سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
محصولات مراقبت از پوست گوشی
تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
به قلم نارین‌گل

راز بزرگ داشتن پوست زیبا و روش علمی مراقبت از پوست

یکی از رازهای بزرگ زیبا شدن در استفاده ازکرم یا مکمل‌های نیست . بلکه به کارگیری یک روش علمی مراقبت از پوست به صورت روزانه است که درخششی بیش از استفاده از محصولات زیبایی برای پوست فراهم می‌سازد .

ما یک نظریه خیلی افراطی داریم : اگر شما حتی با کرم یا پماد مخصوص زگیل یا روغن آشپزی معمولی هم تکنیک ماساژ صورت بسیار عالی شرح داده شده در اینجا را به کار ببندید ، می‌توانید خط و خطوط چین و چروک‌های پوستتان را از بین برده و آن را احیا نمایید.

در واقع پیشنهاد نمی‌کنیم که همین امروز کرم پوستتانا را کنار بگذارید و این توصیه را به کار گیرید . اما با تاکید می‌گوییم تنها استفاده از کرم نمی‌تواند تفاوتی در پوست ایجاد کند بلکه روش علمی مراقبت از پوست و استفاده از آن کرم نیز مهم است .

ما تفاوتی را که ماساژ می‌تواند در پوست ایجاد کند به چشم و نیز بر روی پوستمان دیده‌ایم . بسیاری از خانم‌ها از ترس ایجاد چین و چروک در پوستشان از ماساژ دادن و کشیدن آن صرفنظر می‌کنند و در نتیجه پوستشان اغلب کدر به نظر می‌رسد. اما اگر ماساژ به روش صحیح انجام شود ، پوست کشیده نمی‌شود بلکه فقط تحریک می‌شود و البته در کنار آن مجموعه پیچیده‌ای از رگ‌های خونی ، ماهیچه‌ها و نقاط تخلیه لنف در زیر پوست نیز فعال می‌شوند . علاوه بر آن با کمک این تکنیک مواد مغذی به پوست رسیده و بدون آن پوست بیشتر مستعد چین و چروک می‌شود . از نظر ما ، ویشالی پاتال ، سلطان ماساژ است . او می‌گوید :«حتی 30 ثانیه ماساژ در هنگام تمیز کردن صورت می‌تواند به کاض پف و افتادگی کمک کند . هنگامی که استرس دارید (که البته بیشتر زنان دارند ) صورتتان به ویژه در قسمت فک تنش بیشتری را تجربه می‌کند.

ماساژ صورت به روش ویشالی :

1- مفداری کمی کرم (ترجیحا روغن صورت یا مرطوب کننده ) را به صورت نقطه نقطه بر روی تمام قسمت‌های صورتتان بزنید .

2- با نوک انگشتانتان با حرکات دورانی محکم صورتتان را ماساژ دهید . (این حرکت جریان خون و جریان تخلیه لنف را تقویت و به کاهش تراکم مواد زائد زیر پوست کمک می‌کند ) ماساژ را از قسمت چانه و فک با حرکات رو به بالا شروع کنید .بسیاری از خانم‌ها به اشتباه صورتشان را رو به پایین ماساژ می‌دهند و به افتادگی پوست کمک می‌کنند . در ضمن ماهیچه‌های سفت اطراف گردن و پشت گوش‌ها را فراموش نکنید .(با حرکات دورانی رو به بالا )

3- برای ماساژ دور چشم با نوک انگشتان شروع به زدن ضربه‌های محکم و مستمر از امتداد استخوان ابرو به سمت خارج و سپس در زیر چشم به طرف داخل و بینی کنید . چون از کرم یا محلول استفاده می‌کنید پوستتان کشیده نخواهد شد. ضربه زدن را دو یا سه بار دیگر تکرار کنید . بدین ترتیب علاوه بر آرام شدن ، هرگونه مایع ایجاد شده در زیر چشم از بین رفته و با تقویت جریان خون اکسیژن لازم به ناحیه دور چشم می‌رسد .

4- سرانجام با ماساژ دادن پیشانی از قسمت میانی به طرف شقیقه‌ها کار را به اتمام برسانید .

جوان سازی پوست با طب سوزنی

یکی دیگر از عوامل احیاکننده پوست طب سوزنی است . طب سوزنی باید توسط یک متخصص انجام شود و اصولا یک تکنیک زیبایی از مشرق زمین است . دکتر جان ساگاریس ، متخصص طب چینی که با استفاده از طب سوزنی با نشانه‌های درونی و بیرونی پیری مبارزه می‌کند ، می‌گوید :« پوست مثل یک آینه سلامت درونمان را به ما نشان می‌دهد و مشکلات پوست از جمله پف ، جوش ، تیرگی یا قرمزی همگی نشان‌دهنده این هستند که جریان انرژی حیاتی بدن یا همان انرژی «چی» دچار اختلال شده است .

برای طب سوزنی تنها یک سیستم وجود ندارد چون متخصصان این رشته تمایل دارند تکنیک‌های خود را توسعه دهند که البته می‌تواند شامل ماساژ صورت نیز باشد . عملکرد پوست می‌تواند با قراردادن سوزن‌های مخصوص در کانال‌های انرژی بدن بهبود یابد .طب سوزنی سلول‌های پوست را به ساختن رشته‌های کلاژن جدید در زیر چروک‌ها و پر کردن آن‌ها تحریک می‌کند . در ضمن با تقویت و یا آرام کردن ماهیچه‌ها از افتادگی پوست پیشگیری نموده و درخشش را به صورت برمی‌گرداند .

نتایج معمولی طب سوزنی برای صورت عبارتند از : کاهش خطوط ظریف و عمیق ، کاهش پف زیر چشم ، محکم تر شدن پلک‌ها ، تنگ شدن منافذ ، نرم و روشن‌تر شدن رنگ پوست و سرانجام افزایش خاصیت ارتجاعی پوست . اما برای به دست آوردن منافع دراز مدت باید تعداد جلسات درمان را افزایش دهید .

مطمئنا طب سوزنی اثرات معجزه‌آسایی بر روی صورت‌های خسته دارد و خط خنده و اخم را بسیار کم عمق می‌کند . (گرچه این تکنیک ، طب سوزنی صورت نامیده می‌شود اما درمانگر در واقع تمام بدن را درمان می‌کند . به همین دلیل کسانی که تحت این مداوا قرار گرفته‌اند اغلب ذهنشان روشن‌تر و انرژی بیشتری دارند .

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

درمان خشکی پوست

بهترین راه های درمان خشکی پوست

آیا می‌دانستید بسیاری از ستارگان هالیوود که پوستی شفاف و شاداب دارند در روتین پوستی خود از مرطوب‌کننده‌ها استفاده می‌کنند؟ استفاده مرتب از لوازم آرایشی باعث خشکی پوست می‌شود ولی این ستارگان با مرطوب کردن پوست خود آن را جوان و شاداب نگه می‌دارند. مرطوب کردن پوست خاصیت ارتجاعی آن را بیشتر کرده و از چروک شدن آن جلوگیری می‌کند. خشک شدن پوست صورت و دست آزاردهنده است زیرا معمولا با التهاب، سوزش و خارش همراه است. در این مقاله به بررسی عواملی که باعث خشک شدن پوست می‌شوند می‌پردازیم و در ادامه با هم می‌خوانیم که برای درمان خشکی پوست از چه محصولاتی استفاده کنیم.
ادامه مطلب
درمان چروک دور چشم

7 روغن فوق العاده برای درمان چروک دور چشم

درمان چروک دور چشم یکی از مهمترین اقداماتی است که در زیبایی صورت تاثیر زیادی دارد؛ اما آیا از پوست ظریف دور چشمتان مراقبت می‌کنید؟ آیا می‌خواهید راه‌حل طبیعی و موثر برای مراقبت از پوست دور چشم خود را پیدا کنید؟ پاسخ به سوالات فوق مهم هستند چرا که پوست دور چشم نازک‌ترین و حساس‌ترین قسمت پوست صورت است و اولین جایی است که علائم پیری را نشان می‌دهد. اما با مراقبت صحیح از پوست دور چشم می‌توانید تا 10 سال جوان‌تر به نظر برسید. کافی است که راه‌حل‌های عنوان شده در این مقاله را دنبال کنید؛ مطمئن باشید ضرر نخواهید کرد.
ادامه مطلب
روغن بادام تلخ

بادام و فواید روغن بادام ، از حافظه تا تاثیر فوق العاد بر پوست

فواید روغن بادام برای پوست و مو آنقدر زیاد است که لازم است هر کسی آن را در روتین مراقبتی خود قرار دهد. بادام به پادشاه مغزها معروف است و دلیلش این است که تخصص ویژه‌ای در برطرف کردن مشکلات پوست و مو دارد. مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی در این روغن ارگانیک وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از مشکلات پوست و موی خود را برطرف کنید. با یک بار استفاده از این روغن، طرفدار همیشگی آن خواهید شد. در این مقاله فواید این روغن برای پوست و مو را بررسی می‌کنیم و با نحوه خرید روغن بادام اصل آشنا می‌شوید. تا انتهای مقاله با ما باشید.
ادامه مطلب
خواص روغن اسطوخودوس

بررسی مهمترین خواص روغن اسطوخودوس

بسیاری از بازیگران و سلبریتی‌ها از روغن اسطوخودوس برای پوست و موی خود استفاده می‌کنند. "گویینت پالترو"، هنرپیشه آمریکایی، از طرفدار این روغن ارگانیک است. "رابین رابرتز" مجری تلویزیون آمریکا در مصاحبه‌های خود می‌گوید که شب‌ها به کمک رایحه روغن اسطوخودوس خواب آرامی دارد. خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و موی شما بی‌همتاست. اگر از این روغن برای رفع جوش صورت و کوچک کردن منافذ پوست استفاده کنید دیگر به دنبال راه‌های درمان جوش‌های خود نمی‌گردید. اسطوخودوس همه ناخالصی‌ها را از پوست شما پاک می‌کند، زیرا یک آنتی‌باکتریال قوی است.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید