سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
کوچک کردن منافذ پوست
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
به قلم نارین‌گل

نحوه ی تمیز کردن پوست و نکاتی ساده اما بسیار اثر گذار بر زیبایی و درخشانی پوست شما

تمیز کردن پوست

متخصصان پوست در سراسر جهان عقیده دارند که تمیز کردن پوست یک مرحله ضروری در برنامه مراقبت از پوست است که نباید از آن صرفنظر کرد. چون پوست را برای استفاده از کرم‌ها یا محلول‌ها آماده می‌سازد .اگر پوستتان را تمیز نکنید مرطوب کننده‌ها ، کرم‌های معجزه‌گر یا روغن‌های گیاهی نمی‌توانند تاثیر کاملی داشته باشد .

ما نیز مثل اکثر زنان به طور جدی به چند کاره بودن (انجام دادن چند کار در آن واحد) عادت داریم .اما یکی از چند کاره‌بودن‌های مورد علاقه ما تبدیل عمل پاکسازی به یک ماساژ نیمه درمانی و شفاف کننده است . در واقع این ماساژ فقط یک دقیقه قبل از خواب وقت می‌گیرد و پنج سال جوانترتان می‌کند .پس آن را به برنامه‌ مراقبت از پوستتان اضافه کنید.

ما به شما توصیه می‌کنیم از تکنیک خاص ماساژ ویشالی پاتال ، که در مقاله ای دیگر در سایت نارین گل توضیح دادیم ، استفاده کنید . در ضمن استفاده از شیر ، روغن‌های پاک کننده‌ی گیاهی ، به جای پاک‌کننده‌هایی که از مواد شویند و کف کننده تهیه شده‌اند برای ماساژ بهتر است و بیشترین تاثیر را بر پوست می‌گذارد . چون اگر این مواد زیاد بر روی پوست بمانند آن را تحریک و نازک می‌کنند.

لیف نخی

ما برای شستشوی صورتمان و تمیز کردن پوست خود از لیف‌های نخی استفاده می‌کنیم ، شما می‌توانید بعد از خیس کردن لیف در آب گرم هر نوع ماده پاک‌کننده از جمله شیر ، لوسیون و محلول معطر را بر روی آن ریخته و صورتتان را بشویید. در حقیقت برای استفاده از محلول معطر باید از لیف استفاده کنید . چون پنبه هیدروفیل آن را به توده‌ای چسبناک تبدیل می‌کند . اما یادتان باشد که قبل از استفاده مجدد از لیف آن را شسته و خشک کنید ، در غیر این صورت محل رشد باکتری‌ها خواهد شد .

واقعا بهتر است لیفی از جنس کتان ارگانیک را مورد استفاده قرار دهید . چون کشتزارهای پنبه بیشتر از سایر کشتزارها سمپاشی می‌شوند و همانطور که می‌دانید سموم دفع آفتا می‌توانند ذخایر آب و زمین را مسموم کنند و بر روی الیاف پنبه باقی بمانند . خریدن اجناس تهیه شده از موارد ارگانیک یک نوع مبارزه علیه تولید پنبه اصلاح شده از نظر ژنتیکی نیز می‌باشد .

امروزه نخ طبیعی به شکل پد ، گوش پاک‌کن ( که برای تمیز کردن بقایای ریمل از روی مژه‌ها بسیار عالیست ) و لیف در دسترس همگان است . این نوع کتان هم نرم و موثر و هم کاملا به همان اندازه که به نظر می‌رسد ، خالص است . اما توصیه می‌کنیم در صورت استفاده از اجناس نخی از تی‌شرت گرفته تا حوله همیشه نوع ارگانیک آن را خریداری کنید .

دکتر اَندرو ویل ، متخضض بهداشت عمومی ، می‌گوید عامل اصلی اکثر مشکلات پوستی التهاب است . او می‌گوید : «امروزه این «آتش درونی» عامل ایجاد حساسیت‌های پوستی ، خشکی مفرط ، چین و چروک ، پف و حتی افتادگی پوست در 50 درصد از زنان است .»

جالب است بدانید تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد که التهاب عامل اصلی بسیاری از بیماری‌های قلبی گرفته تا آلزایمر است . دکتر ویل می‌گوید :«التهاب طبیعی یک پاسخ شفابخش طبیعی است . در واقع دانشمندان اکنون در حال کشف تاثیرات التهاب غیرطبیعی هستند .» عواملی مثل دود سیگار ، اشعه ماورای بنفش ، مواد شیمیایی سمی موجود در غذا ، محیط و گونه‌هایی از محصولات خانگی و همچنین استرس با حمله به سلول‌های ما واکنش ما واکنش‌هایی التهابی در بدنمان ایجاد می‌کنند .تاثیر این عوامل بر پوست ما درست به همان شدت تاثیرشان بر اندام‌های داخلیمان است .بنابراین ما باید استرس را از خود دور کنیم .

بیشتر بخواندی: رایحه درمانی ( آروماتراپی) چیست؟

دکتر فردریک برنت ، یکی از متخصصان پوست آمریکا ، معتقد است که قند دشمن بزرگ انسان است . او می‌گوید :«وقتی مولکول‌های قند به رشته‌های پروتئین ، - همان رشته‌های خارق‌العاده الاستین و کلاژن ارتجاعی که بلوک‌های سازنده پوست هستند – متصل می‌شوند فرآیندی به نام -«گلی‌کیشن» را در بدن ایجاد می‌کنند . تصور کنید که کلاژن تشک فنری پوست شما و رشته‌های الاستین فنرهایی هستند که آن را به هم پیوند داده . قند به این رشته‌ها حمله می‌کند و با کم کردن خاصیت ارتجاعی آن‌ها و نیز افزایش شکنندگی باعث شکستن آن‌ها می‌شود . در نتیجه پوست دچار فرورفتگی و برآمدگی ، خط افتادگی و چین و چروک می‌شود .فرآیند گلی‌کیشن همچنین باعث ایجاد التهاب می‌شود. غذاها و نوشیدنی‌های حاوی قند برای مبتلا به بیماری‌های سندروم روده تحریک‌پذیر و برفک دهان بی‌نهایت مضر هستند و می‌توانند باعث کدر شدن پوست شوند (تازه اگر حرفی از ایجاد ورم و مشکلات گوارشی به میان نیاوریم) . طبق نظر دکتر برنت شما می‌توانید با کنترل میزان مصرف قندتان به سادگی به جوانسازی و بهبود یافت ، رنگ و شفافیت پوست خود کمک کنید .

نکته کلیدی برای داشتن یک پوست خوب استفاده از رویکردهای درونی/برونی است . اگر از یک رژیم غذایی خوب و مکلمل‌های مناسب استفاده کنید محصولات زیبایی حتما بر پوستتان تاثیر خواهند گذاشت . طبق نظر دکتر ویل ورزش منظم نیز یک ضرورت است ، تمرینات منظم هوازی مثل پیاده‌روی تند ( که البته به محکم شدن استخوان‌هایتان نیز کمک می‌کند) سطح پروتئین‌های ملتهب را در بدن کاهش می‌دهد . دکتر ویل 30 تا 45 دقیقه تمرینات هوازی را برای 5 روز در هفته یا بیشتر توصیه می‌کند . خواب کافی و آب فراوان نیز بعد از تمیز کردن پوست ، دو عامل زیبایی بخش رایگان عالی محسوب می‌شوند و البته شاد بودن درخشش خاصی به چهره هر کس می‌بخشد .

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خاصیت روغن کندر برای پوست

8 خاصیت روغن کندر برای پوست و مو

روغن کندر یک روغن اسانسی است که برای پوست و مو بی‌نظیر است. هریک از روغن‌های اسانسی خواص و مزایای خاص خود را دارند و برای منظور متفاوتی مصرف می شوند. ما با ترکیب کردن این روغن‌ها و البته اضافه کردن روغن حامل به این ترکیب، می توانیم سرم یا کرم خانگی خود را با روغن‌هایی کاملا ارگانیک تهیه کنیم. در این مقاله به بررسی خاصیت روغن کندر برای پوست و مو می‌پردازیم و به سوالات شما در رابطه با این روغن پاسخ می‌دهیم. در انتهای مقاله برای خرید روغن کندر باکیفیت شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید