سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
فواید روغن هسته زردآلو
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
به قلم نارین‌گل
خرید روغن هسته زردآلو ارگانیک

همه چیز درباره فواید روغن هسته زردآلو

روغن هسته زردآلو برای بسیاری از افراد ناشناخته است. حال آنکه فواید روغن هسته زردآلو برای پوست و مو بی‌نظیر است. رفع چین و چروک، آب‌رسانی به پوست، رفع جوش و آکنه و تقویت موها تنها چند مورد از فواید این روغن است. در این مقاله به بررسی تمامی این خواص می‌پردازیم. تا انتهای مقاله با ما باشید تا برای خرید از برند نارین گل شما را راهنمایی کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن هسته زردآلو از گذشته تا امروز
  • نحوه تولید روغن هسته زردآلو
  • مهم‌ترین فواید روغن هسته زردآلو
  • چگونه از روغن هسته زردآلو استفاده کنیم؟
  • روغن هسته زردآلو اصل را از کجا تهیه کنیم؟

 روغن هسته زردآلو از گذشته تا امروز

روغن هسته زردآلو از دانه میوه زردآلو گرفته می‌شود. نام علمی درخت زردآلو Prunus armeniaca بوده و منشا آن دو کشور ارمنستان و چین گزارش شده است. مغز هسته زردآلو دارای درصد بالایی روغن می‌باشد که تحقیقات نشان می‌دهد اجداد ما در زمان‌های باستانی نیز به خواص متعدد این روغن پی برده ‌بودند و از فواید روغن هسته زردآلو استفاده می‌کردند. روغن هسته زردآلو در طب سنتی چینی برای پیشگیری و درمان زخم‌های پوستی استفاده می‌شود. همچنین استفاده از این روغن از قرن هفدهم در انگلستان آغاز شد و به مرور زمان تا به امروز استفاده از روغن هسته زردآلو بسیار رایج شده است. روغن هسته زردآلو در طب سنتی چینی نام برده شده و در آن‌جا اشاره شده که برای درمان زخم‌ها به کار می‌رفته است. امروزه نیز از این روغن به مقدار زیادی استفاده می‌شود و خواص آن مورد استقبال مردم است.

 بیشتر بخوانید: ماساژ آروماتراپی چیست؟

نحوه تولید روغن هسته زردآلو

روغن هسته زردآلو از روش پرس سرد تولید می‌شود. روش پرس سرد بهترین روش تولید روغن است زیرا ترکیبات شیمیایی روغن هسته زردآلو را تغییر نمی‌دهد. بنابراین اگر به دنبال روغن ارگانیک هستید، روغن هسته زردآلو که به روش پرس سرد تهیه شده بالاترین کیفیت را دارد. در این روش گیاه را با کمترین حرارت تحت فشار قرار می‌دهند و روغن را از آن جدا می‌کنند. در روش پرس سرد تمامی خواص این روغن حفظ می‌شود و روغن کیفیت خود را از دست نمی‌دهد. توجه داشته باشید که روغنی که با این روش به دست می‌آید قیمت بالایی دارد. زیرا حجم بسیار زیادی از گیاه را تحت فشار قرار می‌دهند و مقدار کمی روغن از آن می‌گیرند. بنابراین طبیعی است که قیمت آن بالا باشد.

فواید روغن هسته زردآلو

مهم‌ترین فواید روغن هسته زردآلو

روغن هسته زردآلو خواص درمانی بسیاری دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

مرطوب کننده:

روغن هسته زردآلو به دلیل داشتن اسیدهای چرب یک مرطوب کننده بسیار عالی است. این روغن، پوست و مو را آب‌رسانی می‌کند. روغن هسته زردآلو روغنی سبک و غیر چرب است. در صورتی که تجربه استفاده از این روغن را داشته باشید، مطمئنا حالت طراوت و تازگی پوست بدون احساس چربی یا سنگینی نظر شما را جلب کرده است. استفاده از این روغن در زیر چشم‌ها سبب از بین بردن سیاهی و چین و چروک اطراف چشم ها می‌شود.

خرید روغن هسته زردآلو اصل

ضد التهاب:

این روغن، زمانی که به صورت موضعی استفاده می‌شود می‌تواند التهاب را کاهش دهد. زیرا یک محصول ضدالتهاب و ضدقرمزی پوست است. اگر شما هم درگیر اگزما، پسوریازیس و یا سایر التهابات پوستی هستید روغن هسته زردآلو می‌تواند در درمان شما موثر باشد. این روغن دارای خواص ضدالتهابی قوی است و پوست را نرم کرده و قرمزی پوست را کم می‌کند.

رفع چین و چروک:

روغن هسته زردآلو دارای موادی مغذی است که کمک می‌کند تا پوست صورت جوان‌تر شده و فرایند پیری کندتر شود. این روغن آنتی‌اکسیدان زیادی دارد و تولید کلاژن را زیاد می‌کند. اسیدهای چرب غیر اشباع به همراه ویتامین E و A موجود روغن هسته زردآلو موجب جوان‌سازی و کاهش سرعت پیری پوست می‌شود.

فواید روغن هسته زردآلو

ضد باکتری:

ازین خاصیت روغن هسته زردآلو به منظور دور کردن باکتری‌ها از پوست و مو استفاده می‌شود. باکتری ها مهم‌ترین عامل ایجاد عوارض پوست و مو هستند. رفع باکتری‌های پوست باعث می‌شود که پوست جوش نزند، خشک نشود و دچار اگزما نشود. همچنین رفع باکتری‌های مو باعث رفع شوره و خارش پوست سر می‌شود و از ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند.

رفع زخم و جوش:

روغن هسته زردآلو ریسک عفونت در زخم‌های باز و خراش را کاهش می‌دهد. پس می‌توان گفت از فواید روغن هسته زردآلو رفع عفونت در پوست است. همچنین باعث رفع جوش می‌شود. این روغن با ضدعفونی کردن پوست، عفونت را برطرف می‌کند. بنابراین پوست شما جوش نمی‌زند و جای جوش‌های قبلی نیز از بین می‌روند. همچنین زخم‌ها ترمیم پیدا می‌کنند و اثری از آنها بر روی پوست باقی نمی‌ماند.  

رفع سیاهی دور چشم :

برای از بین بردن سیاهی دور چشم روغن هسته زردآلو غنی از ویتامین K است که به اثرات آن برای رفع سیاهی دور چشم شناخته شده است. همچنین روغن هسته زردآلو دارای ویتامین E ، امگا ۶ و اسیدهای چرب می‌باشد که به همراه ویتامین K عمیقا به پوست غذارسانی می‌کند و سبب می‌شوند مواد مغذی به سطح پوست نفوذ کنند و خود را به سلول‌های خونی برسانند.

تقویت مو :

از فواید روغن هسته زردآلو تقویت موهاست. روغن هسته زردآلو، مورد علاقه بسیاری از مردم برای مراقبت از موهایشان است. زمانی‌که روی ساقه مو مالیده می‌شود، موها را از هم باز کرده و گره‌های آن را از میان می‌برد. موارد زیر از جمله فوایدی هستند که روغن هسته زردآلوی ارگانیک برای موهایتان به ارمغان می‌آورد:

  • روغن هسته زردآلو در ترکیب با سایر روغن‌ها مثل روغن نارگیل و زیتون برای رفع شوره و خشکی پوست سر مؤثر است. همچنین برای درمان موهای آسیب دیده و رنگ‌شده مفید است. به علاوه، روغن هسته زردآلو به درخشندگی و حفظ رطوبت موهایتان کمک می‌کند.
  • روغن هسته زردآلو رشد مو را به دلیل وجود مواد مغذی در آن به ویژه ویتامین E بهبود می‌دهد.
  • روغن هسته زردآلو خشکی پوست سر را برطرف می‌کند.
  • این روغن به داشتن موهایی درخشان و زیبا بدون چربی اضافه کمک می‌کند.
  • این روغن موها را نرم می‌کند و در نتیجه به آسانی شانه زده می‌شود.
  • روغن هسته زردآلو می‌تواند به حفظ مواد مغذی موجود در موهایتان کمک کند و موها را تقویت کند.

طبق مقاله‌ای که توسط مرکز پزشکی دانشگاه مریلند آمریکا انجام شد، اسیدهای چرب امگا ۶ نقش بسزایی در تحریک و افزایش رشد موها دارد. بنابراین سرم روغن هسته زردآلو که غنی از این اسیدهای چرب است یکی از بهترین‌ها در این مورد است.

محافظت از پوست در مقابل آفتاب:

روغن هسته زردآلو به خودی خود یک ضد آفتاب قوی است. این روغن با اشعه ماورای بنفش خورشید مبارزه کرده و اثر آن را بر روی پوست خنثی می‌کند.

چگونه از روغن هسته زردآلو استفاده کنیم؟

روغن هسته زردآلو یک روغن حامل است. بنابراین می‌توانید آن را به تنهایی بر روی پوست خود ماساژ دهید. اگر می‌خواهید یک سرم ضد چروک و سفت‌کننده برای پوست داشته باشید می‌توانید آن را با چند قطره روغن اسانسی چوب رز مخلوط کرده و هر شب 2 تا 4 قطره از آن را به پوست خود بزنید . سپس آن را ماساژ دهید. اجازه دهید تا صبح روی پوست صورت‌تان بماند. سپس آن را بشویید و از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. اگر می‌خواهید از منزل خارج شوید حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

فواید روغن هسته زردآلو

روغن هسته زردآلو اصل را از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه روغن اصل و باکیفیت لازم است تا به نام برند توجه کنید. چرا که تشخیص روغن اصل برای افراد غیرمتخصص کار بسیار دشواری است. همان‌طور که گفتیم فواید روغن هسته زردآلو برای پوست و مو زیاد است. بنابراین از این روغن مستقیما روی پوست و مو استفاده می‌شود. اگر کیفیت این روغن پایین باشد نه تنها اثر مثبتی بر پوست و موی شما ندارد بلکه سلامتی شما را هم به خطر می‌اندازد.

بنابراین برای تهیه روغن اصل چه کنیم؟ آن را از کجا بخریم؟ نام برند تعیین کننده کیفیت آن است. بنابراین لازم است تا به سابقه آن برند توجه کنید. همچنین برندی که گواهینامه‌های معتبر دریافت کرده است مطمئنا از اعتبار بیشتری برخوردار است. زیرا دریافت این گواهینامه‌ها نیازمند گذراندن مراحل بسیار دشواری است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا این روغن را از برند نارین گل تهیه کنید. این برند سابقه درخشانی در تولید روغن‌های ارگانیک دارد. همچنین نارین گل با دریافت چند گواهینامه بین‌المللی از کیفیت بالایی برخوردار است. با خرید از این برند کیفیت بالای محصولات را تجربه کنید.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم فواید روغن هسته زردآلو برای پوست و مو زیاد است. ولی این روغن بیشتر به جوان‌ساز پوست و رفع چین و چروک معروف است. روغن هسته زردآلو یک روغن حامل است که می‌تواند به تنهایی و یا در ترکیب با یک روغن اسانسی استفاده شود. این روغن به روش پرس سرد تولید می‌شود و تمامی خواص و کیفیت آن حفظ می‌شود. ما به شما توصیه می‌کنیم برای خرید روغن هسته زردآلو به برند نارین گل مراجعه کنید. زیرا این برند نه تنها سابقه خوبی در فروش محصولات دارد بلکه گواهینامه‌های معتبری نیز دریافت کرده است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. نارین گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha در خاورمیانه است. همچنین تمام محصولات نارین گل قابل بازیافت هستند.

خرید روغن هسته زردآلو اصل

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

فواید روغن هسته انگور برای پوست

فواید روغن هسته انگور برای پوست و سلامتی

جالب است بدانید که از شش هزار سال پیش از خواص درمانی روغن هسته انگور استفاده می‌شده است. فواید روغن هسته انگور برای پوست و مو تا به امروز نیز مورد توجه افراد بوده است. از جمله مهم‌ترین این فواید درمان جوش با روغن هسته انگور است. همچنین این روغن ضدچروک و آبرسان نیز هست. روغن هسته انگور برای تقویت مو، درمان شوره و موخوره نیز استفاده می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که روغن هسته انگور یک روغن همه فن حریف است. در این مقاله به بررسی خواص روغن هسته انگور برای پوست و مو می‌پردازیم. از آنجایی که می‌دانیم خرید یک روغن مطمئن برای بسیاری از افراد چالش بزرگی است، در انتهای مقاله برای خرید روغن هسته انگور با کیفیت و مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید