سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
روغن بادام تلخ
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن بادام شیرین ارگانیک

بادام و فواید روغن بادام ، از حافظه تا تاثیر فوق العاد بر پوست

فواید روغن بادام برای پوست و مو آنقدر زیاد است که لازم است هر کسی آن را در روتین مراقبتی خود قرار دهد. بادام به پادشاه مغزها معروف است و دلیلش این است که تخصص ویژه‌ای در برطرف کردن مشکلات پوست و مو دارد. مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی در این روغن ارگانیک وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید بسیاری از مشکلات پوست و موی خود را برطرف کنید. با یک بار استفاده از این روغن، طرفدار همیشگی آن خواهید شد. در این مقاله فواید این روغن برای پوست و مو را بررسی می‌کنیم و با نحوه خرید روغن بادام اصل آشنا می‌شوید. تا انتهای مقاله با ما باشید.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن بادام چیست و چگونه به دست می‌آید؟
  • روغن بادام برای پوست چه فوایدی دارد؟
  • فواید روغن بادام برای مو چیست؟
  • روغن بادام اصل را از کجا تهیه کنیم؟

روغن بادام چیست و چگونه به دست می‌آید؟

درخت بادام، درختی به ارتفاع 4 تا 8 متر و بدون خار است که شاخه‌های کوتاهی دارد. برای به دست آوردن روغن ابتدا مغز دانه را جدا می‌کنند و روغن آن را تحت فشار استخراج می‌کنند. چربی موجود در بادام از نوع ترکیبات یک اتمی غیراشباع شده می باشد و حاوی اسیدهای چرب امگا است. هر دو نوع بادام ( تلخ و شیرین ) از لحاظ شکل، ظاهری شبیه یکدیگر دارند و تنها با طعم هسته‌ها یعنی تلخ و شیرین بودن از همدیگر متمایز می شوند. در هسته بادام تلخ و شیرین حدود 60-50 درصد روغن با کیفیت وجود دارد. روغن بادام شیرین حاوی ویتامین E، ویتامین A، اسیدهای چرب ضروری، پروتئین، پتاسیم و روی است. این روغن برای پوست و مو فواید بی‌نظیری دارد.

روغن بادام برای پوست چه فوایدی دارد؟

 از فواید روغن بادام برای پوست می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

پاک‌سازی عمیق پوست:

آیا تا به حال شنیده‌اید که از روغن برای تمیز کردن پوست استفاده شود؟ روغن بادام یک روغن ارگانیک است که تمامی سموم را از پوست پاک می‌کند. این روغن منافذ پوست را باز می‌کند و رطوبت آن را نگه می‌دارد تا از ورود میکروب‌ها به داخل پوست جلوگیری کند. این خاصیت روغن بادام برای پوست شگفت‌انگیز است. زیرا این روغن پوست را تمیز می‌کند، ولی منافذ آن را مسدود نمی‌کند. با استفاده از این روغن تمامی منافذ پوست باز می‌مانند و رطوبت را حفظ می‌کنند. روغن بادام یک روغن سبک است و به سرعت جذب می‌شود. پس لازم نیست اضافه روغن را از روی صورت خود پاک کنید.

رفع تیرگی و پف زیر چشم:

روغن بادام شیرین یک ضدالتهاب است. بنابراین از فواید روغن بادام می‌توانیم به رفع تیرگی زیر چشم اشاره کنیم. همچنین مقدار زیادی رتینول، ویتامین E و ویتامین K دارد. بنابراین برای رفع تیرگی و پف پلک‌ها مفید است. این روغن تورم پوست را از بین می‌برد. همچنین با رفع لک‌های پوست و تیرگی آن، دور چشم‌های شما روشن می‌شود. ویتامین‌های موجود در این روغن پوست دور چشم را جوان می‌کند و چشم‌های پف‌کرده را درمان می‌کند.

جوان‌سازی پوست:

روغن بادام شیرین برای احیای پوست بسیار مفید است. این روغن پوست شما را جوان می‌کند و اثرات پیری پوست را از بین می‌برد. کلاژن نوعی پروتئین در پوست است که مسئول جوان نگه داشتن پوست شماست. با افزایش سن، چین و چروک‌های ریزی در پوست به وجود می‌آید. این چروک‌ها به دلیل نازک شدن پوست و ناهمواری لایه‌های کلاژن زیر پوست ایجاد می‌شود. ویتامین E موجود در روغن بادام شیرین مقدار زیادی اسیدآمینه تولید می‌کند که این اسید آمینه به تولید بیشتر کلاژن کمک می‌کند. کلاژن‌ها پوست شما را صاف و جوان می‌کنند.

خرید روغن بادام اصل و ارگانیک

روشن کردن پوست:

از دیگر فواید روغن بادام این است که اگر پوستی دارید که پر از لک‌های تیره شده است با ماساژ دادن روغن بادام شیرین می‌توانید این لک‌ها را از بین ببرید تا رنگ پوست شما روشن‌تر شود. این روغن سلول‌های پوست را بازسازی می‌کند و پوست شما شاداب و تازه می‌شود. با استفاده از این روغن تیرگی‌هایی که بر اثر تابش نور خورشید ایجاد می‌شوند نیز از بین می‌روند.

مرطوب‌کننده و آب‌رسان:

روغن بادام شیرین یک آب‌رسان بسیار قوی است. این روغن به دلیل داشتن اسیدهای چرب ضروری مثل اسید اولئیک، اسید لینولئیک و اسید پالمیتیک پوست را مرطوب نگه می‌دارد و به تمامی لایه‌های پوست آب‌رسانی می‌کند. بادام شیرین یک روغن ارگانیک بسیار مناسب برای درمان خشکی پوست است. زیرا علاوه بر اینکه می‌تواند رطوبت را به پوست برساند، لایه‌ای روی پوست می‌سازد که به حفظ و نگهداری رطوبت داخل پوست کمک می‌کند.

فواید روغن بادام برای مو چیست؟

روغن بادام مقدار زیادی اسید چرب امگا 3 و امگا 6 و امگا 9 دارد. این اسیدهای چرب علاوه بر اینکه موها را مرطوب می‌کنند، آنتی‌اکسیدان لازم را نیز به سلول‌های مو می‌رسانند. بنابراین موها تقویت شده و رشد آنها بیشتر می‌شود. در ادامه ببینیم که روغن بادام چه فوایدی برای مو دارد:

جلوگیری از سفیدی موها:

با استفاده منظم از روغن بادام، موها دیرتر سفید شده و اثرات پیری از آنها دور می‌شود. در روغن بادام شیرین ماده‌ای به نام کاتالاز وجود دارد. این ماده یک آنتی‌اکسیدان قوی است که با پراکسید هیدروژن مبارزه می‌کند و از سفید شدن موها جلوگیری می‌کند.

رفع شوره سر:

یکی از فواید روغن بادام رفع شوره است. روغن بادام شیرین یک روغن ارگانیک ضدباکتری است. این روغن با میکروب‌ها و باکتری‌های کف سر مبارزه می‌کند. از طرفی روغن بادام شیرین می‌تواند چربی کف سر را متعادل کند و از ایجاد شوره جلوگیری کند. همچنین از ایجاد قارچ‌هایی که باعث به وجود آمدن شوره می‌شوند جلوگیری می‌کند.

نرم کننده:

اگر موهای خشکی دارید که به خصوص بر اثر استفاده زیاد از رنگ مو و دکلره زبر شده است، استفاده از این روغن را به شما توصیه می‌کنیم. روغن بادام با آب‌رسانی به تارهای مو و فولیکول‌های آن، موها را مانند ابریشم نرم می‌کند. این روغن به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا، ریشه و تارهای مو را مرطوب کرده و خشکی آن را از بین می‌برد. کافی است که آن را به تنهایی یا در ترکیب با روغن نعناع فلفلی بر روی موهای خود بمالید و اجازه دهید که این ترکیب روغنی چند ساعت روی موهای شما بماند. سپس آن را بشویید. این روغن به تمامی سلول‌های موهای شما نفوذ کرده و آن را نرم و لطیف می‌کند.

محافظت در برابر نور خورشید:

از فواید روغن بادام شیرین برای موها حفظ و نگهداری از آنهاست. نور مستقیم خورشید باعث ریزش موها و نازک شدن تارهای مو می‌شود. همچنین تارهای مو بر اثر تابش نور خورشید می‌سوزند و سلول‌های آن از بین می‌رود. روغن بادام شیرین مانند یک ضدآفتاب در مقابل نور خورشید عمل می‌کند و از موها در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند. بنابراین با ماساژ دادن این روغن چند بار در هفته بر روی موهای خود می‌توانید اثرات مضر نور خورشید را برطرف کنید.

روغن بادام اصل را از کجا تهیه کنیم؟

اگر به بازار فروش روغن‌های ارگانیک دقت کنید می‌بینید که بسیاری از فروشگاه‌ها و حتی عطاری‌ها روغن‌های ارگانیک را به فروش می‌رسانند. بنابراین یکی از مشکلات افراد برای خرید روغن‌ها این است که نمی‌توانند روغن اصل و ارگانیک را تشخیص دهند. بهترین راهی که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم این است که به نام آن برند توجه کنید. هر برندی برای خود سوابق و گواهینامه‌هایی دارد. با توجه به آن گواهینامه‌های بین‌المللی مشخص می‌شود که کیفیت آن محصول چگونه است. همان‌طور که گفتیم فواید روغن بادام برای پوست و مو بسیار زیاد است، به شرطی که این روغن از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

ما برای خرید روغن بادام ارگانیک شرکت نارنین گل را پیشنهاد می‌کنیم. این برند چند گواهینامه بین‌المللی دارد و تمامی روغن‌های آن از طریق پرس سرد به دست می‌آید. به این معنی که دانه‌های گیاهان با کمترین حرارت تحت فشار قرار می‌گیرند و در نتیجه تمامی خواص آنها حفظ می‌شود. لازم به توضیح است که تمامی گیاهان بدون کود شیمیایی و تحت نظر شرکت موکشا رشد می‌کنند و از کیفیت بالایی برخوردارند.

فواید روغن بادام
سخن پایانی

همان‌طور که از فواید روغن بادام در این مقاله گفتیم، این روغن یک مرطوب‌کننده قوی است. اما این تنها ویژگی روغن بادام نیست. این روغن از پیری زودرس پوست و مو جلوگیری می‌کند. همچنین از پوست و مو در مقابل اشعه مضر خورشید محافظت می‌کنید و مانند یک ضدآفتاب عمل می‌کند. شما هم می‌توانید این روغن را به تنهایی استفاده کنید و یا با روغن‌های اسانسی دیگر ترکیب کنید تا اثربخشی آن بیشتر شود. ما برای خرید روغن بادام اصل و با کیفیت شرکت نارین گل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. زیرا محصولات این شرکت با دقت بسیار بالایی تولید می‌شوند و از روش پرس سرد به دست می‌آید.

نارین گل بهترین محصولات را با قیمت مناسبی در اختیار شما می‌گذارد. تمامی محصولات نارین گل بدون تست حیوانی هستند. همه محصولات آن قابل بازیافت هستند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی دارند.

خرید روغن بادام اصل و ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

تقویت حافظه

چگونه با رایحه درمانی به تقویت حافظه خود کمک کنیم؟

تا به حال شده که با استشمام یک رایحه، خاطره‌ای برای شما زنده شود؟ رایحه‌ها بسیار قوی هستند به‌طوری‌که از قرن‌ها پیش علمی به نام علم رایحه‌ درمانی یا آروماتراپی شکل گرفته و برای بهبود زندگی انسان از جمله تقویت حافظه و افزایش تمرکز افراد از آن استفاده می‌شده است. در این مقاله به اهمیت این علم، تاریخچه آن، روش کار و تاثیر آروماتراپی بر ذهن انسان می‌پردازیم. در انتها چند گیاه کاربردی در این زمینه معرفی خواهند شد.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید