستگاه‌ها، روغن‌ها را به روش‌های علمی و دقیق استخراج کرده و به سراسر جهان ارسال می‌کند.

گواهینامه‌های معتبری مانند گواهینامه GMP که تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را دارد، مهر تاییدی بر کیفیت و اصالت محصولات موکشا لایف استایل است. این گواهینامه‌ها به شما اطمینان می‌دهند که روغن‌های این شرکت، از بالاترین کیفیت برخوردار بوده و عاری از هرگونه مواد شیمیایی و مواد مضر هستند.

برند نارین گل، با افتخار، محصولات شرکت موکشا لایف استایل را در ایران عرضه می‌کند تا هموطنان ایرانی نیز از خواص بی‌نظیر روغن‌های اصل و باکیفیت بهره‌مند شوند.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت نارین گل و سفارش محصول مد نظرتان، آن را در کمترین زمان ممکن تحویل گرفته و از خواص آن بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

انواع تونر گیاهی بر خلاف تونرهای شیمیایی که با مواد مصنوعی و گاهاً مضر تولید می‌شوند، از عصاره گل‌ها و گیاهان معطر تهیه شده و خواص آنها را هم به همراه دارند. این تونرهای طبیعی، با رایحه‌های دل‌انگیز و خواص بی‌نظیر خود، فواید بی‌شماره‌ای برای پوستتان به ارمغان می‌آورند.

بهترین نمونه تونرهای گیاهی، روغن‌های گیاهی هستند. این روغن‌ها، به دلیل خلوص و عدم وجود مواد شیمیایی، برای انواع پوست، حتی پوست‌های حساس، مناسب هستند.

در این مقاله، به بررسی فواید و کاربردهای روغن‌های گیاهی به عنوان تونر پرداخته شده و مزایای زیر هم مورد بحث قرار گرفتند:

1. آبرسانی عمیق

2. تنظیم pH پوست

3. ضدالتهاب و ضدقرمزی

4. پاکسازی عمیق منافذ پوست

5. پیشگیری از جوش و آکنه

برای انواع پوست هم انواع روغن مورد معرفی قرار گرفتند. پیشنهاد می‌شود بنا به نوع پوست خود یکی از روغن‌های مورد بحث را انتخاب کرده و به تنهایی استفاده کنید و یا چند قطره از آن را به تونر خود استفاده کنید.

خرید روغن آرگان ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

درمان افسردگی در خانه

جدیدترین روش درمان افسردگی در خانه با آروماتراپی

آروماتراپی نوعی درمان برای بهبود مشکلات روح و روان و ایجاد آرامش است که توسط مواد طبیعی انجام‌ می‌شود؛ این مواد طبیعی اسانس نام دارند که در انواع مختلف و با کاربرد متفاوت به‌صورت ترکیبی یا به‌تنهایی به کار برده می‌شوند. آروماتراپی روی مسائلی چون استرس و افسردگی و سایر مسائل روح و روان تأثیر چشمگیری دارد. می‌توان با استفاده از تکنیک‌های آروماتراپی که در ادامه گفته ‌می‌شود، به درمان افسردگی در خانه پرداخت یا از آن به‌عنوان متدی آرامش‌دهنده برای کاهش اضطراب استفاده ‌کرد. در ادامه بیش‌تر به بررسی این روش و تأثیر آن روی افسردگی می‌پردازیم.
ادامه مطلب
درمان خشکی پوست

بهترین راه های درمان خشکی پوست

آیا می‌دانستید بسیاری از ستارگان هالیوود که پوستی شفاف و شاداب دارند در روتین پوستی خود از مرطوب‌کننده‌ها استفاده می‌کنند؟ استفاده مرتب از لوازم آرایشی باعث خشکی پوست می‌شود ولی این ستارگان با مرطوب کردن پوست خود آن را جوان و شاداب نگه می‌دارند. مرطوب کردن پوست خاصیت ارتجاعی آن را بیشتر کرده و از چروک شدن آن جلوگیری می‌کند. خشک شدن پوست صورت و دست آزاردهنده است زیرا معمولا با التهاب، سوزش و خارش همراه است. در این مقاله به بررسی عواملی که باعث خشک شدن پوست می‌شوند می‌پردازیم و در ادامه با هم می‌خوانیم که برای درمان خشکی پوست از چه محصولاتی استفاده کنیم.
ادامه مطلب
خواص روغن زنجبیل

خواص روغن زنجبیل ، بهترین درمان‌ آرتروز، رماتیسم و دردهای عضلانی

قرن‌های می‌گذرد که توانایی درمانی زنجبیل شناخته شده است و یونانی‌ها و رومی‌ها فراوان از این ادویه مفید بهره‌مند شده‌اند . این گیاه بومی آسیای جنوب شرقی است . از ساقه‌های زیرزمینی آن ادویه می‌سازند و به وسیله تقطیر با بخار روغن فرّار تهیه می‌کنند . تقطیر روغن ، بیشتر در انگلستان انجام می‌گیرد و حاصل آن مایعی است به رنگ زرد روشن ، متمایل به سبز کم‌رنگ کهربایی ، با رایحه گرم و دلپذیر ادویه‌ای .
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید