سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
پاکسازی پوست
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
به قلم نارین‌گل

پاکسازی پوست با روغن

پاکسازی پوست با روغن یا OCM یک روش مطمئن برای رسیدگی و پاکسازی پوست می باشد که شروع استفاده از آن به طب باستانی آیورودیک برمی گردد. این روش شامل ماساژ روغن بر روی پوست،‌ گرم کردن پوست و درنهایت پاک کردن روغن از روی پوست می باشد.

اساس فیزیولوژیک و علمی این روش به زبان ساده این است که روغن در نتیجه ماساژ، وارد منافذ پوستی شده و با چربی، دوده و سایر آلودگی ها در عمق این منافذ پیوند برقرار کرده و پس از شستن روغن از پوست همه این آلودگی‌ها نیز به همراه آن شسته می‌شوند و بدون آسیب یا تحریک پوست، آن را عمیقا پاکسازی می‌کند.

شست و شو با صابون در مقایسه با این روش ، نه تنها باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست می‌شود، بلکه به دلیل باقی ماندن آلودگی ها در عمق منافذ و بسته شدن آن ها باعث انواع جوش ، دهیدراته و کم آب شدن سلول های پوستی و در نهایت پیری زودرس می‌شود.

توجه داشته باشید در این روش از پاکسازی پوست نوع روغن انتخابی توسط شما بسیار حائز اهمیت است.  روغن مورد استفاده در این روش باید صد در صد ارگانیک، خالص و از روش کلدپرس تهیه شده باشد چرا که روغن هایی که از سایر روش ها تهیه می گردند به دلیل مواد شیمیایی و ناخالصی که برای استخراج آن ها استفاده می‌گردد، باعث چرب شدن بیشتر و حساسیت پوستی می‌شوند تا پاکسازی آن!

پاکسازی پوست

مزایای شست و شوی صورت با روغن

تعدادی از فواید بیشمار پاکسازی صورت با روغن به شرح زیر است :

1.ارزان و کم هزینه بودن

در این روش شما نیازی به وسایل پیچیده و هزینه بر ندارید و تنها با ترکیبی از روغن های اساسانسی سازگار با پوستتان می‌توانید به نتیجه مطلوب خود برسید.

2.کمک به سبک زندگی مینیمالیستی

اگر شما هم از طرفداران سبک زندگی مینیمال هستید مطمئنا این روش از روش های مورد علاقه شما خواهد شد چراکه یک ترکیب از این روغن های اسانسی می تواند به سادگی جایگزین تعداد زیادی از محصولات آرایشی بهداشتی که روزانه مجبور به استفاده از آن‌ها هستید، شود.

3. خاصیت مرطوب کنندگی پوست 

استفاده از روغن های اسانسی با خاصیت آبرسانی پوست دارند، سبب نرمی و رطوبت پوستتان می‌شوند.

4.تعدیل کننده فعالیت غدد چربی پوست 

چرب کردن پوست با روغن ها باعث می شود که غدد سباسه پوست، چربی کمتری تولید کنند. به طور کلی استفاده از این روغن ها باعث تعدیل پوست های خشک و یا چرب می‌شوند.

5. جلوگیری از آکنه ، جوش های سرسیاه و جوش صورت 

شست و شوی صورت با روغن سبب از پاکسازی سلول های مرده، چربی و دوده از منافذ پوستی شده و به طور کلی باعث کاهش شانس جوش های پوستی می‌شود.

6. ضد پیری 

روغن ها در پیشگیری از ایجاد چین و چروک های پوستی موثرند.

7. پاکسازی آرایش 

اگر به دنبال محلولی برای پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست صورت خود هستید که بعد از استفاده از آن هیچ اثری از آرایش حتی در عمق منافذ پوستتان باقی نماند، استفاده از روغن ها می‌تواند یکی از بهترین پیشنهادها برای شما باشد.

8.کاهش پف صورت 

روش پاکسازی پوست با روغن ها با ماساژ صورت و گرم کردن صورت همراه است که باعث می شود میزان آب میان بافتی مازاد و پف صورتتان به حداقل برسد.

مراحل پاکسازی پوست صورت با روغن :

1.انتخاب روغن مناسب :

این مرحله مهم ترین و کلیدی ترین نقش را حفاظت و پاکسازی پوست شما دارد. مخصوصا اگر در این زمینه تازه کار هستید با وسواس بیشتری روغن خود را انتخاب نمایید. پیشنهاد ما برای استفاده روزانه ترکیبی از روغن های حامل با روغن های اسانسی مناسب است که علاوه بر خاصیت ضد میکروبی‌ که روغن های اسانسی دارند، سبب زدودن کامل چربی، دوده و سموم از پوست می‌شوند.

در زیر چند مورد از روغن های اسانسی مناسب برای این کار را به شما معرفی می نماییم:

1. روغن درخت چای :

آنتی باکتریال قوی که باعث از بین بردن باکتری های مضر پوست و در نهایت جلوگیری و درمان جوش های سرسیاه و انواع آکنه ها می‌شود.

2. روغن اسطوخودوس :

از خواص روغن اسطوخودوس از بین بردن جای جوش، نرم کنندگی پوست و کاهش التهابات پوستی و آکنه می توان نام برد.

3. روغن کندر :  

این روغن جز محدود روغن های موثر در از بین بردن جای سوختگی و درمان جای زخم ها می‌باشد و روشن لکه های تیره (هاپرپیگمنتیشن) و روشن پوست را بهبود می‌بخشد.

پاکسازی پوست
4. روغن گل سرخ :  

 روغن گل سرخ برای صورت علاوه بر خواص ضد پیری پوست و کاهش قرمزی باعث نرمی و تنظیم هورمون ها شده و جوش ها را از بین می‌برد و باعث روشن شدن رنگ پوست می‌شود.

5. روغن درخت سرو :

روغن درخت سرو سبب از بین رفتن ضخیم شدگی پوست و ورم پوست می‌شود.

توجه کنید که روغن های اسانسی را هیچگاه نباید به تنهایی استفاده نمایید و برای اثر بخشی و جلوگیری از آسیب های پوستی باید ان ها را در ترکیب با روغن های حامل به کار ببرید. روغن های حامل به دلیل غنی بودن از مواد مغذی و اسیدهای چرب، سبب ترمیم و برطرف کردن مشکلات پوستی می‌شوند. با ترکیب روغن های حامل زیر با روغن اسانسی مورد نظر می‌توانید ترکیبی بی نظیر برای پوست خود انتخاب نمایید:

روغن های مناسب:

1- روغن جوجوبا (پوست چرب و مختلط)  

2- روغن میوه گل زر (زرهیپ) (همه نوع پوست)

3- روغن هسته انگور (پوست چرب) 

4- روغن آرگان (پوست چرب و مختلط) 

5- روغن هسته زردآلو (پوست خشک) 

ترکیب پیشنهادی پوست چرب:

–         10  میلی لیتر روغن هسته انگور

–         8 قطره روغن درخت چای

–         4 قطره روغن گل سرخ

ترکیب پیشنهادی پوست خشک:

–         10میلی لیتر روغن هسته زردآلو

–      8 قطره روغن شمعدانی 

–         4قطره روغن گل سرخ

2.پاک کردن آرایش:

در صورتی که از مواد آرایشی سنگین و یا ضد آب استفاده می کنید بهتر است قبل از شروع پاکسازی، صورت خود را بشویید و از هر گونه مواد آرایشی پاک نمایید.

3.پاکسازی صورت با روغن:

پس از انتخاب و ترکیب روغن مناسب و شستن آرایش خود مرحله پاکسازی آغاز می‌شود. برای این کار یک تا دو قاشق چایی خوری از روغن را به صورت خود بزنید و بر روی پوست خود به ویژه در نقاطی چرب ترند و بیشتر عرق می‌کنند مثل بینی و پیشانی برای مدت حداقل یک دقیقه ماساژ دهید. توجه داشته باشید که هر چه مدت زمان ماندن روغن و ماساژ آن طولانی تر شود (حداکثر تا 5 دقیقه) منافذ به صورت عمقی تر پاکسازی می‌شوند.

4.گرم کردن صورت و شست و شو روغن:

در این مرحله حوله ای را در آب گرم فرو برده و پس از فشردن و خارج کردن آب آن، بر روی صورت خود قرار دهید. این کار باعث می شود که تا به دلیل حرارت حاصله از آن گردش خون افزایش افزایش یایبد و همچنین روغن اضافی بر روی پوست پاک شود. (شست و شوی کامل روغن با آب و به طور کامل در این مرحله انتخابی می‌باشد.)

پس از پاکسازی پوست با روغن ها، یک لایه خیلی نازک از روغن ترکیبی بر روی پوست می‌ماند که خود سبب حفظ رطوبت و سلامت پوست می‌شود.

هر چند وقت یکبار صورت خود رو به این روش پاکسازی نماییم؟

هیچکس بهتر از خود شما نمی‌تواند به این سوال پاسخ دهد چراکه این موضوع کاملا وابسته به نوع پوست شماست. اگر پوستی چرب یا خشک دارید استفاده روزانه از این روغن می‌تواند به تعدیل سازی چربی پوست شما کند در صورتی که اگر پوستی حساس دارید هر چند روز یکبار از این روش استفاده نمایید.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

مدیتیشن با روغن اسانسی

5 روغن اسانسی شگفت انگیز برای یوگا و بهبود اثربخشی تمرین‌های یوگا با آروماتراپی

آروماتراپی ( رایحه درمانی ) به دلایل متعددی در یوگا مورد استفاده قرار می‌گیرد، در واقع روغن‌های اسانسی و رایحه‌های خوش عطر و دوست داشتنی آن‌ها به بهبود تمرکز، هوشیاری بدن، آرامش و ... کمک می‌کنند، اما بعضی از این روغن‌ها موجب بهبود اثربخشی تمرینات یوگا می‌شوند، به طوری که سطح تمرین‌های یوگا شما را ارتقا می‌دهند. برای انجام تمرین‌های یوگا با آروماتراپی با ما همراه باشید.
ادامه مطلب
شمع رایحه دار

بررسی فواید استفاده از شمع رایحه دار در یوگا

یوگا یکی از پرطرفداران‌ترین تمرین‌ها برای متعادل شدن بدن و ذهن است. از طریق یوگا چاکراها باز می‌شوند و بدن ارتباط بهتری با ذهن و دنیای اطرافش پیدا می‌کند. بسیاری از مربیان یوگا توصیه می‌کنند که هنگام انجام این تمرین‌ها و به خصوص زمانی که مدیتیشن می‌کنید از شمع رایحه دار استفاده کنید. زیرا رایحه اسانسی این شمع‌ها بر روی ذهن شما اثر می‌گذارند و آن را آرام و متمرکز می‌کنند. در این مقاله به بررسی اثر این شمع‌ها در یوگا می‌پردازیم و در انتهای مقاله برای خرید شمع‌های عطری شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید