سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن لیمو سنگی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
به قلم نارین‌گل
خرید روغن لیمو ارگانیک

آشنایی با خواص روغن لیمو سنگی برای پوست

معمولا کسانی که پوست تیره و پر از لک دارند، از محصولاتی استفاده می‌کنند که بر روی آنها نام روغن لیمو نوشته شده است. ما به شما توصیه می‌کنیم تا به جای استفاده از محصولات آرایشی، به طور مستقیم از این روغن برای رفع تیرگی و لک صورت خود استفاده کنید. از خواص روغن لیمو سنگی می‌توانیم به رفع جوش‌های صورت و پاک‌سازی پوست اشاره کنیم. در این مقاله به بررسی فواید این روغن برای پوست می‌پردازیم و در انتهای مقاله، برند نارین گل را برای خریدی مطمئن به شما معرفی می‌کنیم.

با روغن اسانسی لیمو سنگی بیشتر آشنا شویم

روغن لیمو سنگی به خاطر رایحه نشاط آور و خواص انرژی زا و تصفیه کننده‌ای که دارد به آن لقب خورشید مایع داده‌اند. این روغن در زمره روغن‌های اسانسی آنتی باکتریال قوی جای می‌گیرد. درخت لیمو از زمان‌های باستانی در طب هندی، رومی و مصری برای درمان بیماری‌های عفونی کاربرد داشته و تا به امروز استفاده از آن در سراسر جهان ترویج یافته است.

روغن لیمو سنگی چگونه تهیه می‌شود؟

این روغن به روش پرس سرد تولید می‌شود. در این روش پوست لیمو سنگی، که مغذی‌ترین قسمت لیمو از نظر خواص می‌باشد و حاوی چربی‌های فرار است ، تحت فشار بسیار بالا قرار می‌گیرد تا بدون افزودن هیچ گونه افزودنی روغن لیمو خالص و ارگانیک استخراج گردد. در این روش برای استخراج 450 میلی لیتر از این روغن در حدود 1000 لیمو استفاده می گردد. بنابراین منطقی است که قیمت روغن لیمو سنگی اصل و باکیفیت نسبت به روغنی که اصل نیست بیشتر باشد.

خرید روغن لیموسنگی اصل

ترکیبات سازنده روغن اسانسی لیمو :

خواص روغن لیمو سنگی بسیار زیاد است. حال ببینیم این روغن از چه موادی تشکیل شده؟روغن اسانسی لیمو سنگی دارای ترکیبات مغذی فعالی است که سبب شهرت آن به پاک‌کنندگی و تصفیه‌کنندگی در بین روغن‌های اسانسی شده است. علت استفاده از این روغن در ساخت مواد آرایشی و بهداشتی، آروماتراپی و ماساژدرمانی همین ترکیبات مغذی موجود در روغن لیمو سنگی است.

به طور کلی از بین خواص بسیار این روغن، می‌توان مهم‌ترین مزیت‌های روغن لیمو سنگی را خواص ضد التهابی، مرطوب کنندگی، ضد عفونی کنندگی و انرژی زایی دانست.

ترکیبات اصلی روغن لیمو سنگی عبارتند از: لیمونین، آلفا-پنین، کامفن، بتا-پنین، سابینن، میرسن، آلف-ترپنین، لینالول، بتا-بیسابولن، ترنس-آلفا-برگاموتن، نرول و نرال . تاثیرات و خواص هرکدام از ترکیبات به شرح ذیل می باشد:

  • آلفا-پنین: ضد التهابی، ضد عفونی کننده
  • کامفن: آنتی اکسیدان، آرام بخش، ضد التهاب
  • سابینن: آنتی اکسیدان ، ضد میکروبی، ضد قارچی، ضد التهابی
  • میرسن: ضد التهابی، ضد دردی، آنتی بیوتیک، آرامبخش
  • لینالول: ضد استرس ، ضد درد ، آرامبخش
  • نرول: آنتی اکسیدان ، آرام‌بخش، ضد التهاب
  • نرال: ضد حساسیت، ضد التهاب

خواص روغن لیمو سنگی برای پوست

روغن لیمو سنگی با درمان جوش، غذارسانی به پوست‌های آسیب دیده و خاصیت آبرسانی، پوستی شفاف و سالم را به شما هدیه می‌دهد. تحقیقات علمی نشان داده‌اند که روغن لیمو سنگی به دلیل خواص آنتی اکسیدانی قوی و اثرات ضد پیری  از آسیب‌های سلولی و بافتی حاصل از رادیکال‌های آزاد، جلوگیری می‌کند. در یک مقاله علمی چاپ شده در مجله پزشکی روغن اسانسی لیمو سنگی بر روی سایر مشکلات پوستی مثل تاول‌های پوستی، نیش حشرات، بریدگی‌ها، زخم ها ، سلولیت و بیماری‌های پوستی ویروسی مثل زگیل هم تاثیرات درمانی و التیام‌دهنده دارد. این تاثیرات به دلیل ترکیبات ضد میکروبی موجود در روغن لیمو سنگی است که مشکلات پوستی را به طور طبیعی درمان می‌کنند. برای استفاده از روغن لیموسنگی لازم است آن را با یک روغن حامل مثل روغن تامانو مخلوط کنید.

1. روشن و شفاف کننده پوست :

از خواص روغن لیموسنگی روشن کردن پوست است. اسید سیتریک موجود در روغن اسانسی لیمو در نوع خود یک سفید کننده پوست قوی، طبیعی و فاقد عوارض جانبی به حساب می‌آید و پوست را به تدریج و بدون هیچ گونه لطمه‌ای به پوست، روشن و شفاف می‌کند. یکی از مهم ترین عواملی که باعث درخشندگی و شفافیت پوست می‌شود متعادل بودن PH پوست است که در این راستا روغن اسانسی لیمو سنگی با تنظیم  ph پوست سبب روشن شدن پوست می گردد. در نهایت به طور کلی روغن اسانسی لیمو سنگی با از بین بردن لکه ها، رفع جای جوش ها، تنظیم PH طبیعی پوست  و درمان جوش ها، پوست را کاملا شفاف و درخشان می‌کند.

خواص روغن لیمو سنگی

2. ضد جوش قوی:

روغن اسانسی لیمو یکی از قوی‌ترین روغن های اسانسی ضد جوش است. این روغن حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و اسید سیتریک می باشد و با از بین بردن باکتری‌ها و افزایش تولید کلاژن سبب شفافیت و سالم‌سازی پوست می‌شود. این روغن با پاکسازی پوست، عفونت و باکتری را از پوست پاک می‌کند و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. همچنین این روغن باعث می‌شود جوش‌های قبلی از بین رفته و جای لک آنها از پوست پاک شود.

3. تونر و پاک کننده قوی پوست صورت :

یکی از خواص روغن لیمو سنگی رطوبت رسانی پوست است که آن را به یک تونر ایده‌آل تبدیل می‌کند. این روغن به دلیل خاصیت سفت‌کنندگی پوست و کوچک کردن منافذ پوستی، میزان تولید چربی را از غدد سبوم کنترل می‌کند. اسید سیتریک موجود در این روغن تمامی منافذ پوست را پاک کرده و پوست شما را سالم نگه می‌دارد. توجه کنید که اگر پوست شما کاملا تمیز باشد قطعا اثر روغن‌های دیگر بر روی آن بیشتر می‌شود. به طور مثال پوست تمیز رطوبت بیشتری را جذب می‌کند.

4. ضد پیری :

از خواص روغن لیمو سنگی رفع چین و چروک پوست است. رادیکال‌های آزاد با گرفتن اکسیژن از سلول‌ها سبب می‌شوند که پوست شما پیر و چروکیده شود. اسید سیتریک و ویتامینC موجود در روغن اسانسی لیمو سنگی با از بین بردن رایکال‌های آزاد از پیر شدن پوست جلوگیری می‌نماید. این روغن آنتی‌اکسیدان زیادی دارد و به پوست کمک می‌کند تا کلاژن بیشتری بسازد.

5. از بین بردن جوش های سرسیاه:

از خواص روغن لیموسنگی این است که جوش‌های سرسیاه را از بین می‌برد. این روغن با کوچک کردن منافذ پوستی و رفع چربی اضافی پوست از شکل گرفتن جوش های سرسیاه پیشگیری می‌کند. همچنین با خواص ضد میکروبی که دارد از آکنه ها و انواع جوش جلوگیری می‌کند. بنابراین استفاده منظم از این روغن نه تنها باعث می‌شود تا جوش‌های سرسیاه از بین بروند، بلکه از ایجاد جوش‌های جدید نیز جلوگیری می‌کند.

6. ضدلک:

یکی دیگر از خواص روغن لیمو سنگی این است که لک‌ها را از بین می‌برد. زیرا این روغن اسید سیتریک دارد و استفاده از آن تاثیر زیادی بر روی پوست بدن می‌گذارد. لک‌ها معمولا بر اثر تابش مستقیم نور خورشید ایجاد می‌شوند. گاهی نیز لک‌ها باقی مانده اثر جوش‌های کهنه هستند که درمان نشده‌اند. معمولا با بالا رفتن سن تعداد لک‌های صورت زیاد می‌شوند. این روغن برای درمان لک‌ها از هر نوعی که باشند بی‌نظیر است.

روغن لیمو سنگی اصل را از کجا تهیه کنیم؟

معمولا تشخیص یک روغن ارگانیک اصل برای افرادی که متخصص نباشند کار دشواری است. بسیاری از افراد برای تهیه روغن‌ها به عطاری‌ها مراجعه می‌کنند ولی باید در نظر داشته باشید که روغن اصل و با کیفیت را باید از برندهای معتبر خریداری کرد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا محصولات ارگانیک را از برند نارین گل تهیه کنید. زیرا این برند چند گواهینامه بین‌المللی دارد. همچنین نارین گل سابقه بسیار درخشانی در تولید روغن‌ها دارد. این برند زیر نظر شرکت موکشا اتریش فعالیت می‌کند و تمامی محصولات آن با روش پرس سرد و با کمترین حرارت تولید می‌شود. بنابراین تمامی خواص خود را حفظ می‌کند.

همان‌طور که گفتیم در روش پرس سرد حجم زیادی از گیاه را تحت فشار قرار می‌دهند و مقدار کمی روغن از آن به دست می‌آید. بنابراین قیمت روغن به دست آمده از این روش بالاتر از روغنی است که کیفیت مناسبی ندارد و خالص نیست. شرکت نارین گل روغن‌های ارگانیک را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم خواص روغن لیمو سنگی برای پوست بی‌نظیر است. این روغن لکه‌های تیره روی پوست را از بین می‌برد و پوست را روشن می‌کند. همچنین این روغن با ضدعفونی کردن پوست، جوش و آکنه را از بین برده و چربی پوست را متعادل می‌کند. روغن لیمو سنگی برای موهای شما نیز فواید بسیاری دارد. این روغن موها را نرم و درخشان می‌کند. روغن لیمو سنگی به خصوص برای موهای خشک و شکننده بسیار مفید است. همان‌طور که گفتیم برای خرید روغن لیمو سنگی اصل و باکیفیت به برند نارین گل مراجعه کنید. تمامی گیاهان زیر نظر شرکت موکشا و بدون هر گونه کود شیمیایی رشد می‌کنند.

روغن‌های ارگانیک این شرکت با بهترین کیفیت عرضه می‌‌شوند. تمامی محصولات این شرکت قابل بازیافت هستند و تست حیوانی ندارند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی دارند. با خرید از نارین گل کیفیت بالای محصولات ارگانیک را تجربه کنید.

خرید روغن لیموسنگی اصل

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

بیماری های پوستی

چگونه با رایحه‌ درمانی به درمان بیماری های پوستی خود کمک کنیم؟

داشتن پوستی صاف و شاداب خواسته هر فردی است تا بتواند با احساس رضایت و اعتماد به نفس کافی توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگران را داشته باشد. مردم در سراسر دنیا علاقه‌مند هستند تا به صورت طبیعی جای جوش و لک های پوستی خود را درمان کنند. رایحه درمانی نوعی روش درمانی طبیعی است که امروزه محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده ‌است. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا بررسی کنیم، آیا رایحه‌درمانی راهی مفید برای درمان بیماری های پوستی است یا خیر؛ همچنین شیوه استفاده از روغن‌های ضروری، مزایا و مضرات آنها را بررسی خواهیم کرد.
ادامه مطلب
خواص روغن نعناع هندی

4 خواص روغن نعناع هندی که می تواند شما را زیباتر کند!

کسانی که زیبایی پوست و مو مد نظرشان است، از خواص روغن نعناع هندی غافل نشوند. داشتن پوستی صاف و شفاف و بدون چروک، باعث افزایش اعتماد به نفس و حضور موثرتر در اجتماع می‌شود. افرادی که جای جوش و اسکار روی صورت خود دارند، افرادی که با چین و چروک پوستی درگیر هستند و کسانی که پوستی خسته و کدر دارند، همیشه برای پوشاندن این مشکلات خود به لوازم آرایشی پناه می‌برند؛ در حالی که این چاره کار نیست.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید