سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص درمانی روغن اسطوخودوس
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن لوندر فرانسوی ارگانیک

خواص درمانی روغن اسطوخودوس فرانسوی و نحوه استفاده در آروماتراپی

خواص درمانی روغن اسطوخودوس در زندگی امروزه بنا به علل گوناگون مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است؛ چرا که ممکن است در برهه‌­هایی خاص از زمان استرس و اضطراب بر ما غالب شده و به دنبال آن خستگی جسمی و روحی پدیدار شود. در بیشتر اوقات برای رفع این مشکلات، نیازی به مصرف داروهای شیمایی نیست و بهتر است به دل طبیعت رفت و نسخه­‌های آرامش­‌بخش را از آن دریافت کرد.

یکی از نسخه‌­های آرامش‌­بخش طبیعت، استفاده از گل لوندر یا اسطوخودوس است. امروزه روغن این گیاه هم در دسترس است و در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل روش‌­های استفاده از این گیاه ارزشمند و روغن آن برای ارتقا سلامت جسم و روح را مورد بحث قرار دهیم.

آنچه در این مطلب می­خوانیم:

  • معرفی نت بویایی روغن لوندر
  • خواص درمانی روغن اسطوخودوس در آروماتراپی چیست؟
  • روش­‌های استفاده از روغن اسطوخودوس در آروماتراپی
  • روغن‌های قابل ترکیب با روغن اسطوخودوس کدامند؟
  • نحوه مصرف لوندر در یوگا
  • ویژگی‌­های روغن اسطوخودوس اصل
  • روغن اسطوخودوس اصل را از کجا تهیه کنیم؟

روغن لوندر، یک روغن معطر با نت بویایی شیرین، چوبی و گلدار است. این روغن معمولاً به عنوان یک رایحه آرامش‌بخش و ضداضطراب شناخته می‌شود.

نت بویایی روغن اسطوخودوس ، از چندین ترکیب شیمیایی مختلف شکل گرفته است. برخی از ترکیبات شیمیایی اصلی که در نت بویایی روغن لوندر نقش دارند، عبارتند از:

  • لینولئیک اسید: یک اسید چرب ضروری است که به بوی شیرین روغن لوندر کمک می‌کند.
  • لینالول: یک آلدهید طبیعی است و بوی چوبی روغن لوندر از آن است.
  • ژرانیول: نوعی آلدئید طبیعی محسوب می‌­شود که بوی گلدار روغن لوندر ناشی از آن است.
خواص درمانی روغن اسطوخودوس

نت‌های بویایی روغن لوندر، معمولاً به سه نت اصلی تقسیم می‌شود:

نت اولیه

نت اولیه، اولین بوی روغن لوندر است. این نت معمولاً قوی‌ترین نت بویایی روغن لوندر است و کمتر از یک دقیقه ماندگاری دارد. این نت روغن لوندر شیرین و چوبی است.

بیشتر بخوانید: از فواید روغن لوندر چه می دانید؟

نت میانی

نت میانی، دومین بوی روغن لوندر است. این نت ماندگاری بیشتری نسبت به نت اولیه دارد و تا چند ساعت ماندگاری دارد. این نت روغن لوندر، معمولاً شیرین و گلدار است.

نت پایه

نت پایه، آخرین بوی روغن لوندر است. این نت ماندگارترین نت بویایی روغن لوندر محسوب می­شود و معمولاً چند روز ماندگاری دارد. این نت روغن لوندر، شیرین و چوبی است. نت بویایی روغن لوندر، می‌تواند بر اساس عوامل مختلفی مانند نوع گونه لوندر، روش تولید روغن و شرایط نگهداری روغن متفاوت باشد.

روغن لوندر یکی از محبوب­ترین روغن­‌ها در دنیا برای رایحه­‌درمانی است. خواص درمانی روغن اسطوخودوس متعدد هستند که می­توانند در آروماتراپی به شرح زیر مورد استفاده قرار گیرند.

ویژگی آرام‌بخش و ضداضطراب

روغن اسطوخودوس به دلیل ویژگی آرامش­‌بخش و ضداضطراب بودن خود شناخته شده است. کاهش استرس، اضطراب و درمان بی­‌خوابی از نتایج استفاده از این روغن است. همچنین سبب بهبود خلق و خو و افزایش آرامش در فرد می­شود.

خواص درمانی روغن اسطوخودوس

ضدباکتری و ضدعفونی کننده

روغن اسطوخودوس دارای خواص ضدباکتریایی و ضدعفونی­‌کنندگی است. این روغن در جلوگیری از رشد باکتری­ها و عفونت­‌ها موثر است. روغن لوندر برای درمان انواع مختلفی از عفونت­‌ها از جمله عفونت‌های دستگاه تنفسی موثر است.

رایحه‌­درمانی با کمک روغن لوندر را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد. برخی از رایج‌ترین شیوه­‌های آروماتراپی عبارتند از:

استنشاق

معمول­ترین روش رایحه­‌درمانی، استنشاق روغن‌ها است. پس از طریق استنشاق روغن اسطوخودس، از خاصیت آن نهایت بهره را ببرید. این کار می‌تواند با استفاده از دیفیوزر، اسپری یا دستمال مرطوب انجام شود.

ماساژ

ماساژ با روغن‌ ارگانیک لوندر یکی از روش‌های موثر جهت بهره‌­مندی از خواص این اسانس گیاهی است. بهبود گردش خون، کاهش درد و تنش و بهبود سلامت پوست از نتایج این ماساژ است.

حمام

افزودن روغن‌ اسانسی لوندر به آب حمام می‌تواند به آرامش و رفع استرس کمک کند.

در اینجا چند نمونه از روغن‌­های سازگار با روغن اسطوخودوس آورده شده است:

از خواص درمانی روغن اسطوخودوس در یوگا می­توان استفاده کرد و در ادامه به روش­‌های معمول آن اشاره می­شود.

روش ماساژ دادن

برای استفاده از روغن اسطوخودوس در یوگا، چند قطره از آن را به روغن حاملی مانند روغن هسته انگور یا روغن بادام شیرین اضافه کنید و سپس آن را روی پوست خود ماساژ دهید. می‌توانید این روغن را روی پیشانی، شقیقه‌ها، یا پشت گردن خود بمالید. سپس تمرینات یوگا را آغاز کنید.

خواص درمانی روغن اسطوخودوس

استفاده استنشاقی

برای استفاده استنشاقی از روغن لوندر، چند قطره از آن را در یک کاسه آب گرم بریزید و سپس بخار آن را استنشاق کنید؛ یا می­توانید چند قطره از آن را با اسپری کردن در محیط پخش کرده و بو کنید. همچنین می‌توانید کمی روغن لوندر را روی یک دستمال چکانده و سپس آن را جلوی بینی خود بگیرید.

با استفاده از دستگاه دیفیوزر و یا اسانس‌­سوز هم می­توان بوی آن را در محیط پخش کرد و ورزش یوگا را با آرامش و تمرکز خاصی انجام دهید.

اگر می­خواهید از خواص درمانی روغن اسطوخودوس بهره­مند شوید حتما بایستی روغن اسطوخودوس اصل را خریداری کنید که دارای ویژگی­‌های زیر است:

  • معمولاً دارای رنگی آبی مایل به سبز یا زرد مایل به سبز است.
  • رایحه‌­ای شیرین و خنک دارد.
  • دارای غلظتی متوسط ​​است.
  • ماندگاری بالایی دارد.

علاوه بر این، روغن لوندر اصل باید از گیاهان لوندر تازه و با کیفیت استخراج شده باشد. همچنین، باید توسط یک شرکت معتبر و با رعایت استانداردهای بهداشتی تولید شده باشد.

یکی از شرکت­هایی که در دنیا بخاطر تولید روغن­‌ها و اسانس‌­های گیاهی دارای نام و آوازه‌­ا‌ی است، شرکت موکشا لایف استایل اتریشی است. در کشورهای مختلف نمایندگی­‌های موکشا در حال توزیع تولیدات آن هستند و در ایران هم نارین گل این افتخار را دارد که در خدمت مشتریان ایرانی باشد و محصولات باکیفیت موکشا را به دست آنها برساند.

برند نارین گل سابقه درخشانی در فروش روغن‌های ارگانیک اصل داشته و چندین گواهینامه بین‌المللی در این زمینه هم دریافت کرده است و همین هم زمینه‌­ساز اعتماد مشتریان به خرید محصولات از این برند شده است.

روغن اسطوخودوس روغنی شیرین، ملایم و آرامش‌بخش است. این روغن دارای رایحه‌ای گرم و نشاط‌آور بوده که می‌تواند باعث ایجاد احساس آرامش و کاهش استرس شود. بوی روغن اسطوخودوس همچنین می‌تواند به بهبود خواب، کاهش اضطراب و بهبود خلق‌وخو کمک کند.

آروماتراپی از جمله شیوه‌­هایی است که می­توان با کمک آن از فواید روغن لوندر بهره­‌مند شد. در رایحه­‌درمانی، روغن اسطوخودوس می­تواند به روش­‌های مختلف استفاده شود. از جمله این روش­ها می­توان به استنشاق و ماساژ اشاره کرد.

در نظر داشته باشید که این روغن حتما بایستی با یک روغن حامل ترکیب شده و سپس پوست را با آن ماساژ داد.

خرید روغن نعناع‌ فلفلی ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خواص روغن های معطر

خواص روغن های معطر چیست و چه تاثیری بر سلامت و زیبایی ما می گذارند؟

روغن‌های عطری یا روغن معطر به روغن‌هایی گفته می‌شود که مواد سازنده‌ی آن فرارند و در مجاورت هوا با سرعت‌های متفاوت از بین می‌روند. گیاهانی که سازنده‌ی این روغن‌ها هستند آن‌ها را در ساقه و پوست و گیاهانی که درختی هستند،‌در گل و برگ خود جمع‌آوری می‌کنند. برای اطلاع از خواص روغن های معطر با ما همراه باشید. همان‌طور که گفته شد این گیاهان با سرعت‌های متفاوت عطر خود را از دست می‌دهند،‌به همین دلیل ما در این‌جا آن‌ها را به 3 گروه تقسیم‌بندی می‌کنیم:
ادامه مطلب
خواص روغن بادام شیرین برای مو

بررسی اصلی ترین خواص روغن بادام شیرین برای مو

اگر به دنبال یک روغن فوق‌العاده موثر برای تقویت موهای‌تان هستید، ما به شما روغن بادام شیرین را توصیه می‌کنیم. مردم  سراسر دنیا از این روغن برای رفع مشکلات موی خود استفاده می‌کنند. به خصوص مردم کشور هند از این روغن برای تقویت موها استفاده کرده و موهایی درخشان و سالم دارند. خواص روغن بادام شیرین برای مو بی‌نظیر است. با استفاده از این روغن نه تنها موهای‌تان تقویت می‌شود، بلکه مشکلاتی مانند ریزش مو، سفیدی مو و خشکی آن نیز برطرف می‌شود. در این مقاله به بررسی خواص این روغن می‌پردازیم و در انتهای مقاله برای خرید یک محصول باکیفیت شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید