سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
درمان چاکرای سوم
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
به قلم نارین‌گل
خرید باکس چاکرا خورشیدی

پاکسازی و درمان چاکرای سوم (چاکرای خورشیدی)

بدن انسان هفت چاکرا دارد. هر کدام از چاکراها عملکرد ویژه‌ای دارند و بر بخش‌های خاصی از بدن اثر می‌گذارند. اگر هر کدام از این چاکراها بسته شوند بخشی از سلامتی جسمی و روانی فرد به خطر می‌افتد. یکی از چاکراهای بسیار مهم در بدن ما چاکرای سوم یا خورشیدی است که بیشترین عملکرد جسمی آن بر روی گوارش است. پس اگر سوهاضمه دارید و یا در معده و روده خود احساس درد می‌کنید با فعال کردن این چاکرا می‌توانید آن را درمان کنید. همچنین اگر عزت نفس پایینی دارید و در تصمیم‌گیری دچار مشکل می‌شوید بر روی چاکرای سوم خود کار کنید. در این مقاله به بررسی عملکرد و درمان چاکرای سوم می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که چگونه می‌توانیم این چاکرا را فعال کرده و مشکلات مربوط به آن را برطرف کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • چاکرای خورشیدی کجاست و کارکردش چیست؟
  • اثرات جسمی و روانی بسته شدن چاکرای سوم چیست؟
  • چه خوراکی‌هایی برای تعادل چاکرای خورشیدی مفید هستند؟
  • برای پاکسازی و درمان چاکرای سوم چه کاری انجام دهیم؟

چاکرای خورشیدی کجاست و کارکردش چیست؟

چاکرای سوم یا مانیپورا بین ناف و قفسه سینه قرار گرفته است. چاکرای مانیپورا در زبان سانسکریت به معنی " گوهر درخشان" است. این چاکرا منبع قدرت شخص است و به عزت نفس و انرژی فرد مربوط می‌شود. اندام‌های مربوط به این چاکرا معده، روده، کیسه صفرا، پانکراس، کبد و طحال هستند. این چاکرا متابولیسم و هضم غذا را کنترل می‌کند. عنصر اصلی چاکرای خورشیدی آتش است. رنگ این چاکرا زرد روشن و به رنگ خورشید است.

برای آشنایی با سایر چاکراها می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید:

چاکرا چیست (مقاله جامع چاکرا و چاکرا درمانی)

اثرات جسمی و روانی بسته شدن چاکرای سوم چیست؟

هر کدام از چاکراهای بدن بسته و غیرفعال شوند برای روح و جسم فرد مشکلاتی ایجاد می‌شود. بسته شدن چاکرای سوم هم عوارض خاص خود را دارد که در ادامه مقاله می‌خوانید.

عوارض جسمانی بسته شدن چاکرای سوم:

  • سندروم روده تحریک‌پذیر
  • یبوست و سوهاضمه
  • پرخوری یا کم‌خوری
  • دیابت

عوارض روحی و روانی بسته شدن چاکرای سوم:

  • عزت نفس پایین
  • عصبانیت
  • مشکل در تصمیم‌گیری
  • حس ترس
درمان چاکرای سوم

چه خوراکی‌هایی برای تعادل چاکرای خورشیدی مفید هستند؟

بعضی از خوراکی‌ها مانند عسل، روغن نارگیل، سیر، هندوانه و کاکائو چاکرای سوم را متعادل می‌کنند و عوارض گوارشی را کاهش می‌دهند.

برای پاکسازی و درمان چاکرای سوم چه کاری انجام دهیم؟

به آتش نگاه کنید:

عنصر اصلی شبکه چاکرای خورشیدی آتش است. نگاه کردن به آتش و احساس گرما این چاکرا را فعال کرده و اعتماد به نفس و عزت نفس را زیاد می‌کند. سعی کنید در خانه خود یک شمع روشن کنید و یا در روزهای آفتابی زیر نور خورشید بنشینید.

از رنگ زرد و طلایی در خانه استفاده کنید:

 دیدن و یا لمس کردن اشیا زرد، شبکه چاکرای سوم را فعال می‌کند. استفاده از لباس زرد نیز این چاکرا را فعال می‌کند. گل‌های زرد در خانه و باغچه بکارید و به آنها نگاه کنید. همچنین می‌توانید در خانه به جای لامپ‌های سفید از رنگ زرد استفاده کنید.

جملات مثبت را با خود تکرار کنید:

استفاده از جملات و عباراتی که اعتماد به نفس را زیاد می‌کنند و قدرت فرد را بالا می‌برند، چاکرای سوم را فعال می‌کند. جملات تاکیدی را هر روز در آینه با خود تکرار کنید و یا به هنگام مدیتشین روی آنها تمرکز کنید. جملاتی مانند:

من با اطمینان تصمیم می‌گیرم.

من شجاعت ایجاد تغییرات مثبت در زندگی را دارم.

من چیزهای زیادی برای ارائه به دنیا دارم.

نفس عمیق بکشید:

وقتی نفس عمیق می‌کشید و ریه‌های خود را پر می‌کنید عضله‌های دیافراگم چاکرای سوم را ماساژ می‌دهد. با تنفس عمیق انرژی خود را به چاکرای شبکه خورشیدی که نزدیک معده است بفرستید. چشمان خود را ببندید و ماهیچه‌های خود را شل کنید. سپس ریه‌های خود را پر کرده و شکم را منبسط کنید. این تمرین را ابتدا در خانه انجام دهید و سپس هنگامی که تمرکز شما زیاد شد در جاهای عمومی و شلوغ هم می‌توانید آن را انجام دهید. هر بار احساس کردید که این چاکرا بسته شده چند بار تمرین تنفس را تکرار کنید.

آروماتراپی کنید:

روغن‌های اسانسی چاکراها را باز می‌کنند. این روغن‌ها با فعال کردن حس بویایی بر همه بدن اثر می‌گذارند. برای باز شدن چاکرای سوم یا چاکرای خورشیدی از اسانس لیمو، زنجبیل، نعناع فلفلی و  چوب صندل استفاده کنید. این روغن‌ها را می‌توانید در دستگاه اسانس‌سوز بریزید و از رایحه آن لذت ببرید.

دیفیوزرهای نارین گل را اینجا ببینید.

همچنین می‌توانید چند قطره از روغن اسانسی را در آب بریزید و در هوا اسپری کنید. رایحه روغن‌های اسانسی در هوا پخش می‌شوند و به شما حس آرامش می‌دهند.

باکس‌های آروماتراپی نارین گل را اینجا ببینید.

صدادرمانی کنید:

صداها برای فعال شدن چاکراها و درمان چاکرای سوم بسیار مفید هستند. برای باز شدن چاکرای سوم به موسیقی ارکستری و به خصوص سازهای زهی گوش کنید. این موسیقی می‌تواند به مقدار زیادی چاکرای خورشیدی را فعال کند.

مدیتیشن کنید:

مدیتیشن کمک می‌کند تا افکار و احساسات منفی را که چاکرا را مسدود کرده‌اند رها کنید. در یک جای آرام دراز بکشید و یا بنشینید. روی چاکرای خورشیدی تمرکز کنید تا احساس آرامش کنید. خورشید را بر روی چاکرای سوم خود تجسم کنید.

در زمان انجام مدیتیشن یک توپ زرد در حال چرخش را روی شکم خود تصور کنید. همچنین می‌توانید به آفتاب یا گل‌های زرد فکر کنید. در هنگام مدیتیشن می‌توانید از جملات تاکیدی مثبت نیز استفاده کنید. توصیه می‌کنیم هنگام انجام مدیتشین از دیفیوزر و روغن‌های اسانسی نارین گل استفاده کنید. باکس چاکرای خورشیدی نارین گل شامل روغن ترنج، روغن علف لیمو، روغن بابونه رومی و روغن بادام شیرین است که برای فعال کردن چاکرای خورشیدی توصیه می‌شود. این روغن‌ها تاثیر زیادی بر باز کردن این چاکرا و درمان بیماری‌های مربوط به آن دارند.

باکس چاکرای خورشیدی نارین گل را اینجا بینید.

درمان چاکرای سوم

از سنگ‌ها و کریستال‌ها استفاده کنید:

هر چاکرا سنگ‌ها و کریستال‌های خاص خود را دارد. برای فعال شدن چاکرای سوم از سنگ‌هایی مانند کهربا، زمرد کبود، عقیق قرمز، سیترین، زمرد، طلا، کلیست طلایی، مرمر سبز، زبرجد سبز، پیریت، کوارتز دودی، چشم ببر، زبرجد استفاده کنید. سنگ را روی چاکرای سوم خود قرار دهید و یا هنگامی که مدیتیشن می‌کنید آن را توی دست خود نگه دارید. این سنگ‌ها با انرژی خاص خود چاکراها را فعال می‌کنند و انرژی کیهان را در آن به گردش در می‌آورند.

چند تمرین یوگا برای فعال شدن چاکرای سوم

یکی دیگر از روش‌های فعال کردن و درمان چاکرای سوم انجام تمرین‌های یوگا است. به کمک یوگا چاکراها فعال شده و عملکرد طبیعی خود را به دست می‌آورند. با چند تمرین یوگا در ادامه آشنا می‌شوید:

تمرین پلانک معکوس:

ابتدا روی زمین بنشینید و پاها را جلوی بدن دراز کنید. کف دست‌ها را کنار باسن روی زمین قرار دهید. باسن را به سمت بالا ببرید و سر را به آرامی به عقب ببرید. به اندازه پنج تا ده تنفس در این حالت بمانید. در این تمرین چاکرای سوم به سمت بالا باز می‌شود و انرژی خورشید به درون آن راه میابد. عضلات بدن کشیده می‌شوند و چاکراها متعادل می‌شوند.

تمرین قایق:

روی مت یوگا بنشینید و پاها را جلوی بدن دراز کنید. پشت شما باید کاملا صاف باشد. سپس پاها را از روی زمین بلند کرده  و به سمت بالا ببرید. دست‌ها را در حالت کشیده به سمت پاها ببرید. به شکلی که بدن‌تان شکل V به خود بگیرد. در این تمرین چاکرای سوم فعال شده و انرژی خورشیدی در آن متمرکز می‌شود. در حالی که پنج تا ده نفس آرام می‌کشید در این حالت بمانید. همچنین می‌توانید کف دست‌ها را به سمت بالا بگیرید تا با انرژی کیهان و چاکرای خورشیدی هماهنگ شوید.

تمرین جنگجو:

ابتدا بر روی مت یوگا بایستید. پاها را دو برابر عرض شانه باز کنید. کف پای چپ را 90 درجه به چپ بچرخانید. زانوی چپ را خم کرده و سنگینی خود را روی پای چپ بیاندازید. دست‌ها و انگشتان خود را به سمت بالا بکشید. هنگام انجام این تمرین تصور کنید که چاکرای سوم شما باز شده و انرژی خورشیدی در اطراف آن جریان دارد.

سخن پایانی

یکی از گام‌هایی که می‌توانید برای بهبود عملکرد بدن خود انجام دهید و سلامتی جسمی و روحی بدن را تامین نمایید تمرکز بر روی فعالیت چاکراهای بدن است. یکی از این چاکراها، چاکرای خورشیدی نام دارد که بین ناف و قفسه سینه و در امتداد ستون فقرات قرار دارد. این چاکرا بر روی دستگاه گوارش تاثیر دارد و اگر بسته شود فرد دچار بیماری‌های گوارشی مثل دیابت، مشکلات روده و سوهاضمه می‌شود. بنابراین با روش‌هایی مانند طبیعت‌درمانی، رنگ‌درمانی، آروماتراپی و یوگا می‌توانید چاکرای سوم را باز کنید. ما به شما روغن‌های اسانسی نارین گل را پیشنهاد می‌کنیم. با استفاده از روغن‌های اسانسی و رایحه لذت‌بخش آن به هنگام مدیتیشن می‌توانید اثر بیشتری بر درمان چاکرای سوم داشته باشید. به علاوه می‌توانید از دستگاه اسانس‌سوز یا دیفیوزر استفاده کنید تا درتمام طول روز رایحه خوش روغن‌های اسانسی مرتبط با چاکرای سوم در هوا پخش شود. همچنین باکس چاکرای خورشیدی نارین گل شامل روغن ترنج، روغن علف لیمو، روغن بابونه رومی و روغن بادام شیرین است که برای فعال کردن چاکرای خورشیدی توصیه می‌شود. تمامی محصولات نارین گل با بالاترین کیفیت تولید می‌شوند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

فواید روغن آووکادو

آشنایی با مهمترین فواید روغن آووکادو

معمولا با شروع فصل سرما، پوست و مو خشک می‌شوند. کسانی که با این مشکل مواجه هستند، با شروع فصل پاییز نیاز دارند که بیشتر به خود رسیدگی کنند. یکی از مهم‌ترین فواید روغن آووکادو این است که پوست و مو را آبرسانی می‌کند و رطوبت کافی را به آنها می‌رساند. بنابراین خشکی پوست و مو به مرور از بین می‌رود و حس بهتری به شما می‌دهد. روغن آووکادو خواص دیگری نیز برای پوست و مو دارد که در این مقاله با آنها بیشتر آشنا می‌شوید. در این مقاله از خواص این روغن می‌گوییم و در انتهای مقاله برای خرید این روغن شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید