سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
ایکون ترکیب روغن حامل و اسانسی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
به قلم نارین‌گل
خرید روغن بهارنارنج ارگانیک

روغن های سفت کننده پوست بر اساس سن شما

همان طور که سنمان زیاد می شود، پوستمان نازک تر می شود و خاصیت کشسانی آن کاهش می یابد و به همین دلیل احتمال چروک و شل شدن پوست افزایش میابد. قرار گرفتن در معرض آفتاب و ژنتیک نیز می تواند در آسیب رساندن به کلاژن و الاستین پوست موثر باشد. بر اساس نظر دایان وروود نویسنده کتاب " راهنمای کامل روغن های اسانسی و رایحه درمانی" روغن های اسانسی می توانند به حفظ خاصیت کشسانی پوست کمک کنند و چروک ها و خطوط چهره را کاهش دهند. او پیشنهاد می کند که از سن کم شروع به استفاده روغن های سفت کننده پوست کنیم. همیشه روغن های اسانسی را با یک روغن پایه یا حامل مانند روغن هسته هلو، هسته زردآلو و هسته انگور مخلوط نمایید. برای آشنایی با روغن های سفت کننده پوست با ما همراه باشید.

روغن های مناسب برای دهه بیست سالگی:

افرادی که دارای پوست جوان هستند یعنی کسانی که در دهه 20 سالگی خود قرارا دارند پوستی سفت تر و دارای چروک های کم تری دارند. با این حال جوان تر ها هم می توانند برای پیشگیری از شل و چروک شدن پوست از روغن های اسانسی استفاده کنند.

ترکیب از روغن های اسانسی زیر برای پیشگیری از پیری زودرس پوست و حفظ خاصیت کشسانی آن به این افراد پیشنهاد می شود:

5 قطره روغن بهار نارنج، 5 قطره روغن اسطوخودوس، 5 قطره روغن رازیانه، 5 قطره روغن شمعدانی و 5 قطره روغن دانه هویج را با دو قاشق غذاخوری روغن هسته هلو مخلوط نمایید و هر شب قبل از خواب بر پوست تمییز صورت و گردن ماساژ دهید. در صورتی که پوستتان بیش از حد چرب است به جای روغن هسته هلو از روغن هسته انگور استفاده نمایید.

روغن های مناسب برای دهه سی ساگی:

کسانی که در دهه 30 سالگی خود قرار دارند ممکن است خطوط چهره را در اطراف دهان و پیشانی ببینند. با اینکه این خطوط و چروک ها عمیق نیستند اما این خطوط می توانند پایه چروک های عمیق تری باشند. ترکیب زیر برای کاهش چروک های اولیه و پیشگیری از چروک های عمیق تر توصیه می شود:
5 قطره روغن نعناع هندی، 5 قطره روغن مریم گلی، 5 قطره روغن رز و 5 قطره روغن رازیانه را با دو قاشق غذاخوری روغن هسته روغن دانه پاپایا مخلوط نمایید و هر شب قبل از خواب بر پوست تمییز صورت و گردن ماساژ دهید.

روغن های مناسب برای دهه چهل سالگی:

زنانی که در 40 سالگی خود هستند نشانه های شل شدن پوست را در اطراف دهان و چانه حس می کنند و خط های عمیق تری در پیشانی دارند. برای سفت کردن پوست و کاهش چروک های عمیق در این دهه ترکیب زیر پیشنهاد می شود:
3 قطره روغن بهارنارنج، 3 قطره روغن اسطوخودوس، 3 قطره روغن رزماری، 3 قطره روغن کندر، 3 قطره روغن رازیانه و 3 قطره روغن لیمو را دو قاشق غذاخوری روغن هسته زردآلو مخلوط نمایید و هر شب قبل از خواب بر پوست تمییز صورت و گردن ماساژ دهید.

روغن های مناسب برای دهه پنجاه سالگی:

برای پوست هایی که نشانه های افزایش سن در آن ها بیشتر است مانند افراد بالای 50 سال و کسانی که بیش از حد در معرض آفتاب قرار گرفته اند ترکیب زیر جهت بازگرداندن خاصیت کشسانی پوست، سفت کردن پوست و کاهش ظاهر چروک ها پیشنهاد می شود:
3 قطره روغن شمعدانی، 3 قطره روغن رز، 3 قطره روغن اسطوخودوس، 3 قطره روغن مر، دو قاشق غذاخوری روغن هسته زردآلو و دو قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین را مخلوط نمایید و هر شب قبل از خواب بر پوست تمییز صورت و گردن ماساژ دهید.

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

خرید روغن لوندر فرانسوی ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خواص روغن نعناع هندی

4 خواص روغن نعناع هندی که می تواند شما را زیباتر کند!

کسانی که زیبایی پوست و مو مد نظرشان است، از خواص روغن نعناع هندی غافل نشوند. داشتن پوستی صاف و شفاف و بدون چروک، باعث افزایش اعتماد به نفس و حضور موثرتر در اجتماع می‌شود. افرادی که جای جوش و اسکار روی صورت خود دارند، افرادی که با چین و چروک پوستی درگیر هستند و کسانی که پوستی خسته و کدر دارند، همیشه برای پوشاندن این مشکلات خود به لوازم آرایشی پناه می‌برند؛ در حالی که این چاره کار نیست.
ادامه مطلب
خواص روغن هسته انگور

بررسی تمامی خواص روغن هسته انگور برای سلامتی

روغن هسته انگور از جمله روغن‌های ارگانیکی است که هم برای پوست و هم برای مو مفید است. این روغن از گذشته‌های دور استفاده می‌شده است. اگر به پژوهش محققان مراجعه کنید می‌بینید که سال‌ها پیش، از این روغن برای درمان جای زخم استفاده می‌شده است. این روزها از خواص روغن هسته انگور برای درمان عوارض پوست و مو استفاده می‌شود. این روغن یک مرطوب‌کننده قوی است و برای درمان جوش و آکنه نیز استفاده می‌شود.
ادامه مطلب
کنترل استرس

فواید بی‌نظیر آروماتراپی بر کنترل استرس

آروماتراپی یا رایحه‌درمانی نوعی درمان شفابخش به‌شمار می‌آید که توسط عصاره طبیعی گیاهان انجام‌ می‌شود. رایحه‌درمانی به‌کمک رایحه روغن‌های معطر، به درمان بیماری‌های جسمی و سلامت روان و کنترل استرس کمک می‌کند. به بیانی آروماتراپی تلفیق هنر و علم است که یکی از بهترین راه‌ های کاهش اضطراب به شمار می رود؛ اخیراً این نوع درمان در زمینه‌های علمی و پزشکی شهرت پیدا کرده است و کاربردهای زیادی دارد که در ادامه بیشتر به بررسی این درمان می‌پردازیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید