سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
درمان چاکرای هفتم
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
به قلم نارین‌گل
خرید باکس چاکرای تاجی

پاکسازی و درمان چاکرای هفتم (چاکرای تاج)

چاکرای هفتم یا تاجی مانند پلی میان انسان و معنویت است. این چاکرا نوعی بند ناف الهی است و در قسمت بالای سر قرار دارد. فعال بودن این چاکرا باعث ایجاد تمرکز، آرامش و آگاهی انسان می‌شود. بنابراین لازم است تا این چاکرا در سلامت کامل باشد تا جسم و روان فرد متعادل شود. در ادامه با روش های پاکسازی و درمان چاکرای هفتم آشنا می شویم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • چاکرای تاجی سر کجاست و کارکردش چیست؟
  • در مورد چاکرای تاجی بیشتر بدانیم
  • دلایل تیره و بزرگ شدن چاکرای تاجی چیست؟
  • روش های پاکسازی و درمان چاکرای هفتم چیست؟

چاکرای تاجی سر کجاست و کارکردش چیست؟

هفتمین چاکرای اصلی نزدیک به بالای سر است و به رنگ شفاف ارغوانی مایل به قرمز سیر است. چاکرای تاجی بر بالای تمام چاکراهای درون بدن ما قرار دارد. فراشناخت یا « شناخت روشن » توانایی دریافت افکار، اطلاعات و باورهای خرد الهی یا ناخودآگاه جمعی است. کسانی که نیروی فراشناخت بالایی دارند، می‌توانند به موهبت خلاقیت و نوآوری‌هایی در عرصه معنوی دست یابند.

چاکرای تاجی با افکار و احساسات زیر مربوط است:

•  خدا: این که ما چه قدر با خدا احساس نزدیکی کنیم، چه قدر از خالق خود بیگانه باشیم یا نسبت به او خشمگین باشیم.

•  دین و معنویت: آیا تجربه‌هایی منفی در مورد دین داریم، خشم و کینه و عدم بخشش ما گره‌هایی در چاکرای تاجی ایجاد می‌کند.

•  راهنمایی الهی: احساس ما در مورد دریافت راهنمایی یا نظراتی از منبع الهی چیست؟ بعضی از افراد از تصور این که دیگری به آنها بگوید چه کنند احساس تهدید می‌کنند، حتی اگر این دیگری خداوند یا ناخودآگاه جمعی باشد.

•  اعتماد: تمایل یا عدم تمایل ما به دریافت اطلاعات و حقایقی از سطح اتری ۱، بدون آن که بدانیم چگونه به آنها دست می‌یابیم.

چاکرای تاجی پاک با نور شفاف و زیبای ارغوانی می‌درخشد و جرقه‌هایی از نور سفید الماس گون در آن به چشم می‌خورد. چاکرای تاجی با عواطف شفانيافته و افکار تلخ درباره راهنمایی الهی، خدا، یا تجربه‌های دینی منفی بسته و مانند شب تیره می‌شود. خوشبختانه این چاکرا به سرعت در برابر روش‌های پاکسازی که بعدا به آنها خواهیم پرداخت، جواب می‌دهد.

برای آشنایی با سایر چاکراها می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید:

چاکرا چیست (مقاله جامع چاکرا و چاکرا درمانی)

در مورد چاکرای تاجی بیشتر بدانیم

این چاکرا در بالای سر جای گرفته است. این مرکز با اراده شما پیوند دارد، بالاترین شناخت‌ها، پیش‌گویی و خودآگاهی در آن است. بدون چاکرای هفتم باز شده، هیچ کدام از چاکراهای دیگر نمی‌توانند به تعادل برسند. چاکرای هفتم نخستین چاکرایی است که در نوزاد رشد می‌کند. وقتی که نوزاد به دنیا می‌آید، آخرین چاکرا، چاکرای اول است. از راه چاکرای هفتم، به الهام الهی و خلاقیت الهی‌مان دست می‌یابیم. این مرکز رؤیای وجود ماست، این چاکرا جایی است که همه آگاهی‌ها به هم می‌پیوندند. جایی که دانسته‌ها از همه چاکراها گرد می‌آیند. چیزهایی که شاید احساس متفاوتی به وجود آورند، اکنون به یکدیگر می‌پیوندند. بنابراین می‌توانید مفهوم کلیت را شکل دهید، تصویر کامل، این الهام خالص یکپارچگی شماست.

مطمئن شوید که در مرکز سرتان متمرکز هستید و تا اندازه‌ای که ممکن است زمینی بمانید. در یک رنگ بنفش زیبا تنفس کنید، شاید حتی به رنگ سفید روشن و زرین هم باشد. هنگامی که چاکرای هفتم باز و متعادل است، صلح وجود دارد، آرامش، آگاهی و پیوند با همه برقرار است.

 شاید بخواهید چاکرای هفتم خود را برای هر کدام از بندهای انرژی بررسی کنید. بندها در این چاکرا «تابلویی» بزرگ است زیرا آنها نشان می‌دهند که عواملی برای کنترل اراده شما دست اندر‌کارند. بعضی کیش‌ها و آیین‌ها تلاش می‌کنند اراده فردی یک شخص یا انتخاب آزاد او را تحت کنترل خود درآورند. شما، «هواخواهان متعصب» را با چشمان سرد و بی‌روح می‌بینید، کسانی که دیگر به خودشان فکر نمی‌کنند. ولی بخشی از یک ذهن گروهی کامل هستند و نمی‌دانند چگونه تصمیم بگیرند، قدرت‌شان را به دیگری داده‌اند، بدن‌شان را متعلق به خودشان نمی‌دانند و حتی به راستی از بدن‌شان آگاه نیستند. چاکرای هفتم درباره مالکیت بدن شماست.

درمان چاکرای هفتم

دلایل تیره و بزرگ شدن چاکرای تاجی چیست؟

گاهی آموزگاران روحانی در حالی که به دانش آموزان درس می‌دهند، بند کوچکی در تاج آنها قرار می‌دهند، تا در انتقال دانسته‌ها یاری‌شان کنند. این بند ممکن است بزرگ نباشد. چنان چه این بند پس از انتقال دانسته‌ها از بین برود، بندی بی‌زیان است. برخی ازگورروهای ناخوشایندتر شاید بندشان را نگه دارند تا مطمئن شوند که شما آموخته هایشان را دنبال می‌کنید. اینها، گوروها یا رهبران مذهبی‌ای هستند که باور دارند آموخته هایشان تنها نمونه های درست هستند. متعصبين دینی به این سبک عمل می‌کنند، چه مسیحی باشد یا مورمون، کاتولیک یا یهود، هارا کریشنا، علم گرا، بودایی و مانند اینها.

معمولا عده‌ای «متعصب» وجود دارند که سخت تحت تأثیر قرار گرفته و می‌خواهند همه دنیا را به خود فرا بخوانند. هر دین سازمان یافته‌ای که توانایی شما را در فکر کردن، به خودتان وانگذارد، و این مفهوم که شما نیاز دارید به طور فردی با خالق، ارتباط مستقیم داشته باشید، و خداوند، بودا یا وجود برتر (هر نامی که بخواهید روی آن بگذارید) را نادیده بگیرید، تشکیلاتی است که امکان دارد برای شما خوب نباشد. بین دین و معنویت تفاوتی وجود دارد. آیا این تشکیلات برای شما خشم و آزردگی به وجود می‌آورد؟ اگر این طور است آن را رها سازید و بخشایش به ارمغان آورید.

 آیا در زندگی‌تان این تجربه را داشته اید که کسی شما را وحشت زده کرده و ترس به دل شما انداخته باشد و بکوشد تا به شما تلقین کند که اگر این یا آن کار را نکنید، خداوند شما را دوست نخواهد داشت و به جهنم خواهید رفت، شما گناهکارید، و ارزش عشق خداوند را ندارید. نگاهی به این باورها بیندازید. نظام مقتدرانه کلیسا کنترل افراد است. آیا شما از خشم، پارسایی یا ترس سرکوب کننده خبر دارید؟ کسانی بودند که با اختلال در چاکرای هفتم عمل می‌کردند. آنها تلاش می‌کردند تا چاکرای هفتم دیگران را سرکوب و کنترل کنند، تا جلوی خواست و اراده آزاد مردم را بگیرند.

تا فرمانروایی کلیسا یا حکومت را حفظ کنند، تا بتوانند بر توده‌ها مسلط شوند. این آن چیزی نیست که ما امروزه از مفهوم معنویت می‌دانیم. نظرتان درباره کیش الهه‌ها چیست؟ هر تصویری از ستم‌دیدگی را که ممکن است به ذهن‌تان برسد از بین ببرید. خوب است ستم‌دیدگی فردی یا حق طبیعی به یاد آورده شود تا خشم، آسیب و خیانت را به یادتان آورد و همان‌طور که شما را به بیشتر مصمم شدن سوق می‌دهد تا هشیار و آگاه شوید، نگذارد احساسات شما را اداره کند. اراده، حق طبیعی شماست.

نه تنها نهادهای معنوی، بلکه شرکت‌ها نیز گاهی تلاش می‌کنند تا با چاکرای تاج شما ارتباط برقرار کنند. آنها ذهن گروهی را تشویق می‌کنند تا شما برای سود شرکت کار و زندگی کنید. تعصب‌گرایی نیز همین کار را می‌کند. به تصویرهایی که ممکن است درباره ارتش، نیروی شبه نظامی، گروه‌های طرفدار آزادی سقط جنین، گروه‌های مخالف سقط جنین، فعالان حقوق همجنس بازان و طرفداران آزادی زنان وجود داشته باشد، نگاه کنید. تأثیرات را همان زمان که به ذهن می‌آید از بین ببرید. بدانید و اطمینان حاصل کنید که در طول زندگی، اراده آزاد و آزادی انتخاب برای خود شماست، در پیوندتان با خداوند و حق‌تان برای داشتن این پیوند آگاه باشید.

نگاهی به بعضی از هنرمندان بیندازید. موانع خلاقیت آنها را بنگرید. شاید آنان به روح اجازه نمی‌دهند روی آنها کار کند. درباره کمبود الهام خودتان فکر کنید. فقدان الهام الهی یکی از ویژگی‌های چاکرای هفتم مختل است. گیجی، عامل ناتوانی برای تصمیم‌گیری است. این به این معناست که کس دیگری تلاش می‌کند به شما بگوید که چه کار کنید. در وضعیت‌های دشوار کسانی که معنویت را نادیده گرفته و در برابر آن قد علم می‌کنند، دچار ناخوشی و بیماری‌های مرگباری خواهند شد. گاهی آنها گرفتار بیماری‌ای می‌شوند که باعث هشیاری‌شان شده و به آنها فرصت می‌دهد، تا نگاهی به سرتاسر زندگی بیندازند، تا ارزش‌ها را بیابند، تا فراتر از دنیای فیزیکی و مادی به جستجوی چیزی والاتر بروند.

این پیام اغلب به منزله بیدار شدن است، آن شخص را فرا می‌خواند تا دورتر برود و به بالا برسد، دلبستگی‌های سطحی را رها کند، بالاتر بیاید و ارتعاش‌هایش را بالا ببرد. اکنون آن هنگام است. گاهی مشکلات ذهنی می‌بایست با تعطیل کردن چاکرای هفتم حل و فصل شوند. هر تصویر منفی را که ممکن است به ذهن بیاید با توجه به بی‌ارزش بودن آن در برابر پیوند داشتن با خداوند از بین ببرید. شما تا به حال خیلی عاشقانه و با ارتعاش‌های بالا عمل کرده‌اید، و از این به بعد نیز همین کار را انجام می‌دهید. ارزش های خود را به یاد آورید تا آرامش داشته باشید، رهنمودهای الهی را دریافت کرده و ارتباط کامل را حس کنید.

آیا شما باورهایی درباره معنویت و آنچه به معنی شخصیتی معنوی است دارید؟ معنویت به این مفهوم است که شما در همه زمان‌ها نیاز دارید زیبا باشید. کسی نمی‌تواند خشمگین باشد و در عین حال روحانی باشد. آیا شما باورهایی درباره رابطه غذایی که می‌خورید و معنویت‌تان دارید؟ « شما نمی‌توانید پیاز یا سیر بخورید و معنوی باشید. نمی‌توانید گوشت بخورید و ارتعاش‌های بالایی داشته باشید. باید شما این را بخورید، شما باید آن را انجام دهید». نگاهی به برخی از این باورها بیندازید. بعضی از اینها شاید کاملا برای شما معتبر باشند، ولی لازم نیست باورهای کس دیگری را درباره آنچه او روی آن کار کرده است بپذیرید، یا باورهایی از گروه های غذایی گوناگون را بپذیرید.

باورهای شما درباره داشتن شخصیتی معنوی چیست؟ خندیدن در همه حال؟ آیا روحانی بودن به معنی این است که شما سیال هستید، غیرزمینی شده‌اید؟ شما باور دارید که موجودیت شما همان بدنتان است و در این صورت دیگر موجودی روحانی نیستید و به همین دلیل کیفر می‌بینید؟ آیا بر این باورید که محدودیت‌ها و قید و بندهایی وجود دارد؟ برخی از باورهای شما شاید بسیار نامشهود باشد. باورهایی که از زمان کودکی به دست آورده، یا در طی زمان مجذوب آن شده‌اید. اکنون ببینید آیا طوری پذیرفته شده‌اید که روحی متعلق به خود داشته باشید، آیا کسانی پیرامون‌تان هستند که بر این باور باشند که شما بایستی طبق نظریه‌ای مشخص عمل کنید اینکه باید با روشی شناخته شده عمل کنید تا روحانی شوید، تا ارتباط برقرار شود؟ آیا شما اجازه دارید مخالفت کنید؟

معنویت و راه شما، از آن خودتان است. این همان چیزی است که برایتان هر کاری می‌کند. شاید برای فلانی در خیابان، یا کس دیگری کار نکند، ولی اگر برای شما کار می‌کند ارزشمند است. ما برای رشد این معنویت مورد پشتیبانی قرار نگرفته‌ایم. ما حمایت و تشویق شده‌ایم تا همیشه تأیید کنیم که وابسته به یک گروه باشیم. مطمئنا این چیز خوبی است اگر گره‌ای از کار ما بگشاید! همیشه به یاد داشته باشید آن چیزی که برای شما کار می‌کند شاید برای کس دیگری کار نکند. باورهایتان را در گلوی دیگران فرو نکنید یا در چاکرای هفتم‌شان نکوبید! تصویر «آتش و دوزخ» را به یاد آورید.

واعظین روی منبر تلاش می‌کنند تا باورهایشان را بر تاج شما بکوبند. بگذارید این تصویر دور شود. صدا‌درمانی برای چاکرای هفتم سکوت است. لحظه‌ای تأمل کنید و سکوت را حس کنید، پیوند آن را با الهیات خود احساس کنید، بالاترین آگاهی، آرامش و صلح را دریابید. تصور کنید شما در بالای کوه هستید، جایی که می‌توانید همه چیز را ببینید. همه چیز برای شما روشن است. هیچ آشفتگی خاطری وجود ندارد، تنها صلح، سکوت و آرامش روی بالاترین قله کوهستان است. بالاترین جایی که می‌توانید به سرچشمه یعنی خداوند دست پیدا کنید. چهره خود را به روی شگفتی‌هایی که هر روز روی می‌دهد بگشایید، این همان هدیه چاکرای هفتم متعادل است.

درمان چاکرای هفتم

روش های پاکسازی و درمان چاکرای هفتم چیست؟

تقریبا هر روز با افکار نگران کننده‌ای مواجه می‌شویم. ما اغلب با افراد و موقعیت‌هایی روبرو می‌شویم که به نوعی در ما احساس ترس و نگرانی ایجاد می‌کند. در نتیجه ما انرژی ترس را به درون چاکرای‌مان جذب می‌کنیم. به همین دلیل فکر خوبی است که هر روز چاکراهایتان را پاک کنید. درست همان طور که هر روز صبح صورتمان را می‌شوییم بگذارید انرژی وجودتان از این پاکسازی مداوم بهره مند شود. شفاف سازی چاکراها دو مرحله دارد:

1- پاکسازی: رها کردن چاکراها از افکار منفی، وابستگی ها، بندها و گره ها.

2- تعادل چاکراها: بزرگ کردن چاکراها به طوری که همه آنها به یک اندازه باشند.

شما می‌توانید ترکیبی از یک یا چند مورد از روش‌های زیر را برای متعادل کردن چاکرای خورشیدی استفاده کنید.

مدیتیشن و مراقبه

ابتدا محلی آرام پیدا کنید که بتوانید تنها باشید یا کسی مزاحم افکار شما نشود. این مکان می‌تواند گوشه ای از اتاق خواب، باغچه، یا حتی خودرو باشد. سپس راحت بنشینید. نیازی نیست که پاهایتان را در وضعیت ناراحتی قرار دهید یا چهار زانو بنشینید. آرامش درونی کاری طاقت فرسا نیست. درحالتی طبیعی که راحت هستید بنشیند یا چشم‌هایتان را ببندید یا نگاهتان را به زیر بیندازید تا مسائل بیرونی حواستان را پرت نکنند. سپس دو سه نفس عمیق بکشید. از دهان نفس بکشید و از بینی بیرون بدهید. وقتی نفس‌تان را فرو می‌دهید آن را چند ثانیه نگه دارید و سپس آن را به طور کامل بیرون بدهید.

درحال مراقبه، نفس یا خود درونی ممکن است تلاش کند حواس‌تان را پرت کند. او این کار را می‌کند چون می‌ترسد شما به آرامش فکری برسید. اگر به آرامش برسید و دیگر نترسید، نفس تمام نیروی خود را در مهار وجود شما با ترس و هراس‌ها از دست خواهد داد. از این رو نفس ذهن شما را زیر ضرب افکاری در مورد چیزهای کم اهمیت، صورت حساب‌ها، ترافیک، درگیری‌ها و جسم می‌کند. بسیار مهم است که با نفس خود نجنگید و از دست آن عصبانی نشوید. خشم و عصبانیت به نفس حقانیت و قدرت می‌دهد. در حقیقت، این چیزی جز توهمی کابوس وار نیست.

دراین باره بخوانید: چگونه مدیتیشن را شروع کنیم؟

مراقبه صبحگاهی برای پاکسازی چاکرای تاجی

نفس عمیق دیگری بکش و توجه خود را به درون و بالای سرت متمرکز کن. این چاکرای تاجی توست. مرکز انرژی که با خود برتر و ذهن آگاه جهانی تو مربوط است. حلقه شکوهمند ارغوانی را که مانند پروانه شگفت‌انگیزی به زیبایی بر فراز بدن تو می‌چرخد ببین یا حس کن. اگر لکه‌هایی از ترس و نگرانی در چاکرای تاجی خود حس کردی، همین حالا با گفتن این جمله آنها را پاک کن: «من هم اکنون می‌خواهم که نور روح مقدس وجودم تمام موانع در راه آگاهی و هدایت الهی را از پیش پای من بردارد. من از تمام موانع در راه گوش کردن به خود برتر، خدا و فرشتگان رها می‌شوم.»

نفس عمیق دیگری بکش و این جمله تأكیدی را ادا کن: « من می‌دانم که با پیروی از راهنمای معنوی درونی‌ام به طور کامل در امان و ایمن هستم. من می‌خواهم که این راهنما مرا به سوی فرصت‌های زیبایی که من در آنها سرشت حقیقی خود را به صورت وجودی نیرومند و عاشقانه و سرشار از معنویت آشکار کنم، هدایت کند. من می‌شنوم، من اعتماد می‌کنم و همان‌طور که هدایت شده‌ام عمل می‌کنم.» حالا به طور کامل نورانی شده‌ای و آماده روزی پرهیجان هستی که در آن آگاهی معنوی تو به طور کامل بیدار و فعال باشد. همان طور که در طول روز نفس‌های عمیق می‌کشی، انرژی وجودی تو مدام سرشار می‌شود و چاکراهایت به طور مداوم متعادل و پاک می شوند.

خدا، فرشتگان و روح مقدست را برای نیروی بیداری معنوی سپاس گو و تصریح کن که این حق توست که در زیبایی گرم و درخشان خود حقیقی‌ات فرو روی. تو کامل هستی، بی نقص و عالی و تو خیلی خیلی دوست داشتنی هستی.

مراقبه شبانگاهی چاکرای تاجی

پس از نفسی بسیار روح افزا، عمیق و پاک‌کننده، حالا به سراغ گشودن چاکرای تاجی می‌روی که بر فراز بدن جسمانی، هاله‌ای و اتری تو قرار دارد. همان‌طور که ارتباط ابدی خود را با تمام هستی تحسین می‌کنی، چند نفس عمیق بکش. چاکرای تاجی خود را پاک و درخشان ببین یا حس کن. حلقه بنفش ارغوانی در قسمت بالایی درون سرت قرار دارد.

بگو: « من با اطمینان کامل می‌خواهم که جریان مداوم خرد الهی همین حالا در خود‌آگاه من جریان پیدا کند. من این هدایت الهی را دوست دارم و به آن خوشامد می‌گویم، می‌خواهم در تمام زمینه‌ها به خرد برتر خود دست یابم، من لایق خیر و نیکویی هستم. من لايق عشق و مهر هستم و استحقاق موفقیت و کامیابی را دارم .»

حالا آماده خوابی آرام و شفابخش هستی که سرشار از رؤیاهایی عالی از زیبایی و خرد بالنده است. خانه خود را در میان نوری سفیدرنگ ببین یا حس کن و از چهار فرشته نگهبان بخواه تا در طول شب در اطراف خانه‌ات باشند. امکان ندارد هیچ آسیب و گزندی بتواند از نگهبانی هوشیارانه این نگهبانان قابل اعتماد بگذرد. حالا در امنیت کامل می‌توانی بروی و استراحت کنی. از فرشتگانت، خود برتر، روح مقدس و خداوند برای تمام آنچه هستی و داری سپاسگزاری کن. تو برای شبی فوق العاده و خوابی عمیق و آرام و کامل آماده هستی، خوابی که برای فردا صبح تو را سرحال و پرتوان خواهد کرد.

طبیعت درمانی

زمانی را به تنهایی روی قله کوه، در تفکر و آرام بگذرانید. قله یک کوه، بلندترین جایی است که شما می‌توانید کالبد خویش را به آنجا برده، با خدا ارتباط برقرار کنید تا شکوه و همبستگی کیهان را درک کنید.

صدا درمانی

به هر موسیقی‌ای که شما را به خاموشی رهنمون می‌شود گوش فرا دهید، زیرا سکوت، درمان چاکرای هفتم است. آرام کردن ذهن به شما اجازه می‌دهد تا رهنمودها را بشنوید و خرد الهی را بشناسید. از نظر آوایی می‌توانید “m” را بخوانید یا آن را در کلید B بخوانید. یک مانترا برای چاکرای هفتم Aum است که به صورت om خوانده می‌شود، هجای مقدس که مطلق بودن را نمایش می‌دهد.

رنگ درمانی 

ابعاد روحی وجود، مورد بهره قرار می‌گیرد. شما می‌توانید از سفید که همه رنگ‌های طیف نور را دربردارد استفاده کنید. این نور زندگی را در تمام ابعاد به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد و ما را پذیرای نور الهی، دانش و شفا می‌کند. طلایی نیز یکی از رنگ‌های چاکرای هفتم است که ویژگی‌های نور سفید ولی با شدت کمتر را دارد. طلایی بالاترین ارتعاشی است که بدن فیزیکی بدون احساس خلا برای مدت های طولانی می‌تواند تحمل کند. چون احساس تهی شدن است.

رایحه درمانی 

رایحه‌های مورد استفاده برای بازگرداندن، برانگیختن و گردآوردن انرژی های چاکرای هفتم لوتوس، میخک، سوسنبر، کندر و دارچین هستند.

برای استفاده از روغن های اسانسی جهت درمان چاکرای هفتم سه راه دارید:

1. استفاده از دستگاه دیفیوزر یا اسانس‌سوز:

2 تا 5 قطره یکی از روغن‌های بالا را در دستگاه دیفیوزر بریزید و در حین یوگا و یا مدیتیشن مربوط به این چاکرا دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید عطر سحرانگیز این گل ها و گیاهان در خانه پخش شود.

دیفیوزرهای نارین گل را اینجا ببینید.

2. ماساژ: 

1 قاشق غذاخوری روغن هسته هلو و 2تا 5 قطره از یکی از روغن‌های بالا را با هم مخلوط نموده و پیش از یوگا و یا مدیتیشن مخصوص این چاکرا بر پشت ساق پا ماساژ دهید.

3. اسپری:

3 قاشق غذاخوری آب یا گلاب را به 10 تا 15 قطره از یکی از روغن‌های بالا مخلوط نمایید و پس از بهم زدن و پیش از شروع یوگا یا مدیتیشن مخصوص این چاکرا در هوا اسپری کنید.

باکس چاکرای تاجی را اینجا ببینید.

درمان چاکرای هفتم

خرید روغن های اسانسی مخصوص چاکرای هفتم

بازتاب شناسی

نقطه‌های فشار را کاملا در بالای انگشت بزرگ پا و بالای انگشت بعد از آن پیدا کنید. در حرکتی چرخشی ماساژ دهید، فشار ثابتی را به کار بگیرید، تا انرژی های چاکرای هفتم برانگیخته شود و هر گرفتگی را از بین ببرد.

سنگ های قیمتی و کریستال ها

سنگ‌هایی که چاکرای هفتم را متعادل می‌کنند عبارتند از: الکساندریت، کوارتز بنفش، آمترین، دسیترین، الماس، فلورایت ارغوانی، در کوهی، سلنیت، ساجیلیت.

خواص هر کدام از سنگ ها چیست؟

الکساندریت

به بازسازی درونی و بیرونی کمک می‌کند. تأثیر مثبتی روی دستگاه عصبی، طحال و لوزالمعده دارد. به تنظیم ذهنی و احساسی بدن کمک می‌کند. به دگرگونی و بازسازی روحی کمک می‌کند. بیشترین توان شکوفا شدن را بازتاب می‌دهد و سعادت و شگفتی‌های خوشایند، شادمانی و یگانگی با زندگی را بر می انگیزد.

کوارتز بنفش

 به دستگاه گردش خون انرژی می‌دهد و آن را پالایش می‌کند. آشفتگی ذهنی را از بین می‌برد. آگاهی را در همه سطوح پاک و تازه می‌کند؛ توهم را از بین می‌برد، الهام درونی را افزایش می‌دهد، مدیتیشن عمیق ایجاد می‌کند؛ فرد را از اثرات منفی دور می‌کند؛ توانایی را برای شفا یافتن و تجربه عشق الهی افزایش می‌دهد.

آمترین

 برای به دست آوردن خرد والاتر از راه مدیتیشن و با بهره‌گیری از دانسته‌های بالاتر سیاره زمین برای زمینی شدن مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ پایداری و هماهنگی بیشتری برای زندگی به ارمغان می‌آورد؛ سردرد و افت روحی را کاهش می‌دهد؛ ویژگی‌های کوارتز بنفش و سیترین را درهم می‌آمیزد.

 سیترین

 سنگی عالی برای شفابخشی بیماری‌های کلیه، قلب، اندام های هضم، راست روده و کبد است. به بدن کمک می‌کند سم‌ها  را از بین ببرد؛ رفتار خودویرانگری را کاهش می‌دهد و احساسی از پایداری را تلقین می‌کند؛ عزت نفس را بالا می‌برد و هماهنگی با خود برترتان را افزایش می‌دهد؛ باعث برکت می‌شود و به شما کمک می‌کند در زمان حال زمینی شوید.

 الماس

توانایی‌های بالاتر ذهنی را افزایش می‌دهد. ارتعاش شفابخش اصلی را نگه می‌دارد و هنگامی که در پیوند با جواهرات دیگر به کار می‌رود، نیروی شفادهندگی آنها را افزایش می‌دهد؛ منفی بودن را از بین می‌برد؛ جسم و میدان هاله شما را پالایش می‌کند؛ جنبه های درونی «خدای گونه» را بزرگ و فعال می‌کند.

 فلورایت ارغوانی

انرژی قابل دستیابی را زمینی می‌کند؛ عامل پیشرفت آگاهی است، تمرکز حواس بیشتر و مدیتیشن ژرف‌تری ایجاد می‌کند؛ به شما کمک می‌کند تا مراتب بالاتر را درک و مفاهیم ماوراء طبیعی را بیشتر جذب کنید و ارتباط بیشتری را با خود برترتان برقرار کنید و ارتعاش‌های نیرومند شفابخش را که حسی ژرف از راحتی و آرامش پدید می‌آورد نگه دارید.

ساجیلیت

 قلب را قوی و به تندرستی جسمی و پالایش بدن کمک می‌کند؛ احساسات را آرام می‌کند وکمک می‌کند آگاهی روحی‌تان را به کنش‌های جسمی مربوط کنید؛ تنش را کاهش می‌دهد؛ ویژگی حفاظتی قوی دارد که به شما اجازه می‌دهد حساسیت و آگاهی خودتان را از خویشتن افزایش دهید؛ مدیتیشن عمیق را تسهیل می‌کند.

یوگا درمانی

همه شکل‌های یوگا به درمان چاکرای هفتم، به بیدار کردن خودآگاهی برتر شما، تجربه یکی بودن با کیهان و خدای همه آفریده ها می‌انجامد.

تمرین‌های پیشنهادی یوگا برای مشکلات جسمانی

دستگاه ایمنی: وضعیت سکون، چرخش ستون مهره ها، احترام به خورشید و درخت.

تمرین های بدنی و تنفسی

تمرین یوگا: مالش دادن بالای سر

در حالی که در وضعیت راحتی هستید، به آرامی سرتان را در حرکتی چرخشی به سمت راست مالش دهید. این کار جریان خون را تحریک می‌کند و به درمان چاکرای هفتم کمک می‌کند. این عمل را ۱۵ ثانیه انجام دهید.

وضعیت یوگا: وضعیت آرامش

۱- به پشت دراز بکشید، ساق پاها کشیده (ولی نه سفت)، پاها به اندازه‌ای که راحت باشید با فاصله و هر کدام از آنها به آرامی به طرف بیرون متمایل باشد.

 ۲- بازروها را در کنار دو طرف بدن راحت کنید، در فاصله‌ای که راحت باشید، هر تنشی را از دست‌ها رها کنید.

۳- روی تنفس تمرکز کنید. نفس‌های عمیق بکشید و به درون بدهید. تنفس در وضعیت مثبت، انرژی را پاک می‌کند. نفس را بیرون بدهید، تا هر تنش یا سمی را رها کنید.

 ۴- هنگامی که تنفس شما به حالت نرم، سبک و موزون انجامید، روی بخش‌های جداگانه بدن تمرکز کنید. آنچنان که تنش در هر ناحیه، از بدن دور شود، با رها کردن بدن به طور کامل، آزاد شوید. یک راه انجام این کار این است: ابتدا با کشش (انقباض عضله به درون) هر بخش بدن و نگه داشتن این کشش و سپس رها کردن آن این کار را انجام دهید. (این روش انقباض و رها کردن کشش خوانده می شود.)

آزاد شدن به صورت زیر است: با پاها شروع کنید و به ترتیب زیر تا پایان ادامه دهید: پاها، ماهیچه‌های ساق پا، جلوی ران‌ها، پشت ران‌ها، لگن خاصره، شکم، پشت تحتانی، قفسه سینه، پشت بالایی، انگشت‌ها، دست‌ها، جلوی بازوها، بالای بازوها، جلو و پشت شانه ها، گلو، گردن، آرواره، لب ها، زبان، چشم ها، ابرو، پوست سر.

 ۵- تمرکز روی تنفس را ادامه دهید، ذهن را آرام کنید. ببینید آیا در قسمت‌هایی از بدن باز هم تنش وجود دارد، تنفس خود را مجددا روی این قسمت‌ها متمرکز کنید تا تنش ها از بین بروند.

 6- تا آنجا که وقت دارید به تمرینات فوق ادامه دهید.

سخن پایانی

چاکرای هفتم مرکز اراده شماست. بدون تعادل این چاکرا شما نمی‌توانید چاکراهای دیگر را به تعادل برسانید. چاکرای هفتم باعث می‌شود تا کنترل بیشتری روی ذهن خود داشته باشید و به تنظیم سیستم عصبی و مغز کمک می‌کند. برای متعادل‌سازی این چاکرا روش‌های متفاوتی از مدیتیشن تا رایحه درمانی وجود دارد. تمرینات یوگا روش مناسبی برای فعال کردن این چاکرا است. روغن‌های اسانسی مناسب برای متعادل کردن این چاکرا با کیفیت و خلوص بالا در شرکت نارین گل تولید می‌شوند. استفاده از آنها را به شما توصیه می‌کنیم.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

علت ریزش ابرو

مهمترین علت ریزش ابرو و روش جلوگیری از آن

ابروهای زیبا و پرپشت چهره شما را جذاب می‌کنند. ابروها این قدرت را دارند که عیب‌های جزیی صورت را بپوشانند. مثلا اگر چشم‌های کوچکی دارید ولی در عوض ابروهای سالم و پرپشتی دارید، صورت شما زیبایی خودش را حفظ خواهد کرد. شکل ابروها تاثیر مستقیمی بر فرم صورت شما دارند. ابروهای گرد چهره شما را مهربان‌تر می‌کنند در حالی که ابروهای شکسته و زاویه‌دار فرمی جدی به صورت شما می‌دهند. پس اگر در آینه به چهره خودتان نگاه می‌کنید و از ریزش ابروهای خود نگران هستید تا انتهای مقاله با ما باشید تا با علت ریزش ابرو و روش‌های درمان آن آشنا شوید.
ادامه مطلب
مدیتیشن با روغن اسانسی

5 روغن اسانسی شگفت انگیز برای یوگا و بهبود اثربخشی تمرین‌های یوگا با آروماتراپی

آروماتراپی ( رایحه درمانی ) به دلایل متعددی در یوگا مورد استفاده قرار می‌گیرد، در واقع روغن‌های اسانسی و رایحه‌های خوش عطر و دوست داشتنی آن‌ها به بهبود تمرکز، هوشیاری بدن، آرامش و ... کمک می‌کنند، اما بعضی از این روغن‌ها موجب بهبود اثربخشی تمرینات یوگا می‌شوند، به طوری که سطح تمرین‌های یوگا شما را ارتقا می‌دهند. برای انجام تمرین‌های یوگا با آروماتراپی با ما همراه باشید.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید