سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
درمان چاکرای پنجم
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
به قلم نارین‌گل
خرید باکس چاکرا گلو

پاکسازی و درمان چاکرای پنجم (چاکرای گلو)

چاکرای پنجم درست روی گلو قرار گرفته است. هر کدام از چاکراها دچار مشکل شوند بدن ما با بیماری‌های جسمی و روحی روبرو می‌شود. اگر چاکرای گلو بسته و یا غیرفعال شود باعث می‌شود ما در ارتباط با دیگران دچار مشکل شویم. برای درمان این چاکرا راه‌های مختلفی مانند یوگا، مدیتیشن، سنگ‌درمانی، رایحه‌درمانی و طبیعت درمانی وجود دارد. در این مقاله ابتدا می‌خوانیم که علت بسته شدن این چاکرا چیست و در ادامه با روش‌های درمان آن آشنا می‌شویم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • چاکرای گلو کجاست و کارکردش چیست؟
  • دلایل تیره و بسته شدن چاکرای گلو چیست؟
  • روش های پاکسازی و درمان چاکرای پنجم چیست؟

چاکرای گلو کجاست و کارکردش چیست؟

پنجمین چاکرای اصلی که در ناحیه سیب آدم قرار دارد، چاکرای گلو نامیده می‌شود. این چاکرا با سرعت زیاد می‌چرخد و رنگ آبی روشن دارد. چاکرای گلوی پاکیزه مانند روز آفتابی درخشان است. در حالی که از آن جا که تقریبا هر فردی در مورد ارتباط جدی و نزدیک با دیگری کمی احساس ترس و نگرانی می‌کند، چاکرای گلوی آلوده مانند روزی دلگیر، تیره و تار است. به همین دلیل است که در مرحله اولیه بیشتر افراد در رابطه عاشقانه احساس رنج می‌کنند. در نتیجه ما عشق را همراه با رنج قلمداد می‌کنیم. از این رو موانعی در چاکرای قلب‌مان ایجاد می‌کنیم. مهار دل از چاکرای گلو تحت تأثیر افکار و احساسات مربوط به این امور است: از دست ندهیم و احساس عميق عاشقانه پیدا نکنیم. نکند دوباره دچار رنج شویم. اما باید بدانی که منشأ الهی ما عشق معنوی است. عشق منبع تمام نیروهای ماست. هر چیزی که نیاز داریم و می‌خواهیم.

  • بیان حقیقت خود:به خودت، آن که دوستش داری، آشنایان، کارمندان و مراجعان، همکاران.
  • ارتباط ها:از جمله خواندن، نوشتن، حرف زدن، کارهای هنری، ارتباط با دیگران و آموزش دادن به آنها.
  • درخواست تحقق نیازهایت:از خدا، از آن که دوستش داری، از همکاران و کارکنان و از خودت.

ترس از روابط و ارتباط برقرار کردن، چاکرای گلو را کوچک می‌کند و اغلب منجر به مشکلات جسمانی در نبخشیدن فردی که با زبان و کلامش تو را آزرده است می‌شود. نگرانی در مورد ارتباط برقرار کردن باعث بزرگ شدن چاکرای گلو می‌شود.

برای آشنایی با سایر چاکراها می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید

چاکرا چیست

دلایل تیره و بسته شدن چاکرای گلو چیست؟

این چاکرا صدای واقعی شماست. چاکرای گلو با ارتباطات، بیان شخصی و اظهار حقیقت پیوند دارد و در پایین حنجره قرار گرفته است. چاکرای پنجم همچنین مرکز انرژیی است که شما از راه آن «صدای درونی» و راهنمایی درونی خودتان را با پروراندن توانایی های خوب شنیدن دریافت می‌کنید. بعضی از اختلال‌هایی که با این چاکرا پیوند دارند، دردهای کهنه گلو، زخم‌های گلو و دهان، بیماری لثه، بیماری‌های مفصلی، گیجگاهی، آرواره‌ای، گوژپشتی، بیماری تیروئید، غده‌های باد کرده، التهاب‌های حنجره و لکنت زبان است. آیا تاکنون به این بیماری ها دچار شده‌اید؟

درمان چاکرای پنجم

شاید کسی در خانواده شما به یکی از این بیماری‌ها مبتلا شده باشد. همان‌گونه که چاکرای پنجم را کشف می‌کنیم، یک بار دیگر از شما می‌خواهم از خودتان مراقبت کنید. هنگامی که در حال مکاشفه این چاکرا هستید نگه داشتن لیوانی آب در دسترس‌تان می‌تواند سودمند باشد، چون گاهی ممکن است گلو خشک شود و در این صورت، تشنج حاصل از آن باعث نگرانی شما خواهد شد. همچنین، تنفس در فضایی نورانی و سایه روشن آبی آسمان آرامش به وجود می‌آورد و می‌تواند چاکرای گلو را شفاف و آرام کند.

مانند همیشه، از سرزنش خود بپرهیزید و خود را از عشق و گذشت سرشار کنید. وقتی حقیقت را درباره خودتان می‌گویید چه قدر راحت می‌شوید؟ آیا ترس هایی در این رابطه در خود سراغ دارید؟ ما در سال های نخست زندگی آموخته‌ایم که بی پرده حرف زدن خطرناک است. بچه ها فقط باید دیده شوند و نباید شنیده شوند. اگر نمی‌توانید چیز زیبایی بگویید، به هیچ وجه سخن نگویید. تاکنون برای بلند صحبت کردن سرزنش شده‌اید؟ بدین ترتیب آموختید که دیگر این کار را نکنید. از برنامه‌های موجود درباره بی پرده حرف زدن در مورد آنچه به راستی حس می‌کنید، آگاه شوید، آنچه را که باور دارید حقیقت است، بیان کنید. گاهی ترس به خاطر بقاست.

این باور که اگر شما بلند صحبت کنید ممکن است جان خود را از دست بدهید، به ویژه اگر آنچه می‌خواهید درباره‌اش سخن بگویید تاکنون همگانی نشده باشد یا ممکن است تهدیدی برای یک ساختار مسلم تلقی شود. به همه زنان و مردان بی‌گناهی فکر کنید که زنده در شعله های آتش سوزانده شدند یا در طی محاکمه های ساحره‌ها، سوزانده یا به دار آویخته شدند، یا مردمی که اگر در برابر حکومت اعتراض می‌کردند، خائن نامیده می‌شدند. مردمی که به خاطر بیان حقیقت در برابر مافوق کتک می‌خوردند یا با تازیانه زده می‌شدند.

شما می‌توانید دریابید، چگونه ترس از بیان حقیقت ترسی واقعی است. شاید این ترس دائمی نباشد، ولی چنین ترس‌هایی در یک زمان وجود داشته و تأثیر خود را روی ما گذاشته است. ترس از نسلی به نسل دیگر رسیده است. ما همواره پیام‌هایی دریافت می‌کنیم تا خاموش بمانیم. از بین بردن تأثیرات منفی را همان‌گونه که پدید می‌آیند ادامه دهید. در پیوندهای زناشویی، آیا از آشکار کردن این ترس که زوجتان شما را رها خواهد کرد، دوری می‌کنید؟ آیا آن را تجربه کرده‌اید؟ شما نیازی ندارید که با تصویرهای هراسناک، روزگار بگذرانید. می‌توانید آن ترس را رها سازید و تأثیرات آن را از بین ببرید. شما در امان هستید تا درباره حقیقت‌تان سخن بگویید: این آن چیزی است که برای انجامش اینجا هستید. سخن گفتن از حقیقت لزوما به معنی این نیست که شما روی سکوی سخنرانی هستید، در حال تلاش برای حفظ کلمه‌ها، باورها، یا افکاری که از حنجره کس دیگری بیرون آمده است. این صحبت کردن از «حقیقت» نیست که از یک دیدگاه پوشیده شده در لفاف تزلزل و تردید دفاع کنید. چه قدر گلوی‌تان را از کلمات انباشته می‌کنید؟ احتمالا طی سال‌ها، بسیار این کار را کرده اید. کلماتی که برای بلعیدن دشوار بودند.

چه باورهایی از این انباشتگی واژه‌ها در گلویتان دارید؟ خوب است بگذاریم آنها بالا بیایند، بگذاریم بیرون بریزند و آنها را رها کنیم. در دوران کودکی فکر می‌کردیم واژه ها بسیار نیرومند هستند و اینکه آنها حتی ممکن است قدرت کشتن داشته باشند. اگر قرار بود چیزی بگوییم که ناخوشایند تعبیر می‌شد، این طور تلقی می‌شد که کلمه یا عبارت ناخوشایند باید شخصی را که این را به او گفتیم، بکشد. می‌توانست عبارتی به همین سادگی باشد. «شنیدن چیزی که می گویید به راستی مرا آزرده می‌کند. این مرا می‌کشد». این تمام آن چیزی است که پیام شما می‌رساند.

چیزی نگویید که به کسی آسیب بزند یا احتمالا آنها را بکشد. واژه‌ها ممکن است آسیب بزنند، ولی به طور قطع نمی‌کشند. شاید کسی نخواهد آنچه را که می‌خواهید بگویید بشنود، ولی شما از حق خود برای گفتن آن نگذرید. شاید آموخته باشید طوری حرف بزنید که آب از آب تکان نخورد! ما درباره آزادانه صحبت کردن، گفتگو کردیم، بیان این که به راستی چه کسی هستیم. آیا هنگامی که درباره چیزی صحبت می‌کنید که خیلی حقیقی و برای قلب‌تان بسیار عزیز است، عصبی هستید؟ چاکرای پنجم پلی است بین قلب و ذهن، که این توانایی را فراهم می‌کند تا آنچه را در قلب یا ذهن شماست به واژه‌ها تبدیل کنید تا از راه گلو به دنیا اعلام شود. اگر انرژی گرفتار باشد یک یا هر دوی آنچه به دنبال می‌آید ممکن است روی دهد: یا شما بازتاب احساسات خود را دشوار می‌یابید بنابراین احساسات تحلیل نرفته خودتان را در کارهای کوته‌فکرانه نشان می‌دهید، یا ممکن است خرد درونی خود را سرکوب کنید و جلوی رشد احساسات معقول خود را بگیرید.

شما تنها به احساساتی اجازه بروز می‌دهید که از صافی خود داوری‌تان گذشته باشد و داوری افراد پیرامون شما را نقص نکند. صدای شما چگونه است؟ آیا از شنیدن شدن صدای‌تان می‌ترسید؟ آیا صدای‌تان آهسته و نه چندان قابل شنیدن است، آنچنان که مردم همیشه از شما می‌خواهند رساتر صحبت کنید و بیان روشن‌تری داشته باشید؟ ممکن است از اینکه هیچ گاه شنیده نشوید بترسید، بنابراین صدایی بلند و بی پروا برای خود برگزیده‌اید. آیا صدای‌تان زیر است یا خوش آهنگ؟ به مردمی که با آنها زندگی می‌کنید توجه کنید، برای نمونه حقوق دان‌ها، که پرشور و بلند صحبت می‌کنند، می‌کوشند با کلمات و صدای‌شان بر دیگران مسلط شوند. این اختلال چاکراست، که بیان آزادانه، یا احترام گذاشتن به اراده دیگران در آن نیست. والدین‌تان درباره بلند صحبت کردن چه چیز دیگری به شما گفتند؟ شاید آنها چیزی نگفتند، ولی پیام‌های پیچیده‌ای برایتان فرستادند. آیا شما وقتی «حقیقتی» را درک یا احساس کردید، مورد بی‌توجهی آنها قرار نگرفتید در حالی که با دیگران صحبت می‌کردند؟ این چاکرا درباره ارتباطات شفاف و درست است، نه تنها با دیگران، بلکه با خودتان، با خود درونی و نیروی برترتان. آیا هنگامی که هیجان زده می‌شوید یا هنگامی که آماده می‌شوید چیزی بگویید که برایتان بسیار حقیقی است، لکنت زبان پیدا می‌کنید؟ آیا هنگامی که فکر می‌کنید آنچه را که می‌خواهید بگویید ارزش شنیدن ندارد، ناگهان دچار کم رویی و ترس از نادیده گرفته شدن می‌شوید؟ آیا اهل هنر هستید؟ آیا نقاشی کرده‌اید، طراحی کرده‌اید، نوشته‌اید، شعری سروده‌اید که از در میان گذاشتن آنها با دیگران می‌ترسید؟ این کار می‌بایست با بیان خلاق شما انجام شود، که در چاکرای پنجم قرار دارد. آیا برای شما بهتر است که خشم‌تان را بیان کنید یا گلویتان را بسته و هیچ کلمه‌ای بیان نکنید؟ شما چه قدر اجازه دارید تا درباره آنچه به راستی احساس می‌کنید صحبت کنید؟ یا اینکه آن را سانسور می‌کنید؟ چاکرای پنجم چاکرایی نیرومند و بسیار شگفت انگیز است، این بیان ماست و می‌تواند پر از شادی، خوشبختی و سر دادن آواز آزادی باشد، چاکرایی برای آواز خواندن، برای بیان کردن. همان‌طور که انرژی چاکرای گلو را متعادل می‌کنید، آماده می‌شوید تا با خود برترتان ارتباط برقرار کنید و رهنمودهای آن را بشنوید. این به آن علت است که احساس شنیداری (شنوایی) شما در چاکرای گلو در یک ناحیه قرار گرفته است.

آیا چیزهای مشخصی وجود دارد که شما نمی‌خواهید بشنوید و به همین دلیل هنوز آنها را نشنیده‌اید؟ آیا یک شنوایی گزینه‌ای دارید؟ آیا مانند کودک، از گوش درد رنج می‌برید؟ آیا در خانواده خشونت‌هایی وجود داشته است که شما نمی‌خواستید بشنوید و بنابراین با به وجود آوردن مشکلاتی در گوش، آن را مسدود کرده‌اید؟ لحظه ای تأمل کنید و گوش پاک کن های طلایی را تجسم کنید. اکنون گوش ها و مجراهای شنوایی خود را با تمام قدرت پاک کنید. در حالی که مجسم می‌کنید گوش پاک‌کن‌های طلایی دارند گوش های شما را پاک می‌کنند، ممکن است آنها حتی مثل بمب صدا کنند. آیا تاکنون گلو درد داشته‌اید؟ هنگامی که خسته‌اید، آیا گلویتان در نتیجه تنش بیشتر آسیب پذیر می‌شود؟ گلو درد میکروبی؟ گلوی زودرنج؟ آیا باید سرفه کنید تا آنچه را که باید بگویید و رها کنید و آنچه در قلب شماست، هنگامی که سرانجام شهامت پیدا می‌کنید تا خشم خود را بیان کنید، آیا خود را سرزنش می‌کنید؟ آیا گلوی شما شروع به درد گرفتن می‌کند؟ آیا روز بعد، بیماری شما را اذیت می‌کند؟ آنچه باید از آن آگاه باشید این است که تنها راه تندرستی از مسیر عشق می‌گذرد. دوست داشتن خود، بخشودن خودتان و بخشودن دیگرانی که ممکن است برنامه‌ریزی‌های چاکرای گلوی شما را ناخواسته مختل کرده باشند.

آیا شما روی کلمات بسیار تکیه می‌کنید؟ آیا قادر هستید کلمات را واضح ادا کنید؟ آیا سعی می‌کنید واژه‌های خوب را پیدا کنید یا اجازه می‌دهید کلمات خود به خود ادا شوند؟ من شما را تشویق می‌کنم این تأثیرات را رها کنید. اکنون هنگام سرشار کردن خودتان با عشق و بخشایش است و رها کردن داوری‌هایی که شاید برای صحبت نکردن یا برای بسیار صحبت کردن در مورد شما شده است. با وجود قضاوت‌هایی که ممکن است بشود، خودتان را برای زمان‌هایی که لازم بود بگویید «من شما را دوست دارم» ولی نگفتید، ببخشید، شما ترسیده بودید، ترس از رانده شدن. این ترس را رها کنید. شما فقط برای ارتباط برقرارکردن مسئول هستید. شما برای شخص دیگری مسئول نیستید. گاهی آنها نیز نمی‌توانند آن را به دست آورند. گاهی آنها می‌توانند و می‌خواهند، ولی شما مسئولیتی ندارید که مطمئن شوید آنها حتما انجام می‌دهند. این تأثیرات مسئولیت‌پذیری را رها کنید. « اگر من تنها کمی دوستانه‌تر ارتباط برقرار کرده بودم، هرگز این اتفاق نیفتاده بود.» هنگامی که پی بردید بهترین کاری را که می‌توانستید، انجام داده‌اید، بهترین حالت این است که اجازه دهید طرف دیگر پیش بیاید و به طور کامل، پیام شما را دریافت کند. خودتان را از دام رها کنید. بررسی کنید و ببینید آیا هیچ بندی در این چاکرا وجود دارد.

گاهی در همان حال که با مردم گفتگو می‌کنید، به ویژه با فروشندگان، آنها در چاکرای پنجم با شما بند برقرار می‌کنند، تا در حالی که برای فروش تبلیغ می‌کنند، توجه شما را جلب کنند. آنها می‌خواهند به شما بگویند چه بگویید، بگویید «بله». کارفرمایان نیز ممکن است این کار را بکنند! اگر شما « نماینده» شرکت هستید، آنها می‌خواهند مطمئن شوند که شما تصویری درست و شایسته‌ از شرکت به نمایش می‌گذارید. هیچ کس حق ندارد آنچه شما می‌گویید و چگونگی گفتارتان را کنترل کند. آنها می‌خواهند زبان شما را ببندند. هنگامی که کسی به شما فکر می‌کند، گاهی انرژی را به درون چاکرای پنجم شما پرتاب می‌کند، انگار می‌گوید من می‌خواهم با شما گفتگو کنم. می‌خواهم با شما ارتباط برقرار کنم. با من تماس بگیرید. این خوب است، ولی ممکن است بخواهید این بند را از میان بردارید، زیرا اگر بزرگ باشد یا شمار زیادی از آنها وجود داشته باشد، باعث پیدایش گلو درد خواهد شد. گفتگوی طولانی مدت با تلفن فکر خوبی است برای اینکه تعادل به طور منظم برقرار شده و این چاکرا پاک و متعادل شود.

درمان چاکرای پنجم

آیا تاکنون به جلو خم شده و از توان افتاده به حرف کسی گوش داده اید. با انتقال انرژی به طرف مقابل به جای اینکه به خود متکی باشید و با آرامش به پشت نشسته و به حرف طرف مقابل گوش دهید. یا ممکن است تجربه صحبت کردن در یک گروه را داشته باشید که در هنگام حرف زدن ناگهان سرفه بر شما غلبه کرده و دچار گلو درد و مانند اینها شده باشید. شاید کسانی در تلاش‌اند سخن شما را بشنوند. مرکز گلو همچنین با تغذیه پیوند دارد و توانایی شما را برای دریافت غذا در زندگی نشان می‌دهد. آیا شما توانایی دریافت دارید، آیا توانایی خوردن دارید؟ آیا می‌توانید به آزادی و روشنی با نیازهای‌تان ارتباط برقرار کنید؟ اگر نه، چه کسی جلوی شما را گرفته است؟ همه ما صدایی از خود برای خواندن داریم. آیا صدای آواز خواندن خود را دوست دارید؟ آیا فکر می‌کنید نمی‌توانید بخوانید؟ بگذارید صدایتان با هر کیفیتی جاری شود، چه به اندازه کافی خوب نباشد، و چه برای آن پیوسته ستایش شده باشید.

هر تصویر کاملی درباره آواز خواندن یا سخن گفتن به طور کاملا صحیح را رها کنید. آیا شما تحت تأثیر عواملی درباره طرز بیان صحیح هستید؟ آیا شما لهجه دارید؟ ما همه لهجه داریم، تنها به این بستگی دارد که با چه کسی گفتگو می‌کنید، صدایتان از کجای دهانتان بیرون می‌آید؟ پس گلو، سقف دهان و درون بینی که کیفیتی تو دماغی به خود می‌گیرد؟ آیا شما اجازه می‌دهید صدای‌تان با شدت کامل آن طنین انداز شود؟ صدا تندرستی را روان می‌کند. صدای‌تان می‌تواند شفابخش باشد. نیازی نیست حرف عمیقی زده شود، بنابراین آن «تأثیرات درخشان» را رها کنید. این کیفیت صدای شماست، ارتعاش صدا، که بهبودی و آرامش می‌بخشد و هیجان و انگیزش ایجاد می‌کند. به صدای‌تان عشق بورزید. شما صدای زیبایی دارید، بگذارید شنیده شود. کلمات محبت‌آمیزی به خودتان بگویید! شما شایسته آنها هستید! خود را از اعتماد به نفس سرشار کنید! آزادی بیان! به آزادی‌تان اعتماد کنید و در بیان حقیقت، اعتماد به نفس داشته باشید.

روش های پاکسازی و درمان چاکرای پنجم چیست؟

تقریبا هر روز با افکار نگران کننده‌ای مواجه می‌شویم. ما اغلب با افراد و موقعیت‌هایی روبرو می‌شویم که به نوعی در ما احساس ترس و نگرانی ایجاد می‌کند. در نتیجه ما انرژی ترس را به درون چاکرای‌مان جذب می‌کنیم. به همین دلیل فکر خوبی است که هر روز چاکراهای‌تان را پاک کنید. درست همان طور که هر روز صبح صورت‌مان را می‌شوییم بگذارید انرژی وجودتان از این پاکسازی مداوم بهره مند شود. شفاف سازی چاکراها دو مرحله دارد:

  1. پاکسازی:رها کردن چاکراها از افکار منفی، وابستگی ها، بندها و گره ها.
  2. تعادل چاکراها:بزرگ کردن چاکراها به طوری که همه آنها به یک اندازه باشند.

شما می‌توانید ترکیبی از یک یا چند مورد از روش‌های زیر را برای متعادل کردن چاکرای خورشیدی استفاده کنید.

مدیتیشن و مراقبه

ابتدا محلی آرام پیدا کنید که بتوانید تنها باشید یا کسی مزاحم افکار شما نشود. این مکان می‌تواند گوشه ای از اتاق خواب، حمام، باغچه، یا حتی خودرو باشد. سپس راحت بنشینید. نیازی نیست که پاهای‌تان را در وضعیت ناراحتی قرار دهید یا چهار زانو بنشینید. آرامش درونی کاری طاقت فرسا نیست. درحالتی طبیعی که راحت هستید بنشینید. چشم‌هایتان را ببندید یا نگاهتان را به زیر بیندازید تا مسائل بیرونی حواستان را پرت نکنند. سپس دو سه نفس عمیق بکشید. از دهان نفس بکشید و از بینی بیرون بدهید. وقتی نفستان را فرو می‌دهید آن را چند ثانیه نگه دارید و سپس آن را به طور کامل بیرون بدهید. درحال مراقبه، نفس یا خود درونی ممکن است تلاش کند حواستان را پرت کند. او این کار را می‌کند چون می‌ترسد شما به آرامش فکری برسید. اگر به آرامش برسید و دیگر نترسید، نفس تمام نیروی خود را در مهار وجود شما با ترس و هراس از دست خواهد داد. از این رو نفس ذهن شما را زیر ضرب افکاری در مورد چیزهای کم اهمیت، صورت حساب‌ها، ترافیک، درگیری‌ها و جسم می‌کند. بسیار مهم است که با نفس خود نجنگید و از دست آن عصبانی نشوید. خشم و عصبانیت به نفس حقانیت و قدرت می‌دهد. در حقیقت، این چیزی جز توهمی کابوس‌وار نیست.

مراقبه صبحگاهی برای پاکسازی چاکرای گلو

پس از نفس عمیقی، توجه خود را به سوی ناحیه گلو ببر. جایی که حلقه چرخان و زیبایی به رنگ آبی روشن می‌بینی یا حس می‌کنی، این چاکرای گلوی توست. مرکز انرژی مربوط به افکار و باورهای مربوط به ارتباطات نوشتاری و گفتاری. اگر اخیرا از بیان حقایق ترسیده‌ای، احتمالا حالا لکه‌های تیره در چاکرای گلویت می‌بینی یا حس می‌کنی. تمام موانع ترس در برقراری ارتباط را به نور الهی واگذار و بگو: « من همین حالا، آگاهانه تمام موانع برای ایجاد رابطه‌ای کامل را به نور وا‌می‌گذارم و من امروز از تمام موانعی که جلوی بیان عاشقانه حقیقت وجودی مرا می‌گیرد رها می‌شوم.» سپس نفس عمیق و روح‌بخشی بکش و جمله تأكیدی آن را ادا کن: « من می‌خواهم که خود برتر و روح مقدس من امروز در تمام روابطم از طرف من سخن بگوید. من کنار می‌روم و اجازه می‌دهم این روح مرا پیش برد، همه روابط من به طور کامل و بی‌نقصی ترتیب پیدا می کند و هدایت می‌شود. امروز، با هر فردی که ارتباط پیدا کنم از شنیدن حرف های من سود خواهد برد.»

مراقبه شبانگاهی چاکرای گلو

پس از نفس عمیقی، خودت را ببین یا حس کن که در میان گروهی از فرشتگان قرار گرفته‌ای و آنان تو را در آغوش گرفته‌اند. بخواه که خاطره تمام چیزهایی که امروز گفته‌ای، اندیشیده‌ای، شنیده‌ای یا خوانده‌ای را به آنها بسپاری. از این ارتباط‌ها مانند دور انداختن روزنامه دیروز جدا و رها شو. دیگر نیازی به آنها نداری، چون مثل خبرهای قدیمی می‌مانند. بگذار فرشتگان این روابط را به سوی نور ببرند، جایی که به طور کامل تصفیه و تبدیل به عشق ناب شوند. ببین یا حس کن که چاکرای گلویت مثل حلقه شفافی به رنگ آبی کم‌رنگ مایل به سبز با نور و روابط عاشقانه و دوست داشتنی بی‌وقفه می‌چرخد. راه‌های ارتباطی ما، در رؤیاهای شبانه به این ترتیب گشوده می‌شود. پس نفس عمیقی بکش و بگو: « من می‌خواهم و تصریح می‌کنم که امشب رؤیایی خواهم دید، که کاملا در خاطرم بماند، که در آن رؤیا تمام موانع به سوی رابطه‌ای کامل و الهی به طور کامل از پیش پای من برداشته خواهد شد. من می‌خواهم و تصریح می‌کنم که تمام کارمای مربوط به روابط من حالا در تمام جهات زمانی در تعادل است.» وقتی آرام و آرام‌تر شدی و آماده خواب شبانه آرامش‌بخشی شدی، بگو: « من به راهنمایی‌ها و درس‌هایی که امشب در رؤیا دریافت کنم خوشامد می‌گویم، من آگاهانه از ترس‌ها و تردیدها و قید و بندهایم که مرا از لذت بردن در عرصه معنوی باز می‌دارد، رها می‌شوم. من از فرشتگانم می‌خواهم تا به من کمک کنند هر آنچه واقعی، حقیقی و از عشق است را ببینم. »

طبیعت درمانی

در فضای باز قدم بزنید و به نور و رنگ آبی شفاف آسمان بی‌ابر توجه کنید. گستردگی و تکامل آن را احساس کنید. اکنون، به تالابی در آن نزدیکی نگاه کنید و با آرامش بازتاب آسمان آبی را در آب‌های روشن بلورین آن، تماشا کنید. آرامش و شکوهمندی را حس کنید. اگر در کنار ساحل هستید، به امواج چرخان روی اقیانوس نگاه کنید. قدرت و حقیقت انکار ناشدنی خود را صادقانه و به روشنی بیان کنید و در آغوش بگیرید. صدا درمانی موسیقی مدرن که تأثیرات اکو را دربر‌می‌گیرد کمک می‌کند به درمان چاکرای پنجم و روشن و گسترده شدنش و درمان چاکرای پنجم انجام می‌شود. موسیقی یا آواهای پربار در تن‌های بالا چاکرای پنجم را برانگیخته و پاک می‌کند، همان طور كانال‌های پاک شنوایی که گلو را به گوش‌ها پیوند می‌دهد، تا شما را برای شنیدن حقیقت به همان‌گونه که درباره آن صحبت می‌کنید توانا سازد. از نظر آوایی می‌توانید "eh "را بخوانید، یا می‌توانید آن را در کلید G بخوانید. برای یافتن "eh " با خواندن "ah" آغاز کنید و کم‌کم آن را به "e"تغییر دهید. در این میان  ehرا خواهید یافت. شاید به تلاش مضاعف نیاز داشته باشید، ولی صدای مصوت را پیدا خواهید کرد.

رنگ درمانی

در فضای باز قدم بزنید و به نور و رنگ آبی شفاف آسمان بی‌ابر توجه کنید. گستردگی و تکامل آن را احساس کنید. اکنون، به تالابی در آن نزدیکی نگاه کنید و با آرامش بازتاب آسمان آبی را در آب‌های روشن بلورین آن، تماشا کنید. آرامش و شکوهمندی را حس کنید. اگر در کنار ساحل هستید، به امواج چرخان روی اقیانوس نگاه کنید. قدرت و حقیقت انکار ناشدنی خود را صادقانه و به روشنی بیان کنید و در آغوش بگیرید. صدا درمانی موسیقی مدرن که تأثیرات اکو را دربر‌می‌گیرد کمک می‌کند چاکرای پنجم روشن و گسترده شود و درمان چاکرای پنجم انجام می‌شود. موسیقی یا آواهای پربار در تن‌های بالا چاکرای پنجم را برانگیخته و پاک می‌کند، همان طور كانال‌های پاک شنوایی که گلو را به گوش‌ها پیوند می‌دهد، تا شما را برای شنیدن حقیقت به همان‌گونه که درباره آن صحبت می‌کنید توانا سازد. از نظر آوایی می‌توانید "eh "را بخوانید، یا می‌توانید آن را در کلید G بخوانید. برای یافتن "eh " با خواندن "ah" آغاز کنید و کم‌کم آن را به "e"تغییر دهید. در این میان  ehرا خواهید یافت. شاید به تلاش مضاعف نیاز داشته باشید، ولی صدای مصوت را پیدا خواهید کرد.

رایحه درمانی

رایحه‌هایی که از آنها برای آرام کردن و خنک کردن استفاده می‌شود اکالیپتوس، مر، یاس، مریم گلی و گل نارنجی می‌باشند. برای استفاده از روغن های اسانسی جهت متعادل کردن و درمان چاکرای پنجم سه راه دارید:

  1. استفاده از دستگاه دیفیوزر یا اسانس‌سوز: 2 تا5 قطره یکی از روغن‌های بالا را در دستگاه دیفیوزر بریزید و در حین یوگا و یا مدیتیشن مربوط به این چاکرا دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید رایحه سحرانگیز این گل‌ها و گیاهان در خانه پخش شود.

دیفیوزرهای نارین گل را اینجا ببینید.

  1. 2. ماساژ: 1 قاشق غذاخوری روغن هسته هلو و 2تا 5 قطره از یکی از روغن‌های بالا را با هم مخلوط نموده و پیش از یوگا و یا مدیتیشن مخصوص این چاکرا بر پشت ساق پا ماساژ دهید.
  2. 3. اسپری: 3 قاشق غذاخوری آب یا گلاب را به 10 تا 15 قطره از یکی از روغن‌های بالا مخلوط نمایید و پس از بهم زدن و پیش از شروع یوگا یا مدیتیشن مخصوص این چاکرا در هوا اسپری کنید.

باکس چاکرای گلوی نارین گل را اینجا ببینید.

بازتاب شناسی

محل نقطه فشار را در پایین انگشت بزرگ پای خود بیابید، جایی که برآمدگی پا با انگشت بزرگ برخورد می‌کند. به آرامی این نقطه را ماساژ دهید، فشار ثابتی را بر روی این نقطه وارد کنید تا گرفتگی‌های انرژی باز شود. 

خواص هر کدام از سنگ ها را در ادامه می خوانید

زمرد سبز

تنش‌های عصبی را آرام می‌کند. حبس شدن مایعات بدن را کاهش می‌دهد و به هضم کمک می‌کند. روشنی را افزایش می‌دهد و ابراز وجود خلاق را آسان می‌کند. کمک می‌کند ترس و نگرانی دور شود. تسکین می‌دهد. آرام می‌کند و آرامش می‌بخشد. سنگی شگفت‌انگیز برای بهره گرفتن یا مدیتیشن، تعادل را در همه سطوح جسمی، احساسی و ذهنی به وجود می آورد.

آزوریت

به بدن کمک می‌کند تا با روش مؤثرتری از اکسیژن بهره بگیرد. حالت‌های ذهنی منفی را از بین می‌برد و فشار روحی، نگرانی و افت روحی را کاهش می‌دهد. ارتباط با خودتان و دیگران را بهبود می‌دهد. توهم را از بین می‌برد. آگاهی روانی را بالا می‌برد.

عقیق آبی

به شما کمک می‌کند به آرامی خودتان را پیدا کرده و کامل کنید. اگر درون‌گرا هستید، به شما کمک می‌کند از خودتان بیرون بیایید و کمک می‌کند احساس راحت‌تری داشته باشید و با دیگران ارتباط برقرار کنید. خلاقیت و خودانگیختگی و اطمینان به گفتارتان را افزایش می‌دهد. ذهن را آرام می‌کند، احساسات را آرامش می‌بخشد و ارتباط روشن با خرد الهام‌بخش، بردباری، مهربانی و درستکاری را تشویق می‌کند. کمک می‌کند از تأثیرات افت روحی، ناامیدی، خشک بودن و آشفتگی ذهنی رها شوید.

زبرجد آبی

غده تیروئید را قوی می کند. سوخت و ساز را بالا می‌برد و روشنایی ذهنی و احساس سلامتی را افزایش می‌دهد، انرژی خنک آرام بخشی برای گلوی شما فراهم می‌کند، خلاقیت و ابراز وجود صادقانه را میسر می‌کند. الهام درونی و ارتباط روشن‌تر شما را با خود برترتان بالا می‌برد.

کالسرونی

کالسرونی سفید – آبی تأثیر مثبتی روی غده تیروئید شما دارد، این سنگ، تأثیر آرام‌بخش و متعادل‌کننده‌ای روی ذهن داشته، زودرنجی و حساس بودن بیش از اندازه را کاهش می‌دهد. در را به روی الهام درونی باز می‌کند و ابراز وجود خلاق را از راه گفتن یا نوشتن برمی‌انگیزد.

کریسو کولا

از زخمی شدن بدن جلوگیری می‌کند، گرفتاری‌های هضم و نشانه‌های بیماری التهاب مفاصل را برطرف می‌کند. توانایی شما را برای ادامه حرکات بدنی افزایش می‌دهد، توانایی‌های ذهنی شما را برانگیخته، ترس، احساس گناه و تنش روحی را کم می‌کند. به شما کمک می‌کند گرفتگی‌های ناخودآگاه انرژی را رها کنید. انرژی‌های زنانه را بیدار می‌کند، چاکرای گلوی شما را تکامل می‌بخشد. بیان خلاق، قدرت شخصی، ارتباط روشن و احساس پایداری را برانگیخته می‌کند.

 کیانیت

چاکرای گلو را تازه و پایدار می‌کند. بیان خلاق و ارتباط صادقانه و درست و با آرامش را میسر می‌کند. تجربه‌های بیرون آمدن از خود را که به صورت سفر ستاره‌ای نیز شناخته می‌شود را ممکن می‌سازد.

سنگ لاجورد

تنش روحی و نگرانی را کاهش می‌دهد. چاکرای گلوی شما را تازه و باز می‌کند. نیرو و سرزندگی را افزایش می‌دهد. آگاهی ذهنی و توانایی‌های روانی و ارتباط با خود برترتان را بالا می‌برد.

یاقوت کبود

بدن، ذهن و روح را هماهنگ می‌کند. به ارتباط روشن و ساده کمک می کند. توانایی‌های روحی، بیان خلاق و ارتباط با خود برترتان را بالا می‌برد؛ آرزو را قدرت می بخشد. آگاهی کیهانی را گسترش می‌دهد، آشفتگی ذهنی، نگرانی عصبی و سایر حالت‌های منفی ذهن را از بین می برد. کمک می‌کند علائم بیماری‌های آسم و اختلال‌های دیگر گلو رها شوند.

سودالیت

قطبی بودن درونی مرد و زن را متعادل می‌کند. ذهن را آرام و روشن می کند. آشفتگی‌های ذهنی را می زداید. تأثیر آرامش بخش و زمینی شدن دارد، توهم را از بین می برد، شفافیت، حقیقت، ارتباط و بیان خلاق را بالا می برد؛ ویژگی‌هایی مانند سنگ لاجورد دارد.

فیروزه

همه بدن را سرزنده و قوی می‌کند. به گردش خون، ریه‌ها و دستگاه عصبی و تنفسی کمک می‌کند. مدیتیشن بیان خلاق، سکون، تعادل ذهنی و ارتباط روشن را افزایش می‌دهد. انرژی مثبت را جذب می‌کند و در برابر تأثیرات منفی محفاظت می‌کند. هدف بالاتر روح را با انرژی ازلی سیاره ما درهم می‌آمیزد (آبی آسمان که با سبز زمین در هم آمیخته است). برکت و خوشبختی می‌آورد.

یوگا درمانی

تمرین یوگا برای چاکرای پنجم یوگای مانتراست. مانترا افسون است، صدایی عرفانی که تکرار می‌شود تا شکلی از مدیتیشن را پدید آورد. ممکن است با صدای بلند خوانده شود یا در ذهن مرور گردد. مانترا صدها، حتی هزاران بار تکرار می‌شود. آواسازی بیرونی یک مانترا با آموزش «گورو» ماهاریشی ماهش یوگی، وابسته به مدیتیشن اشراق (TM) همگانی شده است، که شکلی کارآمد از یوگای مانتراست. مانتراها هنگامی که با صدای بلند ادا شوند، با آوایی زنده و پژواک‌دار تکرار می‌شوند، نه با آوایی که خالی، گرفته یا مکانیکی است. هدف یوگای مانترا بهره بردن از قدرت ارتعاش‌های صدا برای تأثیر بر حالت‌های گوناگون آگاهی هشیارانه است. پس از خواندن مانتراها، باید تمرکز کرد و به صداهای درونی گوش فرا داد تا برترین حالت آگاهی به دست آید. پرآوازه‌ترین و نیرومندترین مانترا AUM است که هنگام آوا سازی، OM خوانده می‌شود.

تمرین های پیشنهادی یوگا

تیروئید: وضعیت سکون، وضعیت کودک، چرخش ستون مهره ها، سلام بر خورشید.

 افت روحی: سلام بر خورشید، وضعیت سکون، کبرا، چرخش ستون مهره ها

 گلو: شیر

تمرین های بدنی و تنفسی

تمرین بالا انداختن شانه ها

در حالی که به طور مستقیم ایستاده یا نشسته‌اید با قفسه سینه باز و شانه‌ها که در حالت راحتی هستند حرکات زیر را انجام دهید:

۱) نفس را به درون بدهید (دم) و شانه‌ها را به سمت گوش ها بالا بیاورید.

۲) شانه‌ها را برای چند ثانیه نگه دارید و رها کنید، همان‌طور که آنها به وضعیت آغاز برمی‌گردند نفس را بیرون بدهید (بازدم).

۳) پنج بار تکرار کنید.

۴) سپس به آرامی و با دقت گوش راست‌تان را به سوی شانه راست پایین بیاورید.

۵) این وضعیت را ۳۰ – ۱۵ ثانیه نگه دارید، به طور منظم نفس بکشید.

۶) این حرکت را روی طرف دیگر تکرار کنید، پایین آوردن گوش چپ به شانه چپ.

۷) چانه را به سوی قفسه سینه پایین بیاورید و این وضعیت را ۳۰ – ۱۵ ثانیه نگه دارید، به آرامی پشت گردن و بالای پشت را قوس بدهید. به طور منظم نفس بکشید.

۸) سرتان را به وضعیت « نرمال» برگردانید و در وضعیت راحتی قرار بگیرید.

۹) گام های ۸- ۱ را تکرار کنید.

درمان چاکرای پنجم

تمرین شیر

برای این تمرین در هر وضعیتی که راحت هستید قرار بگیرید.

  • نفس را به درون بدهید (دم) یک نفس عمیق و آرام بکشید.

2- در حالی که چشم‎ها و دهان را تا جایی که ممکن است باز می‌کنید نفس خود را بیرون بدهید (بازدم).

۳- به آرامی، زبان‎تان را تا جایی که می‌توانید بیرون بیاورید بی آنکه خسته شوید.

 ۴- این وضعیت را تا جایی که بازدم ادامه دارد نگه دارید، سپس به آرامی زبان و عضله‌های صورت را آرام کنید.

 ۵- تنفس را ادامه دهید و تجسم کنید که همه تنش‌ها از صورت و گلوی شما بیرون رانده می‌شود.

سخن پایانی

چاکرای گلو در ناحیه سیب آدم قرار دارد. در صورتی‌که این چاکرا در تعادل نباشد روابط بین فردی شما موثر و جدی نخواهد بود و در برقراری ارتباط با دیگران با مشکل روبرو خواهید شد. هم‌چنین چاکرای گلو اگر تیره شده باشد شما نمی‌توانید با اعتماد به نفس و رسا صحبت کنید و حرفتان را بزنید. از مراقبه تا رایحه درمانی راه‌های بسیاری وجود دارد که به شما کمک می‌کند چاکرای پنجم خود را پاکسازی کرده و به تعادل برسانید و درمان چاکرای پنجم انجام دهید.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

رفع سیاهی دور چشم

سریعترین راه رفع سیاهی دور چشم

بسیاری از سلبریتی‌ها برای رفع سیاهی دور چشم از محصولاتی استفاده می‌کنند که در آنها از روغن‌های ارگانیک استفاده شده است. روغن‌هایی مانند روغن دانه خیار و روغن هسته هندوانه موجود در این محصولات برای درمان سیاهی زیر چشم بسیار موثر هستند. هر چند که این محصولات بسیار مفید هستند ولی بهتر است که این روغن‌ها را به صورت خالص و یا به صورت ترکیبی با سایر روغن‌های مناسب بر روی پوست استفاده کنید. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که سیاهی دور چشم چگونه است و چرا به وجود می‌آید. برای رفع تیرگی دور چشم چه کاری باید انجام دهیم و چه روغن‌های ارگانیکی برای رفع این تیرگی مناسب هستند. تا انتهای مقاله با ما باشید تا با بهترین روش‌های رفع تیرگی زیر چشم آشنا شوید.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید