سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
روغن های گیاهی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن رز ارگانیک

روغن های گیاهی مورد استفاده در عطرسازی

روغن های گیاهی مناسب عطر سازی

روغن های گیاهی با رایحه های دل انگیزشان از اجزا حذف نشدنی صنعت عطر سازی هستند، و بر خلاف ترکیبهای شیمیایی نه تنها خطرناک و سرطانزا نیستند بلکه خواص رایحه درمانی شگفت انگیزی مثل آرامشبخش بودن دارند. همراه ما باشید تا بعد از آشنایی با اصول اولیه برویم سراغ ساختن دو نوع عطر طبیعی و فوق العاده، که میتوانید آنها را به عنوان یک هدیه بسیار رمانتیک به عزیزانتان هدیه بدهید – فقط مراقب باشید چون ترکیب کردن رایحه ها یک سرگرمی بسیار اعتیاد آور است.

 چه یک عطرساز حرفه ای باشید و چه به دنبال سرگرمی و اکتشاف، این دسته بندی نارین گل از روغن های گیاهی معطر اسانسی پر مصرف در عرصه عطرسازی برای انتخاب روغن های معطر مورد علاقه تان از فروشگاه اینترنتی نارین گل به کارتان خواهد آمد.

دسته بندی عطرها برای عطرسازی چگونه است؟

عطرها معمولا سه رایحه اولیه، اصلی و نهایی دارند که از بین این سه رایحه اصلی روح و جان عطر شما را تعیین میکند. وقتی بخواهیم یک عطر با کیفیت و ارگانیک بسازیم، میتوانیم در هر سه مرحله به جای مواد شیمیایی روغن اسانسی دلخواهمان را به ترکیب اضافه کنیم، و به جای الکل هم از یک روغن حامل سبک و بی بو مثل هسته انگور استفاده کنیم.

دقت کنید ترتیب اضافه کردن روغن های مخصوص هر رایحه برعکس است، یعنی روغن رایحه نهایی اول اضافه میشود و روغن رایحه اولیه در انتها!

فرق دیگر و مهم بین موارد این دسته بندی این است که روغن های رایحه های اولیه و نهایی هر کدام نهایتا پنج تا بیست درصد حجم عطر را تشکیل میدهند اماروغن رایحه اصلی بین پنجاه تا هشتاد و پنج درصد از عطر ارگانیک شما را به خودش اختصاصمیدهد.

حالا برویم سراغ آشنایی کلی با روغن های گیاهی

روغن رز : رایحه گلی و شیرین رز شروع خوبی خواهد بود برای یک عطر آرامش بخش. این رایحه کلاسیک با رایحه های چوب صندل، ترنج، شمعدانی یا یلنگ یلنگ عطرهای خوبی خواهد ساخت.

وانیل: از گذشته تا کنون رایحه شیرین و ملایم گل وانیل یکی از پرطرفدارترین رایحه ها در عطرهای زنانه بوده است. رایحه های مرکبات، دارچین یا رز برای ترکیب شدن با رایحه وانیل و ساخت عطرهای جدید عالی هستند.

روغن پرتقال : کمتر کسی است که از رایحه شیرین و نشاط آور پرتقال لذت نبرد! این روغن برای یک رایحه اولیه بسیار نشاط آور خواهد بود و کنار رایحه گلهایی مثل مریم گلی، اسطوخودوس، رزماری یا کندر عطر خوبی خواهد ساخت.

روغن چوب سدر : شما میتوانید از یک چیز مطمئن باشید، و آن اینکه رایحه عمیق با رایحه خاکی-چوبی و کمی شیرین چوب سدر هیچ وقت از مد نخواهد رفت. در هم آمیختن این رایحه با رایحه سرو کوهی، مریم گلی، یلنگ یلنگ، رزماری و ترنج نتیجه لذت بخشی خواهد داشت.

روغن لیمو : رایحه مرکباتی مثل لیمو همیشه در بالا بردن نشاط و انرژی و مبارزه با باکتری ها به کار شما می آیند، و خیلی خوب با رایحه کندر، شمعدانی، چوب سدر و نعنا فلفلی ترکیب میشوند.

روغن های گیاهی

یاسمین: یک روغن اسانسی دیگر که از گل های زیبا گرفته شده و بوی سرمست کننده آن شما را به یاد نوستالژی های زیادی خواهد انداخت. یاسمین به خوبی با رایحه های کندر، چوب سدر، شمعدانی و رز ترکیب میشود.

روغن یلنگ یلنگ: شاید اسم این گل را نشنیده باشید اما رایحه عمیق، گلی-میوه ای و بسیار دلپذیر یلنگ یلنگ باعث شده یکی از روغن های پرکاربرد در عطر سازی باشد. یلنگ یلنگ با رایحه های گلی دیگری مثل رز، یاسمین و اسطوخودوس و حتی مرکباتی مثل ترنج عالی میشود.

روغن سرو کوهی : رایحه روغن این درخت زیبا همانطور که انتظار دارید چوبی، شیرین، تازگی آور و ترد است! رایحه سرو کوهی با رایحه های چوبی مثل سرو و رایحه های مرکبات ترکیب های خوش آیندی ایجاد میکند.

روغن مریم گلی : رایحه مریم گلی ملایم، گرم و خاکی-گلی است، و در ترکیب با رایحه های مرکبات برای عطرسازی کاربرد دارد.

روغن شمعدانی : رایحه آرامشبخش و شیرین گل شمعدانی که شباهت زیادی به رایحه رز دارد برای خیلی از افراد یادآور امکان مذهبی و حال و هوای نوستالژیک آنهاست. این رایحه با عطر گل هایی از جمله رزماری، مریم گلی و اسطوخودوس و رایحه سدر و گریپ فروت هارمونی خوبی به وجود می آورد.

روغن اسطوخودوس : ندیده گرفتن رایحه خاص و تند اسطوخودوس کار آسانی نیست! از انجایی که این روغن ضدعفونی کننده در صابون ها و لوسیون های پاک کننده زیادی کاربرد داردباعث حس تازگی و تمیزی میشود، و با ترکیب آن با رایحه شمعدانی، رز، کندر، کاج، لیمو و مریم گلی میتوانید عطرهای خوبی بسازید.

روغن بابونه : یک رایحه آرامشبخش گلی، که با رایحه گل های دیگر به خوبی هماهنگ میشود و عطر خوبی به شما تحویل میدهد.

روغن سرو : اگر به دنبال یک عطر کاملا مردانه با رایحه گرم، تلخ، چوبی و کاملا طبیعی هستید، رایحه سرو مناسب شماست. رایحه جنگلی این درخت به خوبی با رایحه های مرکبات، اسطوخودوس و نعنا ترکیب میشود.

روغن رزماری :  رایحه رزماری تند و چوبی است، و برخی آن را چیزی بین رایحه چوب و کاج توصیف میکنند. وقتی رایحه رزماری با رایحه اسطوخودوس، مریم گلی، بابونه، اسطوخودوس یا نعنا فلفلی به هم آمیخته شود عطرهای ماندگاری به دست می آورید.

چوب صندل: رایحه چوبی این روغن سبک و نشاط آور است، برای همین به خوبی با رایحه های گلها و مرکبات ترکیب میشود و نتایج لذت بخشی به ارمغان می آورد.

روغن کاج : درخت کاج به عنوان یک درخت معطر با رایحه خنک چوبی، ملایم و آرامشبخش شناخته شده، و وقتی روغن معطر این درخت هم وقتی با روغن های چوب سدر، ترنج، مریم گلی، کندر یا روغن های مرکبات ترکیب کنید میتوانید رایحه های خاصی بسازید.

روغن دارچین : رایحه گرم این ادویه به تقویت حافظه کمک کرده و حس خوشایندی در شما ایجاد میکند. برای به دست اوردن رایحه های متفاوت تر میتوانید رایحه های ترنج، اسطوخودوس، کندر، لیمو یا گل یلنگ یلنگ را با رایحه خوش دارچین ترکیب کنید.

روغن کندر: رایحه این روغن اسانسی که با بوی گرم و شیرینش از سالها قبل برای روحانی و ضدعفونی کردن هوا استفاده میشود یکی از قدیمی ترین ترکیب های عطرهاست. برای درست کردن ترکیبات متنوع تر میتوانید رایحه نعنا فلفلی، رایحه های چوبی و مرکبات را هم به آن اضافه کنید.

روغن نعناع فلفلی : رایحه آشنا و خنک این گیاه هیج وقت در تازه کردن حس و حال شما شکست نخواهد خورد! و میتوانید ان را با رایحه های گلهایی مثل رزماری، اسطوخودوس و شمعدانی و مرکباتی مثل گریپ فروت به خوبی ترکیب کنید.

روغن های گیاهی

روش تهیه عطر با رایحه مرکباتی-گلی

روغن های مورد نیاز: ترنج، اسطوخودوس، لیمو – روغن هسته انگور یا شی باتر (بسته به اینکه میخواهید عطرتان مایع باشد یا جامد)

رایحه پایه یا نهایی ما برای این عطر رایحه ترنج است، برای همین ابتدا ده قطره از روغن ترنج را در یک شیشه عطر مناسب میریزیم، بعد نوبت اضافه کردن رایحه اصلی یعنی روغن اسطوخودوس است. میتوانید 15-20 قطره از این روغن به ترکیبتان اضافه کنید. پیشنهاد ما برای رایحه اولیه که باید در انتها به عطر اضافه شود رایحه سرمست کننده و محبوب لیموست! 5-10 قطره از این روغن را به عطرتان اضافه کنید و شیشه را خیلی ملایم تکان دهید.

برای ماندگاری بیشتر عطرتان بقیه شیشه را با روغن هسته انگور پر کنید. اگر دوست دارید عطرتان حالت یک بالم جامد را داشته باشد، به جای روغن هسته انگور میتوانید کمی شی باتر را با گرمای غیرمستقیم ذوب و عطرتان را با آن ترکیب کنید، بعد این ترکیب را در ظرف بالم در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

عطر خوشبو و نشاط آور شما که خواص ضدعفونی کننده هم دارد آماده است!

روش تهیه عطر با رایحه چوبی

این عطر یک رایحه بسیار خاص و طبیعی به لباسهای شما میدهد و میتوانید از آن به عنوان یک خوشبو کننده بدن بعد از حمام هم استفاده کنید، مخصوصا اگر آقا هستید. روغن های مورد نیاز: چوب صندل، چوب سدر و کاج – روغن حامل هسته انگور یا روغن هسته انار. پنج قطره از روغن چوب صندل رایحه پایه یا نهایی ماست که باید قبل از همه اضافه شود. 20 قطره روغن چوب سدر رایحه اصلی عطر ما خواهد بود و در مرحله دوم اضافه میشود. در پایان برای اینکه رایحه سرمست کننده کاج هم به عطرتان اضافه شود 5 قطره از این روغن اسانسی را به ترکیبتان اضافه کنید و کمی تکان دهید. بسته به سلیقه خودتان میتوانید بقیه شیشه را با روغن هسته انگور یا روغن هسته انار پر کنید. عطر عمیق و خاص شما آماده است… از تاثیر آن روی خود و اطرافیانتان لذت ببرید!

حرف آخر

حرفه عطاری در ایران هرگز از گلها و روغن های گیاهی معطر بی نیاز نبوده است، و امروزه هم عطرهای ارگانیک مزیت های آشکاری نسبت به عطرهایی که با فرمولهایی شیمیایی ساخته شده اند دارند. برای خرید روغن اسانسی موردنظرتان لازم نیست راه دوری بروید! نارین گل بهترین و خالص ترین روغن های اسانسی که مطابق استانداردهای بین المللی تهیه شده اند و ماندگاری بالایی هم دارند را برای شما فراهم کرده است تا با خیال راحت بتوانید ترکیبات عطر مورد علاقه تان را انتخاب و عطرهایی با کیفیت عالی بسازید.

خرید روغن پرتقال ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خشکی پوست صورت

چگونه خشکی پوست صورت را رفع کنیم؟

بسیاری از سلبریتی‌ها و بازیگران در روتین پوستی خود از مرطوب‌کننده استفاده می‌کنند. به طور مثال وقتی از « نیکول کیدمن» هنرپیشه سرشناس هالیوود درباره روتین پوستی سوال می‌کنند، او به مرطوب‌کننده پوست خود و استفاده منظم از آن اشاره می‌کند. چرا که پوست صورت ممکن است در اثر استفاده از مواد آرایشی و نیز هوای سرد و خشک زبر و ملتهب شود. ابتلا به خشکی پوست صورت در بین افراد بسیار متداول است و به راحتی با کمک مرطوب‌کننده‌ها و روغن‌های ارگانیک درمان می‌شود. با این حال باید توجه داشته باشید که خشکی پوست اگر درمان نشود سطح پوست را تیره می‌کند. همچنین پوست خشک خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و به راحتی چروک می‌شود. بنابراین اگر پوست صورت شما خشک شده تا انتهای مقاله با ما باشید تا با بهترین روش‌های درمان خشکی پوست آشنا شوید.
ادامه مطلب
مراقبت از پوست چرب

نکات مهم در روتین مراقبت از پوست چرب

اگر شما در حال مطالعه این مقاله هستید، حتما دغدغه‌تان مراقبت از پوست چرب بوده و می‌خواهید از مشکلاتی مانند: جوش، آکنه و منافذ باز خلاص شوید. اغلب کسانی که جنس پوست‌شان چرب است از این که همیشه صورت‌شان برق ناشی از چربی دارد، گلایه داشته و اکثریت هم با مشکلات ناشی از آن که همان جوش و آکنه است، دست به گریبانند. اما جای نگرانی نیست؛ این دست از افراد می‌توانند با مراقبت‌های معمولی و روزانه، پوستی صاف و بدون چربی‌های اضافه و سایر مشکلات آن داشته باشند.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید