سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن جوجوبا
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
به قلم نارین‌گل
خرید روغن جوجوبا خالص و ارگانیک

مهمترین خواص روغن جوجوبا

جوجوبا یک روغن شگفت‌انگیز است. این روغن از جمله روغن‌های ارگانیکی است که خواص همه جانبه‌ای دارد. خواص روغن جوجوبا آنقدر زیاد است که برای عارضه‌های پوست، مو و ناخن توصیه می‌شود. برای اینکه از خواص ارزشمند این روغن بهره ببرید لازم است که حتما از روغن اصل استفاده کنید. در این مقاله به بررسی این روغن و خواص گوناگون آن می‌پردازیم و برای خرید یک روغن جوجوبا اصل شما را راهنمایی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن جوجوبا چیست؟
  • تاریخ و فرهنگ استفاده از روغن جوجوبا
  • چه مواد مغذی در روغن جوجوبا وجود دارد؟
  • خواص روغن جوجوبا برای پوست
  • خواص روغن جوجوبا برای مو
  • عوارض احتمالی استفاده از روغن جوجوبا چیست؟
  • جوجوبا روغن حامل است یا روغن اسانسی؟
  • روغن جوجوبا را از کجا تهیه کنیم؟
  • تشخیص روغن جوجوبا اصل

روغن جوجوبا چیست؟

پیش از آنکه با فواید روغن جوجوبا آشنا شوید لازم است بدانیم که این روغن از کجا می‌آید؟ روغن جوجوبا از دانه‌ گیاه جوجوبا گرفته می‌شود. درختچه‌ای که در جنوب آریزونا، کالیفرنیای جنوبی و شمال غربی مکزیک رشد می‌کند. جوجوبا نه تنها در آب و هوای بیابانی که بیشتر موجودات زنده را از بین می‌برد، به راحتی رشد می‌کند، بلکه یک دانه جادویی با خواص درمانی فراوان نیز تولید می‌کند. حدود 50% دانه‌های جوجوبا را روغن تشکیل می‌دهد. روغن جوجوبا، حاصل استخراج روغن از این دانه‌هاست. در ادامه به معرفی روغن جوجوبا و خواص آن می‌پردازیم. روغن جوجوبا رایحه‌ای لطیف و آجیلی دارد.

روغن جوجوبا آنقدر ملایم است که می‌توان از آن به عنوان روغن حامل برای مخلوط و رقیق کردن روغن‌های اسانسی استفاده کرد. البته که به تنهایی نیز قابل استفاده است و به طور وسیعی در حوزه مراقبت از پوست و مو مصرف می‌شود. در ادامه به خواص روغن جوجوبا  می‌پردازیم.

تاریخ و فرهنگ استفاده از روغن جوجوبا

ردپای استفاده از روغن جوجوبا را می‌توان در قبیله‌های اودهام بومی آمریکا پیدا کرد. آنها برای درمان زخم‌هایشان به روغن جوجوبا پناه می‌بردند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که خواص روغن جوجوبا برای پوست از همان سال‌های دور کشف شده است. در دهه 1970 بود که افزودن روغن جوجوبا به لوازم آرایشی و بهداشتی آغاز شد و امروزه روغن جوجوبا در انواع مختلف محصولات زیبایی و مراقبت از پوست و مو استفاده می‌شود. اما چه خواصی در روغن جوجوبا نهفته است که تا این حد شهرت یافته و مورد استفاده قرار گرفته ‌است که حتی کایلی جنر، مدل معروف آمریکایی آن را به عنوان روغن گیاهی مورد علاقه خود معرفی کرده است؟ تاثیر روغن جوجوبا روی پوست فوق‌العاده است. به طور مثال روغن جوجوبا برای منافذ باز پوست و ترمیم آن استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی فواید دیگر این روغن می‌پردازیم.

خرید روغن جوجوبا خالص

چه مواد مغذی در روغن جوجوبا وجود دارد؟

روغن جوجوبا سرشار از ویتامین E، B، D و A و همچنین غنی از سیلیکون، مس، و زینک است. ۸۲ درصد روغن جوجوبا را ید تشکیل می‌دهد و اسیدهای چرب فراوان موجود در آن از جمله اسید اوره، اسید گادئولیک و اسید اولئیک باعث می‌شوند تا روغن جوجوبا یک روغن همه‌ فن ‌حریف برای مراقبت از پوست و مو به حساب آید.

خواص روغن جوجوبا

خواص روغن جوجوبا برای پوست

حال که با مواد تشکیل‌دهنده این روغن آشنا شدیم می‌خواهیم خواص روغن جوجوبا برای صورت را بررسی کنیم. در ترکیب مواد تشکیل‌دهنده اکثر کرم‌ها، لوسیون‌ها و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی نام روغن جوجوبا می‌درخشد و این خود به تنهایی ثابت می‌کند که روغن جوجوبا خواص بیشماری برای پوست دارد. فواید روغن جوجوبا برای پوست بسیار زیاد است.

همچنین روغن جوجوبا برای دور چشم نیز استفاده می‌شود. بسیاری از افراد که به زندگی ارگانیک علاقه‌مند هستند ترجیح ‌ می‌دهند که به جای مصرف محصولات شیمیایی، مستقیم از روغن جوجوبا خالص و ارگانیک استفاده کنند و به همین دلیل روغن جوجوبا در روتین روزانه مراقبت از پوست این دسته از افراد قرار دارد. روغن جوجوبا برای پوست صورت فوق‌العاده عمل می‌کند. روغن جوجوبا برای جوش نیز بسیار مفید است. به علاوه خواص روغن جوجوبا برای دور چشم خاصیت مرطوب‌کنندگی آن است. همچنین روغن جوجوبا برای لک صورت نیز استفاده می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که روغن جوجوبا برای سیاهی دور چشم نیز بسیار مفید است. خواص روغن جوجوبا برای پوست شامل موارد زیر است:

  • مرطوب‌کننده• ضدچروک • درمان اگزما و پسوریازیس • ضد جوش و آکنه • درمان جای جوش و زخم • ضدالتهاب • ضدمیکروب و آنتی باکتریال • آبرسان • پاک کننده طبیعی آرایش • افتر شیو طبیعی و ارگانیک

خواص روغن جوجوبا برای مو

روغن جوجوبا برای مو نیز خواص بی‌شماری دارد. شاید نام روغن جوجوبا را در ترکیب بسیاری از شامپوها و ماسک‌های مو دیده باشید. زیرا این روغن برای مو نیز به معنای واقعی معجزه می‌کند. بسیاری از افراد از روغن جوجوبا خالص و ارگانیک به طور مستقیم استفاده می‌کنند و در بیشتر مواقع، نتیجه بهتری نیز دریافت می‌کنند. برخی از خواص روغن جوجوبا برای مو عبارتند از:

  • تقویت کننده مو• ضد ریزش مو • ضد شوره • نرم کننده مو • تنظیم چربی پوست کف سر • تقویت ریش و سبیل آقایان • درمان موخوره
عوارض احتمالی استفاده از روغن جوجوبا چیست؟

اگر روغن جوجوبا را از جای معتبر و مطمئن خریداری کنید، می‌توان گفت که روغن جوجوبا باعث ایجاد حساسیت نمی‌شود اما ممکن است شما به گیاه جوجوبا حساسیت داشته باشید. بنابراین بهتر است ابتدا چند قطره روغن جوجوبا را روی پوست دست خود تست کنید و اگر قرمزی یا خارشی احساس نکردید، آن را با خیال راحت برای پوست و مو استفاده کنید.

جوجوبا روغن حامل است یا روغن اسانسی؟

برای چگونگی استفاده از روغن جوجوبا لازم است بدانیم که این روغن حامل است یا اسانسی؟ روغن حامل یا carrier oil  به روغن‌هایی گفته می‌شود که از روش پرس سرد و از دانه یا هسته میوه بدست می‌آیند. روغن جوجوبا نیز یک روغن حامل است زیرا روغن جوجوبا از روش پرس سرد تولید می‌شود و همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، روغن جوجوبا از دانه های جوجوبا بدست می‌آید. پس واضح است که روغن جوجوبا یک روغن حامل به شمار می‌آید. روغن‌های حامل به تنهایی برای مراقبت از پوست و مو قابل استفاده‌اند. به همین دلیل است که می‌توانید به راحتی از روغن جوجوبا برای مراقبت از پوست و مو استفاده کنید.

به طور مثال روغن جوجوبا برای ترک پوست استفاده می‌شود. البته که برای افزایش اثر‌بخشی روغن جوجوبا و به طور کلی تمام روغن‌های حامل، می‌توانید آنها را با روغن‌های اسانسی مناسب ترکیب کنید. اما منظور ما از روغن اسانسی مناسب چیست؟ یعنی اگر به طور مثال از روغن جوجوبا برای پوست و به عنوان ضد‌جوش استفاده می‌کنید، بهتر است که روغن جوجوبا را با روغن اسانسی مثل درخت چای که خاصیت ضد جوش بالایی دارد ترکیب کنید. یا اگر از روغن جوجوبا برای مو و برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می‌کنید، بهتر است روغن جوجوبا را با روغن اسانسی مثل روغن رزماری که ضد ریزش مو است مخلوط کنید تا معجزه روغن جوجوبا را زودتر ببینید. روغن جوجوبا برای پوست خشک نیز استفاده می‌شود. همچنین تحقیقات نشان می‌دهند که خواص روغن جوجوبا برای ناخن نیز بسیار مفید است.

خواص روغن جوجوبا
روغن جوجوبا را از کجا تهیه کنیم؟

حتما برای شما هم این سوال پیش می‌آید که روغن جوجوبا را از کجا بخریم؟ به طور کلی هنگام خرید روغن‌های گیاهی باید بسیار توجه و دقت به خرج دهید زیرا نحوه کشت و روغن‌گیری در میزان کیفیت و قدرت اثربخشی روغن های گیاهی بسیار اهمیت دارد و روغن جوجوبا نیز از این قاعده مستثنا نیست. بسیار مهم است که در تولید گیاهان از کودهای شیمیایی استفاده نشود و گیاهان کاملا ارگانیک رشد کنند و این نکته‌ای است که خیلی از افراد به آن توجه نمی‌کنند. در صورتی که بسیار حائز اهمیت است. از طرف دیگر، دستگاه‌های روغن‌گیری نیز در کیفیت روغن‌ها تاثیرگذارهستند زیرا اگر از دستگاه‌های دستی و ابتدایی استفاده شود، ممکن است در روند روغن‌گیری،  بسیاری از خواص گیاه نابود شود و در نتیجه روغنی را استفاده کنیم که عملا هیچ خاصیتی ندارد.

بنابراین خرید از عطاری‌هایی که از دستگاه‌های دستی و کاملا ابتدایی و بدوی برای تولید روغن جوجوبا و سایر روغن‌های گیاهی استفاده می‌کنند، تقریبا بی‌فایده است. البته که این روغن‌ها ارزان‌تر هستند و به ظاهر خرید از آنها به صرفه‌تر است. اما واقعیت این است که در ازای مبلغ اندکی که برای خرید روغن جوجوبا پرداخت می‌کنید، یک شیشه روغن جوجوبا تقریبا بی‌فایده به‌دست می‌آورید. پیشنهاد ما این است به دنبال روغن جوجوبایی باشید که 100 درصد خالص و بدون مواد افزودنی یا نگهدارنده باشد.

تشخیص روغن جوجوبا اصل

روغن جوجوبا اصل را چگونه تشخیص دهیم؟ مگر می‌توانیم نحوه کشت جوجوبا را از فروشنده بپرسیم و جوابی مطمئن بگیریم؟ همچنین اطلاع از نوع دستگاه‌های روغن‌گیری و اینکه آیا در تولید روغن جوجوبا مواد افزودنی به آن اضافه می‌شود یا نه، تقریبا برای ما غیر ممکن است. پس برای تشخیص روغن جوجوبا اصل چه کار کنیم؟ تنها راه تشخیص روغن جوجوبا اصل و به طور کلی تمام روغن‌های گیاهی این است که  از برندهای معتبر با گواهینامه های با اعتبار و بین‌المللی استفاده کنید تا از ارگانیک بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

خرید روغن جوجوبا خالص

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم خواص روغن جوجوبا بسیار گسترده و شگفت‌انگیز است. این روغن برای عوارض پوست، مو و ناخن مفید بوده و استفاده از آن توصیه می‌شود. اما همان‌طور که گفتیم برای اینکه از خواص این روغن بیشترین استفاده را بکنید لازم است تا روغن اصل را تهیه کنید. روغن جوجوبا اصل نارین گل با بالاترین کیفیت تولید می‌شود و در دسترس شما قرار می‌گیرد. ما به شما توصیه می‌کنیم از این محصول نارین گل با خیال راحت استفاده کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید. تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند.

 

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید