سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
ایکون روغن اسانسی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
به قلم نارین‌گل
خرید باکس چاکرای تاجی

با خواص باورنکردنی روغن براهمی آشنا شوید!

روغن براهمی از گیاهی به دست می آید که در مناطق گرم و استوایی کاشته می شود. این روغن بر روی پوست و مو اثر درمانی دارد. از طرفی برای کاهش استرش و اضطراب نیز استفاده می شود . این روغن با خواص بسیار زیادی که دارد طرفداران خاص خود را دارد. در این مقاله با نحوه تولید روغن براهمی آشنا می شوید . در ادامه با خواص آن و نحوه کاربرد روغن براهمی آشنا می شوید. تا انتهای مقاله با ما باشید.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن براهمی چیست؟
  • نحوه تولید روغن براهمی
  • مواد مغذی موجود در روغن براهمی
  • کاربردهای روغن براهمی
  • عوارض جانبی

هر پرپشتی مویی بی علت نیست! تا به حال از خودتان پرسیده اید که راز پر پشتی، لختی و ضخامت موهای خانم‌های هندی چیست؟ مطمئنا بیشتر از ژنتیک، نحوه رسیدگی از موها در جلوگیری از ریزش موها و پرپشتی آن ها نقش دارد. یکی از رازها برای زیبایی و سلامت مو استفاده از روغن های متناسب به نوع مو هر فرد است.

روغن براهمی چیست؟

 روغن براهمی که از عصاره دو گیاه باکوپا (Bacopa)  و گتوکولا (Gotu Kola)  استخراج می شود به خاطر خواص بیشماری که دارد، از قدیم الایام از طب آیورودا (سیستم پزشکی اصیل هند) و طب سنتی چینی تا به امروز در سراسر جهان طرفداران زیادی را به خودش جذب کرده است.

در واقع یک شیشه از روغن براهمی را می توان به شیشه ای پر از مغذی ترین مواد غذایی آیورودیک برای مو، پوست سر و سیستم عصبی تشبیه کرد!

نحوه تولید روغن براهمی

روغن براهمی  متشکل از قطعات کوچک و ریز شده برگ های تازه و سبز دو گیاه باکوپا و گتوکولا هستند که در روغن پایه کنجد ریخته می شوند. این ترکیب برای 12 ساعت در درجه حرارت 60 تا 70 درجه سانتی گراد قرار می گیرد و سپس فیلتر می شود. روغن براهمی معمولا سبز رنگ است و بویی شبیه به بوی چمن تازه دارد. غلظت آن نیز شبیه به روغن زیتون و یا روغن کنجد است.

مواد مغذی موجود در روغن براهمی

اطلاعات مواد مغذی این روغن به دلیل اینکه از دو گیاه استخراج می گردد و برای استخراج آن از روغن کنجد استفاده می شود ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. به طور کلی مواد مغذی روغن کنجد به صورت سینرجیسم به معنی تاثیر در راستای افزایش جذب و تاثیرات روغن براهمی عمل می کند.

لیستی از مواد مغذی گیاه باکوپا در ذیل ارائه گشته است.

-آلکالوئید ها

-باکوسید ها (خانواده ای از ساپونین ها که مسئول اصلی تاثیرات بر روی سیستم عصبی می باشند.)

-کوکوربیاسین

-دی-مانیتول

-فلاوونوئید ها

کاربردهای روغن براهمی

مهم ترین خاصیتی که روغن براهمی به آن شهرت دارد، سالم سازی و تقویت موهاست. اگر پوست سرتان ملتهب شده و برای خارش و پوسته ریزی آن به دنبال راه حل می گردید، روغن براهمی یکی از بهترین روغن هاست که می توانید از آن کمک بگیرید. این روغن باعث نرم شدن و خنک شدن پوست سر و در نهایت از بین بردن شوره سر و التهاب می شود. اکثر کسانی که از روغن براهمی برای مو استفاده کرده اند از نتایج آن راضی هستند چرا که در عرض یک ماه استفاده منظم، اثرات آن قابل مشاهده است.

  • این روغن از ریزش مو ها جلوگیری وعلاوه بر تقویت مو، سرعت رشد آن را نیز زیاد می کند.
  • تقویت ریشه مو ها از طریق غذارسانی به آن ها و از بین بردن رادیکال های آزاد آسیب رسان به ریشه مو ها به دلیل داشتن آنتی اکسیدان
  • کاهش پوسته ریزی و رفع شوره سر
  • به تاخیر انداختن پیری و جلوگیری از سفیدی زود رس مو ها

اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که شب ها دقیقا موقع خواب همه مشکلات به ذهنتان هجوم می آورند و به سختی به خواب می روید استفاده از این روغن شما را در رفع مشکل بی خوابی همراهی می کند. نتایج مثبتی از استفاده منظم روغن براهمی برای مبتلایان به بیماری بی خوابی و سایر مشکلات خواب گزارش شده است که در اثر استفاده از آن بی قراری شبانه و تنش های حاصل از استرس روزانه، از بین رفته و خوابی آرام و عمیق را برای شما رقم می زند.

برای استفاده از روغن براهمی به این منظور دو روش را به شما پیشنهاد مینماییم:

– ماساژ آرام روغن براهی بر روی پوست سر قبل از خواب به مدت 10 دقیقه و تا زمانی که اثرات آرامبخشی آن را احساس نمایید.

– حمام آب گرم با این روغن و ریختن چند قطره از این روغن در آب وان

همچنین برای رفع اختلالات خواب، روغن لوندر، روغن نعناع هندی، روغن چوب سدر و روغن بادام شیرین نیز بسیار مناسب است. این روغن‌ها به شما کمک می‌کند  تا خوابی آرام داشته باشید.

برای تهیه باکس چاکرای تاجی نارین گل اینجا کلیک کنید.

تحقیقات نشان می دهند که گیاه باکوپا تاثیرات متناسبی بر روی آنزیم هایی که در واکنش های استرسی نقش دارند، می گذارد و مغز را برای پاسخگویی بهینه به شرایط استرس زا آماده می نماید. یک پژوهش علمی در زمینه درمان با گیاهان دارویی در سال 2014 تاثیرات گیاه باکوپا را بر روی مصرف کنندگان سنجیده شد و محققان به وضوح تاثیرات مثبتی را در کاهش سطح هورمون کورتیزول و رفع دلشوره مشاهده کردند.

در دنیای امروز که افراد بیشترین ساعات زندگی خود را مشغول کسب و کار هستند و با تنش‌های گوناگونی روبرو می‌شوند، محصولات ارگانیک تاثیر بسیار زیادی بر حفظ آرامش افراد دارند. باکس آروماتراپی آرام بخش لوندر یکی از پکیج‌های بسیار مفید نارین گل برای رفع تنش روزانه است.

برای تهیه باکس آروماتراپی آرامش بخش لوندر نارین گل اینجا کلیک کنید.

همچنین برای رفع استرس و اضطراب روزانه می‌توانید از آروماتراپی استفاده کنید. دیفیوزرها دستگاه‌هایی هستند که با تولید رایحه گیاهان به سلامتی فیزیکی و روانی افراد کمک می‌کنند.

برای تهیه دیفیوزرهای نارین گل اینجا کلیک کنید.

تحقیقات انجام شده بر روی حیوانات و کشت نمونه ها نتایجی مبنی بر تاثیرات گیاه باکوپا بر روی درمان آلزایمر داشت. در سال 2008 پژوهشی انجام شده بر روی کشت سلول های مغزی نشان داد که آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه استرس های اکسیداتیو (که روندی مخرب در مغز هستند که منجر به آلزایمر می شوند) را سرکوب می نمایند.

در سال 2010 آزمایشی بر روی موش هایی مبتلا به نوعی مدل آلزایمر حیوانی انجام شد که نشان داد که گیاه باکوپا در حفظ عملکرد سلول های مغزی موثر بوده و جلوی تحلیل رفتن  آن ها را می گیرد.

تاثیرات ضد التهابی و ضد دردی روغن براهمی را داروی مناسبی برای برطرف سازی التهاب و در درد مفاصل نموده است.

علاوه بر درد مفاصل از این روغن می توانید برای کاهش و بهبود درد در سایر نقاط بدن مثل سردرد یا کمر نیز استفاده نمایید.

ماساژ مرتب با روغن براهمی بر روی پوست سر اگه چه در لحظه اثرات آرامبخشی و رفع دلشوره دارد اما به دلیل اینکه باعث افزایش گردش خون در مغز می شود سبب افزایش سطح هشیاری و توجه در طول روز می گردد.

این روغن با آبرسانی به لایه های پوست، خشکی را از بین می برد. همچنین اگزمای پوست را از بین می برد. برای رفع خشکی پوست می توانید از روغن های دیگری مانند روغن جوجوبا، روغن رز و شی باتر استفاده کنید.

برای تهیه نارین باکس مرطوب کننده قوی نارین گل اینجا کلیک کنید.

8. رفع شوره سر:

این روغن بر روی شوره سر اثر گذاشته و آن را درمان می کند. همچنین می توانید برای رفع شوره سر از روغن جوجوبا و روغن درخت چای استفاده کنید.

برای تهیه باکس رفع شوره سر نارین گل اینجا کلیک کنید.

عوارض جانبی :

این روغن تنها مخصوص استعمال خارجی بوده و در صورت مصرف خوراکی منجر به عوارض شدید مسمومیت به همراه حالت تهوع و استفراغ می شود. این روغن را دور از دسترس کودکانه نگه دارید.

موارد منع مصرف :

گروه های حساس شامل کوکان و افراد مسن تحت پرستاری و زنان باردار و شیرده است. این افراد نباید از روغن براهمی استفاده کنند.

در صورتی که تمایل به درمان بیماری هایی همچون اپیلپسی و آلوپشیا و… با این روغن دارید پیش از مصرف حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

سخن پایانی

روغن براهمی یک روغن هندی است. این روغن تاثیر شگفت انگیزی بر روی رویش مو و درخشندگی آن دارد. همچنین برای رفع ریزش مو و تقویت موها و ابروها نیز استفاده می شود. از طرفی برای رفع اگزما و خشکی پوست این روغن اثرات درمانی زیادی دارد. پس همانطور که گفتیم این روغن یک محصول چند جانبه است و خواص درمانی بالایی دارد. این روغن مصرف خارجی دارد و نباید خورده شود. این روغن برای کودکان، افراد مسن، زنان باردار و شیرده مناسب نیست.

خرید باکس آروماتراپی آرامش بخش لوندر

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خشکی پوست

آیا خشکی پوست علت چین و چروک است؟

آیا بین چین و چروک و خشکی پوست ارتباطی وجود دارد؟ بله. افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند چین و چروک کمتری در پوست‌شان دارند، اما کسانی که پوست‌شان خشک است، چین و چروک بیشتر در ظاهرشان به چشم می‌آید. بنابراین اگر پوست خشکی دارید لازم است تا برای رفع چین و چروک پوست خود به فکر باشید. اگر مشکل پوست خشک را برطرف کنید به مقدار زیادی علائم پیری زودرس را به تعویق انداخته‌اید. در این مقاله با علت‌های مختلف خشکی و چین و چروک پوست آشنا می‌شوید. در انتهای مقاله برای خرید محصولات ارگانیک خالص برای رفع چین و چروک پوست شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
خشکی پوست صورت

چگونه خشکی پوست صورت را رفع کنیم؟

بسیاری از سلبریتی‌ها و بازیگران در روتین پوستی خود از مرطوب‌کننده استفاده می‌کنند. به طور مثال وقتی از « نیکول کیدمن» هنرپیشه سرشناس هالیوود درباره روتین پوستی سوال می‌کنند، او به مرطوب‌کننده پوست خود و استفاده منظم از آن اشاره می‌کند. چرا که پوست صورت ممکن است در اثر استفاده از مواد آرایشی و نیز هوای سرد و خشک زبر و ملتهب شود. ابتلا به خشکی پوست صورت در بین افراد بسیار متداول است و به راحتی با کمک مرطوب‌کننده‌ها و روغن‌های ارگانیک درمان می‌شود. با این حال باید توجه داشته باشید که خشکی پوست اگر درمان نشود سطح پوست را تیره می‌کند. همچنین پوست خشک خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و به راحتی چروک می‌شود. بنابراین اگر پوست صورت شما خشک شده تا انتهای مقاله با ما باشید تا با بهترین روش‌های درمان خشکی پوست آشنا شوید.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید