سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن بادام
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن بادام شیرین ارگانیک

خواص روغن بادام ، روغنی برای سلامتی پوست و بدن

بادام به "پادشاه مغزها" معروف است. به همین دلیل خواص روغن بادام آن‌قدر زیاد است که می‌توان آن را یک روغن همه فن حریف نامید. این روغن هم برای پوست و هم برای مو معجزه می‌کند. این روغن ضد ریزش مو و ضدموخوره است، موها را آب‌رسانی می‌کند و در برابر نور مستقیم خورشید از موها محافظت می‌کند. در این مقاله به بررسی خواص این روغن پرداخته‌ایم و در انتهای آن برای یک خرید مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم:

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن بادام شیرین چگونه تهیه می‌شود؟
  • روغن بادام شیرین چگونه پوست و مو را درمان می‌کند؟
  • خواص روغن بادام شیرین برای مو چیست؟
  • خواص روغن بادام شیرین برای پوست چیست؟
  • روغن بادام شیرین خالص و ارگانیک را ازکجا تهیه کنیم؟

روغن بادام شیرین چگونه تهیه می‌شود؟

این روغن یک روغن حامل است که از روش پرس سرد به دست می‌آید. در این روش حجم زیادی بادام را تحت فشار قرار می‌دهند و با کمترین حرارت از آن روغن می‌گیرند. در این روش کیفیت و خلوص روغن حفظ می‌شود و اثر درمانی آن از بین نمی‌رود. به همین دلیل است که قیمت روغن بادام اصل و باکیفیت از سایر روغن‌های بی‌کیفیت بالاتر است.

روغن بادام  شیرین چگونه پوست و مو را درمان می‌کند؟

روغن بادام شیرین از روغن‌های بی‌ضرر است که به علت دارا بودن خواص نرم‌کننده و ضد التهاب، کاربرد زیادی در تهیه پمادها ، کرم‌ها، محلول‌های روغنی، دارویی و بهداشتی بر روی پوست دارد . از خواص روغن بادام شیرین می‌توانیم به  نرم‌کنندگی و ضد التهاب بودن آن اشاره کرد که در کرم‌ها و پمادها به کار می‌رود . این روغن اگزما را رفع می‌کند .

خواص روغن بادام

وجود روغن بادام در تهیه مواد آرایش خانگی یک اصل واجب است و به همین علت بادام یک ماده تمام و کمال در بسیاری از ماسک‌های احیا کننده پوست و لوسیون‌های مخصوص پوست‌های پرچین و چروک است. روغن بادام شیرین از زمان‌های گذشته در یونان باستان برای مبارزه با خشکی ناشی از آفتاب سوزان و نگهداری چربی پوست و نرمی آن استفاده می‌شده است . روغن بادام شیرین حاوی مقدار زیادی ویتامین E، A، B1، B2، B6 ، منیزیم، زینک، کلسیم و آنتی‌اکسیدان‌های ضروری است. تمامی این مواد به سلامتی پوست و مو کمک می‌کنند و مشکلات آن را از بین می‌برند.

خواص روغن بادام شیرین برای مو چیست؟

رفع ریزش مو:

از دیگر فواید روغن بادام این است که در درمان ریزش مو موثر است و با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست به مدت طولانی از نفوذ آلودگی به پوست جلوگیری کرده و تسکین بخش است . روغن بادام سرشار از ویتامین E است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته شده است. این ویتامین نقش مهمی در حفظ سلامت پوست سر و موها دارد. همچنین وجود اسیدهای چرب مانند امگا 3 و 6 در روغن بادام می‌تواند به حفظ سلامت موها کمک کند و باعث قوی شدن موها و درخشش آنها شود.

 رفع خشکی مو:

افرادی که دارای موهای خشک هستند ، می‌توانند از روغن‌هایی مثل روغن بادام شیرین برای موهای خود استفاده کنند ، زیرا روغن بادام می‌تواند از خشکی و موخوره پیشگیری کند. روغن بادام یک نوع اسید چرب بسیار مفید به نام اسید لینولئیک دارد که یک روغن سبک و غیر‌چرب است و باعث نرمی و لطافت مو می‌شود. این روغن حاوی ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی است که باعث می‌شود پوست و مو از خشکی و آسیب‌های ناشی از عوامل محیطی مانند آفتاب، آلودگی هوا و شامپوهای شیمیایی محافظت شوند.

به علاوه، استفاده از روغن بادام به عنوان نرم کننده مو باعث می‌شود تا خشکی مو از بین برود و به موهای خشک و آسیب‌دیده کمک می‌کند تا بهبود یابند و برای داشتن موهایی نرم و لطیف، مناسب است. با توجه به این موارد، می‌توان گفت که روغن بادام به ‌عنوان یک روغن طبیعی، می‌تواند به نرم کردن موها کمک کند و باعث بهبود ظاهر و سلامتی آنها شود.

خرید روغن بادام شیرین ارگانیک

جلوگیری از سفیدی موها:

روغن بادام یکی از روغن‌های طبیعی است که به دلیل خواص مختلفش در طب سنتی و آیورودا برای درمان مشکلات مختلف پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از خواص روغن بادام، ویتامین Eو اسیدهای چرب ‌است که به درمان موهای سفید کمک می‌کنند. این اسیدهای چرب مانند اسید لینولئیک و اسید اولئیک، به عنوان یک ماده محافظ از سفید شدن موها جلوگیری می‌کنند. همچنین، ویتامین E که در روغن بادام وجود دارد، به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی شناخته شده است که به موها کمک می‌کند آسید نبینند و سفید نشوند.

خواص روغن بادام

محافظت در برابر نور خورشید:

وقتی موهای شما در برابر نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد به تدریج آسیب دیده و خشک می‌شود. روغن بادام شیرین مانند یک محافظ پرقدرت در برابر نور خورشید قرار می‌گیرد و از آن مراقبت می‌کند. درست مانند یک ضدآفتاب که از پوست شما در برابر نور محافظت می‌کند. بنابراین با ماساژ دادن این روغن بر روی موهای خود به سلامت موهای خود کمک کنید تا سالم بمانند و خشک نشوند.

خواص روغن بادام شیرین برای پوست چیست؟

نرم کننده: روغن بادام شیرین جایگزین مناسب لوسیون‌های شیمیایی بوده و اغلب کاربرد آرایشی و بهداشتی دارد. روغن بادام یکی از روغن‌های ارگانیک است که برای نرم کردن پوست استفاده می‌شود. این روغن مقدار زیادی ویتامین E، اسید چرب و آنتی‌اکسیدان‌ دارد که می‌تواند به بهبود و سلامتی پوست شما کمک کند.

ضد چین و چروک:  روغن بادام شیرین مقدار زیادی ویتامینE دارد. این ویتامین به پوست کمک می‌کند تا مقدار بیشتری اسید آمینه تولید کند. همان طور که می‌دانید کمبود کلاژن عامل اصلی پیر شدن پوست است. اسید آمینه باعث تولید بیشتر کلاژن می‌شود و پوست را جوان می‌کند. تمامی چین و چروک‌های پوست به کمک این روغن از بین می‌روند.

روشن کردن پوست: یکی از خواص روغن بادام روشن کردن پوست است. اگر پوستی دارید که بر اثر نور آفتاب لک شده است و یا جای جوش و لکه‌های قهوه‌ای بر روی آن مانده به شما توصیه می‌کنیم تا از روغن بادام شیرین استفاده کنید. با ماساژ دادن این روغن بر روی پوست خود می‌بینید که به مرور لک‌ها از بین می‌روند. به این دلیل که این روغن پوست را بازسازی می‌کند و آن را شاداب و جوان نگه می‌دارد. با استفاده از این روغن پوست شما روشن می‌شود و می‌درخشد.

رفع تیرگی دور چشم: اگر دور چشم‌هایتان تیره شده و به چهره شما حالت خسته‌ای می‌دهد یک راه درمان قطعی برای آن وجود دارد و آن روغن بادام شیرین است. با استفاده از این روغن که حاوی مقدار زیادی ویتامین A، K  وE است التهاب و تورم پوست پلک‌های شما از بین می‌رود و تیرگی آن محو می‌شود. این روغن پف پلک‌ها را نیز درمان می‌کند. کافی است چند قطره از این روغن را بر روی پلک‌های خود ماساژ دهید.

روغن بادام شیرین خالص و ارگانیک را ازکجا تهیه کنیم؟

همان‌طور که گفتیم خواص روغن بادام بسیار زیاد است. اما از آن مهم‌تر این است که شما این محصول را از کجا تهیه کنید؟ زیرا اگر این محصول را از جایی تهیه کنید که کیفیت بالایی نداشته باشد نه تنها فایده‌ای برای درمان شما نخواهد داشت، بلکه ممکن است تا به سلامتی بدن شما آسیب بسیاری وارد کند و قابل جبران نباشد. پس بسیار مهم است که نام آن برند را بشناسید. این روغن با روش پرس سرد به دست می‌آید. به این معنی که حجم بسیار زیادی از این روغن را تحت فشار قرار می‌دهند و با کمترین حرارت از آن روغن تهیه می‌کنند. به همین دلیل قیمت روغن بادام باکیفیت و اصل خیلی بیشتر از قیمت یک محصول بی‌کیفیت است.

از طرفی شما برای تهیه روغن بادام باکیفیت حتما باید به نام آن برند و سابقه فروش آن توجه کنید. برندی مانند نارین گل که سالها سابقه فروش روغن‌های ارگانیک دارد و چندین گواهینامه بین‌المللی دارد مطمئنا از کیفیت بالایی برخوردار است. پس با خیال راحت می‌توانید از این برند خرید کنید و محصولی با کیفیت بالا را برای رفع مشکلات پوست و موی خود استفاده کنید.

سخن پایانی

حتما بسیاری از شما از روغن‌های ارگانیک برای درمان عوارض پوست و موی خود استفاده کرده‌اید. خواص روغن بادام شیرین آنقدر زیاد است که حتما نام آن به گوشتان خورده است. این روغن از دانه بادام که "پادشاه مغزها" است به دست می‌آید. از جمله خواص این روغن می‌توانیم به رفع موخوره، رفع ریزش مو، تقویت موها، رفع تیرگی دور چشم و پاک‌سازی پوست اشاره کنیم. این روغن با پرس سرد به دست می‌آید و تمامی خواص و مواد معدنی آن حفظ می‌شود. به همین دلیل از ارزش بالایی برخوردار است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا این روغن را از برند نارین گل تهیه کنید.

تمامی محصولات نارین گل قابل بازیافت هستند. این محصولات تست حیوانی ندارند. از طرفی تمامی این گیاهان زیر نظر شرکت موکشا اتریش کاشته می‌شوند و برای پرورش آنها از کود شیمیایی استفاده نمی‌شود. شرکت نارین گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. این شرکت گواهینامه ارگانیک از آمریکا و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی دارد. 

خرید روغن بادام شیرین ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

از بین بردن جوش

5 راه حل قطعی از بین بردن جوش

بسیاری از بازیگران برای رفع جوش‌های صورت خود رژیم غذایی مناسب می‌گیرند. بعضی دیگر به طور منظم از آبرسان مناسب پوست خود استفاده می‌کنند. برخی پیشنهاد می‌کنند که با نوشیدن آب از ایجاد آکنه جلوگیری کنیم. ولی همه آنها در یک چیز مشترک هستند. بیشتر این بازیگران و سلبریتی‌ها از روغن‌های ارگانیک مناسب برای از بین بردن جوش استفاده می‌کنند. مگان فاکس، بازیگر آمریکایی از روغن هسته انگور استفاده می‌کند و می‌گوید که این روغن سبک به تقویت کلاژن‌های پوست کمک کرده و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. روغن  هسته انگور برای انواع پوست مناسب است و عفونت‌های پوستی را از بین می‌برد. از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کرده و منافذ پوست را تمیز می‌کند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که آکنه چرا به وجود می‌آید و روغن‌های ارگانیک مناسب برای رفع آن چیست.
ادامه مطلب
ایکون روغن اسانسی

روغن های معطر ، روغن های گیاهی و فراورده های بهداشتی آن در زندگی روزمره

از روغن‌های گیاهی و معطر ، تنها در انواع کرم‌ها ، پمادها و لوسیون‌ها استفاده نمی شود بلکه برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی نیز قابل توصیه است . مواد درمانی و موثر روغن‌های معطر از طریق پوست جذب و از آن جا وارد جریان خون شد و در نتیجه به سراسر بدن می رسد. اگرچه در این روش (ماساژ روغن‌های معطر بر روی پوست ) مواد درمانی مانند شیوه‌ی خوراکی آن به یک‌باره وارد بدن نمی شود ولی به همان شکل طیف وسیعی در درمان بهبود بیماری‌ها ره به خود اختصاص داده است
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید