سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
ضدجوش ها
تاریخ انتشار ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
به قلم نارین‌گل
خرید روغن بابونه آلمانی خالص و ارگانیک

دلایل کهیر ، حساسیت و گیاهان دارویی برای بهبود آن

چندین سال پیش ، پسرم که حالا نزدیک به چهل سال دارد ، دچار کهیر شدیدی شد . او داشت باغچه را بیل می‌زد ، پس ممکن است کهیر ناشی از آلرژی به یکی از صدها گیاهان آن باغچه بوده باشد .یا شاید حساست به یکی از حیواناتی بوده است که آن نواحی بودند :مرغ و خروس ، بز ، اسب و خرگوش و ....

کهیر تا یکسال بر پوست پسرم می‌آمد و می‌رفت و بعد از این‌که پسرم دوره‌ی نوجوانی را پشت سرگذاشت کهیر از بین رفت و دیگر بازنگشت .

من هیچ‌وقت نفهمیدم علت این آنها چه بود .هیچ‌گاه هم آنقدر شدید نشد که نیاز به مراجعه به متخصص آلرژی پیدا کنیم . غیر از چند آلرژی شایع ، اغلب حتی برای متخصصان هم یافتن علت مشکل است .

هر وقت آلرژی پسرم بازمی‌گشت ، با جای ضد حساسیت‌های گیاهی ، به او راروی بدون نسخه‌ی دیفین‌هیدرامین می‌دادیم .حالا من به روش‌های گیاهی روی آورده‌ام ، دیگر از آلرژی پسرم اثری نیست.

کهیر چطور پیدا می‌شود؟

کهیر برآمدگی قرمز و خارش‌دار پوست با مرکز متمایل به رنگ سفید است .کهیر همانند جای تماس برگ‌های گزنه روی پوست است .

کهیر واکنشی به هیستامین‌هاست . هیستامین‌ ماده‌ای است که توسط سلول‌های خاصی ترشح شده و در تمام بدن پراکنده می‌شود.گاهی مقادیر جزئی هیستامین به هنگام تماس به برگ‌های گزنه به درون بدن تزریق می‌شود .

هیستامین ساخته شده در بدن نقش مهمی در بروز علائم آلرژی‌هایی از نوع تب یونجه ، مثل عطسه و آبریزش چشم ، دارد . به همین علت ، داروهای ضد‌هیستامین ، که مانع فعالیت طبیعی آن‌ها می‌شوند . در درمان علائم آلرژی ، از جمله کهیر ، موثر است .

حدود 15 تا 20 درصد مردم ، اغلب در دوران جوانی ، دچار کهیر می‌شوند.

هر چیزی که بتواند باعث واکنش آلرژیایی شود ، می‌تواند کهیر هم ایجاد کند . از جمله برخی غذاها ، آسپیرین و بسیاری داروها . گاهی چیزهای غیرمنتظره هم ایجاد کهیر می‌کنند ؛مثلا حدود 3 درصد افرادی که کرم‌های ضدآفتابی که مصرف می‌کنند دچار کهیر می‌شوند . ولی در بیشتر موارد علت اصلی بروز آن ها ناشناخته می‌ماند .

داروخانه سبز برای کهیر

گزنه

درست فهمیدید ، من دارم از گیاهی حرف می‌زنم که وارد شدن پُرزهای برگ آن به پوست ، هیستامین تزریق کرده و باعث کهیر می‌شود .دکتر اندرو ویل ، استاد دانشگاه آریزونا ، مصر عصاره‌ی برگ یخ‌زده‌ی گزنه را برای درمان کهیر پیشنهاد می‌کند .این ممکن است غیر منطقی به نظر برسد ، ولی ظاهرا این گیاه آنقدر هیستامین ندارد که خوردن آن مشکلی ایجاد کند ، و موادی هم دارد که بتوانند کهیر را از بین ببرند .

مطالعات اخیر نشان داده‌اند که ریشه‌ی گزنه ممکن است بیشتر از برگ‌های آن مفید باشد .شما می‌توانید با گزنه‌ی خشک یا ریشه‌ی خشک آن چای درست کرده و برای درمان کهیر بنوشید .

ضد حساسیت‌های طبیعی :

چیزی که پزشکان نمی‌گویند-شاید چون اطلاعی از آن ندارند-این است که بسیاری از گیاهان ترکیبات ضد حساسیت دارند .

بانک اطلاعاتی من پُر از این گیاهان است : بابونه و مرزنگوش وحشی لااقل هفت ترکیب ضدحساسیت دارند و سُداب شش ترکیب دارد .ریحان ، سرخارگل ،رازیانه ، انجیر ، ژینکو ، گریپ‌فروت ،گل‌ساعتی ، رازیانه ، ترخون ،چای ، آویشن ، بومادران هم پنج ترکیب ضد‌حسایت دارند .

برخی متخصصان گیاهی نسبت به امکان ایجاد واکنش آلرژیایی در مصرف بابونه هشدار می‌دهند . این ممکن است در افراد بسیار حساس به وجود آید، ولی در این گیاه چند ترکیب ضد‌حساسیت هم وجود دارد : آپیژمیم ، کامفرول ، لوتئولین ، کوئرستین ، روتین ، و اومبلیفرون ، این مجموعه‌ی مواد دلیل خوبی برای امتحان کردن گیاه است .اگر بابونه در کهیر موثر واقع نشود ، یا واکنش آلرژیایی مشاهده کردید ، مصرف آن را ادامه ندهید .

برای استفاده از بیشترین انواع ترکیبات ضد‌حساسیت ، کامپیوتر من درست‌کردن نوشیدنی با چندین گیاه ، از جمله بابونه ، رازیانه ، مرزنگوش ، ترخون و چای را پیشنهاد می‌کند .

هر چند از این گیاهان که در دسترستان بود ، با هم مخلوط کرده و با مخلوط این گیاهان چای درست کرده و چند فنجان در وان استحمام بریزید ، یا پارچه‌ای را خیس کرده و روی کهیرها بگذارید .این چای را هم می‌توانید بخورید .چون اثر ترکیبات ضدحساسیت آن هم درونی است و هم بیرونی .

اگر مصرف این چای موثر بود ، باز هم از آن کمک بگیرید ، اگر هم تاثیر نداشت ، آن را کنار بگذارید ، همه‌ی این گیاهان به طور کلی بی‌ضرر هستند .

جعفری

یک مطالعه‌ی علمی نشان داد که جعفری از ترشح هیستامین‌ها جلوگیری می‌کند . اگر دچار کهیر شده‌اید ، مقداری جعفری را آب بگیرید و کمی آب سبزیجات ، مثل آب هویج یا گوجه‌فرنگی ، به آن اضافه کنید تا خوشمزه شود و بعد بنوشید .

مخلوط روغن‌های گیاهی

محققان مصرف روغن بابونه را برای درمان کهیر توصیه می‌کنند .من هم با این روش موافقم : یکی دو قطره روغن را مستقیما روی کهیر ریخته و آن را بمالید . به گفته‌ی دکتر آلبرت‌لئونگ ، متخصص گیاهان‌دارویی ، روغن زیره ، میخک و بادرنجبویه ، هم ضد حساسیت هستند . مخلوط کردن چند قطره از هر یکی از این روغن‌ها در مقداری روغن‌گیاهی پمادی آرام‌کننده می‌سازد که می‌تواند خارش را تسکین دهد .فراموش نکنید که روغن را نخورید چون بسیار غلیظ است و حتی مقدار بسیار کم آن می‌تواند سمی باشد .

خرید اینترنتی روغن بابونه 

مخلوط گیاهان

برخی گیاه‌درمانگرها نوشیدن چای سنبل‌الطیب را برای تسکین کهیر ناشی از تنش و فشار روانی توصیه می‌کنند .چون سنبل‌الطیب اثر بسیار خوبی بر آرامش بدن دارد . عده‌ای هم مالید ژل صبر زرد را برای درمان کهیر پیشنهاد می‌کنند .

برای کهیرهای بسیار خارش‌دار ، چند مشت بلغور جو دوسر را در وان آب گرم استحمامتان بریزید . به طرز عجیبی موثر است .

نعناع فلفلی یا سوسنبرو به طور کلی انواع نعناع، به صورت چای یا مایع شستشو ، در درمان کهیر موثر است . منتول که یکی از تریکبات موجود در انواع نعناع‌هاست ، خاصیت تسکن‌دهندگی خارش دارد .

خرید اینترنتی روغن نعناع فلفلی

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

خرید روغن نعناع‌ فلفلی ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خواص روغن میوه نسترن

بررسی خواص روغن میوه نسترن و راز درخشش و زیبایی افراد مشهور

خواص روغن میوه نسترن شگفت‌انگیز است. این روغن از آن دسته روغن‌های ارگانیکی است که افراد مشهور و سلبریتی‌ها در محصولات مراقبت پوست و موی خود زیاد از آن استفاده می‌کنند. به طور مثلا "میراندا کر" که مدل معروف استرالیایی است در لاین تولید محصولات آرایشی و بهداشتی خود از روغن میوه نسترن استفاده می‌کند و خودش نیز از این روغن استفاده کرده و می‌گوید که این محصول پوست را شفاف و درخشان می‌کند. کورنتی کارداشیان و ویکتوریا بکهام نیز از این روغن برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنند. در این مقاله به بررسی خواص این روغن برای پوست و مو می‌پردازیم و در انتهای مقاله برندی را به شما معرفی می‌کنیم که بتوانید روغن اصل را با اطمینان کامل خریداری کنید.
ادامه مطلب
درباره نارین گل

25 راهکار کاربردی و شگفت‌انگیز برای داشتن پوست صاف و درخشان را از دست ندهید.

پاکسازی پوست با روغن یا OCM یک روش مطمئن برای رسیدگی و پاکسازی پوست می باشد که شروع استفاده از آن به طب باستانی آیورودیک برمی گردد. این روش شامل ماساژ روغن بر روی پوست،‌ گرم کردن پوست و درنهایت پاک کردن روغن از روی پوست می باشد. اساس فیزیولوژیک و علمی این روش به زبان ساده این است که روغن در نتیجه ماساژ، وارد منافذ پوستی شده و با چربی، دوده و سایر آلودگی ها در عمق این منافذ پیوند برقرار کرده و پس از شستن روغن از پوست همه این آلودگی‌ها نیز به همراه آن شسته می‌شوند و بدون آسیب یا تحریک پوست، آن را عمیقا پاکسازی می‌کند و پوست صاف و درخشان خواهید داشت.
ادامه مطلب
خواص روغن هسته انگور برای مو

مهمترین خواص روغن هسته انگور برای مو و پوست

روغن هسته انگور برای پوست و مو فواید بسیار زیادی دارد. از جمله خواص روغن هسته انگور برای مو می‌توان به تقویت آن، افزایش سرعت رشد مو و متعادل کردن چربی آن اشاره کرد. در این مقاله به بررسی هر کدام از این خواص می‌پردازیم و با فواید این روغن برای مو بیشتر آشنا می‌شویم. همچنین می‌دانیم که یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افراد به هنگام خرید روغن‌های ارگانیک، پیدا کردن اصل آن روغن است. در انتهای مقاله برای خریدی مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید