سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
درمان افسردگی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
به قلم نارین‌گل
خرید روغن لوندر فرانسوی ارگانیک

تاثیرات شگفت انگیز ، روغن های گیاهی و رایحه درمانی بر درمان افسردگی

اینکه روغن‌های گیاهی چطور بر ذهن اثر می‌‌گذارد ، کاملا مشخص نشده است اما می‌دانیم زمانی که هر چیزی را بو می‌کنیم ، اطلاعات به مناطق خاصی از مغز فرستاده می‌شود که بر حافظه ، یادگیری ، احساسات ، تعادل هورمونی و حتی مکانیسم‌های اصلی حیاتی از قبیل واکنش به جنگ یا گریز (یک عملکرد غدد فوق کلیوی) تاثیر می‌گذارد . روانشناسانی هستند که از رایحه‌ها برای تشویق به برقراری ارتباط در میان افراد استفاده می‌کنند . محققان در حال بررسی این امر هستند که بوهای خوشایند باعث می‌شود مردم مشتاقانه‌تر مذاکره ، همکاری و مصالحه با دیگران کنند . اگر شما یک طبیب مراقبت بهداشتی هستید ، یک روش ماهرانه برای استفاده از رایحه‌درمانی با بیماران آهسته مالیدن یک مقدار کمی از یک روغن اسانسی مناسب پشت دستتان است. در ضمن می‌توانید اتاق را با استفاده از روش‌هایی که تاکنون پیشنهاد شده‌اند ، اتاق را عطرآگین کنید (در یک پخش کننده ، اجاق جام گل خشک ، یا یک تاوه با آب در حال جوش ملایم ، یا روی یک حلقه لامپ روشنایی). برای آشنایی با فواید رایحه درمانی برای درمان افسردگی در ادامه با ما همراه باشید.

فرمول‌ها در این مطلب ، روغن‌های اسانسی را با روغن‌های گیاهی رقیق می‌کنند بنابراین می‌توان آن‌ها را به عنوان روغن‌های بدن ، ماساژ یا حمام استفاده کرد . منتخبی از روغن گیاهی خودتان را به کار برید ، مانند : دانه انگور ، بادام ، کنجد یا روغن زیتون.(به خاطر بسپارید که روغن‌های اسانسی را باید در چیزی رقیق کرد مانند روغن‌های گیاهی ، پیش از استفاده بر روی پوست) . به سادگی ترکیب را روی پوست برای ماساژ یا روغن بدن بمالید . یک زمان بسیار عالی برای روغن مالی بعد از دوش گرفتن است.

برای روغن حمام ، یک تا دو قاشق چایخوری از ترکیب را به وان حمامتان اضافه کنید . اگر با شخصی در موقعیت مراقبت سلامت کار می‌کنید و نمی‌خواهید روغن را مستقیماً به کاربرید ، می‌توانید روغن بدن را داخل بازویتان بمالید .رایحه به آرامی در اطرافتان در حالی که مراقب فرد هستید ، شناور می‌شود و اثر مثبت احساسی بر هر دوی شما خواهد گذاشت .

درمان افسردگی

افسردگی

طبق تحقیق گروه تحقیق بویایی در دانشگاه وارویک انگلستان ، رایحه‌های خاصی بر امواج مغزی به شیوه‌ای مشابه با داروهای درمان افسردگی اثر می‌گذارند . روانشناسان دکتر پائولو رُوِستمی در مؤسسه تحقیق کلینیک گیاهی درواتی خود در میلان ، به طور موفقیت‌آمیزی در دهه‌های 1970 و 1980 بسیاری از بیمارانش را توسط رایحه‌های مرکبات پرتقال ،برگاموت ، لیمو و به‌لیمو از افسردگی نجات داد . طبیب گیاهی قرن شانزدهم جان جرارد گفت که بادرنجبویه «قلب را شادمان می‌سازد» و مریم‌گلی با افسردگی ، شکاکیت ، خستگی ذهنی و ناهنجاری‌های عصبی مقابله می‌کند . یکی از ضد افسردگی‌های محبوب در میان مرکبات روغن اسانسی بهارنارنج با رایحه باشکوهش است .

روغن‌های ضد افسردگی :

استوخودوس ، به‌لیمو ،مرکبات ، یاس ، بابونه ، شمعدانی ، سنبل

خرید اینترنتی روغن اسطوخودوس 

خرید اینترنتی روغن بابونه 

خرید اینترنتی روغن شمعدانی

تشویش:

رایحه‌درمانگران برای کمک به غلبه بر احساسات تشویش ، تنهای و طردشدگی از چندین رایحه استفاده می‌کنند . محققان دریافته‌اند که روغن‌های مشابهی برای هر شخصی که یک مرحله اصلی از زندگی‌اش را از سر می‌گذارند ، مفیدند و به درمان افسردگی نیز کمک میکنند.

روغن‌های اسانسی برای رهایی از تشویش :

ریحان ، رازیانه ، استوخودوس ، گل‌محمدی ، هل ، کاج ، یاس ، بابونه

خرید اینترنتی روغن گل سرخ 

درمان افسردگی

خستگی:

یک تولیدکننده ژاپنی ، ساعت زنگ‌داری طراحی کرده است که شخص خوابیده را با اسپری کردن رایحه‌های اوکالیپتوس و کاج بیدار می‌کند . در چندین شرکت بزرگ در توکیو ، رایحه‌های ، لیمو ، سرو ، نعناع فلفلی در سیستم هوای مطبوع در طول روز کاری در جریان است تا کارمندان را هوشیار نگاه دارد .رایحه‌های تند میخک ، فلفل‌سیاه ، دارچین ، و در درجه پائین‌تر نعناع هندی ، در کاهش خواب‌آلودگی ، زودرنجی و سردردها ، شناخته شده‌اند .دریافت شده است که این رایحه‌ها از اُفت ناگهانی دقت که نوعاً سی دقیقه بعد از شروع کار روی می‌دهد ، جلوگیری می‌کنند و مانند کافئین موجب کار بیش از حد غدد فوق کلیوی نمی‌شوند . در اوایل دهه 1920 ، محققان ایتالیایی ، جیووانی گاتی و رناتوکایولا ، میخک ، لیمو ، هل ، رازیانه و سنبل ختایی را به کار بردند تا موجب احساس هوشیاری و تاثیرپذیری بیشتر در بیماران و درمان افسردگی شوند .

روغن‌های گیاهی تحریک کننده و فعال کننده‌ی بدن:

ریحان ، هل ، اوکالیپتوس ، لیمو ، دارچین ، فلفل سیاه

حافظه ضعیف:

محققان دریافته‌اند که یادآوری ذهنی بسیار بهبود می‌یابد زمانی که یک رویداد سپری شده با بویی همراه می‌شود . به همین دلیل است که یک نفس از یک عطر یا رایحه می‌تواند شما را در زمان به عقب برگرداند و تصاویر و احساسات بسیار دور و فراموش شده را در شما زنده کند .کنار کامپیوترتان یک شاخه رُزماری نگاه دارید که توانایی بالا بردن حافظه ، تمرکز حتی خلاقیت را دارد . تحقیق جدید ژاپنی تایید می‌کند که روزماری محرک مغز است .

روغن‌های گیاهی محرک حافظه :

رازیانه ، میخک ، استوخودوس ، ،آویشن ، رزماری ، به‌لیمو

غصه:

در قرن شانزدهم ، طبیب گیاهی جان جرارد نوشت که ریحان«اندوه را از بین می‌برد و انسان را شاد می‌سازد» و یک نفس از مرزنگوش را «برای افرادی که زیاد آه می‌کشند» به دلیل غم ، تنهایی طرد شدگی ، پیشنهاد کرد . مصری‌ها ، یونانی‌ها و رومی‌های باستان برای تقویت احساسات ، مرزنگوش را به بینی می‌کشیدند . یونانیان از سرو برای آرام ساختن عزاداران استفاده می‌کردند . در چندین فرهنگ باستانی ، چوب صندل در مراسم مرگ سوزانده می‌شود تا همین کار را انجام دهد . در اروپا ، رایحه‌های مریم‌گلی و روزماری برای غلبه بر غصه به کار می‌رفت .

رایحه درمانگران عصر جدید ، این روغن‌های اسانسی را در هر دوره‌ی سخت در زندگی شخص توصیه می‌کنند ، شرایطی از قبیل تغییر شغل یا پایان یک رابطه عاشقانه ، استوخودوس ملایم و آرامش بخش ، روغن همراه خوبی است که به طور سنتی برای آرام ساختن بیمار یا هر شخصی که از لحاظ احساسی غمگین است ، به کار می‌رود .

درمان افسردگی

روغن‌های گیاهی برای تسکین غم:

گل‌محمدی ، سرو ، مریم گلی ، رزماری ، کندر

بی‌خوابی:

فقدان خواب مشکل میلیون‌ها آمریکایی است که اغلب منجر به کوفتگی ، تمرکز پائین ، آشفتگی ، افسردگی ، سرگیجه و سردرد می‌شود .رایحه‌های روغن‌های اسانسی زیر مستقیماً وارد مغز می‌شوند و باعث آسودگی و به خواب رفتن می‌شود .

روغن‌های گیاهی برای بی‌خوابی:

رازیانه ، استوخودوس ، گل‌محمدی ، به لیمو ، لیمو ،مریم گلی ، سرو ، بابونه

استرس و اضطراب:

رایحه می‌تواند نبض بیش از حد سریع و میزان تنفس را کاهش دهد .محققان بین‌المللی ، ترکیبی از بهارنارنج ، سنب‌الطیب و جوزهندی به ثبت رسانده‌اند که میزان استرس را در محل کار پائین می‌آورد . زمانی که محقق در گذشته ،هنری جی والتر ، افراد را در اتاق رایحه‌دار شده‌ای با استوخودوس ، لیمو یا بابونه قرار داد ، آن‌ها بیشتر تمایل داشتند باهم گرم بگیرند و کمتر حس رقابت جویی داشتند .مطابق با موضوع واکنش‌های امواج مغزی ، تمام این رایحه‌ها یک اثر آرامش‌بخشی ایجاد می‌کنند . در قرن بیستم ، دکترها و محققان ایتالیایی ، جوانی‌گاتی و رناتوکایولا ، دریافتند که تسکین دهنده‌ترین روغن‌ها ، بهار نارنج ، اسطوخودوس ، بابونه ، می‌باشند .

درمان افسردگی

روغن‌های گیاهی برای کاهش استرس :

رازیانه ، ریحان ، سدر ، میخک ،گل‌محمدی ، اوکالیپتوس ، اسطوخودوس ،لیمو ، هل ، بابونه ، مریم‌گلی ، دارچین ، به لیمو .

 

خرید روغن بابونه رومی خالص و ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

روغن هسته انار برای لک صورت

طرز استفاده از روغن هسته انار برای لک صورت

چگونگی استفاده از روغن هسته انار برای لک صورت از جمله دغدغه‌های افرادی است که به دنبال داشتن پوستی صاف و بدون لک هستند و می‌خواهند معجزه این روغن را برای داشتن پوستی درخشان تجربه کنند. استفاده از روغن‌های طبیعی مثل روغن دانه انار برای سلامت و زیبایی پوست دارای نتایج عالی بوده و با عوارض جانبی همراه نیست. به همین علت اغلب خانمها ترجیح می‌دهند روش‌های سالم اینچنینی را تجربه کرده و تا کنون هم اکثر خانمها و حتی آقایان از خواص روغن هسته انار برای رفع لک صورت خود بهره‌ برده‌اند.
ادامه مطلب
مصرف روغن آووکادو

آموزش رایگان طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست و مو

پوست و موی خشک، آسیب‌های زیادی به سلامتی بدن شما می‌زند. بنابراین اگر از خشکی پوست و موی خودتان خسته شده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم با یک روغن آب‌رسان بسیار مفید آشنا شوید. با مصرف روغن آووکادو می‌توانید برای همیشه این عارضه را برطرف کنید. آووکادو یک روغن آّ‌ب‌رسان بسیار قوی است که با استفاده از آن مشکلاتی مانند شوره سر، خشکی موها، چین و چروک پوست و جوش و آکنه برطرف می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید به کمک یک محصول مشکلات بسیاری را برطرف کنید. در این مقاله به بررسی این روغن و فواید آن بر روی پوست و مو می‌پردازیم. در انتهای مقاله برای یک خرید مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید