سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
ماساژ آروماتراپی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن زمستان سبز ارگانیک

ماساژ آروماتراپی چیست؟

ماساژ آروماتراپی چیست؟

ماساژ آروماتراپی یا همان رایحه درمانی یکی از انواع رایج ماساژهایی است که بر سیستم عصبی تاثیر گذاشته و برای حفظ آرامش، کنترل استرس و مدیریت اضطراب کاربرد بسزایی دارد.

از زمان های بسیار دور مردم در مناطق مختلفی مانند مصر، هند، چین و یونان دریافتند که ماساژ به همراه عطر خوش روغن­های گیاهی، خاصیت درمانی و همچنین تاثیر مثبتی در آرامش و کاهش استرس افراد دارد.

ماساژ آروماتراپی

در واقع آروماتراپی از طریق استنشاق و جذب پوستی روغن­های اسانسی با خاصیت درمانی، پیام­هایی را به بخش لیمبیک مغز که در درک احساسات نقش دارد، منتقل می کند. از این طریق بر عوامل حیاتی بدن انسان مانند گردش خون، ضربان قلب، تنفس و... اثر می گذارد‌. برای انجام  ماساژ آروماتراپی از روغن های گیاهی ویژه ای که خاصیت درمانی خاصی دارند، استفاده می شود . رایج ترین این روغن های ماساژ آروماتراپی طبعی گرم دارند و با عطر دلنشین بر سیستم عصبی انسان تاثیر می گذارند. روغن حاصل از ترکیب چند رایحه به بدن مالیده شده و تکرار می­شود با سرعتی ملایم، تا زمانی که عضلات و پوست بدن فرد گرم شود. پس از آن که ماساژور تشخیص دهد که بدن آماده است حرکات ماساژ را بر عضلات عمیق تر آغاز می­کند.

ماساژ آروماتراپی

ماساژ آروماتیک تقریبا ۶۰ دقیقه زمان می­برد و از ناحیه پشت شانه ها آغاز می­گردد.

عطر و رایحه استنشاق شده از روغن­های آروماتراپی در مغز انسان روی دو قسمت به نام های آمیگدال و همچنین هیپوکامپ تاثیر می گذارد. با توجه به نقش این دو ساختار در درک احساسات بر عملکرد مغز و آرامش و احساسات انسان موثر است.

روغن آروماتراپی

برای انجام ماساژ آروماتراپی و بهره مندی از فواید بسیار آن از روغن های خاصی استفاده می شود. این روغن ها گیاهی هستند و از دانه ها و عصاره های متعددی با فواید گوناگون تهیه می­شوند. از بهترین و پرطرفدارترین روغن­های آروماتراپی میتوان به روغن اسانسی زمستان سبز، اسطوخودوس، گل رز، شمعدانی، ریحان، ترنج، بابونه، پرتقال و ... اشاره کرد.

جالب است بدانید علاوه بر اینکه استنشاق این رایحه ­ها موجب آرامش و کاهش تنش می گردد همچنین ماساژ با این روغن ها باعث افزایش گردش خون می شود. جذب این روغن حین ماساژ از طریق پوست انجام گرفته و ضمن اینکه نرمی و لطافت فراوانی برای پوست به ارمغان می آورد، اثر درمانی بسیاری نیز دارد.

رابطه ماساژ آروماتراپی و رایحه های مختلف

در موارد بسیاری جهت خاصیت درمانی بیشتر و بازدهی بالاتر ماساژ آروماتراپی از ترکیب چند روغن مختلف استفاده می­شود و مخلوط چند روغن دارای رایحه دل انگیزتر و اثربخشی بیشتر است. محصولات اروماتراپی بسته به تشخیص و مهارت ماساژور متنوع هستند و به هدف­های متعددی مورد استفاده قرار می­گیرند.

هر کدام از روغن­های آروماتراپی خاصیت درمانی خاصی دارند. برای مثال استفاده از روغن اسطوخودوس در تنظیم فشار خون و تسکین اعصاب نقش بسزایی دارد. در بسیاری از موارد آروماتراپی با ترکیب دو یا چند روغن به هدف درمانی و به تشخیص متخصص آروماتراپی انجام می­شود.

همان طور که اکثر افراد اطلاع دارند اسطوخودوس گیاهی است که عصاره آن برای آرامش و افزایش کیفیت خواب مفید است. از روغن اسانس lavender یا اسطوخودوس در ماساژ آروماتراپی برای درمان سردردهای میگرنی یا سردردهای ناشی از خستگی کاربرد دارد.

درصورتی که فرد به منظور کاهش یا درمان عارضه های پوستی و تنش­های روحی و استرس قصد ماساژ آروماتراپی داسته باشد از رایحه درمانی با روغن اسانس شمعدانی استفاده می شود.

آروماتراپی با روغن اسانسی گل رز به طور معمول برای درمان اضطراب، افسردگی، علائم پیش از قاعدگی، درد قاعدگی، سردرد، تقویت حافظه، کاهش استرس و افسردگی موثر است. و همچنین در افزایش قوای جنسی نیز نقش بسزایی دارد.

در میان انواع روغن­های اسانسی ماساژ آروماتراپی با روغن پرتقال طرفداران بسیاری دارد زیرا این روغن در آرامش و رفع خستگی و ایجاد شادابی تاثیر شگفت انگیزی به جا گذاشته است.

ماساژ آروماتراپی

ماساژ آروماتراپی جهت پیشگیری از شدت گرفتن یا ابتلا به بیماری­ها نقش موثری دارد ولی درمان قطعی نیست. پزشکان عموما ماساژ آروماتراپی را به عنوان روشی جهت تسریع بهبودی، در کنار درمان اصلی به بیماران توصیه می­کنند.

  • حالت تهوع را کاهش می دهد.
  • در مدیریت اضطراب نقش دارد.
  • دردهای موضعی و عضلانی را کاهش می­دهد.
  • در کاهش خستگی های مفرط موثر است.
  • گردش خون را بالا می برد و موجب تنظیم فشار خون می­گردد.
  • دردهای پیش از قاعدگی، قاعدگی های دردناک و مشکلات یائسگی در زنان را بهبود می­بخشد.
  • با افزایش جریان خون و تغذیه ریشه­های مو، از ریزش مو پیشگیری می­کند.
کاربردهای درمانی ماساژ آروماتراپی

آنچه موجب خاصیت درمانی ماساژ آروماتراپی است حرکات ملایم و بعضا عمیقی است که با آرامش بر روی عضلات انجام می شود. این حرکات سرعت جریان خون را افزایش می­دهد و بالا رفتن گردش خون در نواحی تحت ماساژ عاملی است که به دفع سموم بدن و ترمیم آسیب­های بافتی کمک شایانی می­کند.

خرید روغن لوندر فرانسوی ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

شمع عطری

نحوه استفاده از شمع عطری در آروماتراپی

تا به حال برای‌تان پیش آمده که ذهن‌تان خسته باشد و دلتان بخواهد که آرامش خود را دوباره به دست بیاورید؟ استفاده از شمع عطری به شما کمک می‌کند که ذهن‌تان را آرام کنید و انرژی خود را بیشتر کنید. از شمع معطر در آروماتراپی استفاده زیادی می‌کنند. زیرا رایحه روغن‌های اسانسی اثر مستقیمی بر روی ذهن دارند و به فرد کمک می‌کنند که انرژی و نشاط خود را دوباره به دست بیاورند. در این مقاله درباره شمع‌های معطر اطلاعات بیشتری به دست می‌آورید و در انتهای مقاله برای خرید شمع معطر با کیفیت عالی شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
تک عکس

وقت آن است که خواص روغن های طبیعی شگفت انگیز را بشناسید

اگر شما هم جز کسانی هستید که ماهیانه هزینه زیادی برای مرطوب کننده‌ها می‌کنید و نتیجه مورد نظرتان را نگرفته‌اید و یا علاقه‌مندید که به جای مرطوب کننده‌های شیمیایی از مواد طبیعی استفاده کنید که خواص بسیار بیشتری دارند، حتما لازم است این موضوع را بدانید که روغن‌هایی در طبیعت یافت می‌شوند که خواص بسیار بیشتری برای پوست دارند. اگر راز دست‌یابی به پوستی زیبا را می‌خواهید مقاله را تا انتها بخوانید و برای آشنایی با خواص روغن های طبیعی با ما همراه باشید.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید