سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن جوجوبا برای مو
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
به قلم نارین‌گل
خرید روغن جوجوبا خالص و ارگانیک

خواص روغن جوجوبا برای مو و پوست

روغن جوجوبا از گذشته‌های دور به عنوان یک روغن بی‌نظیر و فوق‌العاده موثر شناخته شده است. به طوری که خواص روغن جوجوبا برای پوست و مو زبانزد افرادی است که از محصولات بهداشتی و آرایشی ارگانیک استفاده می‌کنند. به خصوص خواص روغن جوجوبا برای مو بسیار معروف است چرا که هم موها را مرطوب می‌کند و هم به رشد آنها کمک می‌کند. این روغن علاوه بر خواص زیادی که برای مو دارد، مژه‌ها و ابروها را تقویت کرده، چین و چروک‌های صورت را از بین می‌برد و در درمان شوره سر نیز بسیار مفید است. در ادامه به بررسی این روغن می‌پردازیم و برای خرید یک محصول مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن جوجوبا چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • مهارت های دیگر روغن جوجوبا چیست؟
  • خواص روغن جوجوبا برای مو چیست؟
  • خواص روغن جوجوبا برای ابرو و مژه چیست؟
  • روغن جوجوبا برای مراقبت از ریش و سبیل آقایان

روغن جوجوبا چه ویژگی‌هایی دارد؟

روغن جوجوبا دارای ساختاری شبیه به سبوم یا چربی طبیعی پوست است. استفاده این روغن می‌تواند کمبود سبوم طبیعی پوست را جبران کند و رطوبت و چربی آن را به تعادل برساند. به همین دلیل یک روغن فوق العاده برای رفع خشکی پوست است. روغن جوجوبا به دلیل ساختار سبک و جذب فوق‌العاده برای انواع پوست، حتی پوست چرب، سبب چرب شدن بیشتر و جوش نخواهد شد. در ادامه به خواص روغن جوجوبا برای مو و پوست می‌پردازیم.

خرید روغن جوجوبا اصل

مهارت های دیگر روغن جوجوبا چیست؟

پیش از آشنایی با خواص روغن جوجوبا برای مو در ادامه با مهارت‌های دیگر آن آشنا می‌شویم.

آبرسان پوست های خشک و دهیدراته

روغن جوجوبا برای درمان پوست‌های خشک بسیار موثر است. روغن جوجوبا به دلیل وجود انواع ویتامین های B، A، E و D و اسیدهای چرب یک آبرسان قوی است. این روغن تولید چربی طبیعی پوست را متعادل کرده و آن را آبرسانی و نرم می‌کند. . این روغن علاوه بر اینکه رطوبت طبیعی پوست را حفظ کرده و از تبخیر آن جلوگیری می‌کند، باعث افزایش سطح رطوبت طبیعی پوست و مو نیز می‌شود.

ضد چین و چروک

از آنجایی که روغن جوجوبا مرطوب‌کننده است، خطوط و چین‌ و چروک‌های صورت را نیز محو می‌کند و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. بنابراین جوجوبا برای رفع چین و چروک پوست نیز مفید است. تحقیقات نشان می‌دهند که این روغن پوست را نرم و لطیف می‌کند و چروک‌ها را از بین می‌برد. همچنین با گذشت زمان اثرات این روغن حفظ می‌شود و پوست شما صاف و با نشاط می‌ماند. استفاده منظم از این روغن پوست را صاف و مرطوب کرده و از آن نگهداری می‌کند.

درمان زخم و اسکار

روغن جوجوبا حاوی ویتامین E است. بنابراین نه تنها خواص روغن جوجوبا برای مو بسیار زیاد است، این روغن زخم‌ها را نیز از بین می‌برد و قرمزی پوست را التیام می‌بخشد. این روغن باعث می‌شود که اگر پوست شما بر اثر خراش و یا بریدگی از هم جدا شده‌اند به یکدیگر جوش بخورند. بنابراین جای زخم از بین می‌رود. روغن جوجوبا به دلیل خواص بی‌نظیری که دارد جای جوش و آکنه را نیز از بین می‌برد. پس با استفاده از این روغن نه تنها می‌توانید جای زخم و آکنه را از بین ببرید بلکه می‌توانید برای درمان جای جوش نیز از آن استفاده کنید.

خواص روغن جوجوبا برای مو

پاک کننده آرایش

روغن جوجوبا برای پاک کردن آرایش صورت نیز استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید آرایش چشم را نیز با استفاده از این روغن پاک کنید. این روغن باعث خشکی و سوزش چشم نمی‌شود. جوجوبا آنقدر ملایم و سبک است که برای استفاده در اطراف چشم هم توصیه می‌شود. پس از اینکه این روغن را برای پاک کردن آرایش استفاده کردید صورت خود را با آب گرم بشویید و خشک کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که به جای استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی غیرارگانیک از این روغن استفاده کنید.

ضد التهاب

التهاب واکنش طبیعی بدن به آسیب، عفونت و یا استرس است. روغن جوجوبا برای مبارزه با عفونت بسیار مفید است. این روغن حاوی عوامل ضدالتهابی مانند ویتامینE و روی است که می‌تواند به کاهش التهاب و تسکین علائم مربوط به آن کمک کند. این روغن به دلیل خاصیت ضدالتهابی خود به درمان بیماری‌های آرتریت، اگزما و پسوریازیس کمک می‌کند. بنابراین روغن جوجوبا نه تنها ضدالتهاب است بلکه باعث کاهش تورم و درد نیز می‌شود. بنابراین ویتامین E موجود در این روغن نه تنها خواص روغن جوجوبا برای مو را افزایش می‌دهد، برای رفع التهاب نیز بسیار مفید است.

تقویت کننده ناخن‌ها

روی ناخن‌های دست و پا پوستی وجود دارد که نام آن کوتیکول است. اگر این لایه خشک شود، ناخن‌ها سفت و شکننده می‌شوند. روغن جوجوبا به دلیل داشتن ویتامین E باعث آبرسانی به ناخن‌ها شده و خشکی آن از بین می‌رود. بنابراین لازم است تا بعد از حمام مقداری از این روغن را روی ناخن‌ها بزنید تا ناخن‌ها خشک نشوند. این روغن علاوه بر آبرسانی به ناخن‌ها آنها را نیز تقویت می‌کند.

نرم‌کننده لب‌ها

روغن جوجوبا یک بالم لب طبیعی است. این روغن پوست لب‌ها را مرطوب و نرم کرده و از خشکی و پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین ویتامین E  موجود در این روغن پوست لب‌ها را تقویت و نرم می‌کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که به جای مواد آرایشی و بهداشتی غیرارگانیک از روغن جوجوبا برای نرم شدن پوست لب‌های خود استفاده کنید.

رفع شوره سر

روغن جوجوبا برای شوره سر نیز استفاده می‌شود چرا که خاصیت مرطوب‌کنندگی و ضد شوره دارد. این روغن اسید چرب لینولئیک و اولئیک دارد. این روغن‌ها پوست را چرب می‌کنند و رطوبت لازم برای پوست کف سر را فراهم می‌کنند. روغن جوجوبا حاوی ویتامین E و آنتی‌اکسیدان است. این مواد از پوست سر در مقابل آنتی‌اکسیدان‌هایی که به آن آسیب می‌رسانند محافظت می‌کند. همچنین این روغن خاصیت ضدالتهابی دارد و قرمزی و خشکی پوست سر را از بین می‌برد. بنابراین از شوره سر جلوگیری کرده و آن را درمان می‌کند.

خواص روغن جوجوبا برای مو چیست؟

در ادامه با خواص روغن جوجوبا برای مو آشنا می‌شویم. روغن جوجوبا به خصوص برای موهای آسیب دیده، خشک و وز یک مرطوب‌کننده بی‌نظیر است. رطوبت از دست رفته موهای شما با مصرف روغن جوجوبا باز می‌گردد. برای داشتن موهای نرم و لطیف کافی است روغن جوجوبا را امتحان کنید و تاثیر جادویی و خواص روغن جوجوبا برای مو را ببینید. این روغن فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند. روغن جوجوبا موها را ضخیم می‌کند و رشد موها را زیاد می‌کند. همچنین این روغن باعث می‌شود تا موهایی که به دلیل حرارت و استفاده از مواد شیمیایی آسیب دیده‌اند ترمیم شوند و سلامت خود را به دست آورند. بنابراین تعادل پوست سر و موها را حفظ می‌کند و به رشد موها کمک می‌کند. همچنین روغن جوجوبا از سفید شدن زودهنگام موها جلوگیری می‌کند و پیری زودرس را به تعویق می‌اندازد.

خواص روغن جوجوبا برای مو

خواص روغن جوجوبا برای ابرو و مژه چیست؟

پس از اینکه با خواص روغن جوجوبا برای مو آشنا شدید جالب است بدانید که علاوه بر اینکه روغن جوجوبا برای رشد مو مفید است، خواص روغن جوجوبا برای ابرو نیز بی‌نظیر است. با افزایش سن موهای ابرو نازک و ضعیف می‌شوند. زیرا با بالا رفتن سن کلاژن و الاستین کمتری در بدن تولید می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود تا ساختار پوست تغییر کند. ابروها افتاده و نازک می‌شوند و گاهی می‌ریزند. این روغن فولیکول‌های ابرو را تغذیه کرده و موهای ابرو ضخیم و پرپشت می‌شوند. بنابراین اگر ابروهایی کم‌پشت دارید از روغن جوجوبا برای رشد ابرو استفاده کنید. همچنین روغن جوجوبا برای مژه‌ها نیز مفید هستند. این روغن باعث تقویت و ضخیم شدن مژه‌ها می‌شود. روغن جوجوبا باعث می‌شود تا فولیکول‌های مژه ساختار محکمی داشته باشند. بنابراین مژه‌ها نمی‌ریزند و بلند می‌شوند.

روغن جوجوبا برای مراقبت از ریش و سبیل آقایان

همان‌طور که با خواص روغن جوجوبا برای مو آَشنا شدید، جالب است بدانید که این روغن دومین روغن برتر دنیا برای مراقبت از ریش و سبیل آقایان است. فواید روغن جوجوبا برای مو بسیار زیاد است. چرا که روغن جوجوبا به دلیل دارا بودن سبوم یا چربی طبیعی پوست، چربی طبیعی موجود در فولیکول های ریش یا سبیل را متعادل می‌کند و باعث رشد بهتر و لطافت ریش و سبیل شما خواهد شد. جوجوبا فولیکول‌های مو را قوی می‌کند و با متعادل کردن سطح پوست رشد ریش و سبیل را افزایش می‌دهد.

سخن پایانی

خواص روغن جوجوبا برای مو بسیار گسترده است. جالب است بدانید علاوه بر خواص زیاد این روغن برای مو، روغن جوجوبا برای پوست، مژه و ابروها نیز مفید است. همچنین این روغن چین و چروک پوست را از بین می‌برد و پوست را مرطوب می‌کند. این روغن دارای خواص بی‌نظیری است به شرطی که هنگام خرید آن از اصل بودن این روغن مطمئن باشید. فوايد روغن جوجوبا براي پوست و مو آنقدر زیاد است که افراد زیادی مایل به تهیه آن هستند. مطمئنا از خود می‌پرسید که مشخصات روغن جوجوبا اصل چیست؟ ما به شما توصیه  می‌کنیم تا با خرید از برندهای معتبر و نامدار از مطمئن بودن روغن جوجوبا اطمینان حاصل کنید.

روغن جوجوبا نارین گل با بهترین کیفیت و بالاترین خلوص در دسترس شما قرار گرفته تا از خواص و ویژگی‌های بی‌نظیر آن بهره ببرید. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید