سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
درمان سلولیت با روغن
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن رزماری خالص ارگانیک

درمان سلولیت با روغن های گیاهی

بسیاری از افراد، به خصوص خانم‌ها وقتی بدن خود را در آینه نگاه می‌کنند متوجه وجود فرورفتگی‌هایی در پوست بدن خود می‌شوند. سلولیت یکی از عوارضی است که تاثیر زیادی بر زیبایی بدن دارد. برای درمان سلولیت راه‌های زیادی وجود دارد ولی یکی از بهترین‌ راه‌ها، درمان سلولیت با روغن های گیاهی است. در این روش روغن‌های ارگانیک مناسب را بر روی پوست خود ماساژ می‌دهید تا سلولیت از بین برود. در این مقاله با روغن‌های گیاهی مناسب برای درمان سلولیت آشنا می‌شوید و در ادامه مقاله برای خرید روغن‌های ارگانیک اصل شما را راهنمایی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • سلولیت چیست؟
  • چرا سلولیت به وجود می‌آید؟
  • راه‌های درمان سلولیت چیست؟
  • چه ورزش‌هایی باعث درمان سلولیت می‌شوند؟
  • درمان سلولیت با روغن‌ های گیاهی چگونه است؟
  • روغن‌های ارگانیک مناسب برای درمان سلولیت کدامند؟
  • چگونه روغن‌های ارگانیک اصل را تشخیص دهیم؟

سلولیت چیست؟

سلولیت به تجمع بدشکل چربی‌هایی گفته می‌شود که در سوخت و ساز آنها اختلال به وجود آمده است. ‌این چربی‌ها به همراه برخی مواد سمی در زیر پوست رسوب می‌‌کنند. این مشکل بیشتر در خانم‌ها رایج است. رسوب سلولیت باعث می‌شود که پوست گود به نظر برسد. احتمالا بسیاری از شما اثرات سلولیت را در بازو، پاها و شکم خود دیده‌اید. این عارضه باعث می‌شود که پوست در بعضی قسمت‌ها گود شده و در برخی قسمت‌های دیگر برجسته شود. بنابراین بافتی نامنظم به وجود می‌آید که باعث می‌شود ظاهری زیبا نداشته باشد.

چرا سلولیت به وجود می‌آید؟

دقیقا مشخص نیست که چه چیزی باعث سلولیت می‌شود . سلولیت زمانی ایجاد می‌شود که نوارهای فیبری که پوست را به عضله متصل می‌کنند به طور نامنظم سفت شوند. بنابراین پوست شما به سمت پایین کشیده می‌شود و لایه چربی طبیعی زیر پوست به سمت بالا فشار وارد می‌آورد. بنابراین پوست چروکیده می‌شود.

سلولیت تنها در خانم‌هایی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند وجود ندارد ، بلکه زنان لاغر و یا آنهایی که از وزن‌ایده‌آلی برخوردارند نیز ممکن است سلولیت داشته باشند. تقریبا 85 درصد خانم‌های بالای 20 سال در سراسر دنیا با هر نژاد و رنگی از رسوب نا‌خواسته ‌این چربی‌ها شکایت دارند. از جمله عواملی که ممکن است سلولیت را به‌وجود آورند می‌توان به عدم تحرک و ورزش نکردن، ژنتیک، نوشیدن کم آبی، خوردن غذاهای چرب و ناسالم، سیگار کشیدن، مسدود شدن سیستم لنفاوی و رژیم نادرست غذایی برای لاغری نام برد.

راه‌های درمان سلولیت چیست؟

برای درمان سلولیت راه‌های مختلفی وجود دارد. ورزش و رژیم غذایی دو راه درمان سلولیت هستند. تحقیقات نشان می‌دهد چند راه درمان برای سلولیت وجود دارد که در ادامه با هم می‌خوانیم:

  • روغن‌های گیاهی
  • ورزش
  • ماساژ
  • درمان با امواج صوتی
  • لیزر درمانی
  • لیپوساکشن برای از بین بردن چربی

همان‌طور که دیدیم روش‌های مختلفی برای درمان سلولیت وجود دارد. درمان سلولیت با روغن‌ های گیاهی یکی از بهترین روش‌ها است. ورزش منظم نیز یکی از راه‌هایی است که باعث صاف شدن سلولیت می‌شود. بنابراین بهتر است تا در برنامه روزانه خود علاوه بر تغذیه سالم و نوشیدن آب کافی، حرکات ورزشی منظم را قرار دهید.

درمان سلولیت با روغن

چه ورزش‌هایی باعث درمان سلولیت می‌شوند؟

ورزش به بهبود ظاهر سلولیت کمک می‌کند. ورزش منظم توده‌های عضلانی را زیاد می‌کند و باعث صاف شدن سلولیت می‌شود. ورزش همچنین جریان خون را زیاد می‌کند و توده‌های چربی را کوچک می‌کند. ورزش‌هایی مانند دویدن، دوچرخه سواری و ورزش‌های استقامتی سلولیت را کاهش می‌دهند.

درمان سلولیت با روغن‌ های گیاهی چگونه است؟

درمان سلولیت با روغن‌های گیاهی یکی از بهترین روش‌های درمان است. روغن‌های گیاهی از طریق پوست به داخل بدن نفوذ کرده و می‌توانند بسیاری از مشکلات مانند استرس، سردرد، پریود نامنظم، جوش و مشکلات بی‌خوابی را برطرف کنند. روغن‌های گیاهی منشا اصلی مشکل سلولیت را از طریق دفع مواد سمی که در بافت‌های چربی ذخیره می‌شوند مورد هدف قرار می‌دهد. علاوه بر این، روغن‌ها گردش خون را در بدن افزایش داده و باعث می‌شود که اکسیژن بیشتری به سلول‌ها برسد و به همین دلیل به بدن کمک می‌کند که خود به خود سلولیت را از بین ببرد.

روغن‌های ارگانیک مناسب برای درمان سلولیت کدامند؟

در ادامه درمان سلولیت با روغن‌های گیاهی را بررسی می‌کنیم. روغن‌های زیر می‌توانند تا حد زیادی در درمان سلولیت موثر باشند:

روغن رازیانه

روغن رازیانه از دانه‌های رازیانه به دست می‌آید. خانم‌های باردار باید از مصرف این روغن پرهیزکنند. این روغن به شکست بافت‌های چربی زیر سطح پوست کمک می‌کند. شما می‌توانید روغن رازیانه را به تنهایی برای از بین بردن سلولیت روی پوست ماساژ دهید ولی استفاده از آن به همراه روغن رزماری تاثیرش را چند برابر می‌کند. دو قطره روغن رزماری و دو قطره روغن رازیانه را با سه قاشق روغن زیتون به خوبی مخلوط نمایید. این ترکیب از روغن‌ها به جلوگیری از حساسیت‌های پوستی نیز کمک می‌کند. برای استفاده بهینه از این ترکیب بعد از مخلوط کردن روغن‌ها آن‌ها را در ظرفی گرم کنید و سپس بر روی محل مورد نظر به صورت دورانی ماساژ دهید. این کار را حداقل هفته‌ای یک بار ادامه دهید تا به نتیجه مطلوب برسید. همچنین روزانه تا 8 لیوان آب بخورید که بدنتان از شر سم ها خلاص شود. به جای آب از عرقیات گیاهی نیز می‌توانید استفاده کنید.

روغن رزماری

 برای درمان سلولیت با روغن‌ های گیاهی پیشنهاد می‌کنیم از روغن رزماری استفاده کنید. روغن رزماری برای کسانی مناسب است که خون در بدنشان به خوبی گردش ندارد. این روغن به دلیل مبارزه با مسدود شدن سیستم لنفاوی بدن می‌تواند در درمان سلولیت بسیار موثر باشد. برای حداقل نمودن سلولیت، روزانه یک تا دوبار چند قطره روغن رزماری را بر روی محل مورد نظر ماساژ دهید. فراموش نکنید که استفاده منظم از روغن‌های ارگانیک تاثیر بسیاری بر عوارض پوستی دارد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل مقدار کلاژن پوست را زیاد می‌کند. این روغن با تولید کلاژن، پوست را سفت کرده و بافت آن را تغییر می‌دهد. روغن نارگیل برای درمان سلولیت پوستی بسیار مفید است.

روغن پرتقال

این روغن برای درمان سلولیت استفاده می‌شود. 3 قطره از این روغن را با یک قاشق چای‌خوری روغن حامل مانند روغن نارگیل مخلوط کنید و روی پوست خود ماساژ بدهید. توجه کنید که برای نتیجه گرفتن از این روش باید از این محصول به طور منظم استفاده کنید.

روغن گریپ فروت

یکی از روش‌های درمان سلولیت با روغن‌ های گیاهی، روغن گریپ فروت است. روغن گریپ فروت یک آنزیم طبیعی دارد که باعث می‌شود چربی‌های ذخیره شده در بدن را بسوزاند.
این روغن مقادیر زیادی آنزیم های پروتئولیتیک و ضد التهابی، مانند بروملین و دی لیمونن دارد که با شکستن سلولیت و جلوگیری از تشکیل سلول های چربی جدید با مهار چربی زایی (تشکیل چربی) در زیر پوست به از بین رفتن سلولیت کمک می کند.

 5-6 قطره روغن گریپ فروت را با 4 قاشق چای‌خوری روغن حامل ( مانند روغن نارگیل، روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کنید). سپس روی نواحی سلولیت بمالید و ماساژ دهید.

روغن لیمو

 این روغن در درمان چروک‌های پوستی بسیار موثر است. بنابراین با استفاده منظم از این روغن می‌توانید اثرات سلولیت را از روی پوست کم کنید. همچنین خاصیت آنتی‌اکسیدان این روغن برای پوست بسیار مفید است. 5 قطره روغن لیمو را با 4 قاشق چای‌خوری روغن حامل (مانند روغن آواکادوو، روغن بادام و روغن نارگیل) مخلوط کنید. سپس روی قسمت‌های سلولیت بدن ماساژ دهید.

روغن سرو کوهی

این روغن علاوه بر درمان سلولیت، سموم بدن را دفع می‌کند. همچنین با اضافه وزن مبارزه می‌کند.

درمان سلولیت با روغن
چگونه روغن‌های ارگانیک اصل را تشخیص دهیم؟

همان‌طور که گفتیم یکی از بهترین روش‌ها، درمان سلولیت با روغن‌های گیاهی است. برای خرید روغن‌های گیاهی کیفیت و اصل بودن آن بسیار مهم است. بنابراین لازم است تا با بررسی گواهینامه‌های آن برند از اصل بودن آن مطمئن شوید. شرکت نارین گل سابقه درخشانی در تولید روغن‌های ارگانیک دارد. این برند چند گواهینامه بین‌المللی دارد و شما می‌توانید روغن‌های ارگانیک مورد نیاز خود را با خیالی آسوده از این برند خریداری کنید.

سخن پایانی

سلولیت تجمع چربی در زیر پوست است. سلولیت به دلایل مختلفی مانند تغذیه نامناسب، ژنتیک، سیگار کشیدن و رژیم نادرست برای لاغری به وجود می‌آید. برای از بین بردن سلولیت می‌توانید از ورزش، ماساژ و لیزردرمانی استفاده کنید. درمان سلولیت با روغن های گیاهی یک روش ارگانیک مناسب است که با تداوم آن می‌توانید اثر سلولیت در بدن خود را از بین ببرید. روغن‌هایی مانند روغن رزماری، روغن رازیانه، روغن نارگیل و روغن گریپ‌فروت برای درمان سلولیت بسیار مناسب هستند. شرکت نارین گل این روغن‌های ارگانیک را با درجه خلوص بالا تولید کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد. این محصولات با بالاترین خلوص ممکن در شرکت نارین گل تولید می‌شود. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

خرید روغن رزماری خالص ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

استفاده از روغن نارنگی

آموزش نحوه استفاده از روغن نارنگی

حتما شما هم از عطر و رایحه نارنگی لذت می‌برید. عطر این میوه همه ما را به یاد روزهای اول پاییز می‌اندازد. نارنگی رایحه مرکباتی و تلخ دارد که در صنعت عطرسازی از آن زیاد استفاده می‌شود. همچنین از رایحه این گیاه برای آروماتراپی یا رایحه درمانی استفاده می‌کنند. در این مقاله درباره رایحه درمانی و اثر آن بر جسم و ذهن صحبت می‌کنیم و روش‌های استفاده از روغن نارنگی در رایحه درمانی را یاد می‌گیریم. همچنین برای خرید روغن نارنگی اصل شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
رفع چین و چروک

بهترین ضدچروک طبیعی برای پوست شما چیست؟

پوست در حالت جوانی، شادابی و انعطاف‌پذیری بالایی دارد و نتیجه آن یک زیبایی طبیعی خواهد بود. اما رفته رفته چین و چروک‌هایی در صورت افراد به وجود می‌آید که بسیار آزاردهنده است. این چروک‌ها ممکن است در اثر افزایش سن، مصرف دخانیات، آلودگی هوا و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش به وجود آیند. تحقیقات متعددی انجام شده است و نتایج آن نشان‌دهنده‌ی آن است که در شهرهای پرجمعیت که آلودگی هوا در آن‌ها بیشتر از سایر شهرها است، چین و چروک در صورت افراد آن شهر زودتر نمایان می‌شود. در این مقاله به بررسی ضدچروک طبیعی برای پوست شما عزیزان می پردازیم، در ادامه با ما همراه باشید.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید