سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
مدیتیشن با روغن اسانسی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن گریپ فروت ارگانیک

چگونه مدیتیشن را شروع کنیم؟

این روزها که زندگی ما پر از استرس و نگرانی‌های گاه و بی‌گاه است، باید روشی برای ایجاد آرامش و تعادل ذهنی و جسمی پیدا کنیم. مدیتیشن درمانی یکی از روش‌های فوق‌العاده موفق برای این کار است. مقابله با استرس با کمک مدیتیشن، روشی کارا و پاسخ‌گو است. شما به راحتی می‌توانید تکنیک های ذهن آرام و متعادل را استفاده کنید و همه چیز درباره مدیتیشین را بیاموزید. با این گام‌ها می‌توانید آرامش خودتان را تضمین کنید و ذهنی آرام، خلاق و مطلوب داشته باشید.

اگر شما هم نمی‌دانید که مدیتیشین چیست و مدیتیشین را از کجا شروع کنیم، تا پایان همراه ما باشید تا جزئیات و مراحل انجام مدیتیشن را مرور کنیم.

مراقبه و مدیتیشن چیست؟

اگر می‌خواهید مطلع شوید که مراقبه و مدیتیشین چیست؟ باید گفت که به مجموعه اقداماتی که منجر به ایجاد تعادل در ذهن و جسم شوند و تمرکز کنترلی مطلوبی ایجاد کنند، مدیتیشن گفته می‌شود. مدیتیشن درک و آگاهی مطلوبی برای‌تان ایجاد می‌کند و شما را قادر می‌سازد تا ذهن‌تان را کنترل کنید. کنترل ذهن و آگاهی از تنفس و آرامش بدن، به شما کمک می‌کند تا انسان متعادل‌تری باشید و آرامش بیشتری را تجربه کنید. کاهش استرس‌ها، مدیریت خشم و درک عمیق از شرایط جسم، از جمله دستاوردهای آن  است.

مزایای مدیتیشن چیست؟

درک مزایای هر چیز، موجب می‌شود تا انگیزه مطلوبی برای انجام آن داشته باشید. مزایای آن نیز بی‌شمار است. در ادامه، به رایج‌ترین و شاخص‌ترین مزایای استفاده ازآن اشاره می‌کنیم:

1- کاهش استرس و اضطراب

یکی از مهم‌ترین دستاوردهایی که با کمک مدیتیشن می‌توانید تجربه کنید، کاهش استرس و اضطراب است. تنفس منظم در کنار تمرکز ذهنی، به شما اجازه می‌دهد تا آرامش بی‌نظیری تجربه کنید. هرچه برای انجام آن حرفه‌ای‌تر شده باشید، عمق این آرامش بیشتر خواهد بود.

2- تمرکز ذهنی

مدیتیشن به شما یاد می‌دهد که چگونه کنترل ذهن‌تان را به‌دست بگیرید. با کمک این روش می‌توانید تمرکزی عمیق ایجاد کنید و هر آنچه برای کنترل ذهن به آن نیاز دارید را انجام دهید. تمرکز ذهنی و ایجاد آن، می‌تواند در یادگیری و موضوعات متعددی به شما کمک کند.

3- رفع اعتیاد و عادات بد

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید به کمک قدرت مدیتیشن، اعتیاد و عادات بد درمان می‌شوند. در واقع، این روش به عنوان یک راه کمک درمانی برای افراد درگیر با این مشکلات انتخاب می‌شود. میزان پاسخ‌گویی به درمان بسیار مطلوب و موفقیت آمیز است.

4- درمان بیماری‌ها

حتما شما نیز مطالبی در خصوص مدیتیشن و درمان بیماری ها شنیده‌اید. بهتر است بدانید که این موضوعات واقعیت دارند! مدیتیشن با ایجاد تعادل مطلوب در سطح بدن، می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را درمان کرده و بهبود ببخشد. درمان میگرن، بیماری‌های روحی، بیماری‌های عصبی و موارد این‌چنینی از جمله رایج‌ترین بیماری‌های قابل درمان با آن است.

چگونه مدیتیشن کنیم؟

حتما باتوجه به مزایایی که در خصوص آن مطالعه کردید، مایل هستید که اطلاعاتی در خصوص یادگیری آن کسب کنید و بدانید که چگونه  مراقبه کنیم؟ قطعا باید مثل هر روش تمرکزی دیگری، مراحل آن را انجام دهید. چاکراها، مرکز انرژی در بدن انسان محسوب می‌شوند. در مدیتیشن باید تمرکز جهت پاکسازی و دریافت انرژی، در این محل‌ها داشته باشید. مدیتیشن چاکرای ریشه از رایج‌ترین مدیتیشن‌های آرامش‌بخش و پاکسازی کننده است.

1- محل مناسبی را برای مدیتیشن انتخاب کنید!

شما باید در یک محیط مناسب، آرام و دور از سر و صدا مدیتیشن ذهن آگاهی انجام دهید. در این محیط باید همه چیز برای آن آماده باشد.

2- اتمسفر مناسب مدیتیشن را ایجاد کنید!

بهتر است بدانید که هرچه اتمسفر محل آن مطلوب‌تر باشد، نتیجه آن بهتر خواهد بود. شما باید به کمک ایجاد روغن اسانسی مناسب، فضا را برای تجربه یک مدیتیشن آرام آماده کنید. استفاده از یک نشیمن مناسب، نور شمع ملایم و عطرهای طبیعی یا بوی عود، بهترین راه برای ایجاد یک اتمسفر مناسب است.

3- آیین خاصی را درنظر بگیرید!

اگر می‌خواهید مدیتیشن موفقی تجربه کنید، باید حتما یک آیین مشخص برای آن تدارک ببینید. دوش آب ولرم، پوشیدن لباس خاص، استفاده از اسانس‌های آرامش‌بخش مثل گریپ فروت، بابونه رومی، بهارنارنج، چوب سدر و مریم گلی به عنوان روغن‌های متعادل کننده و ایجاد کننده آرامش در فضا، بهترین راه‌کار برای شروع  آن است. یادتان باشد که رایحه‌ها از جمله تاثیرگذارترین پارامترهای آن محسوب می‌شوند.

4- زمان مشخصی تنظیم کنید!

شما باید بدانید مدیتیشن در ابتدا چه زمانی شروع و چه زمانی پایان می‌یابد. تعیین زمان کوتاه در ابتدای راه، بهترین کاری است که باید انجام دهید. سعی کنید ابتدا با دقایق کوتاه آغاز کنید و به مرور، آن را طولانی‌تر کنید.

5- از موسیقی کمک بگیرید!

موسیقی بدون کلام یا موسیقی با کلام مخصوص مدیتیشن، از جمله بهترین راه‌کارهایی است که می‌توانید با استفاده از آن شرایط مطلوبی ایجاد کنید. کلام یک لیدر حرفه‌ای می‌تواند ذهن‌تان را آماده تمرکز و تعادل نماید. پس حتما از آن استفاده کرده و نتیجه مطلوبی را تجربه کنید.

سخن آخر

استفاده از معجزه مدیتیشن به کمک روغن اسانسی مناسب، به شما کمک می‌کند تا آرامش مطلوبی را تجربه کنید. بهتر است محیط آرامی را برای انجام آن انتخاب کنید و تمام نکات ذکر شده را رعایت کنید تا تجربه خوبی بسازید.

روغن های مناسب برای مدیتیشن عبارتند از:

روغن گریپ فروت ، روغن بابونه رومی ، روغن بهارنارنج ، روغن چوب سدر ، روغن مریم گلی

خرید روغن بابونه رومی خالص و ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید