سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن آووکادو برای پوست
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن آووکادو ارگانیک

خواص روغن آووکادو برای پوست و مو

یک روغن ارگانیک فوق‌العاده موثر برای رفع مشکلات پوستی شما، روغن آووکادو است. خواص روغن آووکادو برای پوست و موی شما آنقدر زیاد است که تنها به حل یک یا دو مشکل محدود نمی‌شود. مطمئن باشید که با استفاده منظم از این روغن به مشتری ثابت آن تبدیل می‌شوید و در روتین‌ روزانه خود از آن استفاده می‌کنید. در این مقاله به بررسی خواص این روغن می‌پردازیم و در انتهای مقاله برای خرید این روغن ارگانیک از یک منبع معتبر شما را راهنمایی می‌کنیم:

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • آیا روغن آووکادو برای پوست مفید است؟
  • خواص روغن آووکادو برای پوست
  • تحقیقات درباره روغن آووکادو چه می گوید؟
  • چطور از روغن آووکادو برای پوست استفاده کنید؟
  • خواص روغن آووکادو برای مو
  • چطور از روغن آووکادو برای موها استفاده کنیم؟
  • روغن آووکادو اصل را از کجا بخریم؟

آیا روغن آووکادو برای پوست مفید است؟

این روغن سبک، خواص فوق‌العاده‌ای مانند آب‌رسانی و مرطوب‌سازی پوست خشک دارد. می‌توانید روغن آووکادو را مستقیما روی پوست خود ماساژ دهید و یا اینکه آن را با دیگر محصولات بهداشتی خود مخلوط نمایید. آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد ضد‌التهاب موجود در روغن آووکادو می‌تواند به پوست‌تان کمک کند که نرم، انعطاف‌پذیر و مقاوم باشد.

خواص روغن آووکادو برای پوست

مرطوب کننده قوی: روغن آووکادو یک آب‌رسان قوی است که به پوست شما کمک می کند تا نرم و لطیف شود. آووکادو دشمن اصلی خشکی پوست است.
ضد التهاب : از دیگر خواص آووکادو برای پوست این است که آووکادو خاصیت ضدالتهابی دارد. یعنی عوارضی مانند آکنه، خارش، حساسیت های پوستی و زگیل‌ها را برطرف می‌کند.

پاک کننده: روغن آووکادو دارای خواص پاک کنندگی است. به کمک این روغن آلودگی ها، گرد و غبار، چربی ها و سایر آلودگی های پوستی پاک می‌شوند.

خواص روغن آووکادو برای پوست

 جوان‌سازی: از خواص روغن آووکادو برای پوست این است که با پیری پوست مبارزه می‌کند. این روغن به پوست شما کمک می کند تا جوان باقی بماند. ویتامین E و بتا کاروتن در روغن آووکادو باعث جوان‌سازی پوست می‌شوند.
تنظیم کننده چربی پوست: این روغن ترشح چربی پوست را تنظیم می‌کند. آووکادو تولید چربی های اضافی را کنترل کند و به همین دلیل برای درمان آکنه بسیار مفید است. چون همان‌طور که می‌دانید علت اصلی آکنه پوست، چربی اضافه است.
حفاظت از پوست: این محصول به شما کمک می کند تا در برابر آسیب های مختلف مانند آفتاب، آلودگی‌ها، سرما و گرما از پوست خود محافظت کنید. این روغن مانند یک لایه محافظ روی سطح پوست قرار می‌گیرد و از آن مراقبت می‌کند.

بازسازی پوست: از دیگر خواص روغن آووکادو برای پوست این است که به پوست شما کمک می‌کند تا سلول‌های جدیدی بسازد و بافتی جوان داشته باشد. بنابراین آووکادو محصولی ارگانیک برای جوان نگه داشتن پوست شماست.

اصلی‌ترین خاصیت آووکادو برای پوست نرم کردن و آب‌رسانی پوست است. پس اگر پوست‌تان چرب است این روغن مناسب شما نیست. البته روغن آووکادو روی پوست های خشک اصلا چربی اضافی ایجاد نمی‌کند.

تحقیقات درباره روغن آووکادو چه می گوید؟

طبق تحقیقات علمی روغن‌هایی مثل روغن آووکادو می‌توانند برای پوست مفید باشند. چه روغن آووکادو را به تنهایی استفاده نمایید و چه همراه با روغن دیگری استفاده کنید، مطمئنا کمک می‌کند تا پوستی زیباتر داشته باشید. بتاکاروتن، پروتئین،لسیتین، اسیدهای چرب و ویتامین A،D و E موجود در روغن آوکادوو به مرطوب‌سازی و محافظت از پوست شما در مقابل اشعه مخرب UV و هم چنین افزایش متابولیسم کلاژن در پوست کمک می‌کند. یک تحقیق انجام شده در سال 2015 نشان می‌دهد که ترکیب روغن آووکادو، روغن درخت چای و روغن جوجوبا دارای خواص ضد‌میکروبی برای پوست است. روغن آووکادو هم‌چنین می‌تواند به بهبود زخم‌ها کمک کند. تحقیقی در سال 2013 انجام شده که نشان می‌دهد اسید لینولئیک، اسید اولئیک و دیگر اسیدهای چرب اشباع شده در روغن آووکادو می‌تواند روند بهبود زخم‌ها را تسریع کند.

چطور از روغن آووکادو برای پوست استفاده کنید؟

از این روغن به دو صورت تکی و یا ترکیب با سایر روغن‌ها می‌توانید استفاده کنید.

شما می‌توانید از روغن آووکادو به عنوان یکی از محصولات داخل روتین مراقبت از پوست خود استفاده نمایید. می‌توانید این روغن را روی پوست ماساژ دهید یا داخل ماسک‌های صورت از آن استفاده کنید و یا اینکه این روغن را به لوسیون‌های حمام خود اضافه نمایید. این روغن را می‌توانید هر روز یا چند بار در ماه برای خواص فوق‌العاده‌اش استفاده کنید.

از دیگر خواص روغن آووکادو برای پوست رفع خشکی و ترک است. استفاده از این روغن به عنوان یک لوسیون برای پوست ترک خورده توصیه می‌شود. مقداری روغن آووکادو را بعد از حمام بر پوست خود ماساژ دهید. می‌توانید روغن آووکادو را به تنهایی استفاده نمایید و یا اینکه مقداری از آن را به لوسیون بدن خود اضافه نمایید.

خرید روغن آووکادو اصل

برای ترکیب این روغن با سایر روغن‌ها به این صورت عمل کنید:

نصف یک بطری اسپری را با روغن آووکادو و نصف دیگر را با روغن هسته زردآلو پر نمایید و 10 قطره روغن چوب رز به این ترکیب اضافه نمایید. هر روز صبح و شب مقداری از این ترکیب را بر پوست تمیز ماساژ دهید. از این ترکیب به عنوان مرطوب کننده دست هم می توانید استفاده نمایید.

خواص روغن آووکادو برای مو

از خواص روغن آووکادو برای پوست و مو این است که التهاب را از بین می‌برد. روغن آووکادو دارای مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضدالتهابی فوق العاده‌ای است که برای سلامت مو مفید است. در ادامه توضیح می‌دهیم که روغن آووکادو به رشد موها و داشتن موهایی درخشان کمک می‌کند و خواص روغن آووکادو برای مو چیست.

روغن آووکادو غنی از موادی است که برای پوست و مو مفید هستند. از جمله:

  • آنتی اکسیدان
  • مواد معدنی
  • اسیدهای چرب ضروری
  • بیوتین
  • ویتامین A، B5، E

روغن آووکادو می‌تواند ریزش مو و موهای آسیب دیده را از طریق مرطوب‌سازی و تقویت موها درمان کند. نتایج یک تحقیق انجام شده در سال 2015 در مجله بین الملی Trichology نشان می‌دهد که مواد معدنی که داخل روغن آووکادو پیدا می‌شود می‌تواند سلول‌های کوکتیکول را محفوظ نگه دارد که در نتیجه از شکستن موها جلوگیری می‌شود.

به طور کلی خواص این روغن برای موها به شرح زیر است:

  • رفع شوره
  • درمان موخوره
  • رفع ریزش مو
  • رفع خشکی موها
  • درمان خارش سر
  • تقویت موها

چطور از روغن آووکادو برای موها استفاده کنیم؟

تقویت و رشد موها:

تحقیقات نشان می دهد که روغن اسطوخودوس و روغن نعناع فلفلی می توانند رشد مو را افزایش دهند. روغن آووکادو معمولا به عنوان یک روغن حامل برای روغن های اسانسی کاربرد دارد. دو قاشق غذاخوری روغن آووکادو را با 6 قطره روغن نعناع فلفلی و یا روغن اسطوخودوس مخلوط نمایید و هفته‌ای یک تا دو بار بر کف سر ماساژ دهید تا گردش خون افزایش یابد و فولیکول های مسدود شده باز شوند. این کار به کاهش ریزش مو کمک می‌کند. این روغن به راحتی توسط پوست جذب می‌شود پس نگران نباشید که کف سرتان ممکن است چرب شود. اگر بیش از حد موهای‌تان را با روغن آووکادو چرب کردید می‌توانید از یک شامپوی غیرشیمیایی استفاده کنید تا حس چرب بودن از بین برود.

نرم کننده موها:

همان‌طور که گفتیم یکی از خواص روغن آووکادو برای پوست، نرم کردن موهاست. بعد از حمام مقداری روغن آووکادو را روی ساقه موهای نیمه مرطوب یا خشک ماساژ دهید. پس از استفاده از روغن آووکادو از سشوار استفاده نکنید.

رفع موخوره:

مقداری روغن آووکادو و روغن رزماری را بر ساقه‌های مو ماساژ دهید تا از موخوره و شکستن مو جلوگیری شود.

خواص روغن آووکادو برای پوست
 روغن آووکادو اصل را از کجا بخریم؟

بیشتر افراد برای خرید روغن آووکادو اصل دچار مشکل می‌شوند زیرا تشخیص آن کار بسیار دشواری است. برای خرید روغن‌های ارگانیک توجه داشته باشید که نام آن برند و گواهینامه‌های بین‌المللی آن بسیار مهم هستند. بسیاری از شرکت‌ها و حتی عطاری‌ها روغن‌هایی ارائه می‌دهند که ممکن است کیفیت مناسبی برای استفاده شما نداشته باشند. بنابراین نه تنها اثر خوبی بر بدن شما نمی‌گذارند، بلکه ممکن است سلامتی شما را به خطر بیندازند. از این جهت ما به شما اطمینان می‌دهیم که بهترین محصولات را با بالاترین کیفیت از نارین گل تهیه کنید. این شرکت چندین گواهینامه بین‌المللی دارد و تنها نماینده شرکت موکشا اتریش در خاورمیانه است. همچنین این شرکت محصولات خود را با بهترین قیمت در اختیار شما می‌گذارد. همان‌طور که می‌دانید قیمت محصولات ارگانیک رابطه مستقیمی با کیفیت آن دارد و شرکت نارین گل محصولاتی اصل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سخن پایانی

در این مقاله با خواص روغن آووکادو برای پوست و مو آشنا شدید. این روغن با خواص بی‌نظیری که دارد باعث آب‌رسانی پوست و مو شده و مشکل خشکی پوست و مو را برطرف می‌کند. همچنین این روغن جوان‌ساز پوست و مو است. زیرا با بازسازی سلول‌های پوست و مو بافت آنها را ترمیم می‌کند و آنها را سالم و شاداب نگه می‌دارد. روغن آووکادو را می‌توانید برای درمان مشکلات پوست و موی خود استفاده کنید و یا آن را با سایر روغن‌های اسانسی ترکیب کنید تا اثر آن چند برابر شود. برای خرید این روغن ارگانیک به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از محصولات نارین گل استفاده کنید. زیرا این برند با سابقه درخشانی که دارد، برای تهیه محصولات خود گواهینامه‌های معتبری دریافت کرده است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین گل قابل بازیافت هستند.

خرید روغن آووکادو اصل

خرید روغن هسته زردآلو ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید