سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن ترنج
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
به قلم نارین‌گل
خرید روغن ترنج ارگانیک

آشنایی با خواص روغن ترنج ، بهترین آبرسان برای پوست چرب

عطر ترنج برای بسیاری از ما آشناست. جالب است بدانید که از خواص روغن ترنج در درمان پوست و مو و همچنین درمان مشکلات روحی و ذهنی استفاده می‌شود. این روغن آب‌رسان فوق‌العاده‌ای است و برای پوست‌های خشک یک درمان قطعی است. از طرفی این روغن بسیار سبک است و جوش و آکنه را برطرف می‌کند. در این مقاله به بررسی برخی از فواید روغن ترنج می‌پردازیم و در انتهای مقاله با یک برند فوق‌العاده عالی برای خرید این محصول آشنا می‌شوید.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن اسانسی ترنج چگونه تهیه می‌شود؟
  • موارد مصرف روغن ترنج چیست؟
  • موارد مهم احتیاط در مصرف روغن ترنج چیست؟
  • خواص روغن ترنج برای پوست و مو چیست؟
  • خواص آروماتراپی روغن ترنج چیست؟
  • روغن ترنج باکیفیت را از کجا بخریم؟

روغن اسانسی ترنج چگونه تهیه می‌شود؟

روغن اسانسی ترنج یک روغن گیاهی است که از پوست ترنج تهیه می‌شود و بر خلاف سایر روغن‌های اسانسی که به روش تقطیر تهیه می‌شوند، به روش پرس سرد گرفته می‌شود. به همین دلیل این روغن اسانسی نسبت به بسیاری از روغن‌های دیگر تازگی و شفافیت بیشتری دارد.

موارد مصرف روغن ترنج چیست؟

به علت رایحه دل‌انگیز روغن اسانسی ترنج، علاوه بر به کار رفتن به عنوان روغن مو و روغن پوست از قرن‌ها پیش در تهیه غذا و نوشیدنی، عطر و محصولات زیبایی زیادی به کار رفته است. به طوری که بوی ترنج برای همه ما رایحه‌ای آشناست. از این روغن برای رایحه‌درمانی نیز استفاده می‌شود.

خرید روغن ترنج ارگانیک

موارد مهم احتیاط در مصرف روغن ترنج چیست؟

هنگام خرید روغن اسانسی ترنج به عنوان روغن پوست توجه داشته باشید این روغن ترکیبات شیمیایی فعالی دارد که می‌تواند باعث سوختن پوست شما زیر آفتاب شود. بنابراین روغن ترنج را باید قبل از مصرف با یک روغن حامل رقیق کرد. اگر قصد دارید روغن را روی پوست خود باقی بگذارید، باید نسبت روغن اسانسی به حلال شما 0.15% یا کمتر باشد. اگر از آن به عنوان یک ماسک که قرار است شسته شود استفاده می‌کنید، می‌توانید این مقدار را تا رسیدن به 3% محلول افزایش دهید. به علاوه، تا دوازده ساعت پس از مصرف موضعی روغن ترنج نباید زیر نور مستقیم قرار بگیرید. اگر از منزل بیرون می‌روید حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. همچنین استفاده از این روغن در طول بارداری و شیردهی توصیه نمیشود.

خواص روغن ترنج

خواص روغن ترنج برای پوست و مو چیست؟

کنترل چربی پوست و پیشگیری از آکنه:

از خواص روغن ترنج رفع جوش و آکنه است. با استفاده از چند قطره روغن ترنج و یک روغن حامل مناسب پوست خودتان، می‌توانید تولید چربی در پوست چرب و نیمه چرب را کنترل کنید. این خصوصیت به عنوان پاک‌کننده قوی پوست باعث می‌شود آکنه کم شود و در افزایش اعتماد به نفس در نوجوانی بسیار مفید است. زیرا برخلاف تصور عموم می‌توان از روغن هم برای درمان آکنه استفاده کرد. کنترل کردن چربی پوست و پاکیزه نگه داشتن سطح پوست به از بین بردن جوش‌های صورت کمک زیادی می‌کند. روغن ترنج هر دو مورد را به خوبی انجام می‌دهد. برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید از ترکیب زیر به صورت یک محصول ضد آکنه استفاده کنید:

  • دو قاشق غذا خوری روغن هسته انگور
  • یک قطره روغن اسانسی یلنگ یلنگ
  • یک قطره روغن اسانسی ترنج

موارد بالا را در یک ظرف با هم ترکیب و نگهداری کنید و به عنوان یک روغن پوست برای از بین بردن جوش استفاده کنید.

آب‌رسانی:

 روغن ترنج بسیار سبک است و یک آب‌رسان مناسب برای پوست‌هایی با درجه چربی معمولی تا بالا محسوب می‌شود. اگر این سئوال برای شما پیش آمده است که مگر ممکن است پوست چرب هم کم آب و دی هیدراته شود؟ پاسخ ما به شما مثبت است! از خواص روغن ترنج آب‌رسانی به پوست است. کم آب بودن و چرب بودن پوست دو مشکل متفاوت هستند  پوستی که دچار اختلالات در زمینه تولید چربی باشد ممکن است دچار کم آبی هم باشد. برطرف کردن مشکل کم آبی در پوست از بهترین راه‌ها برای جوان‌سازی پوست شماست.

خرید روغن ترنج ارگانیک

رفع لک‌های پوستی:

 یکی دیگر از ویژگی‌های مخصوص این روغن توانایی خاص آن در یکسان کردن رنگ بافت پوست با تنظیم و پخش کردن تعداد رنگدانه‌ها در سطح پوست است. به طوری که پس از استفاده مداوم، شاهد تاثیر آن در از بین بردن جای جوش، لکه‌های پوستی و دیگر مواردی که سطح یکنواخت پوست شما را بر هم می‌زنند خواهید بود. روغن جوجوبا نیز یک روغن حامل سبک و مناسب پوست چرب است که برای کمک به این منظور ایده‌آل خواهد بود و می‌تواند روغن را در سطح پوست شما پخش کند.

ترکیب ضد لک:

  • یک قاشق غذاخوری روغن حامل جوجوبا
  • دو قطره روغن اسانسی ترنج

این ترکیب را بر روی پوست استفاده کنید و یادتان باشد بعد از آن در معرض آفتاب قرار نگیرید. همچنین اگر می‌خواهید از منزل خارج شوید حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

افزایش رشد مو:

 ماساژ دادن پوست سر با روغن ترنج باعث افزایش گردش خون، اکسیژن‌رسانی و تغذیه بهتر فولیکول‌های مو می‌شود. در نتیجه با مداومت بر این کار خواهید دید رشد موهای شما به طور مشخصی افزایش پیدا می‌کند. بنابراین از خواص روغن ترنج افزایش رشد مو است. باقی مانده محصولات شیمیایی که بر روی موها استفاده می‌کنید در بسیاری از موارد باعث بسته شدن منافذ پوست سر و بروز خارش و تحریک‌پذیری پوست می‌شوند. استفاده از روغن ترنج به عنوان روغن مو و روغن ماساژ پوست سر به علت داشتن خواص پاک کننده قوی پوست می‌تواند این مشکل را برطرف کند و پوست آسیب دیده سر شما را تسکین داده و نرم کند.

استفاده از این روغن گیاهی به عنوان یک روغن نرم‌کننده مو نیز در سلامت موها موثر است. زیرا خشکی و کدر بودن موها معمولا بر اثر عواملی همچون افزایش سطح رادیکال‌های آزاد در مو اتفاق می‌افتد و باعث شکنندگی و کاهش عمر فیبرهای ساقه مو می‌شود. روغن ترنج سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌توانند تاثیر رادیکال‌های آزاد را کاهش داده و زیبایی را به موهای شما بازگرداند. بازگرداندن رطوبت از دست رفته به مو و پیشگیری از وز شدن مو نیز از دیگر فواید روغن ترنج برای مو هستند.

روش استفاده:
  • پنج قطره روغن حامل جوجوبا
  • دو قطره روغن اسانسی ترنج

این مقدار از هر دو روغن را کف دست‌تان بچکانید و با آن پوست سرتان و ریشه های مو را ماساژ دهید. در صورت تمایل، کمی از این روغن را به ساقه مو نیز بزنید. پس از نیم ساعت موها را با شوینده ملایم بشویید.

خواص آروماتراپی روغن ترنج چیست؟

یکی از خواص روغن ترنج رفع استرس است. از روغن اسانسی ترنج برای آروماتراپی یا رایحه درمانی به منظور رفع خستگی، درمان اختلالات خواب و تسکین اعصاب استفاده می‌شود، علت این امر وجود ترکیباتی آرام‌بخش مانند فلاونویید در ترنج است.

بیشتر بخوانید: آروماتراپی چیست؟

اگر یوگا و مدیتیشن می‌کنید می‌توانید از این روغن برای ماساژ و یا رایحه‌درمانی استفاده کنید.  10 قطره روغن ترنج را با 3 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین یا هسته انگور ترکیب کنید و قبل از یوگا پایین شکم خود ماساژ دهید تا چاکرای خاجی فعال شود. روغن ترنج رایحه‌ای خنک، شیرین و مرکباتی دارد و بسیار آرام‌بخش است. همچنین این روغن انرژی را زیاد می‌کند و نشاط‌آور است. روغن ترنج استرس را دور کرده و ذهن را آرام می‌کند.

همچنین می‌توانید چند قطره از این روغن را در دستگاه دیفیوزر ریخته و از رایحه آن لذت ببرید. از روغن ترنج می‌توانید برای اسپری کردن در هوای اتاق نیز استفاده کنید. چند قطره روغن ترنج را در آب ریخته و در هوا اسپری کنید.

خواص روغن ترنج

روغن ترنج باکیفیت را از کجا بخریم؟

همان‌طور که گفتیم روغن ترنج نه تنها برای پوست و مو استفاده می‌شود، بلکه خواص آروماتراپی نیز دارد. برای تهیه روغن ترنج باید به کیفیت و اصل بودن آن توجه کنید. زیرا روغنی که اصل نباشد نه تنها فایده‌ای برای پوست و مو ندارد بلکه به بدن آسیب هم می‌رساند. بنابراین برای تهیه این روغن لازم است تا به نام آن برند توجه کنید. برندی که سابقه خوبی داشته باشد و گواهینامه‌های معتبری کسب کرده باشد قطعا از کیفیت بالایی برخوردار است. ما برای خرید روغن‌های ارگانیک، برند نارین گل را به شما توصیه می‌کنیم. این برند چند گواهینامه بین‌المللی دارد و تمامی محصولات آن بدون کود شیمیایی و زیر نظر شرکت موکشا تولید می‌شود.

سخن پایانی

روغن ترنج از آن دسته روغن‌هایی است که به واسطه رایحه آن برای بیشتر افراد آشناست. ترنج یک روغن سبک است .از خواص روغن ترنج آب‌رسانی پوست، درمان جوش، رفع لک و تقویت موها است. همچنین رایحه این روغن استرس را کم می‌کند و تمرکز را بالا می‌برد. این روغن برای افرادی مناسب است که روزهای پرتنشی دارند و خواب آرامی ندارند. ما به شما توصیه می‌کنیم تا برای خرید روغن‌ ترنج اصل و باکیفیت به برند نارین گل مراجعه کنید. در تولید محصولات نارین گل از کود شیمیایی استفاده نمی‌شود و تمام محصولات زیر نظر شرکت موکشا تولید می‌شوند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

خرید روغن ترنج ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

درمان چروک دور چشم

7 روغن فوق العاده برای درمان چروک دور چشم

درمان چروک دور چشم یکی از مهمترین اقداماتی است که در زیبایی صورت تاثیر زیادی دارد؛ اما آیا از پوست ظریف دور چشمتان مراقبت می‌کنید؟ آیا می‌خواهید راه‌حل طبیعی و موثر برای مراقبت از پوست دور چشم خود را پیدا کنید؟ پاسخ به سوالات فوق مهم هستند چرا که پوست دور چشم نازک‌ترین و حساس‌ترین قسمت پوست صورت است و اولین جایی است که علائم پیری را نشان می‌دهد. اما با مراقبت صحیح از پوست دور چشم می‌توانید تا 10 سال جوان‌تر به نظر برسید. کافی است که راه‌حل‌های عنوان شده در این مقاله را دنبال کنید؛ مطمئن باشید ضرر نخواهید کرد.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید