سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
آروماتراپی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن ریحان ارگانیک

همه چیز درباره ماساژ آروماتراپی

ماساژ یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن خستگی بدن و ریلکس شدن جسم و ذهن است. چرا که تمامی بدن تحت تاثیر حرکات ماساژ قرار می‌گیرد و تنش و استرس از آن دور می‌شود. بسیاری از متخصصان، ماساژ آروماتراپی را توصیه می‌کنند. در این نوع ماساژ از روغن‌های ارگانیک برای تاثیر بیشتر ماساژ استفاده می‌شود. در این مقاله با این روغن‌ها آشنا می‌شوید.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • ماساژ آروماتراپی چیست؟
  • روغن آروماتراپی چیست؟
  • محصولات آروماتراپی
  • آروماتراپی چیست؟
  • رابطه ماساژ آروماتراپی و رایحه ها
  • فواید ماساژ آروماتراپی
  • روغن ماساژ آروماتراپی
  • ماساژ و آروماتراپی
  • کاربردهای درمانی ماساژ آروماتراپی
  • آموزش آروماتراپی
  • ماساژ با رایحه درمانی
  • استفاده از روغن‌های معطر برای ماساژ
  • روغن های اسانسی مناسب ماساژ

ماساژ آروماتراپی چیست؟

آیا می‌دانید آروماتراپی به چه معنا است و چه کاربردی دارد؟ واژه آروماتراپی از دو بخش آروما به معنی رایحه و تراپی به مفهوم معالجه تشکیل شده است. در واقع در این تکنیک از مواد اولیه گیاهی و اسانس‌های طبیعی استفاده می‌شود، به همین دلیل آن را در دسته گیاه درمانی جای‌گذاری کرده‌اند. اغلب اگر شما به هر دلیلی روحیه و سرزندگی خود را از دست داده باشید، با استشمام رایحه‌ای جذاب و آرامش‌بخش، کمی دگرگون شده و سرحال می‌شوید.

حال در این ماساژ  از روغن‌های معطر و برطرف کننده کسالت و خستگی مانند اسطوخودوس استفاده می‌کنند. روغن اسطوخودوس اضطراب را کم می‌کند و بر بهبود بیماری‌های اعصاب و تنش‌های فکری و سردرد‌های شدید میگرنی تاثیرگذار است. طبق پژوهش‌های انجام شده اگر روغن اسطوخودوس را قبل از آروماتراپی، استشمام کنید، تاثیر فوق‌العاده‌ای در درمان گرفتگی‌های عضلانی و درد‌های روماتیسمی و افزایش کیفیت خواب خواهد گذاشت. در ادامه برای درک اهمیت بیشتر این موضوع، انواع روش‌ها یا کاربرد اسانس‌های گوناگون را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

روغن آروماتراپی چیست؟

روغن‌های آروماتراپی دارای انواع بسیار متعددی هستند که هر یک کاربرد خاص خود را دارند  و نتایج متفاوتی نشان می‌دهند. خانم‌های باردار برای استفاده از هر یک از روغن آروماتراپی باید حتما با پزشک خود مشورت نمایند تا عوارض جانبی برایشان به همراه نداشته باشد. توجه داشته باشید که برای محافظت از پوست و ماساژ آروماتراپی با روغن‌های اسانسی، به هیچ وجه این ماده را مستقیم بر سطح پوست استفاده نکنید. یکی از بهترین روغن‌های اسانسی ماساژ، روغن گل رز است که توصیه می‌شود، آن را با روغن حامل نارین گل مانند روغن جوجوبا ترکیب کنید. قبل از مصرف این ماده، حتما تست حساسیت انجام داده و مقداری از این ترکیب را به اندازه دایره‌ای کوچک بر سطح بازو مالیده و پس از چند دقیقه مشاهده کنید که علائمی غیرمعمول ایجاد می‌شود یا خیر.

محصولات آروماتراپی

محصولاتی که ماهیت آنها از روغن‌های معطر گیاهی تشکیل شده است را در حقیقت محصولات آروماتراپی می‌نامند. خاصیت محصولات آروماتراپی خصوصا محصولات دارای روغن اسانسی شمعدانی، نتایجی چون شادابی، درمان افسردگی، تقویت حافظه و تقویت سیستم ایمنی بدن است. هدف سایت نارین گل از ارائه این محصولات این است که شناخت بیشتری را برای علاقمندان محیا کند و به درمان بسیاری از بیماری‌ها بدون استفاده از مواد شیمیایی و مضر کمک کند. شما می‌توانید برای هر بار استفاده در روز از محصولات آروماتراپی، رایحه‌ای متفاوت را برگزینید تا علاوه‌بر آرامش، به سلامتی نیز برسید.

آروماتراپی

آروماتراپی چیست؟

آروماتراپی در واقع نوعی رایحه درمانی بوده که محققان با پژوهش‌های بسیار به این نتیجه رسیده‌اند که این تکنیک بسیار شفابخش بوده و باعث افزایش کیفیت سلامتی در ذهن و جسم فرد می‌شود. این روش اکنون از شهرت بسیاری برخوردار است و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. در ماساژ آروماتراپی از روغن‌های اسانسی مناسب و طبیعی استفاده می‌کنند، که هر یک دارای خواص بی‌شماری بوده و نتایجی متفاوتی را برای افراد به همراه دارند.

همانطور که ذکر شد در این روش فوق‌العاده از هیچ‌گونه مواد شیمیایی استفاده نشده و تمامی روغن‌های اسانسی، طبیعی هستند و به همین دلیل است که آروماتراپی هیچ‌گونه عوارضی برای اشخاص به همراه ندارد. در اوایل دورانی که که این روش تازه رواج یافته بود، بیشتر از روغن اسطوخودوس استفاده می‌کردند اما در حال حاضر، روغن اسانس‌های پرتقال، ترنج، شمعدانی، گل رز و ریحان نیز طرفداران زیادی را به خود جذب کرده‌اند، زیرا مزایای شگفت‌انگیزی دارند.

رابطه ماساژ آروماتراپی و رایحه ها

روغن‌های اسانسی با رایحه‌ متفاوت، تاثیرات مختلفی بر مغز و حافظه و سیستم عصبی فرد می‌گذارند. هدف از این نوع ماساژ درمانی در واقع بازگرداندن آرامش و تمرکز و رفع ناخوشی‌های جسم است که این با ماهیت رایحه درمانی امکان پذیر است. قبل از ماساژ ، رایحه‌ روغن اسانسی انتخابی را استشمام کرده و سپس ماساژ را شروع کنید. حال خواهید دید که تاثیر مثبت آن چندین برابر می‌شود. رایحه معطر و سبک، تمرکز مغز را افزایش داده و منجر به بهبود عملکرد تمامی سیستم عصبی خواهند شد. این نکته قابل ذکر است. خانم‌هایی که در دوران بارداری قرار داشته و قصد استفاده از این ماساژ را دارند، بهتر است تا پایان بارداری خود صبر کنند، زیرا ممکن است بر رایحه ماده‌ای، حساسیت داشته باشند و عوارضی برایشان به همراه داشته باشد.

فواید ماساژ آروماتراپی

اکثر افرادی که به این نوع ماساژ شرقی علاقه دارند، در واقع به دنبال جستجو و رسیدن به آرامش روان و اعصاب هستند. در ادامه به چند مورد از فواید این ماساژ اشاره خواهیم داشت:

  • بهبود سندروم قبل از قاعدگی

بسیاری از بانوان در دوره چند روزه قبل از قاعدگی دچار مشکلاتی نظیر نفخ، خستگی و کوفتگی، واکنش‌های آلرژیک می‌شوند که هر یک از این موارد با ماساژ با روغن اسانسی مخصوص نیز قابل درمان هستند.

  • افزایش گردش خون

ماساژ شرقی آروماتراپی موجب می‌شود تا با ماساژ و تحرک جسم، سطح اکسیژن در خون افزایش یابد و علاوه‌ بر آن، گردش خون نیز با عملکرد مثبت‌تری جریان داشته باشد.

  • کاهش استرس با ماساژ

اغلب برای بسیاری از افراد پیش آمده که به دلایل مختلف اعم از مشکلات احساسی یا مالی یا گذراندن یک روز پرمشغله و ...، روزی پر از تنش و اضطراب را گذرانده باشند. ماساژ آروماتراپی با روغن اسانس گل رز آرامش را به روح شما هدیه بخشیده و تمامی استرس ایجاد شده را از بین می‌‌برد. آروماتراپی فواید بی‌نظیری بر روی استرس دارد. (مقاله فواید بی نظیر آروماتراپی بر کنترل استرس)

دیگر مزایای  این ماساژ چیست؟

روغن ماساژ آروماتراپی

روغن‌های مخصوص ماساژ دارای اسانس با رایحه‌ای طبیعی و آرامش‌بخش هستند. هیچ‌یک از روغن‌های مخصوص این ماساژ، رایحه تندی در بر ندارد، بلکه تمام هدف از به‌کارگیری این روغن‌ها در واقع ایجاد آرامش و حس خوب در افراد است. حتما از اصل بودن روغن‌های آروماتراپی مطمئن شوید و کیفیت محصول را پایه‌ خرید خود قرار دهید.

ماساژ و آروماتراپی

ماساژ و آروماتراپی ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند که نتایج تاثیرگذاری بر مغز و سپس، کل بدن حاصل می‌کنند و به‌طور همزمان این تاثیر نیز به تدریج افزایش یافته و بعد از گذشت چندین بار تکرار آروماتراپی خصوصا با روغن اسانسی ریحان نیز آرامش برقرار شده، کاملا قابل مشاهده و قابل درک است.

آروماتراپی

کاربردهای درمانی ماساژ آروماتراپی:

  • تقویت حافظه
  • بهبود حالات افسردگی (مقاله جدیدترین روش درمان افسردگی در خانه)
  • درمان سردردهای میگرنی
  • کمک به بهبود زخم های سطحی
  • افزایش گردش خون و سلامت قلب
  • درمان دردهای عضلانی و انقباضات عضلات

آموزش آروماتراپی

بر اساس خاصیت روغن‌های اسانسی و مشکل فرد، یکی از روغن‌ها را انتخاب کرده و ماساژ را شروع کنید. به طور کلی تمامی روغن‌های معطر مخصوص آروماتراپی دارای طبع گرم بوده و کسالت‌ها و دردهای بدن را بهبود می‌بخشد و همچنین خاصیت گیاهی آن‌ها فواید زیادی برای سلامت پوست شما به همراه دارد.

ماساژ با رایحه درمانی

همان‌طور که در متن مقاله ذکر شد، برای نوعی از ماساژ معروف شرقی که تا چندی پیش، بیشتر مورد استفاده چین و ژاپن قرار می‌گرفت، از رایحه درمانی با روغن‌های اساسی بهره می‌برند. سیستم‌های بویایی بدن، در واقع به‌طور مستقیم، احساسات و عواطف فرد را تحت کنترل داشته و بر اوضاع شرایط هورمونی نیز تاثیر دارد. ماساژ آروماتراپی شرایط خاصی را به دنبال ندارد و به شدت بر رفع بی‌خوابی اثر دارد. تحقیقات نشان داده است بانوانی که قبل از دوره بارداری خود، از ماساژ با رایحه درمانی استفاده کرده اند، بیشتر قادر به کنترل استرس خود هستند و زایمان راحت تری را سپری می‌کنند.

استفاده از روغن‌های معطر برای ماساژ

حالات افسردگی یا خوشحالی همه و همه ناشی از اتفاقات روزمره است که امور زندگی را ناخودآگاه، جهت می‌بخشد. کمی مشکلات را ساده بگیرید و از روش ماساژ درمانی یا روغن‌های معطر، استرس‌ها را از خود دور کنید تا سلامتی‌تان به خطر نیفتد. اغلب برای آروماتراپی یا هرگونه اعمال ماساژ، از روغن مخصوص به خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال روغن شمعدانی ، نشاط آور است و از روغن معطر اسطوخودوس جهت بهبود بی‌خوابی و تنش‌های فکری استفاده می‌شود.

آروماتراپی

روغن های اسانسی مناسب ماساژ

بهترین روغن های اسانسی برای ماساژ آروماتراپی عبارتند از:

  1. روغن اسانسی اسطوخودوس ( درمان سردرد و سندروم پیش از قاعدگی و ...)
  2. روغن اسانسی ریحان ( برقراری آرامش و افزایش تمرکز و ...)
  3. روغن گل رز ( برطرف کننده اضطراب و رفع بی‌خوابی و ...)
  4. روغن پرتقال ( ایجاد حس شادابی و ... )
  5. روغن ترنج ( تقویت مغز و شاداب کننده و رفع گرفتگی و ... )
  6. روغن اسانسی شمعدانی ( بهبود کم‌خوابی و افزایش گردش خون و ...)

روغن‌های مناسب ماساژ را از کجا تهیه کنیم؟

روغن‌هایی که برای ماساژ استفاده می‌شوند در بازار به وفور یافت می‌شود. ولی برای خرید این روغن‌ها حتما توجه داشته باشید که روغنی انتخاب کنید که باکیفیت باشد و از درجه خلوص بالایی برخوردار باشد. روغن‌های نارین گل کاملا ارگانیک هستند و برای این ماساژ  بی‌نظیر عمل می‌کنند. تمامی این روغن‌ها خالص هستند.

سخن پایانی

ماساژ آروماتراپی یکی از بهترین روش‌ها برای درمان دردهای جسمی و روحی است. استفاده از روغن‌های ارگانیک باعث می‌شود که روحیه شما تقویت شود و اثری آرام‌بخش بر روی شما دارند. برای خرید روغن‌های ارگانیک که مناسب ماساژ باشند به برند نارین گل مراجعه کنید. زیرا نارین گل بهترین محصولات را با قیمت مناسبی در اختیار شما می‌گذارد. تمامی محصولات نارین گل بدون تست حیوانی هستند و همه محصولات آن قابل بازیافت هستند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی دارند.

خرید روغن شمعدانی ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

روغن بادام تلخ

بادام و فواید روغن بادام ، از حافظه تا تاثیر فوق العاد بر پوست

فواید روغن بادام برای پوست و مو آنقدر زیاد است که لازم است هر کسی آن را در روتین مراقبتی خود قرار دهد. بادام به پادشاه مغزها معروف است و دلیلش این است که تخصص ویژه‌ای در برطرف کردن مشکلات پوست و مو دارد. مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی در این روغن ارگانیک وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از مشکلات پوست و موی خود را برطرف کنید. با یک بار استفاده از این روغن، طرفدار همیشگی آن خواهید شد. در این مقاله فواید این روغن برای پوست و مو را بررسی می‌کنیم و با نحوه خرید روغن بادام اصل آشنا می‌شوید. تا انتهای مقاله با ما باشید.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید