سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
فواید روغن درخت چای
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن درخت‌ چای ارگانیک

همه چیز درباره فواید روغن درخت چای

روغن درخت چای یکی از روغن‌های ارگانیک است که برای درمان جوش‌های شما معجزه می‌کند. این روغن نه تنها جوش و آکنه را برطرف می‌کند، بلکه جای جوش‌ها را نیز از بین می‌برد. از دیگر فواید روغن درخت چای رفع شوره سر، رفع اگزما، روشن کردن پوست و ... است. در این مقاله به بررسی تمامی خواص این روغن می‌پردازیم و در انتهای مقاله برای خرید روغن درخت چای ارگانیک شما را راهنمایی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • فواید روغن درخت چای برای پوست
  • چگونه از روغن درخت چای استفاده کنیم؟
  • فواید روغن درخت چای برای مو
  • قیمت روغن درخت چای چقدر است؟
  • روغن درخت چای اصل را از کجا تهیه کنیم؟

روغن درخت چای از برگ­های درختی به همین اسم تهیه می‌شود. مردم بومی استرالیا برای قرن‌ها از این روغن به عنوان دارو استفاده کرده‌اند. فرمول مولکولی آن  C28H60O4P2S4Zn است و حاوی عناصر و مواد معدنی بسیار مفیدی مانند زینک و ویتامینE و…) برای مو و پوست است. در ادامه به بررسی خواص روغن درخت چای برای پوست و مو می پردازیم.

فواید روغن درخت چای برای پوست

یکی از رایج ترین عارضه­ های پوستی به خصوص در جوانان و نوجوانان، جوش و آکنه ­های پوستی است. جوش­های هورمونی صورت که به طور معمول در سنین بلوغ به اوج می رسند و در بعضی موارد به دلیل اختلالات هورمونی در زنان و مردان ادامه یافته یا شدت می‌گیرند به یکی از دغدغه­های مراجعین دائمی مطب‌های متخصصین پوست تبدیل شده است. جالب است بدانید روغن درخت چای برای جوش­های هورمونی خاصیت درمانی دارد و مصرف منظم و مداوم آن می­تواند آثار باقی مانده از این جوش­ها را از روی پوست محو کند.

رفع جوش و آکنه و جای آنها:

امروزه مردم از این روغن به روش­های مختلف و برای مقاصد گوناگونی استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه سلامت پوست و داشتن پوستی بدون جوش، آکنه، جای زخم، چین و چروک، هر گونه برآمدگی و تورفتگی یکی از ملاک­های تاثیرگذار در زیبایی است در ادامه خواهیم دید که از اصلی­ ترین خواص روغن درخت چای تاثیر شگفت‌انگیز آن برای پوست است.

خرید روغن درخت چای اصل

پس از تحقیقات فراوان مشخص شده است که این روغن دارای دو ماده­ ضدالتهاب و ضدمیکروب است. این دو ماده علاوه بر رفع جوش، آسیب و زخم باقی مانده بر پوست را نیز درمان می‌کنند. تحقیقات فراوانی برای یافتن فواید روغن درخت چای انجام شده است، که چند نمونه از مهم‌ترین آ‌نها را در ادامه ذکر می‌کنیم:

در سال ۲۰۱۶ تحقیقاتی جهت بررسی تاثیر ترکیبات روغن درخت چای برای جلوگیری از آسیب­های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی انجام گرفت. محققان با بررسی شرکت‌کنندگان متوجه شدند که پوست صورت بیشتر آنها پس از استفاده از روغن درخت چای باکتری و چربی کمتری دارد و همچنین منافذ پوست آنها کوچکتر شده است. این موارد در کاهش آسیب‌های پوستی و بهبود آکنه و جوش‌ها تاثیر بسیار زیادی دارد. در نتیجه این روغن چربی پوست را کاهش می‌دهد و از آسیب­ های جدی نور خورشید جلوگیری می‌کند. در سری تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۷، افراد شرکت کننده، به مدت ۱۲ هفته هر روز دو بار پوست صورت خود را به این روغن آغشته کرده‌اند. پس از اتمام دوره­ تحقیقات، محققان نتیجه گرفتند که این روغن در کاهش آکنه‌­ها بدون هیچ گونه عوارض جانبی جدی، به طور چشمگیری موثر است.

فواید روغن درخت چای

روشن کردن پوست:

از فواید روغن درخت چای این است که پوست شما را روشن می‌کند. اگر پوست شما تیره شده و درخشندگی خود را از دست داده با استفاده منظم از این روغن می‌توانید پوستی روشن و شاداب داشته باشید. این روغن آلودگی‌ها و چربی‌ها را از پوست پاک می‌کند. همچنین سلول‌های پوست را بازسازی می‌کند و با تولید سلول‌های جوان، پوست شما را روشن می‌کند.

درمان اگزما و پسوریازیس:

روغن درخت چای ضدباکتری است و اگزما را برطرف می‌کند. این روغن التهاب و قرمزی ناشی از اگزما را هم از بین می‌برد. روغن درخت چای به لایه‌های پوست نفوذ کرده و اثرات اگزما و عوارض ناشی از آن را درمان می‌کند.

آب‌رسانی به پوست:

اگر پوست شما خشک است لازم است بدانید که روغن درخت چای برای پوست شما مانند معجزه عمل می‌کند. این روغن یک آب‌رسان بسیار قوی است و خارش و سوزش پوست را کاملا برطرف می‌کند. با استفاده از این روغن پوست شما نرم و لطیف می‌شود.

چگونه از روغن درخت چای استفاده کنیم؟

پیش از استفاده از روغن درخت چای لازم است به چند نکته توجه کنید:

با توجه به روش­های مختلف تهیه این روغن، هر نوع روغن درخت چای تولید شده را امتحان نکنید. توجه کنید که همیشه از روغن خالص و باکیفیت استفاده کنید. زیرا در بسیاری از مواقع ترکیبات اضافه شده به آن موجب افزایش چربی پوست و همچنین ایجاد آکنه و آسیب­‌های پوستی می‌شود. پیش از استفاده از این روغن مقدار بسیار کمی از آن را روی بازوی خود امتحان کنید تا از نداشتن حساسیت مطمئن شوید. همچنین توجه داشته باشید که روغن درخت چای یک روغن اسانسی است و نباید به صورت تکی استفاده شود. باید این روغن را با یک روغن حامل ترکیب کنید. بهترین روغن حامل برای ترکیب با این روغن، روغن هسته انگور است.

چند قطره روغن درخت چای را با مقداری روغن هسته انگور ترکیب کنید و هر شب 2 تا 4 قطره از این ترکیب را در آخرین مرحله از روتین پوستی خود به پوست بمالید. اجازه دهید این ترکیب تا صبح روی پوست صورت‌تان باقی بماند. سپس آن را بشویید و از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. اگر می‌خواهید از منزل خارج شوید حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

فواید روغن درخت چای برای مو

خواص روغن درخت چای نه­ تنها محدود به سلامت پوست و رفع جوش و آکنه نمی‌شود بلکه درمان مناسبی برای رفع آسیب­های مربوط به موها است. خوشبختانه این روغن امروزه در تهیه لوازم بهداشتی، کرم­ها و شامپوهای مختلف استفاده شده و قابل دسترس است. با وجود مواد شیمیایی فراوانی که در محصولات شست­و­شوی مو یافت می‌شود فولیکول­های مو به مقدار زیادی مواد مغذی نیاز دارند. در حقیقت ما با هربار شست­و­شوی موها در واقع آنها را در خطر ریزش یا شکستگی و آسیب قرار می­دهیم. استفاده از این روغن برای موها می‌تواند در حفظ سلامتی مو، کمک به رشد نرمال، حفظ رطوبت و نرمی و همچنین جلوگیری از ریزش آن­ها کمک شایانی کند.

رفع شوره سر:

علت شوره سر معمولا یک نوع قارچ است که در کف سر ایجاد می‌شود. یکی از فواید روغن درخت چای این است که با این قارچ مبارزه می‌کند و آن را از بین می‌برد. بنابراین اگر موهای شما شوره دارد از این روغن برای درمان آن استفاده کنید و مطمئن باشید که مشکل شما کاملا درمان می‌شود.

رفع ریزش مو:

ممکن است موها به دلایل مختلفی دچار ریزش شوند. ریزش موها باعث می‌شود که موها کم‌پشت شده و زیبایی خود را از دست بدهند. روغن درخت چای یک محصول ارگانیک و بسیار موثر برای درمان این مشکل شماست. این روغن التهاب پوست سر را از بین می‌برد و ریزش موها متوقف می‌شود.

فواید روغن درخت چای

نرم‌کننده:

موها معمولا به دلیل استفاده زیاد از رنگ مو، مواد دکلره و نیز تابش مستقیم نور خورشید خشک می‌شوند. روغن درخت چای موها را آب‌رسانی کرده و آنها را مانند  ابریشم نرم می‌کند.

درمان خارش کف سر:

معمولا خارش کف سر به علت خشکی پوست کف سر ایجاد می‌شود. علت آن یک نوع قارچ است که چربی پوست را از بین برده و آن را خشک می‌کند. روغن درخت چای یک روغن آنتی‌باکتریال است و برای درمان این مشکل بی‌نظیر است.

قیمت روغن درخت چای چقدر است؟

همان‌طور که در مورد فواید روغن درخت چای گفتیم، این روغن برای سلامتی پوست و مو بسیار مفید است. روغن درخت چای اصل به روش پرس سرد تهیه شده و از افزودنی­ها و تلفیق با روغن­های تغییر دهنده و مضر یا آلودگی‌های مختلف در امان بوده و خواص خود را حفظ کرده است. قیمت این روغن در فروشگاه‌های مختلف بسته به میزان خلوص و کیفیت و نحوه عرضه متفاوت است. توصیه ما به شما این است که در انتخاب برند دقت کافی داشته باشید و به سلامتی و زیبایی خود آسیبی نرسانید.

روغن درخت چای اصل را از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه روغن درخت چای باید به نام برند تولید کننده آن توجه کنید. برندی که سابقه خوبی در فروش محصولات ارگانیک دارد قطعا قابل اعتماد است. از طرفی بعضی از برندها موفق به دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی شده‌اند. این گواهینامه‌ها پس از گذراندن مراحل سختی به برندها داده می‌شود. بنابراین معیار مناسبی برای اعتماد به آن برند هستند. ما به شما توصیه می‌کنیم تا برای تهیه روغن درخت چای به برند نارین گل مراجعه کنید. نارین گل چند گواهینامه بین‌المللی دارد. تمامی محصولات این برند قابل بازیافت هستند و با بالاترین کیفیت تولید می‌شوند.

سخن پایانی

در این مقاله درباره فواید روغن درخت چای گفتیم. این روغن بسیار سبک است و برای پوست‌های چرب هم قابل استفاده است. روغن درخت چای یک روغن بسیار مناسب برای رفع جوش و آکنه است. همان‌طور که گفتیم درخت چای یک روغن اسانسی است و برای استفده از آن حتما باید با یک روغن حامل ترکیب شود. توصیه ما به شما این است روغن درخت چای را از برند نارین گل تهیه کنید. روغن‌های ارگانیک این شرکت با بهترین کیفیت عرضه می‌‌شوند. تمامی محصولات این شرکت قابل بازیافت هستند و تست حیوانی ندارند. همچنین این محصولات زیر نظر شرکت موکشا تولید می‌شوند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی دارند.

خرید روغن درخت چای اصل

خرید روغن درخت‌ چای ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

رایحه درمانی

رایحه درمانی با روغن های اسانسی

این روزها که همه سعی می­‌کنند تا جای ممکن از مصرف داروهای شیمیایی برای بهبود سلامت خود دوری کنند، روش‌های طبیعی پررنگ­تر شده­‌اند. یکی از این روش­‌ها، رایحه درمانی با روغن‌­های اسانسی است. استفاده از روغن­‌های ارگانیک اصل در آروماتراپی از جمله راهکارهایی است که برای بهبود سلامت جسم و روح کاربرد دارد. ما در این مقاله می­‌خواهیم به صورت تخصصی در مورد این فرایند صحبت کنیم تا با آگاهی کامل در خصوص انجام رایحه درمانی تصمیم بگیرید.
ادامه مطلب
از بین بردن لک صورت

راهکارهای موثر برای از بین بردن لک صورت

حتما برای شما هم جالب است که بدانید 16000 نفر در سایت آمازون طرفدار ماسک خاک رس هستند. این محصول به عنوان لایه‌بردار عمل کرده و برای از بین بردن لک صورت استفاده می‌شود. یکی از طرفداران ثابت ماسک خاک رس، بازیگر آمریکایی، خانم « میندی کالینگ» است که در یکی از مصاحبه‌های خود به این مورد اشاره می‌کند. سلبریتی‌ها و هنرپیشه‌های بسیاری از محصولات ارگانیک برای رفع لک صورت استفاده می‌کنند. زیرا لک صورت تاثیر بسیاری بر زیبایی افراد می‌گذارد. اگر پوست صورت شما هم لک دارد تا انتهای این مقاله با ما باشید تا در مورد علت ایجاد لک، پیشگیری از آن و روغن‌های ارگانیک مناسب برای رفع آنها بیشتر بدانید.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید