سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن درخت چای
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن درخت‌ چای ارگانیک

آشنایی با خواص روغن درخت چای

خواص روغن درخت چای بسیار معروف است و شامل موارد بسیار زیادی می‌شود. فواید روغن درخت چای هم برای پوست و هم برای مو است. خواص درخت چای برای پوست که معروف‌ترین آن خاصیت ضدجوش بودن روغن درخت چای است و فواید روغن درخت چای برای مو که بیشتر به خاطر ضدشوره بودن آن مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله به بررسی فواید این روغن می‌پردازیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن درخت چای چیست؟
  • خواص روغن درخت چای
  • فواید روغن درخت چای برای پوست
  • طرز استفاده از روغن درخت چای
  • خواص روغن درخت چای برای مو
  • روغن درخت چای برای پوست چرب
  • قیمت روغن درخت چای اصل
  • خرید روغن درخت چای
  • تشخیص روغن درخت چای اصل
  • روغن درخت چای نارین گل

روغن درخت چای چیست؟

روغن درخت چای یکی از مشهورترین روغن‌های گیاهی است. امروزه با پیشرفت مد و زیبایی، خانم‌ها و آقایان اهمیت ویژه‌ای به سلامت پوست خود داده و از انواع روش‌های درمانی و سنتی برای تقویت و مراقبت پوست خود استفاده می‌کنند. طبق نتایج بدست آمده، آمار اهمیت به زیبایی چهره در خانم‎ها و آقایان روندی صعودی داشته است.گاهی لازم است تا برای حفاظت پوست از محصولات مراقبتی استفاده کنیم. حال شاید تاکنون شما هم در رابطه با خواص روغن درخت چای برای مراقبت از پوست و مو شنیده باشید. این روغن کاربرد‌های درمانی برای رفع جوش و آکنه داشته که در این مقاله به طور مفصل در ارتباط با این مساله صحبت می‌کنیم.

خواص روغن درخت چای

در حال حاضر امکان تکثیر درخت چای در ایران وجود ندارد. این گیاه بومی کشور استرالیا است. پژوهش‌های علمی ثابت کرده درخت چای دارای روغنی با ترکیبات فعال و بسیار مفید بوده که نتایجی کاربردی دارد.اما در همین ابتدا ذکر کنیم که روغن درخت چای برای همه‌ انواع پوست مناسب نبوده و به همین دلیل باید برای مصرف آن، توجه بیشتری داشته باشید و قبل از استفاده، تست حساسیت انجام دهید. روغن درخت چای جایگزینی سالم به جای داروهای شیمیایی است و عوارض این داروها را به همراه  ندارد. بسیاری از افراد علاقمند هستند که برای مراقبت از پوست و موی خود، از مواد طبیعی، غیرشیمیایی و بی‌ضرر استفاده کنند.

فواید روغن درخت چای برای پوست

روغن گیاهی درخت چای با استفاده از تقطیر با بخارآب از برگ‌های درخت چای استخراج می‌شود. روغن درخت چای دارای خواص شگفت انگیز برای پوست و مو است. فواید روغن درخت چای سبب شده تا بسیاری از برند‌های معروف آرایشی و بهداشتی در محصولات‌شان به عنوان مواد اولیه از روغن درخت چای استفاده کنند. برخی برند‌ها در محصولات پاک‌کننده، تونرها، لوسیون‌های درمانی و ژل‌های بهداشتی و … از روغن درخت چای استفاده می‌کنند. تمامی محصولاتی که با استفاده از روغن درخت چای ساخته شده‌، دارای ارزش بیشتری نسبت به سایر موارد مراقبتی و بهداشتی هستند. روغن درخت چای خالص دارای ویژگی‌های ارزشمند ضدباکتریایی، ضد انگلی، ضد التهاب و ضدعفونی کننده است.

خرید روغن درخت چای اصل

در ادامه به مهم ترین فواید روغن درخت چای اشاره خواهیم داشت.

رفع جوش و آکنه:

سالیان زیادی بومیان استرالیایی به عنوان یک سنت دیرینه برای بهبود جوش‌های صورت خود از روغن درخت چای استفاده می‌کردند. آکنه و جوش‌های پوستی در اثر پروپیونی باکتریوم ایجاد می‌شوند. یکی از خواص روغن درخت چای، این است که این باکتری‌ها را از سطح و منافذ پوست حذف کرده و با ترکیب ضدباکتریایی خود، به بهبود جوش‌ها کمک می‌کند. همان‌طور که می‌دانید روغن درخت چای یک روغن اسانسی است. این روغن حتما باید با یک روغن حامل مخلوط شود. اگر برای رفع جوش از روغن درخت چای استفاده می‌کنید بهتر است آن را با روغن هسته انگور مخلوط کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. برای اینکه نتایج کاربردی‌تری برای بهبود جوش حاصل شود، نکات زیر را رعایت نمایید:

  1. حتما قبل از استفاده از روغن درخت چای، صورت خود را با شوینده‌های بهداشتی و پاک کننده بشویید تا هرگونه چربی اضافی و آلودگی از بین برود.
  2. مقدار چند قطره از روغن درخت چای را با روغن حامل مناسب پوست خود ترکیب کنید و ابتدا به ناحیه کوچکی از ساعد دست خود بمالید و چند دقیقه صبر کنید.
  3. پس از اینکه هیچ‌گونه حساسیت آلرژیکی ایجاد نشد، با اطمینان خاطر چند قطره از این ترکیب را بر سطح جوش‌ها یا نواحی تجمع آکنه‌ها بمالید.
  4. اجازه دهید تا مخلوط استفاده شده، جذب و سپس محو شود.
خواص روغن درخت چای

جوش‌های زیرپوستی یکی از معضلاتی است که خانم ها با انواع پوست نظیر چرب و یا خشک نیز آن را تجربه می‌کنند. اما اگر می‌خواهید این مشکل را برای همیشه خاتمه دهید، از خواص روغن درخت چای بهره ببرید. با استفاده از این روغن، تمامی جوش‌های زیر پوستی سیاه و یا دارای غدد چربی را از بین ببرید.

رفع جای جوش:

شاید تا به حال یکی از آشنایان‌تان به شما پیشنهاد داده باشد که برای رفع جای جوش، از روغن درخت چای یا ملالوکا آلترنیفولیا استفاده کنید. این روغن را می‌توان با روغن‌های محافظ پوست، مخلوط و جهت رفع جای جوش یا لکه‌های قهوه‌ای ناشی از جوش استفاده کنید. برای اینکه نتایج بهتری در رابطه با از بین بردن جای جوش‌هایی که مدت طولانی بر پوست شما ماندگار شده‌اند، به دست آورید هر روز از ترکیب روغن درخت چای در ترکیب با یک روغن حامل مناسب پوست خود استفاده نمایید.

برطرف کننده منافذ پوست:

منافذ باز پوست در صورتی که بزرگ باشد باعث می‌شوند تا چهره شما زیبایی خود را از دست بدهد. به همین دلیل یکی از دغدغه‌های افراد منافذ باز پوست است و روغن درخت چای در کوچک کردن منافذ پوست تخصص ویژه‌ای دارد.

پاک‌سازی پوست:

روغن درخت چای برای پاک‌سازی پوست می‌تواند بسیار موثر باشد. چراکه خاصیت ضدباکتری دارد. بنابراین بهترین انتخاب برای پاک‌سازی پوست استفاده از روغن درخت چای خالص است.

درمان قارچ‌های پوستی:

روغن درخت چای در از بین بردن قارچ‌های پوستی می‌تواند موثر باشد. این روغن قارچ‌ها را از بین برده و عوارضی که این قارچ‌ها برای پوست ایجاد می‌کنند را کنترل می‌کند.

روشن کننده و درخشندگی:

از خواص روغن درخت چای برای پوست می توان به قدرت آن در روشن کردن پوست اشاره کرد. این روغن پوست را بازسازی می‌کند و سلول‌های مرده را از بین می‌برد. بنابراین پوست روشن و درخشان می‌شود.

مرطوب کننده :

روغن درخت چای قدرت مرطوب‌کنندگی بسیار بالایی دارد و در مرطوب کردن پوست بسیار موثر است. از فواید روغن درخت چای برای پوست می‌توان به خاصیت آب‌رسانی روغن درخت چای اشاره کرد. روغن درخت چای یک آب‌رسان بسیار عالی است. به طوری که تمامی لایه‌های پوست را مرطوب می‌کند و از خشکی آن جلوگیری می‌کند.

رفع اگزمای پوست:

همان‌طور که گفتیم یکی از فواید روغن درخت چای برای پوست، مرطوب کردن آن است و این توانایی مرطوب‌کنندگی روغن درخت چای می‌تواند آن را به درمان اگزما و خشکی شدید پوست تبدیل کند. اگزما مدتی بعد از ظاهر شدن در سطح پوست، التهاب و تحریک پوست را به همراه دارد. بعد از گذشت مدتی کوتاه این التهاب، مشکلاتی نظیر پوسته پوسته شدن و قرمزی و سوزش را برای فرد ایجاد می‌کند. این مشکل را سریعا با استفاده از روغن درخت چای بهبود بخشید تا با پیشرفت سریع عارضه مواجه نشوید.

کاهش خارش و قرمزی پوست:

در بعضی موارد از روغن درخت چای برای کاهش خارش و قرمزی پوست استفاده می‌شود. این روغن یک محصول ضدالتهاب است و پوست را آرام می‌کند.

رفع تیرگی پوست:

روغن درخت چای سبب افزایش میزان رنگدانه‌ها در بافت پوست شده و لکه‌های تیره قهوه‌ای که در اثر اشعه آفتاب یا هر عامل دیگری ایجاد شده‌اند را از بین می‌برد. همچنین این روغن سلول‌های جوان می‌سازد و رنگ پوست را روشن می‌کند.

طرز استفاده از روغن درخت چای

در ابتدا این نکته را یادآور خواهیم شد که روغن درخت چای را فقط برای مصارف موضعی استفاده کنید و با گذشت اندک زمانی از شروع مصرف محصولات ، نتایج مثبت بی‌شمار آن را مشاهده کنید. طرز استفاده از روغن درخت چای این‌گونه است که حتما باید با یک روغن حامل مخلوط شود زیرا روغن درخت چای بسیار غلیط است و در صورت استفاده از روغن درخت چای به تنهایی پوست‌تان آسیب می‌بیند.

برای شروع می‌توانید روغن درخت چای را با روغن‌های حامل ارگانیک نارین گل مانند روغن هسته انگور ترکیب کرده و برای پوست و مو (بسته به مواد ترکیبی انتخابی) استفاده نمایید. قبل از مصرف باید حتما اندکی از این ترکیب را بر ناحیه ساعد خود مالیده و به مدت ده دقیقه صبر کنید، اگر پس از انجام تست حساسیت، هیچ‌گونه احساس ناراحتی و اختلال در سطح این ناحیه ایجاد نشد، می‌توانید آن را برای پوست و مو استفاده کنید.

خواص روغن درخت چای

خواص روغن درخت چای برای مو

فواید روغن درخت چای برای مو بیشمار است. مردمان استرالیا سال‌ها از آن استفاده می‌کردند  و این یکی از دلایلی است که اکثر بومیان این کشور دارای موهایی پرحجم و درخشنده هستند. این روغن به بهبود خارش، سوزش، خشکی و جوش کف سر کمک شایانی می‌کند. برای تاثیر بیشتر و سریع می‌توانید آن را با روغن‌هایی مانند بادام شیرین و نارگیل  مخلوط کنید و تا زمان مشاهده نتیجه از آن استفاده کنید.

در ادامه به برخی از فواید روغن درخت چای برای مو اشاره خواهیم داشت.

بهبود خارش سر:

روغن درخت چای می‌تواند به کاهش خارش پوست کف سر کمک کند و موثر واقع شود. خارش سر به دلیل خشکی پوست کف سر یا فعالیت قارچ مالاسزیا به وجود می‌آید. در اثر وجود این قارچ، چربی اضافی پوست سر تجزیه و از بین رفته که در نهایت خشکی شدید و زخم در این قسمت ایجاد می‌کند. روغن درخت چای دارای خواص آنتی باکتریال بوده و تمامی عوامل ایجاد این عارضه را در مدتی کوتاه رفع خواهد کرد.

رفع خشکی و زبری مو:

خشکی و زبری مو روی زیبایی موها تاثیر گذاشته و زیبایی و شادابی موها را کاهش می دهد. یکی از خواص روغن درخت چای برای مو، توانایی روغن درخت چای برای رفع خشکی و زبری مو است. زیرا این روغن یک آب‌رسان قوی است و رطوبت را به همه بخش‌های مو می‌رساند.

ضدریزش مو:

روغن درخت چای یک ضدریزش مو بسیار موثر و قوی است. اگر ریزش مو دارید می توانید از روغن درخت چای کمک بگیرید تا ریزش مو را به حداقل برسانید. این روغن فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند تا ریزش مو از بین برود.

خرید روغن درخت چای اصل

افزایش رشد موها:

روغن درخت چای علاوه بر جلوگیری از ریزش مو باعث تقویت و افزایش رشد موها نیز می‌شود. این روغن میزان اکسیژن‌رسانی به پوست کف سر را زیاد می‌کند و ریشه موها تقویت می‌شوند.

ضد شوره:

شاید یکی از مهم‌ترین خواص روغن درخت چای برای مو بتوان به قدرت بی‌نظیر روغن درخت چای برای رفع شوره سر اشاره کرد. روغن درخت چای یک ضدشوره بی نظیر است. به ویژه در ترکیب با روغن جوجوبا می‌تواند یک تیم ضدشوره درجه یک را تشکیل دهد.  می‌توانید برای مشاهده نتایج و اثربخشی مثبت در این راستا، پکیج ضدشوره نارین گل، که شامل روغن جوجوبا و درخت چای است را تهیه کنید و ترکیبی عالی برای از بین بردن و درمان شوره‌های سر داشته باشید. شوره سر در حقیقت به دلیل مخمرها که نوعی قارچ به نام مالاسزیا است ایجاد می‌شود. شوره سر گاهی به دلیل شست و شوی بیش از حد و استحمام بیش از اندازه در طول شبانه روز به وجود می‌آید.

درخشندگی مو:

زمانی که شما مدتی از این روغن برای موهای خود به هر دلیلی استفاده می‌کنید، متوجه درخشندگی موی خود شده و زیبایی چند برابر را تجربه می‌کنید. در این روغن و محصولات دیگر نارین گل، هیچ‌گونه مواد شیمیایی وجود ندارد.

روغن درخت چای برای پوست چرب

چربی بیش از حد پوست سبب ایجاد جوش وآکنه فراوان می‌شود. آکنه یکی از بزرگ‌ترین معضلات افراد با این نوع پوست است. آکنه‌های فعال بر پوست چرب، دارای برجستگی با رنگ زرد و اکثرا همراه با غدد چربی فعال هستند. روغن درخت چای برای پوست چرب، نتیجه‌ای پاک‌ کننده داشته و چربی‌های منافذ را از بین می‌برد. کسانی که پوست چرب داشته و دچار عفونت سطحی بر پوست خود شده‌اند، حتما از ترکیب این روغن با یک روغن حامل مناسب استفاده نمایند تا نتیجه فوق‌العاده‌ آن را ببینند. اشخاصی که پوست بسیار چرب نیز دارند، می‌توانند از روغن درخت چای استفاده کنند. زیرا این روغن چربی کاذب ایجاد نمی‌کند.

قیمت روغن درخت چای اصل

قیمت روغن درخت چای در بازار بسیار متنوع است. به راحتی می توانید روغن درخت چای را با قیمت بسیار کم تا قیمت بالا تهیه کنید. این بستگی به توقع شما از اثربخشی روغن درخت چای دارد. خواص روغن درخت چای اصل کاملا متفاوت از یک روغن بی‌کیفیت است. اگر به دنبال کیفیت متوسط هستید قیمت روغن درخت چای کمتری را می توانید پرداخت کنید. اما اگر به دنبال کیفیت عالی و اثربخشی فوق العاده هستید قیمت روغن درخت چای بالاترخواهد بود. اما چرا قیمت روغن درخت چای مرغوب بالا است؟  همه چیز به اصل بود روغن درخت چای مربوط می شود. کیفیت بالا و خالص بودن این روغن به سلامتی بیشتر پوست و موی شما کمک می‌کند. بنابراین همیشه از روغن اصل و باکیفیت استفاده کنید.

قیمت روغن درخت چای اصل قاعدتا کم نیست. اما می‌توانید منصفانه‌ترین قیمت روغن درخت چای اصل را در سایت‌های خاصی پیدا کنید. روغن درخت چای جزو بهترین گزینه‌هایی است که یک فرد می‌تواند برای مراقبت از پوست و مو از آن استفاده کند. قیمت روغن درخت چای اصل به دلیل معجزه‌آسا و کم دسترس بودن آن در کشور ما تقریبا نسبت به بسیاری از روغن ها بیشتر است. مبالغ بسیار پایین و نامعقولی برای روغن درخت چای، که در فضای مجازی به فروش می‌رسد، نشان دهنده این است که محصول باکیفیت نیست. توصیه ما این است که  به سلامت پوست و موی خود بیشتر از هر چیزی اهمیت داده و بیشتر از توجه به قیمت، به کیفیت و اصالت محصول توجه کنید.

خرید روغن درخت چای

وقتی نوبت به خرید روغن درخت چای می رسد سایت‌ها و حتی عطاری‌های زیادی در سطح شهر هستند که می‌توانید به راحتی روغن درخت چای را خریداری کنید. البته که تنوع قیمت روغن درخت چای در این سایت‌ها و عطاری‌ها به کیفیت آنها بستگی دارد. اما با کمی جستجو می‌توانید خرید روغن درخت چای را با قیمت های منصفانه انجام دهید. اما اصل بودن روغن درخت چای را مبنا قرار دهید تا بهترین نتیجه را ببینید.

تشخیص روغن درخت چای اصل

امروزه با افزایش تولید این محصولات از برند‌های نامعتبر و بی‌کیفیت باید حتما قبل از خرید، به اصالت کالا توجه کنید. نارین گل برای شما روغن درخت چای اصل را با کیفیت تایید شده ارائه می‌کند. برای تهیه این روغن باید حتما از کیفیت محصول اطمینان خاطر داشته باشید تا بعد از استفاده دچار عوارض جانبی ناشی از نامرغوب بودن کالا نشوید. زیرا همان‌طور که می‌دانید، پوست و مو از نواحی بسیار حساس هستند و نباید سلامت و زیبایی ‌آن‌ها را به خطر انداخت.

حال که با خواص روغن درخت چای آشنا شدید به نحوه تشخیص کیفیت آن می‌پردازیم. تشخیص روغن درخت چای اصل و به طور کلی روغن گیاهی اصل روش‌های خاصی دارد اما قبل از خرید تست آن امکان‌پذیر نیست. عملا بعد از خرید روغن درخت چای می‌توانید از این روش ها استفاده کنید تا مطمئن شوید که روغن درخت چای اصل خرید اید. اما قبل از خرید روغن درخت چای با بررسی برندها می توانید از اصل بودن روغن درخت چای مطمئن شوید. سعی کنید از عطاری‌ها و سایت‌های غیر معتبر روغن درخت چای خریداری نکنید. زیرا هیچ ضمانتی بر اصل بودن روغن درخت چای وجود ندارد. اما برندهای معتبر با ارائه گواهینامه‌های معتبر می‌توانند ضمانت کیفیت روغن درخت چای اصل باشند.

روغن درخت چای نارین گل

روغن درخت چای نارین گل قطعا بهترین برند روغن درخت چای اصل در ایران است. به جرات می توان گفت روغن درخت چای نارین گل تنها روغن درخت چای اصل در ایران است که کیفیت آن با روغن‌های درخت چای موجود در ایران قابل مقایسه نیست. روغن درخت چای نارین گل وارداتی است. نارین گل تنها نمایندگی شرکت موکشا در خاورمیانه است. تمامی محصولات شرکت موکشا از جمله روغن درخت چای موکشا دارای گواهینامه های بین المللی مثل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، گواهینامه بهداشت جهانی، گواهینامه بهداشت جهانی و سلامت محصول است. روغن درخت چای نارین گل مانند سایر روغن‌های گیاهی نارین گل به روش خاصی تولید می‌شوند.  محصولات تحت نظر خود شرکت موکشا و بدون استفاده از کودهای شیمیایی انجام می شود و روغن‌گیری با پیشرفته‌ترین تجهیزات انجام می‌شود. به همین دلیل روغن‌های گیاهی موکشا یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین روغن‌های گیاهی در کل دنیاست.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم خواص روغن درخت چای هم برای پوست و هم برای مو مناسب است. با استفاده منظم از این روغن می‌توانید مشکلات پوست و موی خود را حل کنید و از مواد شیمیایی استفاده نکنید. روغن درخت چای یک روغن اسانسی است که برای استفاده از آن باید حتما آن را با یک روغن حامل ترکیب کنید. توجه داشته باشید که برای خرید روغن درخت چای حتما به برند نارین گل مراجعه کنید. زیرا این برند زیر نظر شرکت موکشا اتریش است و روغن‌های اصل و باکیفیتی را به ایران وارد می‌کند. با خرید از این برند کیفیت بالا را تجربه کنید و خیالی آسوده داشته باشید. تمامی محصولات نارین گل بدون کود شیمیایی تولید می‌شوند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.

خرید روغن درخت چای اصل

خرید روغن هسته انگور ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید