سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
ضدجوش طبیعی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
به قلم نارین‌گل
خرید روغن درخت‌ چای ارگانیک

معرفی بهترین ضدجوش طبیعی برای صورت

استفاده از ضدجوش طبیعی می‌تواند به عنوان یک راه حل موثر برای درمان جوش و پیشگیری از ایجاد آن در آینده مطرح شود. این محصولات از مواد گیاهی و عصاره‌های طبیعی تهیه می‌شوند که خواص درمانی و ضد التهابی دارند. ضدجوش طبیعی می‌تواند به پوست کمک کند تا تعادل رطوبتی خود را حفظ کرده و علائم التهاب و قرمزی جوش را کاهش دهد. علاوه بر این، معمولاً دارای عوارض کمتر و مناسب برای انواع پوست مختلف هستند.

در این مطلب در مورد گیاهان و موادی که خاصیت ضد جوش دارند و به‌صورت طبیعی می‌توانید برای درمان خانگی استفاده کنید، صحبت خواهیم کرد. همچنین با بهترین راهکارهای طبیعی درمان جوش و داشتن پوستی سالم و شفاف آشنا می‌شویم.

جوش و آکنه با روشهای طبیعی قابلیت درمان و یا حداقل قابلیت کنترل دارند که در ادامه به این روش­ها پرداخته شده است:

1. تغییر در رژیم غذایی

  • مصرف غذاهای با شاخص گلیسمی پایین: این غذاها به تدریج قند خون را افزایش می‌دهند و از تولید بیش از حد چربی پوست جلوگیری می‌کنند.
  • مصرف غذاهای غنی از آنتی‌اکسیدان: آنتی‌اکسیدان‌ها به مبارزه با رادیکال‌های آزاد که می‌توانند به پوست آسیب برسانند، کمک می‌کنند.این مورد یک مورد مهم در بحث از ضدجوش طبیعی است که اگر رعایت شود، تقریبا بیشتر مشکل جوش افراد حل می‌شود.
  • مصرف غذاهای غنی از ویتامین A: ویتامین A در سلامت پوست و تولید کلاژن مفید است.
  • نوشیدن آب کافی: آبرسانی به بدن برای سلامت پوست ضروری است.
  • کاهش مصرف غذاهای چرب و قندی: این غذاها می‌توانند تولید چربی پوست را افزایش دهند.

2. مراقبت از پوست

  • شستشوی صورت دو بار در روز: با یک شوینده ملایم و آب ولرم صورت خود را بشویید.
  • لایه‌برداری منظم: سلول‌های مرده پوست را با یک اسکراب ملایم لایه برداری کنید.
  • استفاده از مرطوب‌کننده: از یک مرطوب‌کننده مناسب نوع پوست خود استفاده کنید.
  • استفاده از ضدآفتاب: از پوست خود در برابر اشعه مضر UV خورشید محافظت کنید.
  • جلوگیری از دستکاری جوش‌ها: هرگز جوش‌ها را فشار ندهید یا نترکانید.

3. استفاده از روغن‌های گیاهی

روغن‌های گیاهی متعددی وجود دارد که می‌توانند به عنوان ضدجوش طبیعی استفاده شوند. این روغن‌ها به دلیل خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی و قابض خود می‌توانند به کاهش قرمزی، تورم و اندازه جوش‌ها کمک کنند. همچنین روغن‌های ضدجوش طبیعی ، برای افرادی که پوست چرب دارند، مفید است. همین‌طور روغن‌های طبیعی علاوه‌بر خاصیت ضد جوش، پوست را به‌صورت طبیعی بازسازی می‌کنند. همچنین به تغییر رنگ آکنه و محوکردن جوش‌ها کمک می‌کنند و رنگی روشن‌تر و یکدست‌تر ایجاد می‌کنند.

ضدجوش طبیعی

مراقبت از پوست بخش مهمی از زندگی هر فرد است. به همین جهت برای اینکه پوست و صورت شفاف‌تر و سالم‌تری داشته باشید باید از ضد جوش‌ها، پاک کننده‌ها و مرطوب کننده‌ها استفاده کنید. گاهی اوقات ماسک‌های صورت نیز انتخاب‌های خوبی هستند که پوست سالم‌تری داشته باشید.

محصولات طبیعی مراقبت از پوست محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده‌اند و استفاده از آن‌ها به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. همچنین استفاده از این محصولات طبیعی باعث می‌شود مردم بدانند که دقیقاً از چه موادی برای پوست خود استفاده می‌کنند. در ادامه چهار روغن طبیعی را معرفی می‌کنیم که از بروز جوش جلوگیری می‌کند و به مراقبت از پوست و صورت کمک می‌کند.

در اینجا چند نمونه از روغن‌های گیاهی ضدجوش آورده شده‌اند که می‌توانید از آنها استفاده کرده تا بتوایند روند جوش را روی پوست خود کنترل کنید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک اسانس روغنی است که از برگ‌های درخت Melaleuca alternifolia گرفته می‌شود. این درخت بومی استرالیا است و قرن‌ها توسط مردم بومی برای درمان berbagai بیماری‌ها استفاده می‌شده است.

روغن درخت چای به دلیل خواص ضدباکتریایی، ضدالتهابی و ضدقارچی قوی خود شناخته شده است. این خواص آن را به یک ضدجوش طبیعیتبدیل می‌کند.

فواید روغن درخت چای برای درمان جوش:

  • باکتری‌های ایجاد کننده جوش را می‌کشد: روغن درخت چای می‌تواند به طور مؤثر باکتری‌های Propionibacterium acnes (P. acnes) را که عامل اصلی ایجاد جوش هستند، بکشد.
  • التهاب را کاهش می‌دهد: روغن درخت چای می‌تواند کاهش قرمزی و تورم جوش‌ها را به دنبال داشته باشد.
  • تولید چربی را تنظیم می‌کند: روغن درخت چای در تنظیم تولید چربی پوست موثر است، که این امر می‌تواند به کاهش تعداد جوش‌ها کمک کند.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس یک اسانس روغنی است که از گل‌های گیاه اسطوخودوس گرفته می‌شود. این گیاه بومی منطقه مدیترانه است و قرن‌ها برای مصارف دارویی و آرایشی استفاده می‌شده است؛ از جمله به عنوان ضدجوش طبیعی مد نظر بوده است.

روغن اسطوخودوس به دلیل خاصیت ضدالتهابی، ضدمیکروبی و ضدقارچی قوی خود شناخته شده است. این خواص آن را به یک درمان مؤثر برای جوش تبدیل می‌کند.

فواید روغن اسطوخودوس برای درمان جوش:

  • التهاب را کاهش می‌دهد: روغن اسطوخودوس در کاهش قرمزی و تورم جوش‌ها تاثیرگذار است.
  • باکتری‌های ایجادکننده جوش را ازبین می‌برد : روغن اسطوخودوس می‌تواند به طور مؤثر باکتری‌ها که عامل اصلی ایجاد جوش هستند را بکشد.
  • به عنوان یک قابض عمل می‌کند: روغن اسطوخودوس می‌تواند به سفت شدن منافذ پوست و جلوگیری از مسدود شدن آنها کمک کند.
  • اضطراب و استرس را کاهش می‌دهد: اضطراب و استرس می‌توانند باعث تشدید جوش شوند. روغن اسطوخودوس می‌تواند به آرامش ذهن و بدن کمک کند و به طور غیرمستقیم در کاهش جوش‌ها موثر است.

روغن کندر

این روغن دارای خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی است و می‌تواند به طرز چشمگیری جوش‌ها را کنترل کرده و در اکثر مارد از بروز مجدد انها جلوگیری می‌کند.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یک موم مایع است که از دانه‌های گیاه جوجوبا گرفته می‌شود. این گیاه بومی جنوب آریزونا، جنوب کالیفرنیا و شمال غربی مکزیک است.

روغن جوجوبا به دلیل خواص ضدالتهابی، ضدمیکروبی و آنتی‌اکسیدانی خود شناخته شده است. این خواص آن را به یک ضدجوش طبیعی تبدیل می‌کند.

فواید روغن جوجوبا برای درمان جوش:

  • التهاب را کاهش می‌دهد: روغن جوجوبا قرمزی و تورم جوش‌ها را کنترل می‌کند.
  • به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند: روغن جوجوبا می‌تواند در محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد که می‌توانند باعث ایجاد جوش شوند، کمک کند.
  • تولید چربی را تنظیم می‌کند: روغن جوجوبا می‌تواند تولید چربی پوست را کنترل کند و به این دلیل تعداد جوش‌ها را به حداقل ممکن می‌رساند.
  • منافذ پوست را مسدود نمی‌کند: روغن جوجوبا به دلیل شباهت به چربی طبیعی پوست انسان، از مسدود شدن منافذ پوست پیشگیری می‌کند.
  • به عنوان یک مرطوب‌کننده عمل می‌کند: روغن جوجوبا می‌تواند به مرطوب شدن پوست و جلوگیری از خشکی آن منجر شود. خشکی پوست می‌تواند باعث تشدید جوش شود. بنابراین جوجوبا از بروز جوش پیشگیری می‌کند.
  • روغن را به طور مستقیم روی جوش‌ها بمالید. می‌توانید از یک پد پنبه‌ای یا انگشتان خود برای مالیدن روغن روی جوش‌ها استفاده کنید.
  • روغن را به عنوان ماسک صورت استفاده کنید. چند قطره روغن را با یک قاشق غذاخوری خاک رس مخلوط کنید تا یک ماسک ایجاد شود. ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید.
  • روغن را به مرطوب‌کننده یا کرم شب خود اضافه کنید. چند قطره روغن را به مرطوب‌کننده یا کرم شب خود اضافه کنید و طبق معمول روی صورت خود بمالید. به این ترتیب بعد از مدتی درخواهید یافت که این روغن ضدجوش طبیعی است و می‌توان از خواص آن بهره گرفت.
  • قبل از استفاده از هر روغن گیاهی جدید، تست پچ را انجام دهید. یک قطره از روغن را داخل آرنج خود بمالید و 24 ساعت صبر کنید تا مطمئن شوید که واکنش آلرژیکی ندارید.
  • از روغن‌های گیاهی 100% خالص و ارگانیک استفاده کنید.
  • اگر باردار هستید یا شیر می‌دهید، قبل از استفاده از هر روغن گیاهی با پزشک خود مشورت کنید.
ضدجوش طبیعی

خواص ضد جوش طبیعی گیاهان برای درمان جوش‌های صورت بسیار مؤثر است. در این مقاله در مورد تاثیر درمان‌های خانگی بر زیبایی و سلامتی پوست و صورت توضیح دادیم. همچنین در این مطلب تلاش کردیم به‌طور کامل در مورد درمان‌های خانگی که خاصیت ضد جوش طبیعی روی پوست دارند صحبت کنیم.

مواد و گیاهانی که از آن‌ها نام بردیم همگی دارای آنتی‌اکسیدان هستند که به التهاب جوش و آکنه کمک می‌کنند. همین‌طور باعث ترمیم و بازسازی پوست می‌شوند. بسیاری از این گیاهان و مواد طبیعی می‌توانند به شفافیت و جوانی پوست شما کمک کنند.

علاوه‌براین، می‌توانید از خواص درمانی درخت چای، پامچال، سروکوهی و خاک رس که محصولات ضد جوش هستند برای درمان خانگی ضد جوش فوری استفاده کنید.

پکیج ضد جوش پوست چرب : شامل روغن هسته انگور و روغن درخت چای است و برای درمان مشکلات پوستی بسیار مفید است.

پکیج ضد جوش پوست ملایم : که از ترکیب روغن پامچال، روغن سروکوهی و خاک رس سفید تهیه شده است نیز برای از بین بردن جوش و آکنه و درمان مشکلات پوستی بسیار مفید است.

برای مشاهده پکیج ضد جوش پوست چرب اینجا کلیک کنید.

با استفاده از این پکیج‌های درمانی بدون استفاده از مواد شیمیایی مخرب بهترین نتیجه را مشاهده می‌کنید. در صورتی که برای خرید پکیج‌ها به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، با ما در نارین گل در تماس باشید یا از بخش تست پوست سایت استفاده کنید. با انجام این تست آنلاین با روغن‌ها و محصولات مناسب برای پوست خود آشنا می‌شوید.

یکی از مهمترین نکات در بهره­گیری از فواید روغن‌های گیاهی، اصل بودن روغن‌ها است. بنابراین شما نمی‌توانید به راحتی اعتماد کرده و هر روغنی را مورد استفاده قرار دهید و باید در انتخاب محل تامین آنها نهایت دقت را داشته باشید.

شرکت اتریشی موکشا لایف استایل از جمله شرکت‌هایی است که شما می‌توانید به نماینده رسمی آن یعنی برند نارین گل مراجعه کرده و محصولات گیاهی اصل را از آنها تحویل بگیرید.

محصولات این شرکت دارای گواهینامه GMP بود که تاییدیه سازمان بهداشت جهانی‌ است و در تمام دنیا اعتبار بسیار زیادی دارد. این روغن‌ها فاقد پارابن و فاقد گلوتن بوده و در استفاده از آنها هم جای نگرانی نیست.

ضدجوش طبیعی یکی از راههایی است که شاید افراد مبتلا به جوش به دنبال آن باشند تا شاید بتوانند بدون عوارض جانبی استفاده از داروهای شیمیایی، جوش‌های خود را درمان کنند.

در این مقاله به فاکتورهای مهم برای درمان جوش پرداخته شد. از جمله تغییر رژیم غذایی، مراقبت از پوست و استفاده از روغن‌های گیاهی نام برده شده و در موردشان صحبت شد.

خواص روغن‌های گیاهی مانند روغن درخت چای مورد بحث قرار گرفتند و به نحوه استفاده از این روغن‌ها هم اشاره شد. اگر در استفاده از روغن‌ها مداومت داشته باشد، بی‌شک در درمان جوش‌ها به صورت طبیعی موفق خواهید شد. ‌

خرید روغن هسته انگور ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

رایحه درمانی

رایحه درمانی با روغن های اسانسی

این روزها که همه سعی می­‌کنند تا جای ممکن از مصرف داروهای شیمیایی برای بهبود سلامت خود دوری کنند، روش‌های طبیعی پررنگ­تر شده­‌اند. یکی از این روش­‌ها، رایحه درمانی با روغن‌­های اسانسی است. استفاده از روغن­‌های ارگانیک اصل در آروماتراپی از جمله راهکارهایی است که برای بهبود سلامت جسم و روح کاربرد دارد. ما در این مقاله می­‌خواهیم به صورت تخصصی در مورد این فرایند صحبت کنیم تا با آگاهی کامل در خصوص انجام رایحه درمانی تصمیم بگیرید.
ادامه مطلب
خواص روغن هسته انگور برای مو

مهمترین خواص روغن هسته انگور برای مو و پوست

روغن هسته انگور برای پوست و مو فواید بسیار زیادی دارد. از جمله خواص روغن هسته انگور برای مو می‌توان به تقویت آن، افزایش سرعت رشد مو و متعادل کردن چربی آن اشاره کرد. در این مقاله به بررسی هر کدام از این خواص می‌پردازیم و با فواید این روغن برای مو بیشتر آشنا می‌شویم. همچنین می‌دانیم که یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افراد به هنگام خرید روغن‌های ارگانیک، پیدا کردن اصل آن روغن است. در انتهای مقاله برای خریدی مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید