سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
فواید روغن گیاهی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
به قلم نارین‌گل
خرید روغن بهارنارنج ارگانیک

نکاتی درباره ی فواید روغن گیاهی و مراحلی که می تواند به پوست شما سلامت ببخشد

پوست شما چرب است یا خشک؟ آیا فکر می‌کنید که پوستی مختلط دارید که در بعضی نقاط چرب و در نقاط دیگر خشک است؟ آیا پوست شما جوش می‌زند و به دنبال راه حلی مناسب برای آن هستید؟ در این مقاله به بررسی فواید روغن گیاهی و معرفی روغن‌های مفید برای انواع پوست می‌پردازیم. هر نوع پوستی مراقبت‌های خاص خود را نیاز دارد. پس برای داشتن پوستی سالم لازم است تا ابتدا با انواع پوست و خواص هر کدام آشنا شویم. برای آشنایی بیشتر با انواع پوست و روغن‌های مناسب برای آنها تا انتهای مقاله با ما باشید.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • انواع پوست کدامند؟
  • روتین پوستی صورت چیست؟
  • تمیز کردن
  • بخور دادن
  • لایه برداری با ماسک
  • استفاده از تونر
  • استفاده از کرم یا لوسیون
  • روغن‌های مفید برای انواع پوست‌ کدامند؟
  • روغن‌های مناسب برای پوست خشک
  • روغن‌های مناسب برای پوست چرب
  • روغن‌های مناسب برای پوست مختلط

برای آشنایی با  فواید روغن گیاهی ابتدا با هم ببینیم که انواع پوست کدامند و هر کدام چه ویژگی‌هایی دارند.

انواع پوست کدامند؟

روغن‌های گیاهی که برای مراقبت از پوست‌تان انتخاب می‌کنید باید بر اساس نوع ترکیب پوست‌تان باشد . انواع اصلی پوست از این قرارند:

  • پوست خشک
  • پوست چرب
  • پوست مختلط مشکل‌دار که جوش‌های سرسیاه و آکنه دارند.

بسیاری از افراد دارای پوستی هستند که در بیش از یک نوع دسته‌بندی قرار می‌گیرد. بنابراین لازم است تا برای نگهداری از پوست آنها روغن‌های گوناگون با روش‌های متفاوتی استفاده شوند. روغن‌هایی که در این مطلب توصیه شده‌اند ، مطابق با اینکه چگونه روی انواع پوست عمل ‌‌می‌کنند ، ارائه شده‌اند. برای آشنایی با فواید روغن گیاهی با ما همراه باشید.

روتین پوستی صورت چیست؟

روتین پوستی صورت، بهترین کاری است که می‌توانید برای پوست‌تان انجام دهید. درمان کامل برای پوستی زیبا شامل این مراحل است :

  • تمیز کردن
  • بخور دادن
  • لایه‌برداری با ماسک
  • استفاده از تونر
  • استفاده از کرم یا لوسیون

تمام این روش‌ها گردش خون را افزایش می‌دهند و پوست چهره‌تان را درخشان و سالم نگه می‌دارند. کل روتین پوستی صورت به ویژه تونرهای پوست ممکن است برای درمان کل بدن به کار روند.

تمیز کردن

با کرم پاک‌کننده حلال در آب ، آرایش‌تان را پاک کنید. این کرم روغن‌های طبیعی پوست را از بین نمی‌برد. بعد از پاک کردن آرایش، صورتتان را کاملا شستشو دهید. صابون ، پوست را خشک و قلیایی می‌کند. بنابراین بلغور جو مخلوط شده با آب کافی ، برای ایجاد یک مایع پاک‌کننده می‌تواند جایگزین خوبی باشد. یک قطره از روغن اسانسی که مناسب پوست‌تان است را به این مواد اضافه کنید و به آرامی صورت‌تان را با این ترکیب تمیز کنید و سپس با آب بشویید. اگر پوست چرب دارید و دوست دارید صورت‌تان بیشتر لایه‌برداری شود، مقداری بلغور ذرت به بلغور جو ، اضافه کنید. اما زیاد صورت‌تان را نسائید زیرا پوست تشویق به تولید روغن بیشتر می‌شود. ازمحصولات حاوی سبوس بادام پرهیز کنید. پوست چرب یا مشکل‌دار را روزی دوبار و پوست خشک را روزی یک بار تمیز کنید.

بخور دادن

بخور دادن مانند یک سونای کوچک برای صورت‌تان عمل می‌کند. علاوه بر این چهره‌تان را پاک می‌کند و باعث می‌شود جوان و سرزنده به نظر برسید. بخور دادن پوست‌تان را مرطوب می‌کند و منافذ پوست را باز می‌کند. گرمای بخار جریان خون را افزایش می‌دهد که به متابولیسم سلولی کمک می‌کند. بخور دادن را می‌توان چندبار در هفته انجام داد مگر اینکه پوست‌تان به شدت خشک یا لطیف باشد. اگر پوست‌تان خشک است، بخور دادن را به مدت پنج دقیقه و یک هفته در میان محدود کنید. اگر پوست سرخ و حساس دارید -که این نوع پوست به راحتی با رگ‌های خونی کوچک و پاره شده درست در زیر سطح پوست سرخ می‌شود – از بخور دادن به طور کلی اجتناب کنید.برای آشنایی با فواید روغن گیاهی با ما همراه باشید.

لایه برداری با ماسک

ماسک صورت نوعی لایه‌بردار است. سلول‌های مرده پوست را از سطح پوست برمی‌دارد، پوست جوان و تازه را آشکار می‌سازد و رشد سلول‌های زیرین را تحریک می‌کند. در ضمن ماسک صورت آب را از سطوح زیرین به سطح پوست می‌آورد. این کار موقتا پوست را صاف می‌کند. در نتیجه حتی ماسک‌های خشک‌کننده نیز به عنوان مرطوب کننده عمل می‌کنند و پوست را تغذیه می‌کنند. از لایه‌برداری‌های شیمیایی که در برخی سالن‌های زیبایی به کار می‌رود دوری کنید. در عوض از ماسک‌های قابض از جودوسر ، کرم گندم و خاک‌رس برای لایه‌برداری پوست استفاده کنید. ماسک‌های ملایم‌تر ساخته شده از عسل ، آوکادو ، سفیده تخم‌مرغ و میوه‌های تازه‌ای چون پاپایا و ماست برای یک پوست لطیف یا خشک ارجحیت دارند. هر کدام از این مواد را می‌توان در ترکیبات مختلف با هم مخلوط کرد. افزودن یک قاشق چای‌خوری از گیاهان دارویی آسیاب شده، خشک شده و شفابخش پوست ، قدرت لایه‌برداری را افزایش خواهند داد. گیاهان دارویی چون اسطوخودوس یا گلبرگ‌های گل محمدی (گل سرخ) را برای یک عملکرد ملایم‌تر استفاده کنید.

استفاده از تونر

تونرها هم برای پوست‌های خشک و هم برای پوست‌های چرب استفاده می‌شوند. تونرهای قابض به پوست‌های چرب و مشکل‌دار یک جایگزین خوب به عنوان مرطوب کننده به جای روغن طبیعی پوست صورت، می‌دهند. تونرهایی که با آلوئه‌ورا یا یک هیدروسل ساخته می‌شوند، پوست را مرطوب می‌کنند و نیز به التیام سلول‌های پوستی آسیب دیده که پوسته پوسته می‌شوند کمک می‌کند. سرکه رقیق شده PH پوست را متعادل می‌سازد تا پوشش اسیدی محافظ پوست‌های خشک و چرب را زیاد کند و پوست خشک را از خارش و پوسته پوسته شدن نجات دهد. استفاده از سرکه‌ سیب نیز در این زمینه می‌تواند بسیار مفید باشد.

استفاده از کرم یا لوسیون

کرم‌ها برای پوست‌های خشک یا بالغ ایده‌آل هستند زیرا پوست را مرطوب‌تر کرده و در برابر محیط از آن حفاظت می‌کنند. برای پوست چرب ، استفاده از یک تونر ، روغن‌های گیاهی یا لوسیون سبک به جای کرم توصیه می‌شود. اندکی روغن، موجب می‌شود تا پوست روغن اضافه تولید نکند. برای آشنایی با فواید روغن گیاهی با ما همراه باشید.

روغن‌های مفید برای انواع پوست‌ کدامند؟

روغن‌های مفید برای انواع پوست عبارتند از: اسطوخودوس ، بابونه ، رزماری ، یاس ، گل سرخ ، سدر.

اما بهتر است با توجه به نوع پوست خود، روغن مناسب را انتخاب کنید.

روغن‌های مفید برای پوست خشک

یکی از فواید روغن گیاهی متعادل کردن چربی پوست است. این روغن‌ها ورم را کاهش می‌دهند و با تشویق پوست به رشد سلول‌های جدید آن را جوان می‌کنند. اگر پوست خشکی دارید مواد ضد پیری کلاسیک را به کار ببرید. از جمله:

اسطوخودوس ، گل محمدی ، بهارنارنج ، رزماری، تخم هویج ، مریم گلی ، به‌لیمو ، نعناع‌فلفلی ، بابونه ، سندل

روغن بهار نارنج: این روغن مقدار زیادی ویتامین C دارد و ضد لک و روشن‌کننده پوست است. همچنین این روغن پوست را آبرسانی می‌کند.

خرید اینترنتی روغن بهارنارنج 

روغن مریم گلی: این روغن مرطوب‌کننده و ضد التهاب است. همچنین پوست را ضدعفونی می‌کند.

خرید اینترنتی روغن مریم گلی 

روغن نعناع فلفلی: این روغن ضد جوش و ضد آکنه است. همچنین برای رفع جای زخم هم استفاده می‌شود. روغن نعناع فلفلی پوست را مرطوب می‌کند.

خرید اینترنتی روغن نعناع فلفلی

روغن‌های مناسب برای پوست چرب

فواید روغن گیاهی برای پوست چرب، تنظیم سبوم پوست است. بنابراین برای پوست چرب، روغن‌هایی استفاده کنید که غده‌های بیش از حد فعال چربی‌زا را متعادل می‌کنند و باعث آهسته شدن روند تولید چربی می‌شوند.

ریحان ، اوکالیپتوس ، مورد ، درخت چای ، سرو ، مریم‌گلی

روغن درخت چای:روغن درخت چای پوست را پاکسازی می‌کند و یک روغن ضدجوش بسیار قوی است.

خرید اینترنتی روغن درخت چای 

روغن سرو: روغن سرو ضد جوش است و پوست را درخشان و مرطوب می‌کند. همچنین با علایم پیری مبارزه کرده و ضد چروک است. این روغن برای درمان اگزما نیز استفاده می‌شود.

خرید اینترنتی روغن سرو 

روغن‌های مناسب برای پوست مختلط

پوست مختلط مشکل‌دار یک ترکیب پوستی است که تمایل به ایجاد آکنه دارد. این نوع پوست معمولا چرب است. اگر شخصی پوست مشکل‌دار خشک داشت، می‌تواند درمان‌های پوستی‌اش را مطابق با استفاده از روغن‌های گیاهی برای پوست خشک سازگار کند. روغن‌های گیاهی برای پوست مشکل‌دار هم ضدعفونی کننده و هم خشک کننده است.

روغن‌های گیاهی مفید برای پوست‌های مشکل‌دار عبارتند از:

ریحان ، اوکالیپتوس ، لیمو ، مورد ، اسطوخودوس ، آویشن ، تخم‌هویج

روغن اسطوخودوس: این روغن ضد التهاب و قرمزی پوست است. همچنین خاصیت ضد چروک و پیری دارد.

سخن پایانی

یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن پوستی سالم و شاداب استفاده از روغن‌های گیاهی است. فواید روغن گیاهی برای پوست زیاد است ولی هر فردی باید با توجه به نوع پوست خود بهترین روغن‌ها را برای روتین پوستی خود استفاده کند. نارین گل روغن‌هایی با کیفیت بالا و بیشترین درجه خلوص را برای انواع پوست‌ها تولید می‌کند. به شما توصیه می‌کنیم تا با استفاده از این روغن‌ها به شادابی پوست خود کمک کنید. این محصولات کاملا طبیعی هستند و شما می‌توانید از خالص بودن آنها مطمئن باشید. ما در نارین گل بهترین روغن‌های اسانسی را با بالاترین کیفیت تولید می‌کنیم. پس با خیالی راحت از آن استفاده کنید. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند.

 

خرید روغن مریم‌ گلی ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

درباره نارین گل

25 راهکار کاربردی و شگفت‌انگیز برای داشتن پوست صاف و درخشان را از دست ندهید.

پاکسازی پوست با روغن یا OCM یک روش مطمئن برای رسیدگی و پاکسازی پوست می باشد که شروع استفاده از آن به طب باستانی آیورودیک برمی گردد. این روش شامل ماساژ روغن بر روی پوست،‌ گرم کردن پوست و درنهایت پاک کردن روغن از روی پوست می باشد. اساس فیزیولوژیک و علمی این روش به زبان ساده این است که روغن در نتیجه ماساژ، وارد منافذ پوستی شده و با چربی، دوده و سایر آلودگی ها در عمق این منافذ پیوند برقرار کرده و پس از شستن روغن از پوست همه این آلودگی‌ها نیز به همراه آن شسته می‌شوند و بدون آسیب یا تحریک پوست، آن را عمیقا پاکسازی می‌کند و پوست صاف و درخشان خواهید داشت.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید