سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
درمان چاکرای ششم
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
به قلم نارین‌گل
خرید باکس چاکرای چشم سوم

پاکسازی و درمان چاکرای ششم (چاکرای چشم سوم)

چاکرای چشم سوم به فرد کمک می‌کند تا اندیشه روشنی داشته باشد و بتواند جهان درونی خود را ببیند. این چاکرا به رشد اندیشه و هدفمندی آن کمک می‌کند. غیر فعال شدن این چاکرا موجب می‌شود تا فرد مشکلات جسمی و ذهنی را تجربه کند. بنابراین فعال کردن و درمان چاکرای ششم به سلامتی بدنی و روانی فرد کمک می‌کند.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • چاکرای چشم سوم کجاست و کارکردش چیست؟
  • دلایل تیره و بزرگ شدن چاکرای چشم سوم چیست؟
  • روش های پاکسازی و درمان چاکرای ششم چیست؟

چاکرای چشم سوم کجاست و کارکردش چیست؟

ششمین چاکرای اصلی در میان دو چشم قرار دارد. اغلب آن را چاکرای چشم سوم می نامیم و دلیل خوبی هم برای این کار داریم. چشمانت را ببند، چند نفس عمیق بکش و تمام توجهت را به نقطه بین دو چشم واقعیت متمرکز کن. می‌بینی یا حس می‌کنی که چیزی بیضی شکل در آن جا قرار دارد. این چشم سوم توست که مستقیم به تو نگاه می‌کند. این چشم خود حقیقی توست که بر وجود برتر تو نظر دارد. دلیل این که این چشم به طرف توست این است که هر آنچه هست در درون توست. در گذشته بچه‌هایی که دارای توانایی‌های ماورای طبیعی و غیب بینی بودند « شیطان » نامیده می‌شدند و اغلب چشم سوم آنها بسته می‌شده است.

وقتی چاکرای چشم سوم پاک باشد، تو می‌بینی که چشم برترت به روشنی به تو می‌نگرد. مشاهده پلک روی چشم سوم نشان دهنده بسته بودن آن است. این پلک ممکن است کاملا بسته باشد، کمی باز باشد یا باز و بسته شود. شاید هم پرده‌ای بر چشم سوم قرار داشته باشد، که تمام بینش معنوی فرد را کور کند.

برای آشنایی با سایر چاکراها می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید:

چاکرا چیست (مقاله جامع چاکرا و چاکرا درمانی)

دلایل تیره و بزرگ شدن چاکرای چشم سوم چیست؟

 چاکرای ششم یا چاکرای ابرو «چشم سوم» نیز نامیده می شود. این مرکز انرژی در مرکز پیشانی، بین ابروها قرار گرفته‌ است و با روشن‌بینی، عقل سلیم برتر، دید شخصی، تجسم، الهام، تصور و بینش پیوند دارد. این چاکرا همچنین می‌تواند در این موارد که خودتان را در دنیا چگونه می‌بینید، دیگران شما را چه طور می‌بینند، یا فکر می‌کنید آنها شما را چه طور می‌بینند، تأثیر بگذارد. بنابراین به پیش بروید و تأثیرات منفی که ممکن است پیش از این روی داده باشد را از بین ببرید. رنگ آبی نیلی شفاف زیبایی را تجسم کنید که می‌توانید آن را به درون چاکرا بدمید.

به یاد داشته باشید هنگامی که به بعضی از تأثیراتی که با چاکرای ششم پیوند دارد، توجه می‌کنید، با خودتان مهربان باشید. خود را در محلی شاد تصور کرده و تحت تأثیر آن، عشق، گذشت و بخشش فراوان به ارمغان آورید. بخواهید تا هر گرفتگی‌ای که در این هنگام قابل رهایی است، آزاد شود، فضایی امن و بهترین خوبی‌ها را پیرامون خودتان به وجود آورید.

شما تا چه اندازه اجازه دارید اشیا را به روشنی ببینید؟ آیا پرده‌ای روی چشمان خود کشیده‌اید؟ آیا دچار مشکلات بینایی بوده‌اید؟ شما که از لنز یا عینک استفاده می‌کنید، شاید بخواهید بدانید که در چه سنی تصمیم گرفتید بیش از این نمی‌خواهید چیزها را به طور روشن ببینید. هنگامی که احساس نیاز کردید که بینش خود را تغییر دهید و به اشیا با تمرکز ملایم‌تری نگاه کنید، رویدادهایی که شما را به این کار رهنمون شدند چه بودند؟ آیا هنگامی که وارد بلوغ جنسی شدید بینش خود را تغییر دادید؟ نگرش شما درباره عینک‌های‌تان چه بود؟ سربلندی؟ شرمندگی؟ آشفتگی؟ چیزی برای پنهان شدن در پشت آن؟

آیا از شفاف بودن دید شگفت زده شدید؟ اینکه برگ‌های روی درختان به راستی تک تک وجود داشتند؟ شفافیت این کیفیت سروکار زیادی با عملکرد چاکرای ششم دارد. هنگامی که درمان چاکرای ششم انجام شود و پاک شود هر چیزی را بسیار روشن خواهید دید. شما راهنمایی درونی خود را دنبال می‌کنید. شما دید چشم پرنده را خواهید داشت. آیا به قابلیت‌های ذهنی عالی توجه کرده‌اید؟ شما دستاوردهای تفکر یا علم را بالاتر از الهام می‌دانید؟ آیا ممکن است کسی در خانواده شما بوده که این کار را کرده و الهام را در شما بی‌اعتبار کرده باشد؟

درمان چاکرای ششم

چاکرای ششم همچنین درباره تكانه‌ای به توانایی‌های ذهنی بالاتر شما، دانش و خرد بالاتر است. اکنون، اگر این چاکرا متعادل نباشد، می‌توانید «روشنفکری فخرفروش» باشید و به هر کسی که درجه دانشگاهی ندارد یا کسی که در درجه اول الهام و احساس را به جای عقل به کار می‌گیرد با تحقیر نگاه کنید. آیا به این باور رسیده‌اید که عقل برتر از الهام است؟ نظرتان درباره کسانی که در خانواده یا اطراف شما هستند چیست؟ آیا با گروهی از روشنفکران فخرفروش سروکار دارید؟ تصویرهای هر کسی را که در آن وضعیت باعث بی‌اعتباری شما شده‌اند، از بین ببرید. به اینکه ممکن است موازنه شگفت‌انگیزی بین فلسفه، علم و الهام به دست آورید، واقعیت ببخشید. آنها می‌توانند هماهنگ با هم کار کنند و یکدیگر را کامل سازند.

در رابطه با سردردها چه سابقه‌ای دارید؟ آیا زیاد سردرد می‌گیرید؟ این سردردها شاید از عدم تعادل در چاکرای ششم سرچشمه بگیرد. ممکن است تلاش کنید «فوق العاده دشوار ببینید»، چهره و ابروی خود را درهم می‌کشید، با تمام نیرو به جلوی چهره‌تان فشار وارد کنید، که این بیشتر اوقات سردردی تنش‌زا پدید می‌آورد. شاید این فشارها را هنگامی که برای آینده برنامه ریزی می‌کنید و راهبردهای زندگی را مشخص می‌کنید یا در انتظار نتایج کارهای خود هستید، به خود وارد کنید. سینوس‌های‌تان چگونه هستند؟ آیا دچار مشکل‌اند؟ آیا به آلرژی دچارید؟ هنگامی که در مجرای بینی‌تان شروع به احساس گرفتگی می‌کنید، هر تأثیر یا وضعیت نامطلوب را که اخیرا به آن دچار شده‌اید از بین ببرید و انرژی طلایی را تجسم کنید که از راه‌های بینی می‌گذرد.

اینها همه با چاکرای ششم پیوند دارند. آیا تنش را در سر خود و پشت چشمان‌تان نگه می‌دارید؟ دمی بیاسایید، به چشم های‌تان آرامش دهید، اجازه بدهید که رنگ طلایی به درون بیاید. در آن غوطه ور شوید، آرامش بگیرید و آن تصویرهای منفی را پاک کنید. اختلال‌های دیگری که با این چاکرا پیوند دارند، عبارتند از غده‌های مغزی، لخته‌های خون، بی‌نظمی‌های عصبی، نابینایی، ناشنوایی، مشکلات ستون مهره‌ها، حمله‌های صرع، ناتوانی‌های یادگیری، کمبود تمرکز حواس، آشفتگی ذهنی و کمبود درک شهودی یا دید. همچنین پایداری ذهنی با چاکرای ششم پیوند دارد.

نیاز به یادآوری است که بعضی افراد که چاکراهای‌شان متعادل نیست، به گونه‌ای درست عمل نمی‌کنند، شاید این توانایی را داشته باشند که «تصویرهای خیالی» را ببینند. ولی اگر دید «زمینی» (واقع نگری) مطمئنی نداشته باشند قادر نخواهند بود آن تصویرهای خیالی را با واقعیت درهم آمیزند، بنابراین آنها احساسی از واقعیت ندارند و به دنیای خیالی خودشان پناه می‌برند. آنها نمی‌دانند چگونه در واقعیت عمل کنند.

بین نبوغ و جنون خط باریکی وجود دارد. شاید شما این ترس‌ها را درباره خودتان نداشته باشید، ولی در مورد خانواده‌تان بررسی کنید. اگر کسی، حتی به شوخی بگوید «اوه شما دیوانه‌اید که آن کار را انجام دادید یا آن طور فکر کردید.» چه بخشی از شما آن را باور کرده است؟ چه بخشی از شما، همان‌طور که این مهارت‌های درونی را بیشتر کرده و تجربیات‌تان را در روند کلی با مردم سهیم شده‌اید، احساس می‌کند مورد داوری قرار گرفته؟

نظرتان درباره تأثیرات مربوط به جادوگری، جادوی سفید یا جادوی سیاه چیست؟ آیا وقتی نام اینها به گوش‌تان می‌خورد، دچار ترس می‌شوید؟ هنگامی که این چاکرا نامتعادل است ممکن است یک فرد تلاش کند تا از نیروی ذهنش برای کنترل دیگران بهره بگیرد. با این حال، این عمل از خاستگاه قدرت طلبی برمی خیزد، و نه از نیت پاک. جادو کردن و افسون کردن و در اینجاست که «جادوی سیاه» به درون می‌آید. نیرویی برای کنترل دیگران، خواست اینکه چیزی برای کسی اتفاق بیفتد، کنترل دیگری برای پیشرفت و بهره شخصی، ظلم و جادوگری. این تنها جنبه‌های «منفی» ظرفیت نیروی ذهن را در برمی‌گیرد. از سوی دیگر روش‌های بی نهایت مثبتی برای به کارگیری این انرژی وجود دارد، که ما بعدا به آن خواهیم پرداخت.

هر چند کسانی که تلاش می‌کنند دیگران را کنترل کنند، اغلب «جادوگر» نیستند، ولی معمولا افرادی هستند که چاکراهای نامتعادل دارند.

چاکرای ششم همچنین مرکز تله‌پاتی است. مرکزی که از آنجا می‌توانید افکار، تصویرها و تصورات را به شخص دیگری انتقال دهید. این کار معمولا به صورت تله‌پاتی ذهنی مورد اشاره قرار می‌گیرد. آیا شما ترس‌ها، دودلی‌ها، باورها یا ناباوری‌هایی درباره توانایی‌های روانی، روشن بینی، ادارک فراحسی به ویژه درباره پیشرفت توانایی‌های خودتان دارید؟ نظرتان درباره «زندگی گذشته» چیست؟ آیا فکر می‌کنید پیش از این زندگی کرده‌اید؟ اگر چنین است، از زندگی گذشته چه به یاد می‌آورید؟ استفاده نادرست از نیروی‌تان در سراسر زندگی؟ شاید مورد سوء استفاده کس دیگری قرار گرفته باشید به طوری که سراسر زندگی شما از آن تأثیر گرفته باشد؟

آیا شما اعتقادات دینی‌ای دارید که به این دیدگاه اشاره داشته باشد که رشد این چاکرا شیطانی است؟ چه کسی این را به شما گفته است؟ یک سازمان؟ آموزگار؟ یکی از والدین؟ هر ترسی درباره بهره‌برداری نابه جا از توانایی‌های‌تان را رها کنید. این حقی خدادادی است، هدیه سرشت شما، تا توانا باشید. به روشنی ببینید و به روشنی عمل کنید: تا از نیروهای ذهنی برتر و الهام‌تان به صورت ابزارهایی بهره بگیرید. همان‌گونه که این مرکز را بیشتر باز کرده و آن را متعادل می‌کنید، قادر خواهید شد تا به خرد برتر خودتان تکانه ای وارد کرده و یگانگی جهان را شناسایی کنید.

آیا در چاکرای ششم خود بندهایی را حس می‌کنید؟ یک بند در چاکرای ششم به شما نشان می‌دهد کسی «در سر» شماست. پاسخ آن، یک نه بزرگ است! هیچ کس نباید در سر شما باشد مگر خودتان. اگر انرژی کس دیگری آنجا باشد، آن‌کس می تواند به طور ذهنی تلاش کند تا شما را کنترل و به نفع خود سوءاستفاده کند تا هر کاری را که از شما بخواهد، انجام دهید. به طور مطلق این بند را از بین ببرید و این انرژی را به جایی که از آن آمده است، باز پس فرستید. اگر کسی با شما در چاکرای ششم بند برقرار کند، ممکن است دچار سردرد شوید.

شاید کسی فقط با شدت در حال فکر کردن به شما باشد، شیفته از اینکه چه قدر آماده‌اید تا «او به درون سر شما جست بزند». حتی اگر این خواست بی زیان باشد، هنوز بهترین کار از بین بردن این بند است و آرامش دادن به انرژی خودتان!

آیا خودتان را به صورت فردی خلاق می‌بینید؟ برای شما تجسم و بهره‌گیری از تصور ذهنی چه قدر آسان است؟ می‌توانید تجسم کنید؟ به خود اجازه می‌دهید از تصورتان بهره بگیرید؟ نیروی تصویر را می‌شناسید؟ شما نخست از پایگاهی ذهنی، منطقی و مستدل عمل می‌کنید؟ شاید این کار روی بخش‌های گوناگونی از زندگی شما تأثیر می‌گذارد. در بعضی موقعیت‌ها می‌خواهید توانایی‌تان را برای روشن دیدن بهبود دهید و از الهام‌تان بهره بگیرید. در شرایط دیگر، بهره بردن از منطق و برهان منطقی مورد نیاز است، ولی چاره کار رسیدن به تعادل است.

همه ما افرادی را دیده‌ایم که نامتعادل هستند و از یک افراط به افراط دیگری می‌افتند. تمرکز ذهنی افراطی می‌تواند به معنی واقعی کلمه در ناحیه برجستگی ابرو دیده شود. دشواری این افراد این است که ناتوانی آنها به هر سطحی مربوط می‌شود به جز سطح ذهنی و منطقی. آیا هنگامی که کنترل خود را از دست داده‌اید، رویدادها را فراخوانی می‌کنید؟ شاید این اتفاق در جایی روی داده که شما آشفته شدید و به خودتان اجازه دادید مخفی کاری کنید، این مسئله روی چاکرای ششم و توانایی‌تان برای پاک شدن تأثیر می‌گذارد. این نمونه‌ای از روابط متقابل چاکراهاست. برای آنها بهترین کارکرد هنگامی است که با یکدیگر تنظیم باشند. هنگامی که چاکرایی گرفته باشد، بر مراکز انرژی دیگر نیز تأثیر می‌گذارد. کسی که منگ، آشفته و پریشان است، شاید با اختلالی در چاکرای ششم و کمبود زمینی شدن (در چاکرای اول) در همان زمان درگیر است.

پیشانی خود را بازبینی مضاعف کنید: آیا احساس فشار می‌کنید؟ آیا کسی هنگامی که با انرژی صحبت می‌کند دستش را روی چشم سوم شما گذاشته است؟ آیا او نمی‌خواهد شما «ببینید»؟ شما چه چیزی را نباید ببینید؟ آن دست را بردارید و انرژی را بازپس فرستید. والدین این کار را انجام می‌دهند؛ همین طور کارفرمایان یا آشنایان، زیرا آنها نمی‌خواهند شما آنچه را که به راستی روی می‌دهد، ببینید. اغلب هنگامی که آنچه را واقعا وجود دارد می‌بینید و جرأت می‌کنید درباره آن صحبت کنید، خود را بی اعتبار حس خواهید کرد، همان‌گونه هر کسی که آن کار را انجام داده است. شما این کار را درباره خودتان انجام می‌دهید!

آخرین بار چه هنگامی بود که چشمان‌تان را به روی آنچه دوست نداشتید بستید؟ خب، شما می‌توانید همان کار را روی یک سطح انرژی انجام دهید. این امر گاهی در نشست‌های مشورتی روی می‌دهد، هنگامی که شما به برملا کردن یک حقیقت، بسیار نزدیک شده‌اید، ناگهان دردی در سر احساس می‌کنید که در اساس شما را «کور» می‌کند.

درمان چاکرای ششم

 خود را چگونه می‌بینید؟ خوب نگاه کنید. آیا آنچه در خود می‌بینید واقعیت دارد؟ آیا این تصویر یکی از مشاهدات دیگران، از شماست؟ اگر تفاوتی بین روشی که شما به خودتان نگاه می‌کنید و روشی که دیگران به شما نگاه می‌کنند وجود دارد، شاید بخواهید آن را دوباره بررسی کنید، بار دیگر، هیچ قضاوتی نکنید. فقط رهایش کنید، بگذارید برود و فراموش شود. آیا می‌توانید خودتان را به صورت فردی موفق، سالم و کامل ببینید؟ آیا خودتان را نیازمند تصور می‌کنید؟ آنچه شما می‌بینید، آنچه روی آن تمرکز و تجسم می‌کنید، چیزی است که به دست می‌آورید. شکل، فکر را در پی دارد.

این چاکرا، مرکزی است برای پدیدار شدن: کجا می توانیم رؤیاهایمان را خلق کنیم و آنها را به واقعیت تبدیل سازیم. بنابراین اگر شما خودتان را به صورت فردی موفق، شاد، سرشار از خوشی و غنی مجسم کنید، این آن چیزی است که می‌توانید خلق کنید. هنگامی که با افکار منفی محاصره شده‌اید، این امر می‌تواند چالشی برای خلاقیت شما باشد. به هر صورت، اگر بر روی افکار منفی و آنچه کاربردی ندارد تمرکز کنید، حاصل آن چیزی جز منفی بافی نیست.

این اصطلاح را به یاد آورید: «کمرتان زیر بار افکار منفی خم می‌شود». این جمله می‌تواند بر سلامتی شما نیز تأثیر بگذارد. خودتان را تندرست تجسم می‌کنید؟ آیا برای جلوگیری از تجسم های‌تان، زمان را به تعویق می‌اندازید؟ شما هم می‌گویید بعدا این کار را انجام می‌دهم؟ بگویید: «اکنون من خوشحال هستم، تندرست، غنی، پر از خوشی و عشق»! این برای تجسم آنچه شما می‌خواهید بسیار خوب است.

شما می‌توانید پیش از اینکه آن را خلق کنید، ببینید. دیدن لزوما به معنی «رؤیت آن» به طور فیزیکی با چشمانتان نیست. شاید حس کردن آن باشد. احساس کردن آن در بدن، شناختن آن به صورت غریزی. خلق تجسم، بسیار نیروبخش، مؤثر و بسیار رؤیایی است! و مانند همیشه، هنگامی که تجسم می‌کنید، همیشه «با نیات خوب» درخواست کنید. گاهی ممکن است چیزی بخواهید، ولی اگر آن را به طور فیزیکی آشکار کنید، شاید با بهترین نیات شما نیامده باشد. ممکن است آنچه را درخواست کرده‌اید به دست آورید، ولی شاید با چیزی که تصور می‌کردید، متفاوت به نظر آید.

نیروی برتر شما، نشان دهنده والاترين خوبی واقعی شماست. شهامت رؤیاپردازی داشته باشید! ستارگان را در بر بگیرید. به راستی این یک طبیعت درمانی برای این چاکراست. شبی تاریک، پر ستاره و زیبا را تجسم کنید، در حال خیره شدن به ستارگان و گم شدن در گستردگی و کلیت آن، زیبایی طبیعت. این حیرت الهام بخش است.

روش های پاکسازی و درمان چاکرای ششم چیست؟

تقریبا هر روز با افکار نگران کننده‌ای مواجه می شویم. ما اغلب با افراد و موقعیت‌هایی مواجه می‌شویم که به نوعی در ما احساس ترس و نگرانی ایجاد می‌کند. در نتیجه ما انرژی ترس را به درون چاکرای‌مان جذب می‌کنیم. به همین دلیل فکر خوبی است که هر روز چاکراهای‌تان را پاک کنید. درست همان طور که هر روز صبح صورتمان را می شوییم بگذارید انرژی وجودتان از این پاکسازی مداوم بهره مند شود. شفاف سازی چاکراها دو مرحله دارد:

1- پاکسازی: رها کردن چاکراها از افکار منفی، وابستگی ها، بندها و گره‌ها

2-تعادل چاکراها: بزرگ کردن چاکراها به طوری که همه آنها به یک اندازه باشند.

شما می‌توانید ترکیبی از یک یا چند مورد از روش‌های زیر را برای درمان چاکرای ششم استفاده کنید.

مدیتیشن و مراقبه

ابتدا محلی آرام پیدا کنید تا بتوانید تنها باشید یا کسی مزاحم افکار شما نشود. این مکان می‌تواند گوشه‌ای از اتاق خواب، حیاط، باغچه، یا حتی خودرو باشد. سپس راحت بنشینید. نیازی نیست که پاهایتان را در وضعیت ناراحتی قرار دهید یا چهار زانو بنشینید. آرامش درونی کاری طاقت فرسا نیست. درحالتی طبیعی که راحت هستید بنشیند یا چشم‌های‌تان را ببندید یا نگاهتان را به زیر بیندازید تا مسائل بیرونی حواستان را پرت نکنند. سپس دو سه نفس عمیق بکشید. از دهان نفس بکشید و از بینی بیرون بدهید. وقتی نفستان را فرو می‌دهید آن را چند ثانیه نگه دارید و سپس آن را به طور کامل بیرون بدهید.

درحال مراقبه، نفس یا خود درونی ممکن است تلاش کند حواستان را پرت کند. او این کار را می‌کند چون می‌ترسد شما به آرامش فکری برسید. اگر به آرامش برسید و دیگر نترسید، نفس تمام نیروی خود را در مهار وجود شما با ترس و هراس ها از دست خواهد داد. از این رو نفس ذهن شما را زیر ضرب افکاری در مورد چیزهای کم اهمیت، صورت حساب‌ها، ترافیک، درگیری‌ها و جسم می‌کند. بسیار مهم است که با نفس خود نجنگید و از دست آن عصبانی نشوید. خشم و عصبانیت به نفس حقانیت و قدرت می‌دهد. در حقیقت، این چیزی جز توهمی کابوس وار نیست.

مراقبه صبحگاهی برای پاکسازی چاکرای چشم سوم

پس از نفس عمیق دیگری، تمرکز خود را به سوی ناحیه میان دو چشم ببر. با بینش درونی‌ات دایره چرخانی به رنگ آبی تیره را ببین که گاهی جرقه‌هایی از نور سفید و ارغوانی هم می‌زند. وقتی به این دایره نگاه می‌کنی، شکلی بیضی در برابر خود می‌بینی که در حالت افقی قرار گرفته است. این چشم سوم وجود توست. بخواه که چشم سومت به طور کامل باز باشد، تا کاملا حقیقت و روشنی را دریابی. نفس عمیقی بکش و از تمام موانع مشاهده معنوی رها شو و بگو: «من آگاهانه می‌خواهم که آینده را ببینم. من می‌خواهم از تمام ترس‌ها در راه مشاهده حقیقت رها شوم.»

و با نفس عمیق دیگری، بینش جدید معنوی خود را تصریح کن و بگو: « من ایمن هستم و می‌خواهم خود برتر من حقیقت را ببیند، بینش من به طور کامل و بی‌نقصی از عشق پیروی می‌کند و از آن نور می گیرد.»

مراقبه شبانگاهی چاکرای چشم سوم

سپس، چشم سوم خود را ببین و حس کن که به طور کامل گشوده است و مانند چشمی روشن و دوست داشتنی در برابر توست و با پذیرش این که تو روحی یگانه هستی با حقیقت هستی تو را می‌نگرد. رنگ‌های آبی تیره این چاکرا را ببین که با شعاع‌هایی از نوری سفید و ارغوانی در هم آمیخته است و کاملا متعادل و پاک و هماهنگ است، بگو: « من ایمن هستم که ببینم، من عاشق دیدن انوار زیبای فرشتگان شفابخشم هستم. من به آنچه می‌بینم باور دارم، می‌دانم که نهایت خیر من است.»

وقتی تو به طور کامل هر تنش باقیمانده را به روح مقدس درونت سپردی، بدان که تبدیل به آن وجود آرام و دوست داشتنی که در حقیقت هستی، شده‌ای. پس از نفسی روح افزا و عمیق و پاک‌کننده، حالا به سراغ گشودن چاکرای تاجی می‌روی که بر فراز بدن جسمانی و هاله ای تو قرار دارد. همان طور که ارتباط ابدی خود را با تمام هستی تحسین می‌کنی، چند نفس عمیق بکش.

شگفتی‌های آن را حس کنید، اگرچه این بزرگی شاید در آن لحظه فراتر از توانایی شما برای درک بیشتر باشد، ولی اینها همه وجود دارند. همه این آگاهی‌ها، همه آن عشق‌ورزی، همه آن فراوانی‌ها آنجاست. در خود گشایشی حاصل کنید تا آن را دریافت کنید، تا آن را بگیرید و آن را بشناسید. آن آبی نیلی زیبا را به درون تنفس کنید، حس کنید از راه چاکرا جریان می‌یابد. بگذارید آن پرتو آبی زیبا پالایش کند. یک چشم سوم گشوده، با ایمان آوردن به نگرشی همه جانبه به شما یاری می‌رساند تا با دیدی همه جانبه، نه تنها علمی – آکادمیک، یا احساسی – الهامی، بلکه تصویر کامل، گسترده، با توانایی برای دیدن فراتر از احساس و فراتر از آگاهی ببینید. شما آزاد هستید تا آنچه را برای دیدن برمی‌گزینید ببینید. آنچه می‌خواهید ببینید و به راستی آن را داشته باشید، بشناسید. شما چشمان روشنی دارید.

طبیعت درمانی

مکانی پیدا کنید که در آنجا چراغ‌های شهر مانع تماشای ستارگان نشود. اگر می‌توانید بهتر است در کوهستان باشید جایی که به ستارگان نزدیک‌تر هستید. اکنون، فقط در آسمان ژرف و آبی پرستاره شب تعمق کنید. بگذارید افسون و گستردگی ستارگان در آسمان، توانایی‌های بی‌کران شما را به یادتان بیاورد و بگذارید شما را با بینش و رویاهای رسیدن به ستارگان سرشار کند.

صدا درمانی

گوش دادن به موسیقی نوین یا موسیقی کلاسیک، به ویژه باخ یا موتزارت، کمک می‌کند چاکرای ششم باز شود. در بررسی‌های خود دریافتم کسانی که به طور چشمگیری به موسیقی موتزارت گوش می دهند IQ آنها افزایش می‌یابد. از نظر آوایی، می‌توانید “e” را بخوانید همان طور که در “easy” وجود دارد یا آن را در کلید A بخوانید.

رنگ درمانی

آبی نیلی شفاف برای چاکرای ششم سودمند است زیرا تأثیر باز‌کننده و پالایش‌کننده‌ای روی این چاکرا دارد. همچنین رنگ‌های دیگر در چاکرای ششم عملکرد متفاوتی نشان می‌دهند. زرد تفکر عقلانی برتر را نشان می‌دهد، آبی روشن و سیر نشان دهنده الهام درونی و دانش کل‌نگرانه است و بنفش توانایی برای ادراک فرا حسی را نشان می‌دهد.

رایحه درمانی

رایحه‌های مورد استفاده برای پالایش و درمان چاکرای ششم اسطوخودوس، یاس آفریقایی، نعنا، رزماری و یاس می‌باشد. این رایحه‌ها حس‌ها را فعال می‌کنند و در به دست آوردن پرسپکتیو تازه‌ای از اشیا کمک می‌کنند و به شما یاری می‌رسانند تا آنچه را که پیرامون‌تان روی می‌دهد به روشنی ببینید.

درمان چاکرای ششم

برای استفاده از روغن های اسانسی جهت متعادل کردن و درمان چاکرای ششم سه راه دارید:

1. استفاده از دستگاه دیفیوزر: 

2 تا5 قطره یکی از روغن‌های بالا را در دستگاه دیفیوزر بریزید و در حین یوگا و یا مدیتیشن مربوط به این چاکرا دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید عطر سحرانگیز این گل‌ها و گیاهان در خانه پخش شود.

دیفیوزرهای نارین گل را اینجا ببینید.

2. ماساژ: 

1 قاشق غذاخوری روغن هسته هلو و 2تا 5 قطره از یکی از روغن‌های بالا را با هم مخلوط نموده و پیش از یوگا و یا مدیتیشن مخصوص این چاکرا بر پشت ساق پا ماساژ دهید.

3. اسپری:

 3 قاشق غذاخوری آب یا گلاب را به 10 تا 15 قطره از یکی از روغن های بالا مخلوط نمایید و پس از بهم زدن و پیش از شروع یوگا یا مدیتیشن مخصوص این چاکرا در هوا اسپری کنید.

باکس چاکرای چشم سوم را اینجا ببینید.

بازتاب شناسی

نقطه فشار را در برآمدگی گوشتی در وسط انگشت بزرگ پای‌تان پیدا کنید و به آرامی فشار دهید. با ماساژ دادن این ناحیه در یک حرکت چرخشی رها سازی، گرفتگی‌ها را تحریک و رها کنید.

سنگ های قیمتی و کریستال ها

سنگ‌هایی که چشم سوم را متعادل می‌کنند عبارتند از: کوارتز بنفش، آمتراین، آزوریت، زبرجد آبی، ایندی کولیت تورمالین، کایانایت، سنگ لاجورد، کریستال کوارتز، یاقوت کبود، سودالایت، ساجیلیت.

هر کدام از سنگ‌ها چه خواصی دارند؟

کوارتز بنفش

به دستگاه گردش خون انرژی می‌دهد و آن را پالایش می‌کند. آشفتگی ذهنی را از بین می‌برد. همه سطح های خودآگاهی را پاک و تازه می‌کند. توهم را از بین می‌برد. الهام درونی را افزایش می‌دهد. مدیتیشن عمیق و انتقال را ترغیب می‌کند. به حفاظت از تأثیرات منفی کمک می‌کند و توانایی را برای بهبود و تجربه عشق الهی افزایش می‌دهد.

آمتراین

 برای به دست آوردن خرد بالاتر، از راه مدیتیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دانش بالاتر روی سیاره زمین برای زمینی شدن شما بهره می‌گیرد؛ پایداری و هماهنگی بیشتری به زندگی‌تان می‌دهد؛ سردرد و افت روحی را کاهش می‌دهد؛ کیفیت‌های کوارتز بنفش و سیترین را درهم می‌آمیزد.

 آزوریت

 کمک می‌کند بدنتان با روش مؤثرتری از اکسیژن استفاده کند؛ حالت‌های منفی ذهنی را از بین می‌برد و فشار روحی، نگرانی و افت روحی را کاهش می‌دهد؛ ارتباط با خود و دیگران را بهبود می‌بخشد؛ توهم را از بین می‌برد؛ آگاهی روانی را بالا می‌برد.

زبرجد آبی

غده تیروئید را تقویت می‌کند، سوخت و ساز را بالا می‌برد. روشنی ذهن و احساس بهبودی را افزایش می‌دهد؛ با خنک کردن، انرژی آرام‌بخشی برای گلوی شما فراهم می‌کند؛ خلاقیت و ابراز وجود صادقانه را میسر می‌سازد؛ الهام درونی و ارتباط با خود برترتان را افزایش می‌دهد.

تورمالین ایندی کولیت

بینش‌های زیرکانه و توانایی احیا کردن و متحد کردن انرژی و قدرت شخصی‌تان را بالا می‌برد، به رهایی از وحشت و قید و بندها یاری می‌کند؛ گوش دادن به خرد برتر و تشخیص حقیقت را با قطع توهم فکری ترغیب می‌کند؛ بردباری، آرامش، الهام درونی و اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد.

کایانایت

 چاکرای گلو را تازه و پایدار می‌کند؛ بیان به گونه خلاق و ارتباط صادقانه و راستگویی با آرامش را آسان‌تر می‌کند؛ استفاده از تجارت غیرشخصی را میسر می‌کند. این سنگ به صورت سفر ستاره‌ای یا سفر ابعادی نیز شناخته می‌شود.

سنگ لاجورد

 تنش روحی و نگرانی را کاهش می‌دهد؛ به چاکرای گلو جان تازه‌ای می‌بخشد و آن را باز می‌کند؛ قدرت و سرزندگی را افزایش می‌دهد؛ خودآگاهی ذهنی دماغی را میسر می‌کند؛ توانایی‌های روانی و ارتباط با خود برترتان را افزایش می‌دهد.

کریستال کوارتز (روشن)

 قدرت میدان هاله شما را افزایش می‌دهد؛ همه سطح های خودآگاهی را بیدار می‌کند؛ منفی بودن در میدان انرژی خود و اطرافیان‌تان را به دور می‌افکند؛ در مدیتیشن برای افزایش ارتباط با خود برترتان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ کوارتز انرژی را دریافت می‌کند، نیرو می‌دهد، ذخیره می‌کند، انتقال می‌دهد و بزرگ می‌کند.

یاقوت کبود

 بدن، ذهن و روح را هماهنگ و به ارتباط روشن و ساده کمک می کند؛ توانایی‌های روانی، بیان خلاق و ارتباط با خود برترتان را افزایش می‌دهد؛ آرزو را قدرت می‌بخشد؛ آگاهی کیهانی را گسترش می‌دهد؛ آشفتگی ذهنی، نگرانی عصبی و دیگر حالت‌های منفی را از بین می‌برد؛ به رها شدن از عوارض بیماری آسم و اختلال های دیگر گلو کمک می‌کند.

سودالیت

قطبی بودن‌های درونی مرد و زن را متعادل می‌کند؛ ذهن را با رها کردن و متعادل کردن آشفتگی ذهنی، آرام و پاک می‌کند؛ تأثیری آرام‌بخش و زمینی شدن دارد؛ با آوردن شفافیت و حقیقت و روشنایی، توهم را از بین می‌برد؛ ارتباط و بیان خلاق را افزایش می‌دهد؛ ویژگی‌هایی مانند سنگ لاجور دارد.

ساجیلیت

قلب را قدرت می‌دهد و به بهبودی جسمی و پالایش بدن کمک می‌کند. به شما کمک می‌کند آگاهی روحی‌تان را به عمل فیزیکی ارتباط دهید؛ احساسات را آرام می‌کند و تنش روحی را کاهش می‌دهد؛ ویژگی قوی حفاظت دارد که به شما اجازه می‌دهد حساسیت و آگاهی از خودتان را افزایش دهید؛ مدیتیشن عميق را آسان می‌کند.

یوگا درمانی

 دو یوگا در رابطه با چاکرای ششم وجود دارد. ژنانایوگا و پانترایوگا. ژنانا یوگا یوگای دانش است و از آگاهی برای از بین بردن توهم بهره می‌گیرد تا حقیقت یافته شود. این یوگا از تفکر بهره می‌گیرد تا «درونی ترین مرکز» را بیابد. سرانجام، در پایان، به تفکر، آرامش و سکوت می‌بخشد و تعالی می‌دهد. عریان شدن، مانند پوست کندن لایه های پیاز، اصلی برای تمرین مدیتیشن ژنانایوگا می‌باشد. سؤال اصلی این است «من چه کسی یا چه چیزی هستم؟» همان‌گونه که شما کشف می‌کنید چه نیستید، لایه کنده می‌شود و تا آخرین لایه دور انداخته می‌شود و تنها کمال بودن باقی می‌ماند.

پانترایوگا از پانتراها (شکل یا طرح سمبل‌ها) به صورت نقطه‌های کانونی برای تمرکز بهره می‌گیرد. همان‌طور که مانترا (واژه مقدس) تکرار می‌شود، به پانترا خیره شده که این فکر را متمرکز می‌کند و ذهن با باز کردن (لایه به لایه) آن، معنی ژرف‌تر آن نشانه را درک می‌کند. در این رابطه نمودارهایی جهت یافتن مرکز وجود انسان یا تحقق وجود کشیده شده‌اند، ماندالاها همگانی‌ترین و ماهرانه‌ترین شکل از پانتراهای مورد استفاده هستند. ماندالا واژه‌ای هندی و به معنی «دایره» و نماد یگانگی و تمامیت است.

تمرین‌های پیشنهادی یوگا برای مشکلات جسمانی

تنش: دراز کشیدن به پشت، وضعیت سکون، وضعیت کوهستان، راست نگه داشتن شانه

خستگی چشم: وضعیت سکون، وضعیت کودک

سردرد: شیر، وضعیت سکون

 سینوزیت: وضعیت کوهستان، وضعیت سکون، سلام بر خورشید

تمرین های بدنی و تنفسی
تمرین چشم ها

در حالی‌که به طور راست ایستاده یا نشسته‌اید، قفسه سینه باز است و شانه ها در وضعیت آرامی قرار دارند حرکات زیر را انجام دهید:

1- چشم چپ خود را با دست چپ بپوشانید. انگشت نشانه دست راست خود را در حدود یک پا در جلوی چهره‌تان بگیرید. یک نقطه کانونی (تکه ای از اسباب خانه، مثل تلفن و مانند اینها) در حداقل شش پا جلوی خودتان قرار دهید.

 ۲- چشم راست خود را روی انگشت متمرکز کنید.

 ۳- تمرکز خود را به شیئی دورتر انتقال دهید.

 ۴- این کار را ۵ بار تکرار کنید.

 ۵- مراحل ۳ – ۱ را با استفاده از چشم چپ (با پوشاندن چشم راست با دست راست) تکرار کنید.

 ۶-این کار را ۵ بار تکرار کنید.

 ۷-سپس، نفس خود را به درون بدهید و چشمان‌تان را تا جایی که می‌توانید باز کنید. نفس را بیرون بدهید و چشمان خود را محکم ببندید. این کار را 5 بار تکرار کنید.

۸-در وضعیت آرامی قرار بگیرید.

تمرین پوشاندن چشم‌ها

۱- راست بنشینید، ستون مهره‌ها به طور راحت راست باشد، پشت میز، جایی که بتوانید آرنج های خود را روی آن بگذارید.

۲- کف دست‌های خود را به هم بمالید، با چالاکی آنها را گرم کنید.

۳- به آرامی کف دست‌هایتان را روی چشمان بسته‌تان بگذارید. انگشتان را به هم فشار دهید تا جلوی نور گرفته شود. انگشت‌ها را کمی روی پیشانی بگذارید. پلک‌ها را آرام کنید، از وارد کردن هر فشاری روی کره چشم خودداری کنید. به طور منظم نفس بکشید.

۴- برای ۱ تا ۲ دقیقه در این وضعیت بمانید.

 ۵- انگشت‌ها را جدا کنید و چشمان‌تان را باز کنید و بگذارید به نور عادت کنند. بازوها و دست‌های خود را آزاد کنید. چند بار پلک بزنید تا کمک کند به حالت عادی برگردید.

 ۶-این تمرین را تکرار کنید. این تمرین به رها شدن از خستگی چشم کمک می کند.

سخن پایانی

چاکرای چشم سوم مرکز الهام و روشن بینی شماست. اگر این چاکرا در تعادل نباشد ممکن است شما سعی کنید همه چیز را با عقل خود بسنجید و یا اینکه بر عکس فقط و فقط بر اساس احساس خود عمل کنید. برای پاکسازی و درمان چاکرای ششم می‌توانید از مدیتیشن، طبیعت درمانی، رنگ درمانی، رایحه درمانی، سنگ درمانی، رفلکسولوژی و یوگای مخصوص این چاکرا استفاده کنید.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خواص روغن آرگان

مهمترین خواص روغن آرگان

روغن آرگان، طلای مایع و جادوی بزرگ طبیعت مراکش است. این روغن، رایج‌ترین و پرفروش‌ترین روغن دنیاست. زیرا هم برای مو و هم برای پوست فوق‌العاده عمل می‌کند. اگر به لیست فواید این روغن نگاه کنید متوجه می‌شوید که چرا به آن طلای مایع می‌گویند. در این مقاله می‌خواهیم با خواص روغن آرگان بیشتر آشنا شویم و ببینیم که این جادوی بزرگ طبیعت چگونه پوست و موی ما را درمان می‌کند. تا انتهای مقاله با ما باشید تا برای خرید روغن آرگان اصل به شما کمک کنیم.
ادامه مطلب
خواص روغن جوجوبا برای مو

خواص روغن جوجوبا برای مو و پوست

روغن جوجوبا از گذشته‌های دور به عنوان یک روغن بی‌نظیر و فوق‌العاده موثر شناخته شده است. به طوری که خواص روغن جوجوبا برای پوست و مو زبانزد افرادی است که از محصولات بهداشتی و آرایشی ارگانیک استفاده می‌کنند. به خصوص خواص روغن جوجوبا برای مو بسیار معروف است چرا که هم موها را مرطوب می‌کند و هم به رشد آنها کمک می‌کند. این روغن علاوه بر خواص زیادی که برای مو دارد، مژه‌ها و ابروها را تقویت کرده، چین و چروک‌های صورت را از بین می‌برد و در درمان شوره سر نیز بسیار مفید است. در ادامه به بررسی این روغن می‌پردازیم و برای خرید یک محصول مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
فواید روغن اسطوخودوس

فواید روغن اسطوخودوس که می تواند آرامش ، پوستی زیبا ، و سلامتی را به شما هدیه دهد

روغن معطر این گیاه بیشتر از گل‌های ارغوانی (بنفش متمایل به آبی ) و یا سفید آن و گاهی از برگ‌های گیاه و حتی از ساقه‌اش عصاره گیری می شود که از آن علاوه بر مصارف دارویی در تهیه‌ی عطرها نیز استفاده می‌کنند .  برای تهیه دارو از این گیاه که بیش از 30 گونه‌ی مختلف دارد تنها از استوخودوس اصل استفاده می شود . در این مطلب شما را با فواید روغن اسطوخودوس و نحوه مصرف آن آشنا می کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید